John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 21 apr 2021, 09:08 Ik ben benieuwd of een deel van zijn takenpakket naar iemand anders gaat zoals hij zelf al ruim 1,5 jaar geleden opperde.
Daar ben ik zelf ook benieuwd naar. Bij Ajax hebben ze dat idee inmiddels gekaapt en die lange Hamstra aangesteld. Denk dat als hij blijft er een soort assistent voor hem bijkomt. Stan Valckx ofzo ;)
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Marcel Brands had natuurlijk een karrevracht meer aan ervaring dan dat John de Jong heeft maar ik denk dat het in de kern wel goed zit. Daarnaast zou ik zo 1, 2, 3 niet een haalbare vervanger weten. Ik geloof echt dat we nog de vruchten gaan plukken bij het aanhouden van JdJ.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ardbeg schreef: 21 apr 2021, 09:17 Marcel Brands had natuurlijk een karrevracht meer aan ervaring dan dat John de Jong heeft maar ik denk dat het in de kern wel goed zit. Daarnaast zou ik zo 1, 2, 3 niet een haalbare vervanger weten. Ik geloof echt dat we nog de vruchten gaan plukken bij het aanhouden van JdJ.
Eens. Los van dat De Jong en Van Bommel niet klikte, vind ik het wel een fout van Gerbrands geweest om destijds twee rookies voor deze posities te benoemen. Dat is geweest en dan kijk je verder. Van Bommel is vervangen door een meer ervaren trainer en ik vind dat De Jong ook zelf stappen vooruit maakt. Hij is een ervaringsvak en daar is hij nu een stukje verder in. Ik zie wel een stijgende lijn bij hem en dan denk ik dat het juist goed is dat PSV met hem door wil en hij waarschijnlijk ook doorgaat.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Denk dat het ook heel belangrijk is als je de huidige staf wil behouden en meer stappen wil maken. Het lijkt erg goed te klikken. Zoals Brands/Cocu/Gerbrands een driemanschap was lijkt dat bij De Jong/Schmidt/Gerbrands zich ook zo te ontwikkelen. En dat alleen al is een belangrijke basis.

En ik denk dat Schmidt nog wel meer spelers zoals Götze en Zahavi kan enthousiasmeren om bij ons te komen spelen. Hoeft niet eens perse in dezelfde categorie te komen, kan ook om talenten gaan. Denk dat de combi erg goed kan werken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Massimo schreef: 21 apr 2021, 09:31
Ardbeg schreef: 21 apr 2021, 09:17 Marcel Brands had natuurlijk een karrevracht meer aan ervaring dan dat John de Jong heeft maar ik denk dat het in de kern wel goed zit. Daarnaast zou ik zo 1, 2, 3 niet een haalbare vervanger weten. Ik geloof echt dat we nog de vruchten gaan plukken bij het aanhouden van JdJ.
Eens. Los van dat De Jong en Van Bommel niet klikte, vind ik het wel een fout van Gerbrands geweest om destijds twee rookies voor deze posities te benoemen. Dat is geweest en dan kijk je verder. Van Bommel is vervangen door een meer ervaren trainer en ik vind dat De Jong ook zelf stappen vooruit maakt. Hij is een ervaringsvak en daar is hij nu een stukje verder in. Ik zie wel een stijgende lijn bij hem en dan denk ik dat het juist goed is dat PSV met hem door wil en hij waarschijnlijk ook doorgaat.
Ik snapte de aanstelling van Van Bommel wel. Hij deed het, puur op het voetbal gezien, niet minder dan Cocu in zijn eerste periode. Zijn gedrag maakte hem onuitstaanbaar en polariserend, wat als een soort gif in de club PSV werkte. Ook samen met John de Jong had dit wel gewerkt, als iemand als Guus Hiddink John had ondersteund. Er is me letterlijk verteld dat Bert van Marwijk in het station verbaasd stond te kijken tijdens een wedstrijd en zich hardop afvroeg "Wat doet Mark NOU weer" en zijn keuzes in een wedstrijd niet begreep.

Als iemand dan vroeg "Ga er dan naar toe!", dan zei Bert "Oh, dat heeft toch geen nut. Hij luistert toch niet". Guus was er naar toe gegaan en die had met zijn scepter gezwaaid.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ardbeg schreef: 21 apr 2021, 09:43
Massimo schreef: 21 apr 2021, 09:31

Eens. Los van dat De Jong en Van Bommel niet klikte, vind ik het wel een fout van Gerbrands geweest om destijds twee rookies voor deze posities te benoemen. Dat is geweest en dan kijk je verder. Van Bommel is vervangen door een meer ervaren trainer en ik vind dat De Jong ook zelf stappen vooruit maakt. Hij is een ervaringsvak en daar is hij nu een stukje verder in. Ik zie wel een stijgende lijn bij hem en dan denk ik dat het juist goed is dat PSV met hem door wil en hij waarschijnlijk ook doorgaat.
Ik snapte de aanstelling van Van Bommel wel. Hij deed het, puur op het voetbal gezien, niet minder dan Cocu in zijn eerste periode. Zijn gedrag maakte hem onuitstaanbaar en polariserend, wat als een soort gif in de club PSV werkte. Ook samen met John de Jong had dit wel gewerkt, als iemand als Guus Hiddink John had ondersteund. Er is me letterlijk verteld dat Bert van Marwijk in het station verbaasd stond te kijken tijdens een wedstrijd en zich hardop afvroeg "Wat doet Mark NOU weer" en zijn keuzes in een wedstrijd niet begreep.

Als iemand dan vroeg "Ga er dan naar toe!", dan zei Bert "Oh, dat heeft toch geen nut. Hij luistert toch niet". Guus was er naar toe gegaan en die had met zijn scepter gezwaaid.
Ja maar het rookie punt snap ik wel. Van Bommel had een jaartje ervaring bij u19 en een paar jaar als assistent van zn schoonpaps. Cocu had 4 jaar ervaring als assistent bij NL, een jaar assistent bij u19, 3 jaar als assistent bij PSV1, interim, een jaartje u19 en toen pas echt op eigen benen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Sensation schreef: 21 apr 2021, 09:48
Ardbeg schreef: 21 apr 2021, 09:43

Ik snapte de aanstelling van Van Bommel wel. Hij deed het, puur op het voetbal gezien, niet minder dan Cocu in zijn eerste periode. Zijn gedrag maakte hem onuitstaanbaar en polariserend, wat als een soort gif in de club PSV werkte. Ook samen met John de Jong had dit wel gewerkt, als iemand als Guus Hiddink John had ondersteund. Er is me letterlijk verteld dat Bert van Marwijk in het station verbaasd stond te kijken tijdens een wedstrijd en zich hardop afvroeg "Wat doet Mark NOU weer" en zijn keuzes in een wedstrijd niet begreep.

Als iemand dan vroeg "Ga er dan naar toe!", dan zei Bert "Oh, dat heeft toch geen nut. Hij luistert toch niet". Guus was er naar toe gegaan en die had met zijn scepter gezwaaid.
Ja maar het rookie punt snap ik wel. Van Bommel had een jaartje ervaring bij u19 en een paar jaar als assistent van zn schoonpaps. Cocu had 4 jaar ervaring als assistent bij NL, een jaar assistent bij u19, 3 jaar als assistent bij PSV1, interim, een jaartje u19 en toen pas echt op eigen benen.
Ik heb het ook niet oneens hoor maar ik vond het niet een totaal ondenkbare keuze. Wellicht dat het ook uit gebrek aan trainerskeuze was.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik snapte die aanstelling ook wel. Temeer omdat hij ook onder druk moest worden genomen en dat rust in de tent belangrijk was. Daarnaast was ik zelf ook erg blij met wat hij liet zien bij O19 en dat de stap van Cocu ook goed ging. Boy was I wrong. Daarom hoop ik dat het traject met Ruud wat anders gaat verlopen en dat lijkt het al te doen. Maar stel een club legt 5 miljoen op tafel om Schmidt op te halen.... wordt Ruud dan gevraagd? In de voetbalwereld kunnen we zo maar voor hetzelfde vraagstuk komen te staan. Al denk ik dat RvN het niet zou doen trouwens.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Joenepsv schreef: 21 apr 2021, 09:15 Ben altijd positief geweest over John. Vind voor zijn positie continuïteit wel een pré. Iemand die een bepaalde lijn uitzet. Bovendien een echte PSV'er. Is als speler, scout, hoofdscouting en nu TD al jaren aan onze club verbonden dus hij kent het door en door. Hij was in zijn tweede jaar als td wat ongelukkig met aankopen en Bruma en Baumgartl zijn een regelrechte flop gebleken, maar toen ze gehaald werden vond ik het zo gek nog niet. Met terugwerkende kracht blijken Doan en met name Boscagli toch niet zulke gekke aankopen. En vorig jaar heeft hij het heel goed gedaan naar mijn mening. Hele goede spelers gehaald, bijna allemaal (oud) international.
Er stond vorig seizoen het hele seizoen lang, tot het corona-einde, geen fatsoenlijk elftal op het veld. Er zit voor miljoenen aan spelers op de bank of is verhuurd. Er is veel geld uitgegeven, desondanks hebben we ons twee keer niet voor de Champions League gekwalificeerd. Die schade mag je er bij de verliezen aan transferwaarde optellen.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ardbeg schreef: 21 apr 2021, 09:52
Sensation schreef: 21 apr 2021, 09:48

Ja maar het rookie punt snap ik wel. Van Bommel had een jaartje ervaring bij u19 en een paar jaar als assistent van zn schoonpaps. Cocu had 4 jaar ervaring als assistent bij NL, een jaar assistent bij u19, 3 jaar als assistent bij PSV1, interim, een jaartje u19 en toen pas echt op eigen benen.
Ik heb het ook niet oneens hoor maar ik vond het niet een totaal ondenkbare keuze. Wellicht dat het ook uit gebrek aan trainerskeuze was.
Same, achteraf was de ervaring weinig, maar ik snapte m destijds ook en was zelfs behoorlijk enthousiast.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

ShovingNE2 schreef: 21 apr 2021, 09:52 Ik snapte die aanstelling ook wel. Temeer omdat hij ook onder druk moest worden genomen en dat rust in de tent belangrijk was. Daarnaast was ik zelf ook erg blij met wat hij liet zien bij O19 en dat de stap van Cocu ook goed ging. Boy was I wrong. Daarom hoop ik dat het traject met Ruud wat anders gaat verlopen en dat lijkt het al te doen. Maar stel een club legt 5 miljoen op tafel om Schmidt op te halen.... wordt Ruud dan gevraagd? In de voetbalwereld kunnen we zo maar voor hetzelfde vraagstuk komen te staan. Al denk ik dat RvN het niet zou doen trouwens.
Ik kan RvN niet goed inschatten als trainer. Is het wat?
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Ik snap dat PSV continuïteit wil behouden, en ik snap ook dat ze na 2 jaar aankloten met John hopen dat je uiteindelijk de vruchten gaat plukken van je net geplante fruitboompje. Maar verder wel jammer dat we zo'n incapabel TD langer aan boord willen houden.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Het zit hem vooral in dat zowel de trainer als de TD een rookie was. Ik vind dat Gerbrands heeft onderschat dat, ondanks hij hier coachend en sturend dichtbij stond, dit teveel van het goede was. Eentje had gekund ongeacht welke van de twee posities, maar dit was teveel beginnelingen voor deze posities met dus teveel beginnersfouten.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Magnus schreef: 21 apr 2021, 10:13 Ik snap dat PSV continuïteit wil behouden, en ik snap ook dat ze na 2 jaar aankloten met John hopen dat je uiteindelijk de vruchten gaat plukken van je net geplante fruitboompje. Maar verder wel jammer dat we zo'n incapabel TD langer aan boord willen houden.
Hoezo incapabel? John de Jong is helemaal niet incapabel. Hij is groeiende en nog wat onervaren maar je zag de laatste transferperiode al, wat voor verschil dat was! Tevens, waren sommige aankopen ook op het conto van Mark van Bommel en sommige nog van het lijstje Marcel Brands.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja totaal incapabel. Hij heeft echt niks goed gedaan...

