John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Bubba Gump schreef: 09 jun 2021, 08:22 Ajax haalt ook genoeg missers, maar krijgt deze missers tenminste verkocht en nog veel geld ook.
Oh ja?

Dit hebben ze in de verhuur:

https://i.gyazo.com/24def4f57d17091b8e0 ... ac7764.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 09 jun 2021, 08:45
Bubba Gump schreef: 09 jun 2021, 08:22 Ajax haalt ook genoeg missers, maar krijgt deze missers tenminste verkocht en nog veel geld ook.
Oh ja?

Dit hebben ze in de verhuur:

https://i.gyazo.com/24def4f57d17091b8e0 ... ac7764.png
Toch al gauw zo'n 30/35 miljoen aan brandhout dit. Denk dat John die seminar van Netto beter kan overslaan. Tenzij John interesse heeft in crypto.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Daar is vooral pijnlijk dat ze Lang voor €6m gaan kwijtraken na dat jaartje huur. Die is na zijn jaar bij Brugge echt een veelvoud waard.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Magnus schreef: 09 jun 2021, 07:55 Klopt, ik hoor het mensen ook constant zeggen: "PSV is de enige club die miskopen doet! Waarom zijn we niet zoals Ajax?!"
Echt de hele tijd, iedereen. Maar hey.
Door de like van shoving twijfel ik. Maar dit is cynisch bedoeld toch?
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Mijn beeld tot nu toe:

Inkomend te veel een gok en aan de hoge kant qua transferbedrag en salaris. Dit alles onder het mom van "kwaliteit kost geld".

Uitgaand: moeite met verkopen spelets die niet voldoen. De spelers die goed hebben gespeeld worden niet verkocht voor de bedragen die we hopen...

Al met al kan JdJ zich deze zomer bewijzen. Als het weer niet voldoet einde seizoen evalueren en waardig afscheid nemen.

Voldoet het wel hijssen we hem op het schild en is hij de beste TD ever😉
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 09 jun 2021, 08:59
Magnus schreef: 09 jun 2021, 07:55 Klopt, ik hoor het mensen ook constant zeggen: "PSV is de enige club die miskopen doet! Waarom zijn we niet zoals Ajax?!"
Echt de hele tijd, iedereen. Maar hey.
Door de like van shoving twijfel ik. Maar dit is cynisch bedoeld toch?
Haha. Zie de like. Misclick, wilde denk ik een andere liken ;)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 696
Lid geworden op: 6 aug 2019

Awards:

PSV heeft altijd moeite gehad om de rommel voor stevige bedragen kwijt te raken, daar is De Jong geen negatieve uitschieter in. Makkelijk om te buigen lijkt dat ook niet te zijn, anders was dat al wel eens gebeurd. Je kunt je poot wel stijf houden, maar dan is de kans groot dat je er zelf mee blijft zitten. In die positie zit PSV gewoon niet, doorselecteren is een must. Altijd al geweest. Het blijft altijd een afweging tussen je verlies nemen, het risico van geen verkoop met wellicht een zeer ontevreden speler als gevolg en het mislopen van broodnodig geld wat je zelf voor je aankopen weer hard nodig hebt. Met een grote bak geld zelf achter de hand is het makkelijker nee zeggen. Daarbij is het bij verkoop ook maar net wat de gek ervoor wil geven en bij welke prijs alweer afhaakt. Een speler goed verkopen is daarmee in beginsel geen hogere wiskunde, tenzij het over je kroonjuwelen gaat.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Bubba Gump schreef: 09 jun 2021, 08:22
ShovingNE2 schreef: 09 jun 2021, 07:46 Ja? Pfff... als je ziet welk brandhout die haalt tegen welke salarissen.... En dat hij bedragen weggeeft aan zaakwaarnemers dat gelijk staat aan de absolute top van Europa met een budget dat 4x zo hoog is. Nee: echt geweldig. Kan hij wat van leren.

Maar hey: alleen PSV haalt missers. Ajax alleen maar geweldige aankopen.
Ajax haalt ook genoeg missers, maar krijgt deze missers tenminste verkocht en nog veel geld ook.

Liever veel geld aan zaakwaarnemers geven om zo je brandhout kwijt te raken, dan veel minder geld kwijt te zijn aan deze figuren, maar wel met topsalarissen van mislukkingen blijven zitten.


Maar goed, John mag laten zien dat hij van de beruchte 12 er tenminste 6 voor fatsoenlijke bedragen verkoopt .

Om per saldo op ongeveer hetzelfde verlies uit te komen?
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Maikel_91 schreef: 09 jun 2021, 08:49
ShovingNE2 schreef: 09 jun 2021, 08:45

Oh ja?

Dit hebben ze in de verhuur:

https://i.gyazo.com/24def4f57d17091b8e0 ... ac7764.png
Toch al gauw zo'n 30/35 miljoen aan brandhout dit. Denk dat John die seminar van Netto beter kan overslaan. Tenzij John interesse heeft in crypto.
En verstand van Crypto heeft ie ook niet, puur z'n vermogen gebruiken om wat snelle winst op te pakken, in een dubieuze constructie. Maar er zijn er al meer van dat soort bubbels, op Twitter zie ik steeds Keilor Navas, Steven Gerrard, pepe die allemaal in zo'm blockchain project zijn gestapt. Puur vraag genereren en cashen op een hoogtepunt door de oprichters.
Maar on-topic: Wie gaat John deze week vastleggen ? Ik denk Marco.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

ShovingNE2 schreef: 09 jun 2021, 08:45
Bubba Gump schreef: 09 jun 2021, 08:22 Ajax haalt ook genoeg missers, maar krijgt deze missers tenminste verkocht en nog veel geld ook.
Oh ja?

Dit hebben ze in de verhuur:

https://i.gyazo.com/24def4f57d17091b8e0 ... ac7764.png
Noa Lang is verkocht voor hoog bedrag. Voor die Marin betaalt die hurende club net zoveel als ze hem gekocht hebben verplichte optie. Dus onze John kan beter wel die masterclass volgen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

AddoCultheld schreef: 09 jun 2021, 10:11 Noa Lang is verkocht voor hoog bedrag.
Voor 6 miljoen verkocht? En nu ongeveer 20 miljoen waard?

Had John de Jong moeten doen, dan hadden we een extra server bij moeten plaatsen voor het forum. :mrgreen:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 696
Lid geworden op: 6 aug 2019

Awards:

Ajax verkoopt de bras al jaren voor hoofdprijzen, daar heeft Overmars weinig aan toegevoegd hoor. Ajax ligt nu eenmaal al decennia bijzonder goed in de markt met een vanuit de succesvolle historie en opleiding bijzonder hoog opgebouwde merkwaarde. En kennelijk werkt dat nog steeds. Heel vervelend voor ons, maar wel gewoon een feit. Er blijven altijd clubs zo gek om de portemonnee flink te trekken zodra het om een Ajax speler gaat. Hoeveel er ook in den vreemde mislukken.

Wat aankopen betreft heeft Overmars ook een oceaan aan peperdure miskopen. Niet alleen de transfersommen, maar ook alle kosten eromheen, laat staan een geëxplodeerd salarishuis.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Ykhim schreef: 09 jun 2021, 08:09 Er is ook een tussenweg natuurlijk. PSV krijgt doorgaans te weinig, Ajax wat teveel.
Zeker, maar [mention]ShovingNE2[/mention] heeft wel gelijk.

Kijk eens in de Topics van

- Thomas
- Sadilek
- Bruma
- Baumgartl
- Rosario
- Dumfries

Allemaal spelers die voor een appel en een ei verkocht moeten worden door het gros van de leden. Daar staat deze discussie dan wel weer haaks op.
Saibari is underrated.
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 696
Lid geworden op: 6 aug 2019

Awards:

Ja de 'strik erom en ik breng hem nog op de fiets weg' postings zijn vaak niet op één hand te tellen bij spelers die niet de goedkeuring van ieder kunnen dragen.
Maar aan de andere kant wel de hoofdprijs verwachten.

Aan de andere kant, er wordt -logischerwijs- vooral gekeken hoe die ene club het doet. Kijk je naar de andere clubs die in principe de laatste jaren ook directe concurrenten zijn (Feyenoord, AZ), dan vind ik het allemaal nog wel meevallen. Feyenoord krijgt nooit wat bijzonders voor hun spelers, AZ incidenteel een klapper van om en nabij 20 miljoen voor hun sleutelspelers. Nog altijd een stuk minder dan de 30+ die PSV de laatste jaren voor de beste spelers krijgt. De rest gaat ook bij die clubs voor vrij weinig weg.
Mijn conclusie is daarmee vooral dat Ajax structureel te veel krijgt, niet dat PSV nu echt aan het onderpresteren is. Zeker gezien de Europese prestaties van de laatste jaren springt PSV niet bijzonder meer in het oog als topinstituut. Natuurlijk willen we allemaal hogere bedragen zien, maar het moet wel reëel blijven en er niet voor zorgen dat je straks met een selectie van 40 man zit omdat alle afgeschreven spelers te hoog in de markt worden gezet. Als wij een speler als Baumgartl of Bruma liever kwijt dan rijk zijn, wie zou daar dan wel vele miljoenen voor moeten willen aftikken?

Daarbij lijkt het van PSV ook een keuze om niet altijd keihard spelers te blokkeren, zeker als ze hebben bijgedragen aan de successen van de club (zie Zoet, Hendrix). Dat tekent ook hoe de club met spelers om wil gaan en dat is ook wat waard.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Bruma moet je vanaf deze zomer, staat nog maar 2 jaar onder contract.

Baumgartl kan je prima verhuren als hij niet verkocht wordt, die heeft nog een contract van 3 jaar. Als de biedingen echt lager dan 5 miljoen zijn zou ik het niet doen: dat beur je over een jaar dan ook nog wel als hij bij een club basis kan spelen. Kan hij nog prima meer waard worden en wellicht beur je naast salaris nog een fee.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Op Lozano en Bergwijn na vind ik het erg jammer dat PSV de jaren dat het CL speelde dit qua transfers nauwelijks ten gelde wist te maken. Dat bijvoorbeeld als Ramselaar een keer goed speelde in de CL er daar dan 10-12 miljoen later voor zou worden geboden. Ajax heeft meer spelers onder contract dus ook meer overbodige spelers. Dan is het makkelijker deze te laten gaan of hiermee de boer op te gaan. Vooral de onderkant basis en de wisselspelers zou ik graag wat meer voor zien worden gevangen dan wat er de afgelopen 5 jaar het geval is geweest. Ik wil zien dat Rosario een miljoen of 10 bruto gaat opleveren en niet 5 of 6. Doan idem. Een Gutierrez die dan alsnog voor een miljoen of 5 te slijten is. Etc. Spelers als Zoet en Hendrix vind ik een ander verhaald. Dat zijn spelers die vanuit de jeugd er jarenlang gespeeld hebben en die je met de kortlopende contracten als kaliber onderkant basis / wisselspeler een transfer gunt. Zelfs Ajax NV heeft dat met Veltman gedaan.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Trixm schreef: 09 jun 2021, 10:33Zeker, maar @ShovingNE2 heeft wel gelijk.

Kijk eens in de Topics van

- Thomas
- Sadilek
- Bruma
- Baumgartl
- Rosario
- Dumfries

Allemaal spelers die voor een appel en een ei verkocht moeten worden door het gros van de leden. Daar staat deze discussie dan wel weer haaks op.
Ik ben bekend met die discussies, maar ik wilde aangeven dat er ook mensen zijn die van mening zijn dat PSV te weinig vangt voor reservespelers zonder dat ze meteen vooraan in de rij staan om te roepen dat al dat brandhout voor een paar tonnen moet vertrekken.

Dat Ajax verder bij elke gelegenheid opgehemeld wordt door een aantal mensen, dat is weer een ander verhaal. Het gras is altijd groener bij de concurrent natuurlijk.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Ykhim schreef: 09 jun 2021, 11:11
Trixm schreef: 09 jun 2021, 10:33Zeker, maar @ShovingNE2 heeft wel gelijk.

Kijk eens in de Topics van

- Thomas
- Sadilek
- Bruma
- Baumgartl
- Rosario
- Dumfries

Allemaal spelers die voor een appel en een ei verkocht moeten worden door het gros van de leden. Daar staat deze discussie dan wel weer haaks op.
Ik ben bekend met die discussies, maar ik wilde aangeven dat er ook mensen zijn die van mening zijn dat PSV te weinig vangt voor reservespelers zonder dat ze meteen vooraan in de rij staan om te roepen dat al dat brandhout voor een paar tonnen moet vertrekken.

Dat Ajax verder bij elke gelegenheid opgehemeld wordt door een aantal mensen, dat is weer een ander verhaal. Het gras is altijd groener bij de concurrent natuurlijk.
Je kan ook zeggen dat spelers van AZ/Fey/Ajax vaak als brandhout worden beschouwd. In die zin denk ik dat het gras is altijd groener statement wel meevalt. Een Koopmeiners, Senesi, Antony en een Traore kunnen er praktisch niks van hier.

Een nuance topic zou wel prettig zijn :D
Saibari is underrated.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

ShovingNE2 schreef: 09 jun 2021, 10:18
AddoCultheld schreef: 09 jun 2021, 10:11 Noa Lang is verkocht voor hoog bedrag.
Voor 6 miljoen verkocht? En nu ongeveer 20 miljoen waard?

Had John de Jong moeten doen, dan hadden we een extra server bij moeten plaatsen voor het forum. :mrgreen:
Je hebt inderdaad gelijk. Dacht dat hij voor rond de 15 was verkocht. Excuses.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ah ok. Dan snap ik je inderdaad :)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Trixm schreef: 09 jun 2021, 11:14
Ykhim schreef: 09 jun 2021, 11:11

Ik ben bekend met die discussies, maar ik wilde aangeven dat er ook mensen zijn die van mening zijn dat PSV te weinig vangt voor reservespelers zonder dat ze meteen vooraan in de rij staan om te roepen dat al dat brandhout voor een paar tonnen moet vertrekken.

Dat Ajax verder bij elke gelegenheid opgehemeld wordt door een aantal mensen, dat is weer een ander verhaal. Het gras is altijd groener bij de concurrent natuurlijk.
Je kan ook zeggen dat spelers van AZ/Fey/Ajax vaak als brandhout worden beschouwd. In die zin denk ik dat het gras is altijd groener statement wel meevalt. Een Koopmeiners, Senesi, Antony en een Traore kunnen er praktisch niks van hier.

Een nuance topic zou wel prettig zijn :D
Nuance?! OMG… Zis is a foetball forum!
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

John, ff regelen dit!! :PSV: :pul:

Afbeelding
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Heruone schreef: 16 jun 2021, 23:24 John, ff regelen dit!! :PSV: :pul:

Afbeelding
Pröpper niet?
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Nee, ik heb liever m'n Duitse vriend. Anders worden zijn we aan het einde van het seizoen FC Rollator.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Heruone schreef: 16 jun 2021, 23:30 Nee, ik heb liever m'n Duitse vriend. Anders worden zijn we aan het einde van het seizoen FC Rollator.
Ah joh, valt echt heeeeeel erg mee
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Heruone schreef: 16 jun 2021, 23:24 John, ff regelen dit!! :PSV: :pul:

Afbeelding
Interessant. Wil jij echt Zahavi als eerste spits en Teze als rechtsback? Want dat vind ik echt de zwakste spelers i jouw basis 11. En je ziet Mo dus blijven?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong