Profielschets nieuwe TD
-
- Moderator
- 5
- Seizoenkaart: Vak B
- Clubvoorkeur: PSV
-
Awards:
-
- Jeugdspeler
- 2
-
- Legende
- 6
- Netwerk
- Man management skills
- Overtuigingskracht
- Onderhandeling skills
- organisatie kunnen neerzetten en leiden
- samenwerken met verschillende afdelingen (scouting, spelers, jeugd opleiding, directie)
- bewezen trackrecord
- Meerdere talen spreken (Engels, Nederlands, Duits en Spaans)
- Open staan voor nieuwe technologien. Dus niet alleen scouts aannemen die met een regenjas langs de kant staan.
Dit zover; vul maar aan.
- Man management skills
- Overtuigingskracht
- Onderhandeling skills
- samenwerken met verschillende afdelingen (scouting, spelers, jeugd opleiding, directie)
- bewezen trackrecord
- Open staan voor nieuwe technologien. Dus niet alleen scouts aannemen die met een regenjas langs de kant staan.
Dit zover; vul maar aan.
-
- Lid van verdienste
- 6
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
-
Awards:
-
- Bankzitter
- 2
- 11 Tinus
- Legende
- 2
- Seizoenkaart: Vak RR
- Clubvoorkeur: Philips
Kennis hebben van de Nederlandse competitie vind ik persoonlijk heel belangrijk. Je kunt wel alleen naar je eigen team/manier van spelen kijken maar het is minstens zo belangrijk om te weten wat er in de Eredivisie nodig is om kampioen te worden eens per twee jaar.Menno1 schreef: ↑12 nov 2020, 19:45 - Netwerk
- Man management skills
- Overtuigingskracht
- Onderhandeling skills
- bewezen trackrecord
Dit zover; vul maar aan.
-
- Jeugdspeler
- 2
:!:
En wat heeft PSV al die mega skills opgeleverd? En dan niet de twee Duitsers noemen want die had De Jong zonder Roger niet gehaaldMenno1 schreef: ↑12 nov 2020, 19:45 - Netwerk
- Man management skills
- Overtuigingskracht
- Onderhandeling skills
- bewezen trackrecord
Dit zover; vul maar aan.
- ShovingNE2
- Site Admin
- 6
- Seizoenkaart: Vak PR
-
- Legende
- 6
Zijn geen mega skills, maar hier moet zo'n iemand wel aan voldaan vind ik. En idd, Nederlandse eredivisie kennis is een absolute must uiteraard, al blijft dat toch ook uitbesteed aan scouting.JuulEllerman schreef: ↑12 nov 2020, 20:11 :!:En wat heeft PSV al die mega skills opgeleverd? En dan niet de twee Duitsers noemen want die had De Jong zonder Roger niet gehaaldMenno1 schreef: ↑12 nov 2020, 19:45 - Netwerk
- Man management skills
- Overtuigingskracht
- Onderhandeling skills
- bewezen trackrecord
Dit zover; vul maar aan.
Gaat mij er vooral om dat dit een zware functie is; niet alleen spelertjes kopen en verkopen. Maar alles wat met voetbal te maken heeft (staff aanstellen, spelers A selectie, jeugd, contracten enz) behoren tot zijn pakket. Ik zou er dus nog aan willen toevoegen:
- Oog voor de opleiding
- strategisch sterk
- Juridisch een bepaalde basis kennis (contracten, arbeidsrecht enz.)
-
- Bankzitter
- 6
- Seizoenkaart: Vak PP
Die laatste zin van je negeer ik. Je vraagt wat de TD goed heeft gedaan, maar dan zonder te mogen benoemen wat hij goed heeft gedaan. Dat is natuurlijk lulkoek:JuulEllerman schreef: ↑12 nov 2020, 20:11 :!:En wat heeft PSV al die mega skills opgeleverd?Menno1 schreef: ↑12 nov 2020, 19:45 - Netwerk
- Man management skills
- Overtuigingskracht
- Onderhandeling skills
- bewezen trackrecord
Dit zover; vul maar aan.
- Schmidt
- Kornetka
- Wolf
- Kugel
- Mvogo
- Boscagli
- Max
- Van Ginkel
- Götze
- Sangaré
- Zahavi
- Fein
- Contractverlenging Malen
- Contractverlenging Madueke
- Contractverlenging Teze
- Contractverlenging en verkoop voor hoofdprijs Bergwijn
- Verkoop Lammers voor hoofdprijs, gezien korte contractduur en matige wisselvallige prestaties
Vergeet ik nog iets?
-
- Jeugdspeler
- 2
-
- Jeugdspeler
- 2
Heb je gelijk. Staan paar dingen in je lijstje waarvan ik nog niet zeker ben dat het een goede transfer is, maar goed dat is een andere discussie. Ik zal me wat minder fel en politiek correcter uitdrukken, zoals ik hier boven al aangeeft is hij prima vervangbaar. Dus mijn punt is:
We hoeven niet wakker te liggen van een eventueel vertrek van John de Jong.
We hoeven niet wakker te liggen van een eventueel vertrek van John de Jong.
-
- Lid scoutingsteam
- 6
-
Awards:
Je vraagt wat het PSV heeft opgeleverd, het rijtje spreekt boekdelen, hoewel je je vraagtekens kunt zetten bij een aantal jongens. En dat betreft bovendien alleen zaken die voor de buitenwereld zichtbaar zijn. Je weet bijvoorbeeld niet wat John de Jong heeft gedaan om Dumfries, Gakpo, Ihattaren en Malen deze zomer aan boord te houden, om maar wat spelers te noemen waar interesse in was. Je weet niet wat JdJ gedaan heeft om het topsportklimaat te verbeteren, wat er is gedaan om de jeugdopleiding verder te verbeteren en wat er is gedaan om de financiële en sportieve gezondheid van PSV op langere termijn te waarborgen.
Het lijstje flops is ook behoorlijk, maar dat was de vraag natuurlijk niet.
-
- Jeugdspeler
- 2
-
- Jeugdspeler
- 2
“ Je weet niet wat JdJ gedaan heeft om het topsportklimaat te verbeteren, wat er is gedaan om de jeugdopleiding verder te verbeteren en wat er is gedaan om de financiële en sportieve gezondheid van PSV op langere termijn te waarborgen.”
En jij weet ook niet, maar verzint in je reactie allerlei dingen die hij potentieel bewerkstellig heeft, zo heeft een discussie weinig zin hè.
En jij weet ook niet, maar verzint in je reactie allerlei dingen die hij potentieel bewerkstellig heeft, zo heeft een discussie weinig zin hè.
- ShovingNE2
- Site Admin
- 6
- Seizoenkaart: Vak PR
-
- Jeugdspeler
- 2
- Maikel
- Site Admin
- 5
Kan hij lekker Linssen en Diemers naar PSV halen.
No thank you.
-
- Lid scoutingsteam
- 6
-
Awards:
Je hoeft niet in te vullen wat mijn quotes betekenen, Juul, dat kan ik je ook prima uitleggen. Misschien kun je dat beter doen i.p.v. meteen te roepen dat een discussie weinig zin heeft of dat het non-argumenten betreft.
Verder werkt het inderdaad twee kanten op. Sterker nog: meerdere kanten, want de gemiddelde buitenstaander heeft ook geen idee wat zijn rol is geweest in de minder positieve zaken. Maar daar ging het me helemaal niet om. Het lijstje van Nilis geeft slechts een weergave van wat wij van buitenaf kunnen beoordelen, maar dat houdt niet in dat het lijstje allesomvattend is en een juiste weergave biedt van wat de skills van JdJ PSV hebben opgeleverd. Jij kunt het vervolgens wegzetten als non-argument, maar in principe is de essentie helder: wij kunnen de door jou gestelde vraag helemaal niet adequaat beantwoorden met de informatie die wij ter beschikking hebben.
Om bovenstaande door te trekken naar het topic zelf: JdJ beschikt uiteraard over karaktereigenschappen die een volgende TD ook goed zou kunnen gebruiken, maar dan kijk ik met name naar het menselijke aspect. John de Jong past uitstekend bij de normen en waarden die de club probeert uit te stralen: warmte, familiegevoel, betrouwbaarheid, veiligheid. Voor mij zijn dat sowieso vereisten voor een TD van PSV, maar de zakelijke kant behoeft meer aandacht. Je hoort uit allerlei hoeken dat JdJ niet de beste zakenman is, al zal de vergelijking met Brands ook achter de schermen vaak gemaakt worden. Dan komt bijna geen enkele TD goed uit de strijd, want Brands is een van de beste TD's in het Europese voetbal. Maar goed, mochten de geluiden van achter de schermen op waarheid berusten, dan is dat dus iets waar PSV een stap in kan maken. Dat mag dan niet ten koste gaan van een warme persoonlijkheid, want dat is juist wat PSV in deze tijd zo onderscheidt. Daarvoor hoef je alleen maar Zuid-Amerikaanse insiders te spreken. Die kunnen het verschil in benadering tussen Ajax en PSV haarfijn uitleggen.
Verder werkt het inderdaad twee kanten op. Sterker nog: meerdere kanten, want de gemiddelde buitenstaander heeft ook geen idee wat zijn rol is geweest in de minder positieve zaken. Maar daar ging het me helemaal niet om. Het lijstje van Nilis geeft slechts een weergave van wat wij van buitenaf kunnen beoordelen, maar dat houdt niet in dat het lijstje allesomvattend is en een juiste weergave biedt van wat de skills van JdJ PSV hebben opgeleverd. Jij kunt het vervolgens wegzetten als non-argument, maar in principe is de essentie helder: wij kunnen de door jou gestelde vraag helemaal niet adequaat beantwoorden met de informatie die wij ter beschikking hebben.
Om bovenstaande door te trekken naar het topic zelf: JdJ beschikt uiteraard over karaktereigenschappen die een volgende TD ook goed zou kunnen gebruiken, maar dan kijk ik met name naar het menselijke aspect. John de Jong past uitstekend bij de normen en waarden die de club probeert uit te stralen: warmte, familiegevoel, betrouwbaarheid, veiligheid. Voor mij zijn dat sowieso vereisten voor een TD van PSV, maar de zakelijke kant behoeft meer aandacht. Je hoort uit allerlei hoeken dat JdJ niet de beste zakenman is, al zal de vergelijking met Brands ook achter de schermen vaak gemaakt worden. Dan komt bijna geen enkele TD goed uit de strijd, want Brands is een van de beste TD's in het Europese voetbal. Maar goed, mochten de geluiden van achter de schermen op waarheid berusten, dan is dat dus iets waar PSV een stap in kan maken. Dat mag dan niet ten koste gaan van een warme persoonlijkheid, want dat is juist wat PSV in deze tijd zo onderscheidt. Daarvoor hoef je alleen maar Zuid-Amerikaanse insiders te spreken. Die kunnen het verschil in benadering tussen Ajax en PSV haarfijn uitleggen.
-
- Lid van verdienste
- 4
- Seizoenkaart: Vak B
- Clubvoorkeur: Philips
-
Awards:
-
- Legende
- 6
Huiberts zou ik idd prima vinden. Daarnaast zou ik Cocu wel eens in die functie willen zien. Het enige is dat hij geen ervaring heeft als TD en dat was wel een belangrijk criteria die ik had opgesteld. daarentegen heeft hij wel het volgende in huis:
- Talen kennis
- Intelligent
- Strategisch en analytisch sterk
- Een grote naam in de voetbal wereld; er komt wel iemand binnen
- Kan uitstekend met Gerbrands overweg
- Kent uiteraard de club uitstekend
Ik zou het best een leuke keuze vinden. Verder is Arnesen heus geen slechte keuze natuurlijk. Bij Feyenoord winkelt hij met een lege portemonnee en heeft hij het naar behoren gedaan met o.a. contract verlenging van Kokcu en het halen van Texeira. En ook hij kent de club uiteraard, al vind ik wel dat hij op een beetje lullige manier is weg gegaan uit de RvC. Daarnaast zie ik liever iemand die wat jonger is dan Arnesen. Zo hoef ik ook geen Hiddink in deze rol; het moet iemand zijn die bereid is 70-80 uur in de week te werken als dat gevraagd is; niet 20 uur en de rest een beetje golfen.
- Talen kennis
- Intelligent
- Strategisch en analytisch sterk
- Een grote naam in de voetbal wereld; er komt wel iemand binnen
- Kan uitstekend met Gerbrands overweg
- Kent uiteraard de club uitstekend
Ik zou het best een leuke keuze vinden. Verder is Arnesen heus geen slechte keuze natuurlijk. Bij Feyenoord winkelt hij met een lege portemonnee en heeft hij het naar behoren gedaan met o.a. contract verlenging van Kokcu en het halen van Texeira. En ook hij kent de club uiteraard, al vind ik wel dat hij op een beetje lullige manier is weg gegaan uit de RvC. Daarnaast zie ik liever iemand die wat jonger is dan Arnesen. Zo hoef ik ook geen Hiddink in deze rol; het moet iemand zijn die bereid is 70-80 uur in de week te werken als dat gevraagd is; niet 20 uur en de rest een beetje golfen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut