Ja jongens en meisjes. Dit valt niet mee. Persoonlijk had ik heel erg gehoopt dat na PSV-Vitesse (overleven), puntverlies van onze concurrenten en dan vandaag (overleven), we dichterbij zouden staan en we de druk konden opvoeren onderwijl we met horten en stoten toch een reeks zouden neer zetten (eigenlijk al vanaf de winterstop) richting Feyenoord uit. Dat is dus niet gelukt. Ik had hier vertrouwen in, gebaseerd op het feit dat er nog het nodige bij zou komen dat voor verfrissing zou zorgen (wat nog steeds kan), en dat we hierna kwalitatief als team zelfs beter konden worden (kan nog steeds).
De trieste conclusie is dat we nu wel heel veel punten hebben verspeeld, tegen hele magere tegenstanders die het hoogtepunt van het seizoen tegen ons beleven. Niet door goed te spelen, maar doordat we zelf naar de slachtbank rennen. De manier waarop, stemt mij momenteel nog negatiever dan simpelweg het feit dat we de punten verliezen.
Het is voor mij wel duidelijk dat Ruud's onervarenheid nu zeker niet helpt, Fred's crisismanagement skills al helemaal niet (eerder een negatieve factor). Al wat vroeger in het seizoen meende ik die hand van Fred te herkennen; bijv. Rangers thuis zonder Xavi durven spelen. Bottom line is dat er wel heel weinig lijn in het spel zit, we OP DIT MOMENT een zeer gemankeerde selectie en tevens uit balans, hebben. Tel daar Ruud's onervarenheid op, de uitgaande transfers en de onzekerheid, een gebrek aan leiders maar ook een gebrek aan jongens in vorm... Dit laatste is btw een proces geweest waar we zelf ook debet aan zijn. Tevens is er gewoon onrust en ontevredenheid binnen de selectie...
Ik ben niet van het ontslaan van een Ruud op dit moment. Marcel gaat dat ook echt niet snel doen aangezien hij Ruud heeft overgehaald. Fred zullen ze ook niet slachtofferen door er een 'ervaren koffiedrinker' naast te zetten. Dus we zitten redelijk klem. Het enige wat rest zijn nu aankopen, en aub niet die van het niveau paniek Michael Ball... Laten we dan dit seizoen zo goed mogelijk af maken richting plek 3.
Dat gezegd hebbende, in deze competitie kan heel erg veel gebeuren. Maar daarvoor moet er zo immens veel bij PSV gebeuren dat ik wel ten zeerste twijfel.
Forza