Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 27 jan 2023, 17:05 Schmidt was met twee vingers in zijn reet kampioen geworden.
Ik krijg opeens een ingeving, we moeten Löw eens gaan polsen!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Skuddem op 27 jan 2023, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

Ykhim schreef: 27 jan 2023, 16:57 Heren, doe eens lief voor elkaar.

Periode Schmidt leverde ons niet het gewenste resultaat op en was uiteindelijk eerder teleurstellend dan iets anders. Periode RvN is tot dusver nog teleurstellender, maar de beste man ziet dat het anders en beter moet. Blijft ook niet vasthouden aan wat niet werkt, wat mij betreft een geweldige kwaliteit. Nu nog vinden wat wél werkt :mrgreen:
Nee Ruud kreeg de gouden ingeving om wat wel werkte voor t WK om te gooien naar het huidige Ruud-systeem. Dat vind ik allesbehalve een geweldige kwaliteit.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Ren Höek schreef: 27 jan 2023, 16:29
DC_PSV schreef: 27 jan 2023, 15:56 Schmidt heeft bij ons gewoon keihard gefaald
Ruud heeft nu al meer wedstrijden verloren dan Schmidt heel vorig seizoen.
Als Schmidt keihard faalde, hoe noem je het dan wat Ruud aan het doen is?
Ruud faalt ook hoor, maar tot de winter met onze MvP nog aan boord stonden we op 3 punten van de koploper. Ik heb vaak genoeg gezegd dat het spel er niet uitziet en we tactisch steeds worden weggespeeld, maar dat is niets anders dan onder Schmidt. We moeten niet doen alsof we hier twee seizoenen lang geweldig spel hebben gezien en het nu slechter is. We zijn qua spel doorgegaan op dezelfde voet (bagger) met hier en daar een positieve uitschieter.





#simplythebest
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7236
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Met Schmidt stonden we na 18 wedstrijden aan kop met 43 punten en "maar" 3 wedstrijden verloren (voor een deel zónder Gakpo). Tactisch ging eea soms mis, maar minder vaak dan dit jaar en dan vooral in de topwedstrijden, waar we allemaal mee eens zijn dat de PSV van Schmidt in tekort kwam. Bovendien zag je toen wel de patronen waaraan gewerkt werd en wat tactisch de bedoeling was. Kwam er niet altijd uit, soms door tekortkomingen van de spelers en soms door foute beslissingen van Schmidt zelf, maar ik denk dat je onmogelijk kan stellen dat hij het niet beter deed dan Van Nistelrooy nu. We hebben gewoon de pech dat dat PSV in de periode speelde dat Ajax heel veel punten haalde onder ten Hag, en dit PSV juist wanneer niemand heel veel punten haalt.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Waar zit ik in godsnaam naar te kijken zeg? Wat een belabberde teringzooi weer. Lijkt helemaal nergens op. Thuis tegen GAE... :wall:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Ben ook een beetje klaar met Ruud. Ik zie echt helemaal niks fatsoenlijks
Hightower
Regelmatige invaller
3
Berichten: 314
Lid geworden op: 4 nov 2020

Hoelang moeten we deze ellende nog aanzien? Het lijkt werkelijk waar helemaal nergens op.

Thuis tegen de Eagles dit op de mat leggen, beschamend en armoede troef.

Nou dit beloofd veel goeds voor volgende week zondag.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Flink wat tactische aanpassingen vandaag. Buiten het omschakel moment in de 1e helft waar GAE ineens 5 tegen 3 stond ben ik dik tevreden.

Volgende week Guti er weer bij en dan wil het nog wel zien of Feyenoord kan winnen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Weekje overleeft met deze overwinning. Volgend weekend de volgende test.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Lekker Ruud!
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Voorafgaand aan de wedstrijd in de pre-match interview zei Ruud het volgende: in de afgelopen 5 wedstrijden hebben we te weinig kansen omgezet naar goals, terwijl als je gaat kijken naar de xG van de 4 ED duels (die van de beker kon ik niet vinden): 1.1, 4.6, 1.4 en 1.3 waarvan tegen Vitesse dus nog een pingel die mee zit in de xG. PSV mist inderdaad scorend vermogen met vertrek Gakpo, maar men creëert ook echt amper grote en/of veel kansen, de wedstrijd tegen Fortuna daargelaten.

Zodoende ook vandaag. De eerste 30 min van de eerste helft was qua spel niet slecht. Goed agressief druk naar voren zetten, sterk in de duels en balletje vlot rond laten gaan. Voor iedereen die op kwaliteit loopt te drammen: ja, het zit wel degelijk in deze selectie. Het zijn echt geen pannenkoeken. Zie o.a. deze 30 min. Probleem is dat PSV in die 30 minuten echter weer veelste weinig creëert. xG van 0.75 in het 1e half uur. Dat is gewoon totaal niet voldoende. Het balletje ging inderdaad prima en vlotjes rond, maar zodra het in de buurt van de goal komt, missen er duidelijke aanvalspatronen die houvast moeten bieden aan de spelers. Ik vind dit soort situaties daarin ook exemplarisch:

Afbeelding

De Jong schiet in deze situatie, terwijl een steekbal op Simons veel logischer is. Het punt is echter dat we dit soort momenten al zo vaak hebben gezien dit seizoen dat ik niet eens meer incidenteel wil noemen. Er is geen patroon/gedrag in getraind om het schot uit te stellen en te zoeken met een pass naar een betere schotlocatie. In de NBA noemen ze dit de "extra-pass" om een nog betere open-look te krijgen. Duidelijk gebrek aan aanvalspatronen en trainbaar gedrag in aanvallende situaties.

Enfin, de 60 minuten die vervolgens volgde waren vooral exemplarisch voor hoe broos het fundament van PSV is. De pressing leek absoluut nergens meer op, GAE kwam er veel te makkelijk onderuit gevoetbald, er werd absoluut geen meter teveel gelopen en PSV zelf kwam er amper uit noch dat het kansrijke situaties wist te creëren. Begin 2e helft was er een shot te zien van Ruud en Fred met een coachbord met magneetjes, waarin ze tactisch aan het puzzelen waren. Andermaal kregen ze niet voor elkaar. Een betere tegenstander had ons vandaag echt pijn kunnen doen. Die passingmap van [mention]Menno1[/mention] was ook vrij pijnlijk haha. Dan gaat er toch echt iets mis in de bezetting.



Was het goed? Nee. 3 punten daarentegen wel in de tas. En een 2-0 overwinning, maakt niet uit hoe. Hopelijk creëert dat iets van vertrouwen. Maar het feit blijft dat het allemaal gewoon heel broos is. Zoals [mention]Juancho[/mention] mooi verwoord boven mij, en ik ben het niet vaak eens met hem: "Waar zit ik in godsnaam naar te kijken zeg? Wat een belabberde teringzooi weer. Lijkt helemaal nergens op."

Iig waren die eerste 30 minuten iets gedurfder, spannender en sprankelender dan datgene wat we de afgelopen weken hebben gezien. Laten we daar maar aan vasthouden. Volgende week tegen Feyenoord weer een echte serieuze test. Waarin ik een heel hard hoofd heb. Maar hopelijk laat Feyenoord morgen punten liggen en ziet de wereld er dan opeens weer heel anders uit.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Het eerste half uur zag ik passie, de wil om te pressen, voetbal met Xavi en Joey. Ook al waren we in de laatste fase matig. Daarna was het matig, met fases slecht en fases oké.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Volgende week het waterloo van Ruud, net als Mark uit tegen Feyenoord. We spelen nauwelijks beter dan degradatie kandidaten, wat was het weer hemeltergend slecht vanmiddag
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Het is idd heel heel broos. Ik denk echt dat we volgende week kapot worden gespeeld en gewoon met 3-0 dik gaan verliezen. Er zit geen lijn in, de vorm is weg bij de meeste spelers. En als ie het durft om Guti op de bank te zetten dan gaan we helemaal weggetikt worden.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind Feyenoord geen wonderploeg die de tegenstander van het kastje naar de muur speelt. De grootste valkuil tegen Slot is a la 2020 erin vliegen en met 3 0 achter staan in de rust. Feyenoord gaat tegen ons vooral heel veel lopen en daarom is het super belangrijk om Xavi voorin te hebben en Veerman op het middenveld en Guti voor de duels. Sorry Guus maar nu even niet.

We ware rijp voor de slachtbank toen we naar Kuip reden voor de bekerfinale tegen Ajax. Amper iemand vond ons favoriet. Hetzelfde met de JCS (2×) op rij en uit bij Ajax laatst. Maar ook thuis tegen Feyenoord was Feyenoord favoriet. Alle 5 die wedstrijden wonnen we (met Gakpo/Madueke). Ik ga het vast zeggen.... volgende week is een wedstrijd op zich :wall: :dus:.

Overigens denk ik niet dat Ruud eruit vliegt na volgende week. Kan het me helemaal niet voorstellen in welke situatie dan ook.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ligt er wat mij betreft ook aan hoe je evt verliest. Klinkt negatief maar ik vind PSV zo matig dat ik de kans vrij laag inschat dat we gaan winnen daar. En winnen zal je moeten om weer mee te doen.

Stel je speelt geweldig maar verliest door een individuele fout met 2-1. Dat is wat anders dan van het veld geveegt worden met 3-0, met bagger voetbal, geen idee en tactiek. Dan is het wat mij betreft wel klaar.

In die fase zit de staf wat mij betreft nu ook. Elke week ligt de druk er volle bak op, het is gewoon crisis. En zolang er niet duidelijk zichtbaar progressie is ligt feitelijk zijn kop elke week weer op het hakblok. Sowieso een ongezonde situatie maar dit seizoen is gewoon, op een uitzondering na, PSV onwaardig. Op alle niveaus overigens.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Feyenoord uit is standaard verlies. Geen idee waarom het nu anders zou zijn.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als het een nieuwe trainer oplevert tel ik mijn zegeningen hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 29 jan 2023, 10:19 Als het een nieuwe trainer oplevert tel ik mijn zegeningen hoor.
Ik ben absoluut nog niet tevreden over Ruud. Maar misschien moeten wij hem dit seizoen de tijd geven.
Als het volgend seizoen nog steeds bar is dan mag er van mij worden ingegrepen.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ik probeer even terug te denken aan hoe dat bij Cocu was het eerste seizoen, maar ik kan het me niet echt meer voor de geest halen.
Resultaten waren dramatisch, maar leek het voetbal toen wel ergens op?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Selectie was vooral heel onevenwichtig met teveel jonge spelers.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

De Realist schreef: 29 jan 2023, 10:36 Ik probeer even terug te denken aan hoe dat bij Cocu was het eerste seizoen, maar ik kan het me niet echt meer voor de geest halen.
Resultaten waren dramatisch, maar leek het voetbal toen wel ergens op?
Ja voetbal was iig verzorgd, met een idee dat men wilde uitvoeren alleen die selectie was erg jong. Maar je zag wel de potentie, nu is echt anders. Je ziet geen stijgende lijn maar een dalende, Ruud wordt inderdaad net zo’n goede trainer als Marco van Basten en Clarence Seedorf.
Er klopt na 8 maanden trainen nog steeds geen ene kloot van op het veld. In het begin was het nog de erfenis van Schmidt en Gakpo die veel maskeerden. Ruud eruit hoort bij de grote schoonmaak die moet plaatsvinden, een ervaren trainer ervoor die iets kan bouwen komende jaren. Je hoort vanuit verschillende kanten dat Ruud nou niet uitblonk op tactisch vlak op de opleiding en daarna. Het risico is daarom gewoon te groot hem te laten zitten.
DE MADERA 76
Bankzitter
2
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 apr 2021
Seizoenkaart: Vak SS
Clubvoorkeur: PSV / 76ers

ComeOnPSV schreef: 29 jan 2023, 10:25
ShovingNE2 schreef: 29 jan 2023, 10:19 Als het een nieuwe trainer oplevert tel ik mijn zegeningen hoor.
Ik ben absoluut nog niet tevreden over Ruud. Maar misschien moeten wij hem dit seizoen de tijd geven.
Als het volgend seizoen nog steeds bar is dan mag er van mij worden ingegrepen.
Voelt voor mij wel als Russische roulette. Compleet nieuwe selectie na de zomer als we de berichten mogen geloven en een TS die nog geen comfort geeft dat ze het in de vingers hebben.
Volgend seizoen is essentieel, als je dit seizoen en het komende seizoen tweemaal niet bij de top 2 zit mis je de boot ten opzichte van je concurrenten.
De luxe om volgend jaar te corrigeren als het niet werkt is er niet is mijn gevoel. Je moet zeker zijn dat de TS het maximale uit de groep kan halen, zo niet dan tijdig anticiperen zodat een nieuwe TS betrokken kan worden bij de selectie van spelers en de speelwijze in de zomermaanden ingesleten kan worden
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

ComeOnPSV schreef: 29 jan 2023, 10:25
ShovingNE2 schreef: 29 jan 2023, 10:19 Als het een nieuwe trainer oplevert tel ik mijn zegeningen hoor.
Ik ben absoluut nog niet tevreden over Ruud. Maar misschien moeten wij hem dit seizoen de tijd geven.
Als het volgend seizoen nog steeds bar is dan mag er van mij worden ingegrepen.
Volgend seizoen weer het risico nemen?
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Op weg naar nr 25 schreef: 29 jan 2023, 10:42
De Realist schreef: 29 jan 2023, 10:36 Ik probeer even terug te denken aan hoe dat bij Cocu was het eerste seizoen, maar ik kan het me niet echt meer voor de geest halen.
Resultaten waren dramatisch, maar leek het voetbal toen wel ergens op?
Ja voetbal was iig verzorgd, met een idee dat men wilde uitvoeren alleen die selectie was erg jong. Maar je zag wel de potentie, nu is echt anders. Je ziet geen stijgende lijn maar een dalende, Ruud wordt inderdaad net zo’n goede trainer als Marco van Basten en Clarence Seedorf.
Er klopt na 8 maanden trainen nog steeds geen ene kloot van op het veld. In het begin was het nog de erfenis van Schmidt en Gakpo die veel maskeerden. Ruud eruit hoort bij de grote schoonmaak die moet plaatsvinden, een ervaren trainer ervoor die iets kan bouwen komende jaren. Je hoort vanuit verschillende kanten dat Ruud nou niet uitblonk op tactisch vlak op de opleiding en daarna. Het risico is daarom gewoon te groot hem te laten zitten.
Ok helder! Ja dat is dan inderdaad een andere situatie geweest.
Zo zonde. Maargoed wellicht dat er nu voorgoed afscheid genomen wordt van het idee dat het een goed plan is om een beginner hoofdcoach van PSV te maken
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Één van Ruud zijn tactische ideeën betrof de flankspelers in een één-op-één krijgen. Met het vertrek van Noni en Cody verloor hij klasse flankspelers. Bakayoko en El Ghazi zijn flankspelers, maar lijken toch vooral op de bank te geraken nu Hazard komt en Xavi beter presteert - beiden meer all-round middenvelders dan flankspelers. Ik ben benieuwd hoe Ruud hierin staat en wat hij hiermee kan. Tactische omzettingen, daarin heeft ie zich nog niet bewezen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ruud van Nistelrooij