11 Tinus schreef: ↑18 feb 2023, 22:21
Standbeeld schreef: ↑18 feb 2023, 22:18
Een paar minuten? Maak er maar ruim 50 minuten van. Die Sampaoli doet twee aanpassingen en we weten het niet meer.
Dit jaar tactisch zo vaak overklast dat we bij de KNVB wel kamervragen kunnen stellen over de opleiding daar.
Maar echt. Je vraagt jezelf af of die assistenten er dan voor spek en bonen bijzitten. Als ik nu aanknopingspunten kon vinden voor verbetering in het spel/de tactiek, maar die kan ik gewoon niet vinden. De conservatieve tactiek leidt alleen maar tot willekeur. Nu zijn de wedstrijden tegen Utrecht, Sevilla en Twente weer cruciaal, dan win je er 1 of 2 en dan put je daar weer hoop uit om daarna weer de deksel op de neus te krijgen. Zo kabbelt het maar voort met een falende concurrentie als Ruuds enige vangnet. Ik heb geen één keer voor langere tijd achterover kunnen leunen door een totale gebrek aan stabiliteit. Het is contant op en af, op goed geluk.
Zat vandaag nog te denken: onze selectie is echt wel top 2, laten we nog voor het gemak top 3 zeggen. De stabiliteit rondom de club begint bij een goede trainer. Als de trainer duidelijk is, de spelers goed laat voetballen, dan sta je nu 1e. Maar heb je een coach die zorgt voor onduidelijkheden, dan leidt dat tot onrust en zal je als team significant onderpresteren. Dat werkt door binnen de hele club (en de media).