Ren Höek schreef: ↑17 mar 2023, 15:37Nog even en Ruud heeft hulp nodig voor PTSS
Heeft hij met een pistool tegen zijn hoofd zijn contract moeten ondertekenen? Overdrijven is ook een vak.
PSV is Ruud niets verschuldigd, het is eerder andersom.
Daarbij is Ruud niet de 1e trainer die te maken heeft met tussentijdse verkopen. En je negeert dat het met Cody nog aan boord ook al heel matig ging (4 uit 14 verloren, waaronder een kansloze nederlaag tegen de nummer laatst), maar dat lijkt standaard te zijn.
PSV heeft na Ajax de beste individuele spelers.
Maar AZ en Feyenoord laten zien welke invloed de coach kan hebben, en maken daarmee ook meteen duidelijk dat Ruud niet geschikt is. Zo simpel is het.
Al het andere zijn smoesjes om de waarheid niet onder ogen te komen.
Ik vind je stelligheid wel opmerkelijk hoor, met name in de laatste alinea. AZ en Feyenoord laten namelijk niet alleen zien welke invloed de coach kan hebben, maar vooral ook wat de invloed is van een goede organisatie met een duidelijk plan. Je kunt wel een prima coach aanstellen, maar zonder fatsoenlijk plan erachter, gaat het alsnog mis, kijk bijvoorbeeld naar Schmidt. Andersom kunnen matige coaches ook enorm gesteund worden door een stevig, kloppend fundament. Succes wordt niet verklaard aan de hand van één factor, zoals coach. Het is een optelsom van verschillende goede elementen.
Dat Ruud vooralsnog niet het succesverhaal is waar we op hadden gehoopt, is kraakhelder, net als dat het hem ook helemaal niet makkelijk wordt gemaakt. Jij vindt dat mensen negeren dat het met Cody ook matig ging en hoewel dat misschien feitelijk zo is, is dat wel zo'n goede speler dat 'ie je er op moeilijke momenten altijd doorheen kan loodsen. Je noemt de vier nederlagen, maar niet al die wedstrijden waarin Cody ons over het dode punt heen heeft geholpen. En ja: Ruud is hoofdverantwoordelijk dat we op zo'n dood punt komen, maar tegelijkertijd is het ook een onervaren trainer die veel te leren heeft. PSV heeft de keuze gemaakt om hem desondanks aan te stellen, maar verkoopt tegelijkertijd ook de beste spelers. Noodzaak of niet, maar het helpt Ruud helemaal niet. Na de winterstop doen we het ongeveer net zo goed of slecht als daarvoor, met het verschil dat Cody er dus niet meer bij is. Ik ben dan geneigd om te denken dat als Cody er wél bij was gebleven, we het misschien wel een stuk beter hadden gedaan dan voor de winterstop. Dan hadden we misschien niet zo knullig punten verloren tegen Sparta of Fortuna, omdat we dan misschien wel die ene, beslissende goal hadden gemaakt.
Ik kan je posts doorgaans heel goed waarderen, maar als je het hebt over een waarheid niet onder ogen komen, dan mag je wat mij betreft alle argumenten tegen elkaar afwegen, en niet alleen de argumenten die duidelijk maken dat Ruud niet geschikt is.