John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Net scorebordjournalistiek geluisterd over John de Jong. Wel redelijk verhaal, nuanceert het beeld wel wat. En zoals ze ook zeggen, als TD kun je het ook nooit goed doen.
Wel waarschuwing voor luisteraars dat het kut is dat er steeds aan ajax wordt gerefereerd. Zo zou PSV ajax achteraan moeten gaan door spelers meer salaris te bieden zodat ze langer blijven. Doen ze bij podcast alsof ajax dat uitgevonden heeft. Zou eerder zeggen dat ajax dat van ons heeft afgekeken. Wij boden Memphis en Gini wat meer zodat ze nog een jaar bleven om kampioen te worden.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Alles wat Ajax succes heeft gebracht hebben ze van ons afgekeken. Een paar ervaren spelers in de as en wat Zuid-Amerikanen voor het gif. Wij daarentegen zijn juist de Ajax kant op gegaan, we willen domineren en jeugdspelers de kans geven.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

ruuddevil schreef: 05 mei 2021, 12:39 Alles wat Ajax succes heeft gebracht hebben ze van ons afgekeken. Een paar ervaren spelers in de as en wat Zuid-Amerikanen voor het gif. Wij daarentegen zijn juist de Ajax kant op gegaan, we willen domineren en jeugdspelers de kans geven.
Kop. Spijker. Raak.
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Inderdaad, bij Ajax kopiëren ze graag en doen ze dan alsof ze het zelf uitgevonden hebben. Dat verkoopt namelijk goed bij al die succes-supporters. Met een veel grotere portemonnee is het ook een stuk minder moeilijk shoppen. Wij hebben meer leiderschap nodig, maar als bepaalde spelers die nu door de ondergrens zakken vervangen kunnen worden door veel betere spelers is het belang bij extra leiderschap ook kleiner. Een as met Rosario-Sangare heeft bijvoorbeeld veel meer sturing nodig dan Pröpper-Sangare. En achterin met Teze-Boscagli heb je ook meer behoefte aan sturing dan wanneer daar een Alex bijstaat. Ik ben benieuwd of we een a twee van die kwaliteitsimpulsen kunnen vinden a la Timmy Simons of Guardado, maar zo niet, dan maar echte kwaliteit.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 05 mei 2021, 12:39 Wij daarentegen zijn juist de Ajax kant op gegaan, we willen domineren en jeugdspelers de kans geven.
Dat laatste: jeugdspelers de kans geven, dat is meer vanuit financieel toekomstperspectief. Dat is de manier om kapitaal te creëeren natuurlijk (open deur). Dat gif hadden we nog wel de afgelopen jaren, maar zeker dit jaar bijna niet meer. Die balans was zoek.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Een paar peperdure latijnsamerikaanse zeperds hielpen daar niet bij (Maxi, Guti).
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

ShovingNE2 schreef: 05 mei 2021, 11:18
Ihattaren schreef: 05 mei 2021, 11:09 Dat kan nog steeds John, maar we kunnen hier en daar al opvangen dat dat geen consequenties gaat hebben voor je en onze Duitse vriend.
Niet hier en daar hoor. Echt helemaal niemand verwacht ontslag. Een heel stevige evaluatie: dat zeker. Maar dat vind jij waarschijnlijk (zo proef ik uit jouw woorden) niet genoeg consequenties.

Alleen een relatief kleine groep supporters willen dan een aantal mensen naar het UWV sturen.
Een mogelijke 3e plek verdiend inderdaad meer dan alleen een stevige evaluatie. Beseffen sommige mensen hier wel hoe rampzalig dat zou zijn PSV?

Daar zijn John/Toon en Roger hoofdverantwoordelijk voor en je kunt je dan gerust afvragen om het verstandig is om deze personen nog een seizoen te laten zitten. Er zijn momenteel 0,00 aanknopingspunten waaruit gaat blijken dat volgend seizoen (zoveel) beter gaat zijn.

Roger hoef je niet te ontslaan, die kun je nog wel verpatsen aan een Bundesliga club, John kun je niet meer ontslaan want die heeft zijn 'dikverdiende' contractverlenging al weer binnen.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

We hebben ook jaren geroepen dat het niveau van de opleiding omhoog moet. Er zijn tijden geweest dat de beste speler die doorstroomde Genero Zeefuik of Stijl Wuytens was. Ik ben wel tevreden over het huidige niveau van zowel de jeugdopleiding als de jeugdscouting. Dat is echt vele malen verbeterd. Maar inderdaad, de balans is zoek. Een elftal zonder echte leiders op het veld. Dat is na Luik de Jong nooit goed opgepakt.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ihattaren schreef: 05 mei 2021, 13:23 Een mogelijke 3e plek verdiend inderdaad meer dan alleen een stevige evaluatie. Beseffen sommige mensen hier wel hoe rampzalig dat zou zijn PSV?

Daar zijn John/Toon en Roger hoofdverantwoordelijk voor en je kunt je dan gerust afvragen om het verstandig is om deze personen nog een seizoen te laten zitten. Er zijn momenteel 0,00 aanknopingspunten waaruit gaat blijken dat volgend seizoen (zoveel) beter gaat zijn.
Daarbij vergeten mensen m.i. dan dat dat besluit zou betekenen dat je weer totaal opnieuw gaat beginnen. En daarbij heb je dan ook weer 0,0 garantie op succes.

Dat is zó duur en zó onzeker dat je dat in deze fase alleen moet doen als dat echt 100% zeker de beste oplossing is. Maar feit is dat John de Jong totaal niet loopt te blunderen, vorige zomer ging het heel aardig en we hadden weinig klachten. Ik kan zo'n oordeel ook niet over Schmidt vellen. Dit zonder af te doen aan terechte kritiek he, die is er zeker, maar de boel is niet zo ernstig dat dat zou billijken om je investering van het afgelopen seizoen gewoon maar weg te flikkeren en totaal opnieuw te gaan beginnen (met investeren).

We zitten nu vol chagrijn door het Amsterdamse feestje maar toen we met deze grote verandering begonnen wisten we dat dat niet iets van één seizoen en direct cashen zou zijn. Wat mij betreft is er dus eigenlijk niet echt wat aan de hand.

John krijgt intussen meer ruimte om zich te focussen op wat wij ook allemaal het belangrijkst vinden, da's alleen maar goed.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Daarom is het ook zo gemakkelijk om ergens tegen te zijn natuurlijk: of het nu om voetbal of politiek dan wel je werk gaat. Je moet weten wie het dàn gaat doen (en hoe hij/zij het gaat doen).
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Tijn schreef: 05 mei 2021, 12:55 Inderdaad, bij Ajax kopiëren ze graag en doen ze dan alsof ze het zelf uitgevonden hebben. Dat verkoopt namelijk goed bij al die succes-supporters. Met een veel grotere portemonnee is het ook een stuk minder moeilijk shoppen. Wij hebben meer leiderschap nodig, maar als bepaalde spelers die nu door de ondergrens zakken vervangen kunnen worden door veel betere spelers is het belang bij extra leiderschap ook kleiner. Een as met Rosario-Sangare heeft bijvoorbeeld veel meer sturing nodig dan Pröpper-Sangare. En achterin met Teze-Boscagli heb je ook meer behoefte aan sturing dan wanneer daar een Alex bijstaat. Ik ben benieuwd of we een a twee van die kwaliteitsimpulsen kunnen vinden a la Timmy Simons of Guardado, maar zo niet, dan maar echte kwaliteit.
Zo hebben nog veel meer gekopieerd.
Van het Zuid Amerikaanse scouting, automatiseringssystemen op gebied van meting en analyse, gebruik van drones bij trainingen tot aan stadionverlichting toe.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Ihattaren schreef: 05 mei 2021, 13:23
ShovingNE2 schreef: 05 mei 2021, 11:18

Niet hier en daar hoor. Echt helemaal niemand verwacht ontslag. Een heel stevige evaluatie: dat zeker. Maar dat vind jij waarschijnlijk (zo proef ik uit jouw woorden) niet genoeg consequenties.

Alleen een relatief kleine groep supporters willen dan een aantal mensen naar het UWV sturen.
Een mogelijke 3e plek verdiend inderdaad meer dan alleen een stevige evaluatie. Beseffen sommige mensen hier wel hoe rampzalig dat zou zijn PSV?
Als we 2e worden, maar niet door de voorronde CL komen omdat we bijv. door Benfica worden uitgeschakeld (en dus uiteindelijk hetzelfde hebben als een 3e plek), moet er dan ook meer dan een stevige evaluatie komen?
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

loginnaam schreef: 05 mei 2021, 13:55
Ihattaren schreef: 05 mei 2021, 13:23
Een mogelijke 3e plek verdiend inderdaad meer dan alleen een stevige evaluatie. Beseffen sommige mensen hier wel hoe rampzalig dat zou zijn PSV?
Als we 2e worden, maar niet door de voorronde CL komen omdat we bijv. door Benfica worden uitgeschakeld (en dus uiteindelijk hetzelfde hebben als een 3e plek), moet er dan ook meer dan een stevige evaluatie komen?
Een stevige evaluatie moet er sowieso komen, maar tussen uitgeschakeld worden door Benfica of de 2e plek verkwanselen zit nogal een groot verschil.

Het is niet alleen voor het huidige PSV enorm belangrijk, maar ook voor de types Guardado en Lozano waar John het over heeft. Die zijn een stuk(je) makkelijker over te halen als je ze (v)CL kan bieden.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

psvgouda schreef: 05 mei 2021, 13:36 Daarom is het ook zo gemakkelijk om ergens tegen te zijn natuurlijk: of het nu om voetbal of politiek dan wel je werk gaat. Je moet weten wie het dàn gaat doen (en hoe hij/zij het gaat doen).
Precies, en de keuzes die meer zicht op korte termijnwinst geven zijn doorgaans niet de keuzes waarmee je iets (nieuws) opbouwt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 05 mei 2021, 13:32
Ihattaren schreef: 05 mei 2021, 13:23 Een mogelijke 3e plek verdiend inderdaad meer dan alleen een stevige evaluatie. Beseffen sommige mensen hier wel hoe rampzalig dat zou zijn PSV?

Daar zijn John/Toon en Roger hoofdverantwoordelijk voor en je kunt je dan gerust afvragen om het verstandig is om deze personen nog een seizoen te laten zitten. Er zijn momenteel 0,00 aanknopingspunten waaruit gaat blijken dat volgend seizoen (zoveel) beter gaat zijn.
Daarbij vergeten mensen m.i. dan dat dat besluit zou betekenen dat je weer totaal opnieuw gaat beginnen. En daarbij heb je dan ook weer 0,0 garantie op succes.

Dat is zó duur en zó onzeker dat je dat in deze fase alleen moet doen als dat echt 100% zeker de beste oplossing is. Maar feit is dat John de Jong totaal niet loopt te blunderen, vorige zomer ging het heel aardig en we hadden weinig klachten. Ik kan zo'n oordeel ook niet over Schmidt vellen. Dit zonder af te doen aan terechte kritiek he, die is er zeker, maar de boel is niet zo ernstig dat dat zou billijken om je investering van het afgelopen seizoen gewoon maar weg te flikkeren en totaal opnieuw te gaan beginnen (met investeren).

We zitten nu vol chagrijn door het Amsterdamse feestje maar toen we met deze grote verandering begonnen wisten we dat dat niet iets van één seizoen en direct cashen zou zijn. Wat mij betreft is er dus eigenlijk niet echt wat aan de hand.

John krijgt intussen meer ruimte om zich te focussen op wat wij ook allemaal het belangrijkst vinden, da's alleen maar goed.
Een kleine nuance op een verder prima verhaal: zelf ben ik niet zuur door een Amsterdams feestje. Dat hebben ze dit jaar meer dan terecht voetballend verdiend. Het gaat er mij om dat we enkele dure spelers hebben gehaald, zowel in salaris als in transfersom, en dat Ajax 4 wedstrijden voor het einde met 76 punten al niet meer ingehaald kon worden, én we geen enkele topper hebben gewonnen, inclusief het (gebruikelijke?) puntverlies tegen Heerenveen en Vitesse. Oh ja, en we moeten nog billenknijpend strijden tot het bittere eind met AZ voor plek 2.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Iemand toegang tot het artikel? Ik weiger om het salaris van Freak te betalen.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Klopt, maar naast die dure spelers hebben wij ook verreweg het meest last van Corona gehad en hebben we met afstand het zwaarste programma gehad en ook nog eens het meest nadeel van de beslissingen van scheidsrechter/VAR. Dat maakt nog wel enige nuance, alleen geldt er vanaf de wedstrijd tegen Groningen op scheidsrechter/VAR na niet meer dat het programma zo zwaar is. Daarom is het voor mij qua spel zo teleurstellend dat we tegen Heerenveen slap starten en zo makkelijk kansen weggeven. Juist nu we nagenoeg iedereen fit hebben en al weken kunnen trainen hadden we dik van dit Heerenveen moeten winnen. Waarbij nog steeds (zoals echt vaak als wij punten laten liggen) geldt dat als de VAR wel de penalty geeft de kans een stuk groter was dat we wel gewonnen hadden en de 2e plek al bijna veilig was.

Als we 2e worden hebben we het in ieder geval nog redelijk gedaan. Al hoop ik wel dat we ook qua spel de komende weken nog verwend worden.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

RIO schreef: 05 mei 2021, 14:45 Iemand toegang tot het artikel? Ik weiger om het salaris van Freak te betalen.
Zie PB
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk alleen wel dat het dubbeltje een aantal keren echt de verkeerde kant op is gevallen, soms binnen, soms buiten onze invloed. Dat vraagt om een evaluatie, zoals je dat na elk seizoen zou moeten doen, maar ik denk dat het niet gek is om te roepen dat het om kleine dingen gaat. Je hoeft bijvoorbeeld niet je hele selectie te renoveren omdat vrijwel niemand voldoet. Sterker nog: je kan in principe door met de beste vijftien spelers die je nu hebt, maar wat gerichte aanvulling is gevraagd. Dan heb je het over twee of drie transfers die ervoor zorgen dat een net-niet-wedstrijd net wél in je voordeel omslaat.

Wat te denken van corona en andere blessures? Dat heeft ons dit seizoen gewoon keihard getroffen in een fase die voor zowel resultaat als spelontwikkeling cruciaal was. Daardoor is de club nooit in een positieve flow gekomen. Zie onze concurrenten ter vergelijking: die spelen regelmatig met dezelfde elf en dan kun je daadwerkelijk gaan bouwen, terwijl men bij PSV moest blijven schuiven in verband met blessures of fitheid. Daarin valt trainer en met name TD ook deels wat te verwijten, namelijk een gebrek aan fatsoenlijke back-ups en beslissingen die voor een buitenstaander soms niet uit te leggen zijn.

En hoe je het ook wendt of keert: als de scheidsrechters op cruciale momenten gewoon hun werk doen, dan kan dat er ook een keer voor zorgen dat je die boost krijgt waar je naar op zoek bent. We kunnen nou niet bepaald zeggen dat het ons op dat vlak heeft meegezeten. Dat kan inderdaad prima benoemd worden terwijl je óók kritisch kijkt naar de ontwikkeling van PSV.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Op het moment dat je nu weer opnieuw gaat beginnen wat na 3 jaar dan de 3e keer zou zijn is iets wat ik juist niet goed zou vinden. Het gros van de supporters hier prijzen clubs als Emmen als ze het beleid blijven volgen terwijl het al langere tijd slecht gaat, maar het geduld wat betreft PSV lijkt hier een stuk minder te zijn.

PSV moest opnieuw beginnen na het vertrek van tegelijktijdig Cocu en Brands. Ik denk dat het een fout is geweest van Gerbrands om met zowel Van Bommel als De Jong twee onervaren mensen voor die positie tegelijktijdig neer te zetten en die twee bleken ook nog eens slecht door een deur te kunnen wat de samenwerking ook verre van bevorderd. (wat iets anders is dan dikke mik met elkaar te zijn) Met name het vertrouwen in elkaar bleek er niet te zijn en dat is de minimale basis die je moet hebben.

Afgelopen seizoen is er met Schmidt voor de tweede keer na het vertrek van Cocu en Brands een nieuwe weg ingeslagen en met een nu wederom teleurstellend en misschien wel heel slecht jaar als PSV 3e wordt, zou je met wederom wijzigingen weer opnieuw beginnen. Terwijl juist in veel gevallen continuïteit een basis van succes is geweest bij veel clubs. Ik ben er niet zo van om als het even slecht gaat meteen maar weer mensen te gaan vervangen in de hoop dat het nu wel goed gaat terwijl je elke keer weer opnieuw moet beginnen en vaak dan weer een stap achteruit zet. Het behouden van Cocu in de zomer van 2017 heeft naar mijn mening ook aan de basis gestaan aan de titel in 2018 met eigenlijk een vrij matige selectie. Pas als er voor langere tijd intern het draagvlak weg is, vind ik het een ander verhaal worden.

De keuze om destijds Van Bommel en De Jong tegelijkertijd aan te stellen heeft PSV twee jaar gekost en beide hebben fouten gemaakt. Ook Schmidt heeft minimaal een jaar nodig om vanuit het dieptepunt PSV weer omhoog te krijgen. Ik vind dit seizoen sowieso ondermaats, ook als PSV 2e wordt, maar ik zie wel vooruitgang in zowel De Jong als Schmidt en ik denk dat er een basis is voor continuïteit, omdat ik denk dat ze uiteindelijk goed tot zeer goed kunnen worden bij PSV.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ihattaren schreef: 05 mei 2021, 13:23 Beseffen sommige mensen hier wel hoe rampzalig dat zou zijn PSV?
Over besef gesproken:

Weet je dat tweede of derde in 90% van de gevallen (over de afgelopen 20 jaar bezien) exact dezelfde uitkomst heeft? Groepsfase Europa League namelijk. Slechts in 10% van de gevallen weet een Nederlandse club via de voorronde door te dringen tot de groepsfase CL.

Dus als we 2e worden en we halen geen groepsfase CL dan is dat ook rampzalig?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Wat een onzin redenering Shoving.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Nogmaals, afgetroeft worden door AZ of door Benfica is iets totaal anders.

Als je het met deze selectie en staf weet te presteren om 3e te worden is dat gewoon een regelrechte afgang, ook al heb je misschien ACHTERAF hetzelfde resultaat.

Sommige mensen vinden dat blijkbaar minder erg, die schuiven dit zwaar teleurstellende seizoen liever onder het tapijt.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 05 mei 2021, 15:18
Ihattaren schreef: 05 mei 2021, 13:23 Beseffen sommige mensen hier wel hoe rampzalig dat zou zijn PSV?
Over besef gesproken:

Weet je dat tweede of derde in 90% van de gevallen (over de afgelopen 20 jaar bezien) exact dezelfde uitkomst heeft? Groepsfase Europa League namelijk. Slechts in 10% van de gevallen weet een Nederlandse club via de voorronde door te dringen tot de groepsfase CL.

Dus als we 2e worden en we halen geen groepsfase CL dan is dat ook rampzalig?
In Nederland is er geen excuus om achter AZ te eindigen, maar je resultaten in Europa zijn sterk afhankelijk van de loting, waarbij je er soms rekening mee moet houden dat het er niet in zit. Ik vind dat niet hetzelfde.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Misschien kunnen we trouwens van beide kanten de verwijten van te negatief of te positief achterwege laten? We hebben allemaal een mening, maar een verdeling in kampen lijkt me verre van nodig en zinvol. Het haalt alleen maar de focus bij de inhoud weg.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

En een beetje ambitie mag wel, of leggen we ons er bij voorbaat bij neer omdat het maar 1 op de 10 keer lukt. Je werkt er naar toe dat het wel gaat lukken.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong