PSV Jeugdopleiding Algemeen

Alles over de jeugd van PSV.
Plaats reactie
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik heb nooit begrepen waarom PSV hem haalde. Matige speler waarvan de kans 99% was dat hij het eerste niet zou halen. Als je jeugdspelers haalt van een andere club dan moeten ze je team beter maken en eigenlijk ook het idee hebben dat ze met een goede ontwikkeling kans hebben om door te stromen. Niet als opvulling zoals het hier het geval was.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018



Waarbij Raap overkomt van Feyenoord
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Onesime Zimuangana en Yael Gil y Muinos zijn natuurlijk wel heerlijke voetbalnamen.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mooi nieuws. Ben wel benieuwd waar het contract voor Lars Putters blijft, maar wellicht komt dat nog.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Het bijbehorende artikel in ED:

https://www.ed.nl/PSV/PSV-bindt-vijf-ta ... ~af5a6431/
Bes1987
Bankzitter
2
Berichten: 247
Lid geworden op: 5 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hoop dat Fofana ook snel gaat verlengen. Wat ik van hem gezien heb vond ik veelbelovend.
Hartig Woordje
Bankzitter
3
Berichten: 213
Lid geworden op: 4 nov 2020

https://www.ed.nl/PSV/PSV-vertrouwt-bel ... um=twitter

Ik krijg toch nog altijd een tokkiegevoel bij Lucius en in dat gevoel zit ook opgesloten dat het mij geen (jeugd)trainer lijkt. Ik ben benieuwd of iemand hier daar enig licht op kan werpen. Het lijkt me dat je zo'n belangrijke leeftijdscategorie niet aan een complete nitwit toevertrouwd....
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Lucius liep met een schaal bitterballen door zijn kroeg 'in dn ollie' en legt daar voor de grap zijn kunstgebit tussen. Lucius is vast een lollige vent, maar nee.
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Paar jaar geleden tegengekomen op een festival. Nuchter was 'ie zeker niet in ieder geval. Maar ach, misschien is het wel een hele goede trainer, weten wij veel
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Het aanstellen van Lucius zou één grote grap zijn. Niet alleen omdat hij in mijn ogen geen trainer is, maar vooral omdat hij met zijn pedagogische kwaliteiten eerder talenten afbreekt dan opbouwd.

Er gaan veel verhalen over hem rond, waarvan ik er een aantal van dichtbij heb mogen 'meebeleven' of het resultaat ervan heb mogen aanschouwen. