Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Standbeeld schreef: 15 nov 2022, 18:04
MaartenV schreef: 15 nov 2022, 17:48 Ik neem het john de jong enorm kwalijk dat hij geen reservespits is zijn selectie had zitten en geen reserve rechtsbuiten. Wat ons CL kwalificatie heeft gekost, want je staat die tweede helft met gakpo als enige serieuze aanvaller te spelen.
Een overvloed aan middenvelders staat daar tegenover.

Verder vond ik branthwaite een te grote gok, maar okee dat pakt goed uit. Hoever pak slecht uit. Goed zo gaat dat met gokken. Dus, goed gezien john. ;-)
Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar Ruud, dan zie je dat er enige verdeeldheid is over zijn presteren van de zomer tot nu. Ne begrijp ik dat jij in het pro-Ruud kamp zit en dan ook veel benoemd wat er goed gaat. Terecht overigens hoor. Maar is het dan niet eerlijk om John ook op zo'n manier te beoordelen? Of op zijn minst dat je zijn goede acties tegenover de slechte/matige zet. Nu reken je hem finaal af enkel op wat hij fout doet, terwijl Luuk, Xavi, Benny benoem je niet. Zeker Xavi is gewoon een wereldprestatie.

Ik zie nu trouwens dat dit het Ruud topic is. Misschien anders in het John topic verder gaan.
Wat ik overigens wel een groot verschil vind is dat dit Ruuds eerste jaar is en het niet het eerste jaar van John was. Als dit het eerste jaar van John was durfde ik wel te zeggen dat het erg veelbelovend is maar je mag toch verwachten dat hij na zoveel jaar een complete selectie kon neerzetten. Daarin zit wel degelijk een verschil.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Standbeeld schreef: 15 nov 2022, 18:04
MaartenV schreef: 15 nov 2022, 17:48 Ik neem het john de jong enorm kwalijk dat hij geen reservespits is zijn selectie had zitten en geen reserve rechtsbuiten. Wat ons CL kwalificatie heeft gekost, want je staat die tweede helft met gakpo als enige serieuze aanvaller te spelen.
Een overvloed aan middenvelders staat daar tegenover.

Verder vond ik branthwaite een te grote gok, maar okee dat pakt goed uit. Hoever pak slecht uit. Goed zo gaat dat met gokken. Dus, goed gezien john. ;-)
Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar Ruud, dan zie je dat er enige verdeeldheid is over zijn presteren van de zomer tot nu. Ne begrijp ik dat jij in het pro-Ruud kamp zit en dan ook veel benoemd wat er goed gaat. Terecht overigens hoor. Maar is het dan niet eerlijk om John ook op zo'n manier te beoordelen? Of op zijn minst dat je zijn goede acties tegenover de slechte/matige zet. Nu reken je hem finaal af enkel op wat hij fout doet, terwijl Luuk, Xavi, Benny benoem je niet. Zeker Xavi is gewoon een wereldprestatie.

Ik zie nu trouwens dat dit het Ruud topic is. Misschien anders in het John topic verder gaan.
Ik breng het snel weer terug naar het onderwerp ruud dan. Ik vind dat je het een coach niet kan aandoen om hem met een selectie op te zadelen zonder reservespits en zonder reserve rechtsbuiten, notabene achter de zo vaak geblesseerde madueke.
Het heeft ruud en dus PSV een aantal wedstrijden gekost om uit te vinden dat xavi op rechts goed werkt en dat het met guus til als spits nog enigzins te doen is en je dan maar twee jassen uitdoet.

De spitspositie is na de keeperspositie de positie die om de meeste specifieke kwaliteiten en ervaring vraagt. Dan slaat het nergens op dat je zonder reservespits het seizoen begint. Vertessen heeft ook wel eens spits gestaan...ooo komt wel goed dan.

Akkoord, benitez, xavi en luuk, dat is top. Dus een 5 dan. Maximaal. Ik moet streng zijn. Net als velen hier voor Ruud.;-)
Laatst gewijzigd door MaartenV op 15 nov 2022, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

MaartenV schreef: 15 nov 2022, 20:03
Standbeeld schreef: 15 nov 2022, 18:04
Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar Ruud, dan zie je dat er enige verdeeldheid is over zijn presteren van de zomer tot nu. Ne begrijp ik dat jij in het pro-Ruud kamp zit en dan ook veel benoemd wat er goed gaat. Terecht overigens hoor. Maar is het dan niet eerlijk om John ook op zo'n manier te beoordelen? Of op zijn minst dat je zijn goede acties tegenover de slechte/matige zet. Nu reken je hem finaal af enkel op wat hij fout doet, terwijl Luuk, Xavi, Benny benoem je niet. Zeker Xavi is gewoon een wereldprestatie.

Ik zie nu trouwens dat dit het Ruud topic is. Misschien anders in het John topic verder gaan.
Ik breng het snel weer terug naar het onderwerp ruud dan. Ik vind dat je het een coach niet kan aandoen om hem met een selectie op te zadelen zonder reservespits en zonder reserve rechtsbuiten, notabene achter de zo vaak geblesseerde madueke.
Het heeft ruud en dus PSV een aantal wedstrijden gekost om uit te vinden dat xavi op rechts goed werkt en dat het met guus til als spits nog enigzins te doen is en je dan maar twee jassen uitdoet.

De spitspositie is na de keeperspositie de positie die om de meeste specifieke kwaliteiten en ervaring vraagt. Dan slaat het nergens op dat je zonder reservespits het seizoen begint. Vertessen heeft ook wel eens spits gestaan...ooo komt wel goed dan.

Akkoord, benitez, xavi en luuk, dat is top. Dus een 5 dan. Maximaal. Ik moet streng zijn. Net als velen hier voor Ruud.
En wat nou als er gewoon een goede spits beschikbaar is die zijn geld waar is en/of die zin heeft om achter de absolute nummer 1 spits Luuk te gaan zitten? Natuurlijk verdient Ruud een tweede spits maar je krijgt niet altijd wat je verdient.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

DeEintovenaar schreef: 15 nov 2022, 20:05
MaartenV schreef: 15 nov 2022, 20:03

Ik breng het snel weer terug naar het onderwerp ruud dan. Ik vind dat je het een coach niet kan aandoen om hem met een selectie op te zadelen zonder reservespits en zonder reserve rechtsbuiten, notabene achter de zo vaak geblesseerde madueke.
Het heeft ruud en dus PSV een aantal wedstrijden gekost om uit te vinden dat xavi op rechts goed werkt en dat het met guus til als spits nog enigzins te doen is en je dan maar twee jassen uitdoet.

De spitspositie is na de keeperspositie de positie die om de meeste specifieke kwaliteiten en ervaring vraagt. Dan slaat het nergens op dat je zonder reservespits het seizoen begint. Vertessen heeft ook wel eens spits gestaan...ooo komt wel goed dan.

Akkoord, benitez, xavi en luuk, dat is top. Dus een 5 dan. Maximaal. Ik moet streng zijn. Net als velen hier voor Ruud.
En wat nou als er gewoon een goede spits beschikbaar is die zijn geld waar is en/of die zin heeft om achter de absolute nummer 1 spits Luuk te gaan zitten? Natuurlijk verdient Ruud een tweede spits maar je krijgt niet altijd wat je verdient.
Dan had je tenminste vini of romero moeten houden. Dat zijn PSV onwaardige spitsen voor de basis. Maar het zijn wel spitsen die er hun halve leven al staan.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Verder ben ik wel benieuwd hoe andere hier qua rapportcijfers terugkijken op de eerste bijna seizoenshelft. Best leuk om zo een lijstje in te maken kan ik zeggen uit ervaring. Nu het toch komkommertijd is... iets voor een ander topic ?
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

John heeft na 2019 sowieso niet zoveel fout gedaan maarja toen was de spreekwoordelijke liefde met de supporters al bekoeld na 2 grote missers. Zijn 2 backup spitsen waren ook kut dus ben blij dat ie dat geen charter III heeft gegeven dit jaar.
Laatst gewijzigd door 11 Tinus op 16 nov 2022, 04:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Afgelopen window zijn 2 van de 3 beste spelers gebleven, en is de selectie algeheel sterker geworden met zeer beperkte uitgaves. Dan verdien je gewoon een voldoende. De zomerwindow van 2019 en in mindere mate 2021 hebben de selectie en budget op een te beperkt niveau gebracht om alles te kunnen corrigeren. Dus over 4 jaar een onvoldoende.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Aan van die tussentijdse rapportcijfers doe ik niet. Vind ik nergens op slaan. Ik kijk liever naar hoe de club er voorstaat, welke stappen er zijn gezet en hoe die ontwikkeling is. De winterstop is prima om daar eens naar te kijken. Ik heb grote twijfels gehad over Ruudje, hij heeft aan de andere kant ook laten zien zich te kunnen ontwikkelen. We hebben dieptepunten gekend die eigenlijk PSV onwaardig zijn en financieel gezien gewoon een immense klap was (Rangers) maar later ook weer hoogtepunten met oa de winst op Ajax en Arsenal. Maar het blijft voor mij te vroeg en te broos om al een oordeel te geven. Daarvoor heb je een heel seizoen nodig.

Wbt de selectie, ook daar zie je dezelfde pieken en dalen. Aantal pijnpunten die zijn opgelost, aantal pijnpunten niet of er zijn er weer nieuwe bij gekomen. De balans daarin blijft in mijn ogen wel te mager op dit moment dus benieuwd wat PSV kan en wil doen in de winterbreak.

Wat mij wel 100% duidelijk is, is dat er geen enkel excuus meer te verzinnen is om geen kampioen te worden dit seizoen. Ajax staat half in de fik en presteren een stuk minder en zijn overduidelijk te pakken. En meer dan ooit zal de titelstrijd tussen 3 of misschien zelfs als je AZ nog meetelt 4 clubs gaan die allemaal zo hun sterke punten maar ook zeker mindere punten hebben. Volgend seizoen is super belangrijk zoals we allemaal weten, maar kijkend naar je kansen dit seizoen is ook dit jaar eigenlijk super belangrijk om al een jaar eerder een forse stap vooruit te zetten met al die extra CL miljoenen. Dan kan je je nog beter voorbereiden op komend seizoen.

De druk mag er wat mij betreft weer volle bak op. Geen excuses, gewoon presteren en die titel pakken. Dat is mijn eindconclusie zo nu in de winterbreak.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1807
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 15 nov 2022, 23:09
Wat mij wel 100% duidelijk is, is dat er geen enkel excuus meer te verzinnen is om geen kampioen te worden dit seizoen. Ajax staat half in de fik en presteren een stuk minder en zijn overduidelijk te pakken. En meer dan ooit zal de titelstrijd tussen 3 of misschien zelfs als je AZ nog meetelt 4 clubs gaan die allemaal zo hun sterke punten maar ook zeker mindere punten hebben.
Geen enkel excuus meer waarom je geen kampioen zou worden dit seizoen. Wat dacht je van jouw eigen punt; het is een titelstrijd tussen 3 of misschien zelfs wel 4 clubs die tot nu toe allemaal erg dichtbij elkaar zitten qua prestaties. In dat geval zou je dus statistisch gezien zo'n 33% of misschien zelfs slechts 25% kans hebben op de titel.

Ja, het niveauverschil met Ajax is dit jaar minder groot en zij verliezen meer punten dan van tevoren verwacht. Aan de andere kant lijken er 2 geduchte concurrenten bij te zijn gekomen in de strijd om de titel met Feyenoord en AZ. Het is echt niet zo 'vanzelfsprekend' dat PSV de titel binnen haalt. Nog steeds veel meer kans dat PSV geen kampioen wordt dan dat ze het wel worden dit seizoen.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Zolang wij geen serie van 10-12 overwinningen kunnen neerzetten gaan we geen kampioen worden.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

29.04.2007 schreef: 16 nov 2022, 13:02
Juancho schreef: 15 nov 2022, 23:09
Wat mij wel 100% duidelijk is, is dat er geen enkel excuus meer te verzinnen is om geen kampioen te worden dit seizoen. Ajax staat half in de fik en presteren een stuk minder en zijn overduidelijk te pakken. En meer dan ooit zal de titelstrijd tussen 3 of misschien zelfs als je AZ nog meetelt 4 clubs gaan die allemaal zo hun sterke punten maar ook zeker mindere punten hebben.
Geen enkel excuus meer waarom je geen kampioen zou worden dit seizoen. Wat dacht je van jouw eigen punt; het is een titelstrijd tussen 3 of misschien zelfs wel 4 clubs die tot nu toe allemaal erg dichtbij elkaar zitten qua prestaties. In dat geval zou je dus statistisch gezien zo'n 33% of misschien zelfs slechts 25% kans hebben op de titel.

Ja, het niveauverschil met Ajax is dit jaar minder groot en zij verliezen meer punten dan van tevoren verwacht. Aan de andere kant lijken er 2 geduchte concurrenten bij te zijn gekomen in de strijd om de titel met Feyenoord en AZ. Het is echt niet zo 'vanzelfsprekend' dat PSV de titel binnen haalt. Nog steeds veel meer kans dat PSV geen kampioen wordt dan dat ze het wel worden dit seizoen.
Ik begrijp wat je zegt en dat is gewoon ook zo maar ik begrijp ook wat Juancho zegt en ben het daar ook wel mee eens. Het is niet zo dat we bij deze verhoudingen kampioen moeten worden maar er zijn wel weinig excuses over om het op andere dingen te betrekken dan je eigen invloed. Vorige jaren, en begin dit seizoen, waren de blessures wel degelijk een soort van excuus. Het helpen van de KNVB/VAR bij Ajax was ook overduidelijk een excuus in mijn ogen en dan heb je nog de gebrekkige selectie waarbij je soms gewoon kwaliteit in de breedte en diepte te kort kwam. Ook het excuus dat het een beginnende trainer is alweer wat afgezwakt.

Nu hebben we wellicht de beste selectie, het makkelijkste programma, een fitte selectie zonder grote blessures (klop klop) maar vooral de beste individuele star quality spelers (zolang Gakpo en Sangaré blijven). Zoals RIO terecht zegt is het nu een kwestie van een reeks neer zetten zodat iedereen het vertrouwen en het geloof heeft, dan overleven tegen Feyenoord en dan in 1 rechte lijn naar Ajax thuis en AZ uit in het slot van de competitie.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Met deze uitgangspositie zie ik eigenlijk 2 excuses om geen kampioen te worden :
1)Gakpo en/of Luuk die langdurig geblesseerd raken. In beide gevallen doe je dan een enorme jas uit.
2) ajax staat er opeens na de winterstop en laat nagenoeg geen punten meer liggen. Maar dat zie ik nou niet direct gebeuren... de sfeer in de spelersgroep zal alleen maar gaan broeien tijdens de winterstop naar een dieptepunt. Gniffel gniffel.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ik denk dat zowel Ajax als PSV hun dieptepunt al gehad hebben. Ajax heeft dat nu en wij hadden dat rondom Cambuur. Daarom geloof ik ook niet zo in de geluiden dat Feyenoord onze grootste concurrent is voor de titel. Ik geloof 'gewoon' weer in een tweestrijd tussen Ajax en PSV. Wie weet kan Feyenoord verrassen en tot de laatste dag meedoen, maar dan strijden we met zijn 3en. En niet zonder Ajax.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1807
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 16 nov 2022, 14:51
29.04.2007 schreef: 16 nov 2022, 13:02

Geen enkel excuus meer waarom je geen kampioen zou worden dit seizoen. Wat dacht je van jouw eigen punt; het is een titelstrijd tussen 3 of misschien zelfs wel 4 clubs die tot nu toe allemaal erg dichtbij elkaar zitten qua prestaties. In dat geval zou je dus statistisch gezien zo'n 33% of misschien zelfs slechts 25% kans hebben op de titel.

Ja, het niveauverschil met Ajax is dit jaar minder groot en zij verliezen meer punten dan van tevoren verwacht. Aan de andere kant lijken er 2 geduchte concurrenten bij te zijn gekomen in de strijd om de titel met Feyenoord en AZ. Het is echt niet zo 'vanzelfsprekend' dat PSV de titel binnen haalt. Nog steeds veel meer kans dat PSV geen kampioen wordt dan dat ze het wel worden dit seizoen.
Ik begrijp wat je zegt en dat is gewoon ook zo maar ik begrijp ook wat Juancho zegt en ben het daar ook wel mee eens. Het is niet zo dat we bij deze verhoudingen kampioen moeten worden maar er zijn wel weinig excuses over om het op andere dingen te betrekken dan je eigen invloed. Vorige jaren, en begin dit seizoen, waren de blessures wel degelijk een soort van excuus. Het helpen van de KNVB/VAR bij Ajax was ook overduidelijk een excuus in mijn ogen en dan heb je nog de gebrekkige selectie waarbij je soms gewoon kwaliteit in de breedte en diepte te kort kwam. Ook het excuus dat het een beginnende trainer is alweer wat afgezwakt.

Nu hebben we wellicht de beste selectie, het makkelijkste programma, een fitte selectie zonder grote blessures (klop klop) maar vooral de beste individuele star quality spelers (zolang Gakpo en Sangaré blijven). Zoals RIO terecht zegt is het nu een kwestie van een reeks neer zetten zodat iedereen het vertrouwen en het geloof heeft, dan overleven tegen Feyenoord en dan in 1 rechte lijn naar Ajax thuis en AZ uit in het slot van de competitie.
In mijn ogen hebben we niet de beste selectie, niet de beste trainer en de zwaarte van het programma is denk ik vooral afhankelijk van wie van de clubs er ver in Europa komen en wie niet.
Ik denk dat er namelijk voor Ajax minimaal dezelfde conclusie zal worden getrokken door iedereen daar binnen de club (supporters, spelers, leiding enz); er zijn geen excuses om geen kampioen te worden.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mwa, heb het al vaker hier gezegd, de invloed van Europees voetbal wordt zwaar overschat. Theoretisch valt er veel over te zeggen, maar hoeveel jaar je ook terugkijkt in de praktijk, er is nagenoeg geen correlatie te vinden tussen ver komen in Europa en minder presteren in de Eredivisie. Teams die kwalitatief in orde zijn en goed in elkaar zitten doen het doorgaans in beiden goed, en andersom.
De zwaarte van het programma zegt iets, maar niet heel veel. Kijk maar waar wij of Ajax punten tegen hebben verspeeld tot nu toe, dat waren niet de vooraf als zwaar beoordeelde wedstrijden zeg maar.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Persepolis schreef: 17 nov 2022, 00:42 Mwa, heb het al vaker hier gezegd, de invloed van Europees voetbal wordt zwaar overschat. Theoretisch valt er veel over te zeggen, maar hoeveel jaar je ook terugkijkt in de praktijk, er is nagenoeg geen correlatie te vinden tussen ver komen in Europa en minder presteren in de Eredivisie. Teams die kwalitatief in orde zijn en goed in elkaar zitten doen het doorgaans in beiden goed, en andersom.
De zwaarte van het programma zegt iets, maar niet heel veel. Kijk maar waar wij of Ajax punten tegen hebben verspeeld tot nu toe, dat waren niet de vooraf als zwaar beoordeelde wedstrijden zeg maar.
Direct wellicht niet maar je hebt 2x meer kans op blessures, je kunt minder tactisch trainen en je bent vaker 3 dagen weg. Het lijkt wel dat het iets doet met de fitheid van spelers zodat je vaker je goede spelers eerder naar de kant haalt ná een EL wedstrijd omdat daar de belasting hoger is door hoger tempo. Ook dat verhoogd de kans op blessures.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 17 nov 2022, 06:10
Persepolis schreef: 17 nov 2022, 00:42 Mwa, heb het al vaker hier gezegd, de invloed van Europees voetbal wordt zwaar overschat. Theoretisch valt er veel over te zeggen, maar hoeveel jaar je ook terugkijkt in de praktijk, er is nagenoeg geen correlatie te vinden tussen ver komen in Europa en minder presteren in de Eredivisie. Teams die kwalitatief in orde zijn en goed in elkaar zitten doen het doorgaans in beiden goed, en andersom.
De zwaarte van het programma zegt iets, maar niet heel veel. Kijk maar waar wij of Ajax punten tegen hebben verspeeld tot nu toe, dat waren niet de vooraf als zwaar beoordeelde wedstrijden zeg maar.
Direct wellicht niet maar je hebt 2x meer kans op blessures, je kunt minder tactisch trainen en je bent vaker 3 dagen weg. Het lijkt wel dat het iets doet met de fitheid van spelers zodat je vaker je goede spelers eerder naar de kant haalt ná een EL wedstrijd omdat daar de belasting hoger is door hoger tempo. Ook dat verhoogd de kans op blessures.
Klopt, dat bedoel ik ook met dat er theoretisch te beredeneren is, dat is zeker het geval. Alleen als ik dan kijk naar de praktijk, de afgelopen 10 jaar tussen PSV, Ajax en Feyenoord:

2021-22
Langst in Europa: 1. Feyenoord 2. PSV 3. Ajax
Eindstand: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord

2020-21
Langst in Europa: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord
Eindstand: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord

2019-20
Langst in Europa: 1. Ajax 2. Feyenoord/PSV
Eindstand: 1. Ajax 2. Feyenoord 3. PSV

2018-19
Langst in Europa: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord
Eindstand: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord

2017-18
Langst in Europa: 1. Feyenoord 2. PSV/Ajax
Eindstand: 1. PSV 2. Ajax 3. Feyenoord

2016-17
Langst in Europa: 1. Ajax 2. PSV/Feyenoord
Eindstand: 1. Feyenoord 2. Ajax 3. PSV

2015-16
Langst in Europa: 1. PSV 2. Ajax 3. Feyenoord (geen Europees voetbal)
Eindstand: 1. PSV 2. Ajax 3. Feyenoord

2014-15
Langst in Europa: 1. Ajax 2. PSV/Feyenoord
Eindstand: 1. PSV 2. Ajax 3. Feyenoord

2013-14
Langst in Europa: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord
Eindstand: 1. Ajax 2. Feyenoord 3. PSV

2012-13
Langst in Europa: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord
Eindstand: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord

Er is dus helemaal geen correlatie te zien tussen ver komen in Europa en minder presteren in de Eredivisie. Sterker nog, er is eerder een correlatie de andere kant op. Daarom denk ik dat andere factoren een veel grotere rol spelen. Wellicht dat het wel een rol kan gaan spelen als alle andere factoren heel dicht op elkaar zitten (zie 2016-17), maar dat blijft een theoretisch verhaal. Daarom vind ik dat we dat niet groter moeten maken dan het is.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Persepolis schreef: 18 nov 2022, 10:19 Er is dus helemaal geen correlatie te zien tussen ver komen in Europa en minder presteren in de Eredivisie.
Dat is de correlatie ook helemaal niet.
De correlatie is minder dan 72 uur rust tussen de wedstrijden en derhalve minder presteren.
Waarbij die kans op minder dan 72 uur rust tussen de wedstrijden veel groter wordt door Europese wedstrijden, met name die in de EL en ECL.

Dus in de praktijk profiteert vooral Ajax van hun CL deelname vergeleken met de EL/ECL deelname van de concurrentie. En is PSV al enkele seizoenen het team dat veruit de meeste wedstrijden speelt met minder dan 72 uur rust tussen de wedstrijden.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

En zo is dat. Daar komt nog bij dat PSV zelf, blijkbaar, het niet altijd opportuun acht om hierin verandering te brengen, terwijl er wel mogelijkheden liggen. Dat vind ik merkwaardig. En dan is het bovendien opvallend dat in het geval van PSV regelmatig topwedstrijden in de eredivisie rond de Europese wedstrijden plaatsvinden c.q. hebben plaatsgevonden binnen 72 uur. Dat zal niet altijd te vermijden zijn, maar kan wellicht wèl wat minder vaak. Vorig jaar met Leicester ging dat goed, eerder ging het vaak mis, maar je vraagt hoe dan ook wel veel van een selectie
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ren Höek schreef: 18 nov 2022, 10:31
Persepolis schreef: 18 nov 2022, 10:19 Er is dus helemaal geen correlatie te zien tussen ver komen in Europa en minder presteren in de Eredivisie.
Dat is de correlatie ook helemaal niet.
De correlatie is minder dan 72 uur rust tussen de wedstrijden en derhalve minder presteren.
Waarbij die kans op minder dan 72 uur rust tussen de wedstrijden veel groter wordt door Europese wedstrijden, met name die in de EL en ECL.

Dus in de praktijk profiteert vooral Ajax van hun CL deelname vergeleken met de EL/ECL deelname van de concurrentie. En is PSV al enkele seizoenen het team dat veruit de meeste wedstrijden speelt met minder dan 72 uur rust tussen de wedstrijden.
Meestal speelt de betere ploeg ook CL ipv EL/ECL, dus kun je niet echt zeggen dat het daaraan ligt. Zeker omdat er zelden wordt gezegd dat een ploeg in de CL minder presteert, omdat ze minder dan 72 uur ervoor competitie speelden.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Persepolis schreef: 18 nov 2022, 10:19
11 Sir Tinus schreef: 17 nov 2022, 06:10

Direct wellicht niet maar je hebt 2x meer kans op blessures, je kunt minder tactisch trainen en je bent vaker 3 dagen weg. Het lijkt wel dat het iets doet met de fitheid van spelers zodat je vaker je goede spelers eerder naar de kant haalt ná een EL wedstrijd omdat daar de belasting hoger is door hoger tempo. Ook dat verhoogd de kans op blessures.
Klopt, dat bedoel ik ook met dat er theoretisch te beredeneren is, dat is zeker het geval. Alleen als ik dan kijk naar de praktijk, de afgelopen 10 jaar tussen PSV, Ajax en Feyenoord:

2021-22
Langst in Europa: 1. Feyenoord 2. PSV 3. Ajax
Eindstand: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord

2020-21
Langst in Europa: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord
Eindstand: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord

2019-20
Langst in Europa: 1. Ajax 2. Feyenoord/PSV
Eindstand: 1. Ajax 2. Feyenoord 3. PSV

2018-19
Langst in Europa: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord
Eindstand: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord

2017-18
Langst in Europa: 1. Feyenoord 2. PSV/Ajax
Eindstand: 1. PSV 2. Ajax 3. Feyenoord

2016-17
Langst in Europa: 1. Ajax 2. PSV/Feyenoord
Eindstand: 1. Feyenoord 2. Ajax 3. PSV

2015-16
Langst in Europa: 1. PSV 2. Ajax 3. Feyenoord (geen Europees voetbal)
Eindstand: 1. PSV 2. Ajax 3. Feyenoord

2014-15
Langst in Europa: 1. Ajax 2. PSV/Feyenoord
Eindstand: 1. PSV 2. Ajax 3. Feyenoord

2013-14
Langst in Europa: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord
Eindstand: 1. Ajax 2. Feyenoord 3. PSV

2012-13
Langst in Europa: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord
Eindstand: 1. Ajax 2. PSV 3. Feyenoord

Er is dus helemaal geen correlatie te zien tussen ver komen in Europa en minder presteren in de Eredivisie. Sterker nog, er is eerder een correlatie de andere kant op. Daarom denk ik dat andere factoren een veel grotere rol spelen. Wellicht dat het wel een rol kan gaan spelen als alle andere factoren heel dicht op elkaar zitten (zie 2016-17), maar dat blijft een theoretisch verhaal. Daarom vind ik dat we dat niet groter moeten maken dan het is.
Wat [mention]Ren Höek[/mention] zegt is natuurlijk ook mijn gevoel. Daarnaast vind ik het nogal schelen of op zaterdag speelt thuis tegen NEC en dinsdag voor de CL dan donderdag EL en zondag Groningen uit. Je hebt gewoon langer herstel nodig na een Europese wedstrijd omdat de belasting veel groter is door een hoger tempo en het feit dat je binnen de ED nog wel eens een helft verlof kunt nemen als je al met 3-0 voor staat en dat is Europees nooit.

Dus za-di/wo vind ik voor de ED geen enkel probleem en dat zou eigenlijk de kansen nooit mogen verkleinen op een titel. Do-zo vind ik wel, ook omdat het gigantisch uit maakt of je op zondag uit of thuis speelt en of je tegen Utrecht of Volendam speelt.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Mooi interview in ED met Ruud. Twee dingen eruit pakken. Wat ik zelf altijd dacht is dat Cambuur een blessing in disguise is geweest. Dat is de ommekeer geweest. En over de fitheid van het team.

,,Ik deed het hier niet tijdens of direct na de wedstrijd, maar een dag erna heb ik heel pittig gereageerd. De manier waarop we toen met de spelers en technische staf de zaak nabespraken, zal ik niet meer vergeten. Je kunt winnen, je kunt verliezen. Dat hoort er soms bij. Maar die wedstrijd? Die was echt to-taal onacceptabel. Zo'n resultaat grijpt je aan omdat we finaal door de ondergrens gingen. Maar dan ook echt finaal. Dan moet het knetteren, omdat de zaak meteen weer ten goede moet keren.”

,,Dat is gelukt. Cambuur-uit kostte ons op een ontluisterende manier drie punten, maar heeft uiteindelijk ook veel opgeleverd omdat we daarna een goede reeks neerzetten.”
PSV pakte in de eredivisie van dit seizoen pakweg drie, vier punten te weinig, vindt Van Nistelrooij. ,,Er is heel veel werk verricht om onze spelers fitter te krijgen. Dat punt hebben we nu bereikt. Toen we begonnen, waren er te veel spelers die geen negentig minuten konden spelen. Er liggen duidelijke afspraken voor de tweede seizoenshelft, ook over spelers die misschien verhuurd kunnen worden.”
https://www.ed.nl/PSV/ruud-van-nistelro ... ~a067fc08/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Ik deed het hier niet tijdens of direct na de wedstrijd, maar een dag erna heb ik heel pittig gereageerd. De manier waarop we toen met de spelers en technische staf de zaak nabespraken, zal ik niet meer vergeten. Je kunt winnen, je kunt verliezen. Dat hoort er soms bij. Maar die wedstrijd? Die was echt to-taal onacceptabel. Zo'n resultaat grijpt je aan omdat we finaal door de ondergrens gingen. Maar dan ook echt finaal. Dan moet het knetteren, omdat de zaak meteen weer ten goede moet keren.”
Dit vind ik wel jammer en ergens ook onbegrijpelijk. Van Nistelrooij heeft zelf jarenlang in de kleedkamer gezeten en zou moeten weten dat je dan als trainer je geloofwaardigheid verliest en ze je uiteindelijk allemaal gaan uitlachen en imiteren.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Blijkbaar niet want daarna ging het beter lopen. Soms is het gewoon nodig.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

deninho32 schreef: 19 dec 2022, 07:44 Dit vind ik wel jammer en ergens ook onbegrijpelijk. Van Nistelrooij heeft zelf jarenlang in de kleedkamer gezeten en zou moeten weten dat je dan als trainer je geloofwaardigheid verliest en ze je uiteindelijk allemaal gaan uitlachen en imiteren.
Dat hangt er vanaf hoe dit is gegaan. Waarschijnlijk gewoon tijdens het bespreken van de wedstrijdbeelden. Niets mis mee toch? Cocu kon dat ook. Enorm knetteren een dag na de wedstrijd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Dus wat mensen al dachten over de trainingsmethoden van Schmidt is gewoon bewaarheid geworden..
Het verwonderde al velen hier waarom sommige spelers vorig seizoen gewoon geen 90 minuten konden spelen..
Laatst gewijzigd door milansandro op 19 dec 2022, 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ruud van Nistelrooij