Johnnie Walker schreef: ↑11 okt 2022, 09:33
Laten we wel wezen: met een niet kloppende tactiek win je niet uit bij Heerenveen.
Waarom niet?
Alsof het spel van PSV zo geweldig was tegen Heerenveen. Er werd weinig weggegeven voor de verandering, maar Heerenveen was dan ook massaal aan het verdedigen. Ja de winst was terecht, maar goed vond ik het spel van PSV zeker niet.
Aanpassingen zijn inmiddels gedaan en in principe speel je nu gewoon met een werkende tactiek.
Dit laatste moet zich nog bewijzen, maar enkele aanpassingen heeft Ruud inderdaad eindelijk gemaakt.
Ik zie echter nog steeds te grote afstanden tussen de linies (zie alleen al de kansen die een heel zwak Zürich wist te creëren) en ik moet nog steeds zien dat Ruud zich weet te wapenen tegen teams die zich hebben aangepast aan PSV.
Trixm schreef: ↑11 okt 2022, 09:41
Waarom dan deze twijfels?
Dat heb ik net uitgelegd.
En het verschil met Roger is immens. Zijn tactieken zijn namelijk bewezen werkzaam, alleen hadden veel spelers bij PSV problemen met de moeilijkheidsgraad (omdat het zo anders is dan Nederlanders nog steeds wordt geleerd). Daarom maakte Roger een kleine wijziging in zijn tactiek, waarna het beter ging.
Roger verloor vaak de topwedstrijden, maar tegen alle andere teams werd bijna altijd gewonnen.
Ruud wint juist de toppers, maar verliest tegen (op papier) mindere teams. Waarbij het probleem is dat zowel Twente, als Bodo, als Cambuur met een relatief simpele tactische oplossing PSV in grote problemen bracht. En het heeft deelname aan de CL gekost.
maar de afrekening is zo prematuur. Vooral met de onderliggende toon, "dit is weer een trainer die wordt doorgeschoven omdat het een topvoetballer was, hij zal tacisch wel een nitwit zijn."
Welke afrekening?
En wie heeft jouw laatste zin gezegd?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”