Man man man, het lijkt wel of sommigen persoonlijk iets aangedaan is door de Jong. Nee niet alles is goed gegaan, maar ook zeker niet alles slecht. Ik heb het idee dat hij onevenredig hard wordt aangepakt.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Brands was ook niet met alle aankopen succesvol, ik denk dat de extra Financiële armslag ook gaat helpen, kijk naar Ajax, Overmars werd daar ook verguisd en nu hoopt men maar dat hij blijft.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Ardbeg schreef: 21 apr 2021, 10:15
Magnus schreef: 21 apr 2021, 10:13 Ik snap dat PSV continuïteit wil behouden, en ik snap ook dat ze na 2 jaar aankloten met John hopen dat je uiteindelijk de vruchten gaat plukken van je net geplante fruitboompje. Maar verder wel jammer dat we zo'n incapabel TD langer aan boord willen houden.
Hoezo incapabel? John de Jong is helemaal niet incapabel. Hij is groeiende en nog wat onervaren maar je zag de laatste transferperiode al, wat voor verschil dat was! Tevens, waren sommige aankopen ook op het conto van Mark van Bommel en sommige nog van het lijstje Marcel Brands.
Grasmat schreef: 21 apr 2021, 10:15 Ja totaal incapabel. Hij heeft echt niks goed gedaan...

Man man man, het lijkt wel of sommigen persoonlijk iets aangedaan is door de Jong. Nee niet alles is goed gegaan, maar ook zeker niet alles slecht. Ik heb het idee dat hij onevenredig hard wordt aangepakt.
Niet dat een goede TD per se alles goed doet (wil er dus ook geen zwart-wit voorstelling van maken Grasmat), maar uitspraken als deze sterken mij vooral in mijn mening. Er zijn altijd nuances nodig om John de Jong een geschikte TD te laten lijken.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ardbeg schreef: 21 apr 2021, 10:05
Ik kan RvN niet goed inschatten als trainer. Is het wat?
Your guess is as good as mine. Geen idee. Volgend jaar Jong PSV dan krijgen we een beter beeld denk ik.

Er zijn alleen nauwelijks topspitsen uit het verleden te bedenken die ook een toptrainer zijn geworden. Klinsman. Klopp op lager niveau.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Magnus schreef: 21 apr 2021, 10:23

Niet dat een goede TD per se alles goed doet (wil er dus ook geen zwart-wit voorstelling van maken Grasmat), maar uitspraken als deze sterken mij vooral in mijn mening. Er zijn altijd nuances nodig om John de Jong een geschikte TD te laten lijken.
Ach ja, als je maar kritisch genoeg wil zijn dan geldt dat letterlijk voor iedereen. Beetje zwak argument dus.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Magnus schreef: 21 apr 2021, 10:23
Ardbeg schreef: 21 apr 2021, 10:15

Hoezo incapabel? John de Jong is helemaal niet incapabel. Hij is groeiende en nog wat onervaren maar je zag de laatste transferperiode al, wat voor verschil dat was! Tevens, waren sommige aankopen ook op het conto van Mark van Bommel en sommige nog van het lijstje Marcel Brands.
Grasmat schreef: 21 apr 2021, 10:15 Ja totaal incapabel. Hij heeft echt niks goed gedaan...

Man man man, het lijkt wel of sommigen persoonlijk iets aangedaan is door de Jong. Nee niet alles is goed gegaan, maar ook zeker niet alles slecht. Ik heb het idee dat hij onevenredig hard wordt aangepakt.
Niet dat een goede TD per se alles goed doet (wil er dus ook geen zwart-wit voorstelling van maken Grasmat), maar uitspraken als deze sterken mij vooral in mijn mening. Er zijn altijd nuances nodig om John de Jong een geschikte TD te laten lijken.

Eh, nee. Die sterken niet jouw mening. Geen enkel persoon in wat voor functie dan ook staat er direct in volle capaciteit van kunnen. Of is Madueke dan ook geen goede speler omdat hij nog moet groeien en nog lang niet alles goed doet?
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Waarom is John de Jong wel een goede TD vinden jullie?
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Iedere TD heeft aankopen die goed uitpakken en aankopen die slecht uitpakken.

Ik denk dat als je die van JdJ op een rij zet dat geen beste score is om eerlijk te zijn.

Het wordt tijd dat de Bierelier weer opengaat, kan ie wat inspiratie opdoen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Prima analogie Ardbeg. Madueke laat goede dingen zien, maar heeft er ook hele slechte wedstrijden tussen zitten en zit in het begin van zijn carriere, net als de Jong. Toch noemen we Madueke ook niet een 'totaal incapabele speler'.

Goed is goed en slecht is slecht. Maar het aantrekken van Götze, Sangaré, Max, Boscagli, Zahavi en Rodriguez (ja, ook al was het maar voor een paar wedstrijden) en het verlengen van contracten van een aantal talenten geeft al aan dat het bij lange na niet allemaal slecht is.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Thoresen schreef: 21 apr 2021, 10:34
Het wordt tijd dat de Bierelier weer opengaat, kan ie wat inspiratie opdoen.
Dit vind ik zo flauw.
Magnus schreef: 21 apr 2021, 10:34 Waarom is John de Jong wel een goede TD vinden jullie?
Wat ik al zei, is dat John de Jong potentieel een goede technisch directeur kan gaan worden en afgelopen zomer al wat potentie heeft laten zien. Daarnaast heeft hij met Marcel Brands en Fossen niet bepaald slechte leermeesters. Wat ik vroeg hierboven, mbt Madueke. Wat is jouw mening daar over, want daar ga je niet op in.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ardbeg schreef: 21 apr 2021, 10:37
Thoresen schreef: 21 apr 2021, 10:34
Het wordt tijd dat de Bierelier weer opengaat, kan ie wat inspiratie opdoen.
Dit vind ik zo flauw.
Magnus schreef: 21 apr 2021, 10:34 Waarom is John de Jong wel een goede TD vinden jullie?
Wat ik al zei, is dat John de Jong potentieel een goede technisch directeur kan gaan worden en afgelopen zomer al wat potentie heeft laten zien. Daarnaast heeft hij met Marcel Brands en Fossen niet bepaald slechte leermeesters. Wat ik vroeg hierboven, mbt Madueke. Wat is jouw mening daar over, want daar ga je niet op in.
Niet echt een goede vergelijking, Madueke is 'een van de zovelen' en een net doorgebroken jeugdspeler, John de Jong zit op een cruciale positie. De beginnersfouten die De Jong nu maakt / heeft gemaakt moet hij bij een RKC of Heracles maken. Niet bij ons.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Er wordt sowieso veel teveel opgehangen aan Bruma en Baumgartl. Puur vanwege die twee transfers heeft De Jong het bij sommigen voor altijd verpest terwijl Bruma nota bene al jaren gevolgd werd door PSV en er ook eerdere pogingen geweest zijn hem te halen.

Hoe dan ook, als twee ketsers je succes of falen als technisch directeur bepalen, dan denk ik dat er wereldwijd weinig succesvolle td's rondlopen.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong