Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Ja dat zeg ik, schoolbanken.

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Ja dat zeg ik, schoolbanken.
Ruud heeft de falende Guus Til en in mindere mate Teze na Emmen eindelijk eens op de bank gezet. Vanaf Groningen thuis is het meestal beter gegaan. De keren dat Ruud in oude fouten verviel, was het meteen niet meer om over naar huis te schrijven. Er zijn zoals je zegt positieve zaken aan te wijzen, maar er is nog een lange weg te gaan.11 Tinus schreef: ↑17 mar 2023, 11:10 Wel gek dat dit topic ineens weer gaat leven terwijl PSV sinds Emmen toch echt beduidend aan de betere hand is. We hadden even een slechte 15 minuten tegen Sevilla maar voor de rest 8 overwinningen en 2x gelijk en dus enkel van Sevilla verloren. We scoren inmiddels weer aan de lopende band met 29 goals in 11 wedstrijden (2,64 goal per wedstrijd) en nieuwe spelers krijgen nu de kans (Fabio, Ramalho, Pattie) en spelers als Bakayoko en Luuk scoren weer hun doelpuntjes. We hebben nog een kans op én de beker én de titel + de JCS.
PSV heeft enkel met Xavi, Sangaré en Van Aanholt spelers die bij Feyenoord in de basis zouden staan. Dus smoesjes? Ik denk dat ik niet de enige ben die vind dat Van Nistelrooij helemaal niet zulk topmateriaal heeft; vind het nogal opmerkelijk dat je het spelersniveau zo hoog aanslaat eigenlijk. En pistool tegen het hoofd en vervolgens een zin waar je stelt dat overdrijven ook een vak is... Nee, niemand heeft Van Nistelrooij gedwongen. Maar een trainer die zijn bedenkingen heeft overhalen om hoofdcoach te worden, hem niet te equiperen met goed spelersmateriaal, hem ondertussen onthanden van de spaarzame topkwaliteit die hij overhad en hem vervolgens ontslaan. Dat kun je niet doen zonder zelf ook op te stappen, toch?Ren Höek schreef: ↑17 mar 2023, 15:37Nog even en Ruud heeft hulp nodig voor PTSSO Goleiro Grande schreef: ↑17 mar 2023, 15:10 Tegen de achtergrond van de geforceerde aanstelling waar Van Nistelrooij mee akkoord ging en de gebeurtenissen die hem vervolgens zijn overkomen door besluiten op technisch en strategisch vlak, kun je stellen dat PSV Van Nistelrooij veel verschuldigd is.![]()
Heeft hij met een pistool tegen zijn hoofd zijn contract moeten ondertekenen? Overdrijven is ook een vak.
PSV is Ruud niets verschuldigd, het is eerder andersom.
Daarbij is Ruud niet de 1e trainer die te maken heeft met tussentijdse verkopen. En je negeert dat het met Cody nog aan boord ook al heel matig ging (4 uit 14 verloren, waaronder een kansloze nederlaag tegen de nummer laatst), maar dat lijkt standaard te zijn.
PSV heeft na Ajax de beste individuele spelers.
Maar AZ en Feyenoord laten zien welke invloed de coach kan hebben, en maken daarmee ook meteen duidelijk dat Ruud niet geschikt is. Zo simpel is het.
Al het andere zijn smoesjes om de waarheid niet onder ogen te komen.
Het punt is dat bij velen de overtuiging is dat er veel meer spelers van PSV bij Feyenoord in de basis zouden staan als we een goede trainer hadden gehad. Ik heb moeite met de conclusie: het spel is kut, dat. Dat moet komen doordat de spelers kut zijn, dat is zielig voor Van Nistelrooy. Er is bij mij 0 twijfel over dat we met exact deze spelers maar met Schmidt voor de groep, we dit jaar fluitend kampioen waren geworden.O Goleiro Grande schreef: ↑17 mar 2023, 19:40PSV heeft enkel met Xavi, Sangaré en Van Aanholt spelers die bij Feyenoord in de basis zouden staan. Dus smoesjes? Ik denk dat ik niet de enige ben die vind dat Van Nistelrooij helemaal niet zulk topmateriaal heeft; vind het nogal opmerkelijk dat je het spelersniveau zo hoog aanslaat eigenlijk. En pistool tegen het hoofd en vervolgens een zin waar je stelt dat overdrijven ook een vak is... Nee, niemand heeft Van Nistelrooij gedwongen. Maar een trainer die zijn bedenkingen heeft overhalen om hoofdcoach te worden, hem niet te equiperen met goed spelersmateriaal, hem ondertussen onthanden van de spaarzame topkwaliteit die hij overhad en hem vervolgens ontslaan. Dat kun je niet doen zonder zelf ook op te stappen, toch?Ren Höek schreef: ↑17 mar 2023, 15:37
Nog even en Ruud heeft hulp nodig voor PTSS![]()
Heeft hij met een pistool tegen zijn hoofd zijn contract moeten ondertekenen? Overdrijven is ook een vak.
PSV is Ruud niets verschuldigd, het is eerder andersom.
Daarbij is Ruud niet de 1e trainer die te maken heeft met tussentijdse verkopen. En je negeert dat het met Cody nog aan boord ook al heel matig ging (4 uit 14 verloren, waaronder een kansloze nederlaag tegen de nummer laatst), maar dat lijkt standaard te zijn.
PSV heeft na Ajax de beste individuele spelers.
Maar AZ en Feyenoord laten zien welke invloed de coach kan hebben, en maken daarmee ook meteen duidelijk dat Ruud niet geschikt is. Zo simpel is het.
Al het andere zijn smoesjes om de waarheid niet onder ogen te komen.
0 twijfel zelfs, zo…Sparts schreef: ↑17 mar 2023, 20:06Het punt is dat bij velen de overtuiging is dat er veel meer spelers van PSV bij Feyenoord in de basis zouden staan als we een goede trainer hadden gehad. Ik heb moeite met de conclusie: het spel is kut, dat. Dat moet komen doordat de spelers kut zijn, dat is zielig voor Van Nistelrooy. Er is bij mij 0 twijfel over dat we met exact deze spelers maar met Schmidt voor de groep, we dit jaar fluitend kampioen waren geworden.O Goleiro Grande schreef: ↑17 mar 2023, 19:40
PSV heeft enkel met Xavi, Sangaré en Van Aanholt spelers die bij Feyenoord in de basis zouden staan. Dus smoesjes? Ik denk dat ik niet de enige ben die vind dat Van Nistelrooij helemaal niet zulk topmateriaal heeft; vind het nogal opmerkelijk dat je het spelersniveau zo hoog aanslaat eigenlijk. En pistool tegen het hoofd en vervolgens een zin waar je stelt dat overdrijven ook een vak is... Nee, niemand heeft Van Nistelrooij gedwongen. Maar een trainer die zijn bedenkingen heeft overhalen om hoofdcoach te worden, hem niet te equiperen met goed spelersmateriaal, hem ondertussen onthanden van de spaarzame topkwaliteit die hij overhad en hem vervolgens ontslaan. Dat kun je niet doen zonder zelf ook op te stappen, toch?
Dat zal wel, maar hoe is dat relevant dan? Los van het feit dat Schmidt ook wel erg verheerlijkt wordt nu die het bij Benfica top doet - als hij bij pakweg Grasshoppers in de Zwitserse middenmoot had aan lopen kutten was deze man uit het verhaal weggebleven - maar hij is zelf en uit vrije wil weggegaan. Je kunt dus evengoed zeggen: met Pep Guardiola worden we wel kampioen. Maar ook onder Schmidt incasseerden we 42 tegendoelpunten. Dus als je als club denkt dat met twee piepjonge huurlingen op te kunnen lossen (waarvan er een alweer terug is in Engeland) terwijl je een onervaren trainer aanstelt omdat ie de club kent en zo'n gezellige baard heeft, kun je laatstgenoemde niet de schuld geven dat het achterin lekt. En neem je hem op de laatste transferdag zijn tweede centrumspits af (Vinicius) en verkoop je in de winterstop zijn beste straaljagers op de flanken, dan geef ik het elke trainer te doen. In dat geval is onder Schmidt de klacht over geldgebrek een grotere zekerheid dan titelwinst.Sparts schreef: ↑17 mar 2023, 20:06Het punt is dat bij velen de overtuiging is dat er veel meer spelers van PSV bij Feyenoord in de basis zouden staan als we een goede trainer hadden gehad. Ik heb moeite met de conclusie: het spel is kut, dat. Dat moet komen doordat de spelers kut zijn, dat is zielig voor Van Nistelrooy. Er is bij mij 0 twijfel over dat we met exact deze spelers maar met Schmidt voor de groep, we dit jaar fluitend kampioen waren geworden.O Goleiro Grande schreef: ↑17 mar 2023, 19:40
PSV heeft enkel met Xavi, Sangaré en Van Aanholt spelers die bij Feyenoord in de basis zouden staan. Dus smoesjes? Ik denk dat ik niet de enige ben die vind dat Van Nistelrooij helemaal niet zulk topmateriaal heeft; vind het nogal opmerkelijk dat je het spelersniveau zo hoog aanslaat eigenlijk. En pistool tegen het hoofd en vervolgens een zin waar je stelt dat overdrijven ook een vak is... Nee, niemand heeft Van Nistelrooij gedwongen. Maar een trainer die zijn bedenkingen heeft overhalen om hoofdcoach te worden, hem niet te equiperen met goed spelersmateriaal, hem ondertussen onthanden van de spaarzame topkwaliteit die hij overhad en hem vervolgens ontslaan. Dat kun je niet doen zonder zelf ook op te stappen, toch?
Ik denk dat zoals @Persepolis ook in reactie opmerkt, het een beetje van beide is. Deze selectie, het grootste deel althans, is naar mijn mening niet in lijn met de ambities van PSV. En dat is ie al jaren niet. Slechts een handvol spelers zijn in staat om eens een stabiele reeks goede wedstrijden op de mat te leggen. Eigen talent als Teze, Obispo en Vertessen werd en wordt overschat terwijl ze niet de ontwikkeling doormaken die nodig is. De scouting zag in Ramalho onterecht een nieuwe abwehrchef en waarom een rechtsback met vooral 2.Bundesliga ervaring na drie keer transfervrij vertrek ook zonder transfersom Mainz(!) mag verlaten laat hij sindsdien zien: het is vlees noch vis en dat geldt imo ook voor Til, El Ghazi en eerder Drommel, Zahavi, Vinicius en andere middelmaat.Sparts schreef: ↑17 mar 2023, 22:30 Het gaat me niet om Schmidt specifiek. Het gaat erom dat er veel meer uit deze selectie is te halen en in een seizoen als dit jaar het kampioenschap, door een goede trainer. En dat excuses voor het falen dit seizoen wordt gevonden in het feit dat we een slechte selectie hebbben. Ik ben het daar niet mee eens, dit is een selectie waar je kampioen mee had moeten worden (gezien het off seizoen van Ajax), De oorzaak gevolg relatie wordt hier omgedraaid. De selectie wordt nu slecht bevonden omdat er een matige trainer voor de groep staat die de spelers slecht laat spelen. Met een betere trainer hadden we in de periode MET Gakpo veel beter moeten zijn dan de falende concurrentie. En hadden we in de periode zonder hem tenminste gelijkwaardig moeten zijn.
Mee eens, maar Schmidt maakte wel duidelijk hoeveel een goede coach kan compenseren.
Ja we hebben nu Luuk, maar we spelen puur op toeval en gebruiken hem dus amper op zijn kwaliteit.Johnnie Walker schreef: ↑18 mar 2023, 11:54 Nu denk ik zelf ook 'onder Schmidt hadden we nu bovenaan gestaan'. Maar je moet jezelf er wel terdege bewust van zijn dat dit simplistisch gedacht is. Vorig jaar dacht ik ook 'met Luuk erbij hadden we deze wedstrijden gewonnen'. Nu hebben we Luuk en dan brengt hij bar weinig. In dat opzicht denken we logischerwijs veelste positief. Het gras is altijd groener aan de overkant, maar we denken ook altijd aan het meest groene, gezonde en perfect gemaaide gazon. En zo is het in de werkelijkheid zelden.
En door mensen die dat wel hebben gedaan, maar dat (en zichzelf) door dit gegeven niet extreem bijzonder vinden.
Dat zal ik niet tegenspreken hè. Maar wat er onder mijn punt ligt, is de constatering dat het opnieuw wisselen van trainer niet het wondermiddel is dat we nodig hebben. Schmidt is een prima, ervaren coach, maar heeft hier net zo hard gefaald terwijl PSV financieel gevaarlijk spel heeft gespeeld om hem te faciliteren. Ik vind dat nogal wat. Nu is het de beurt aan Ruud om te falen in totaal andere omstandigheden, maar evenals de terechte vraag of Ruud ooit een goede trainer gaat worden, is ook de vraag of de randvoorwaarden voor succes wel aanwezig zijn bij PSV een terechte vraag. Het antwoord op die laatste vraag lijkt vooralsnog nee en dus moet er óf een andere koers gevaren worden óf meer gebeuren dan alleen een trainerswissel.
Precies. Ik denk dat een nieuwe trainer wel het wondermiddel is wat we nodig hebben, mits het uiteraard een bovengemiddeld goede trainer is. Zet Janssen, Slot hier neer en je was fluitend kampioen. Het was niet voor niets dat ik de afkoopsom voor Slot van 7 miljoen een prima optie vond, hoe bizar dat ook klinkt. Dan had je Feyenoord een probleem van jewelste gegeven en jezelf de beste trainer, waar je nog winst op kon maken ook, want Slot zijn eigen waarde is nu ook wel verdubbeld.Makaveli schreef: ↑18 mar 2023, 15:59 Er zijn in de eredivisie zo al een stuk of 5 duidelijk betere bewezen trainers. Simpelweg omdat Ruud nog helemaal niks bewezen heeft en dat ook niet lijkt te gaan doen. Dat is de voornaamste reden waarom hij in de eerste plaats al niet op die plek had horen te zitten.
PSV heeft EN een kwalitatieve impuls op het veld nodig EN een nieuwe trainer. Dat vindt ook vrijwel iedereen die hem niet geschikt acht. Dat de selectie niet over houdt is duidelijk, dat hij er desondanks mee onder presteert wat mij betreft ook.
Als Steijn degradatiekandidaat Sparta daadwerkelijk 6e laat eindigen, dan is hij wat mij betreft trainer van het jaar i.p.v. Slot.Ittot schreef: ↑18 mar 2023, 20:10 Tja, je zou daar best veel trainers neer kunnen zetten, alleen al omdat Ruud net is begonnen en dus logischerwijs niets heeft laten zien. En dit seizoen al helemaal niets laat zien. Dus ja, Jans, Steijn, Jansen, Cocu, Slot, Meijer, van Wonderen, Oosting, Lukkien.. allemaal meer laten zien dan Ruud. Maar goed nogmaals, dat is logisch aangezien hij net is begonnen en tot heden alles behalve indruk heeft gemaakt.
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut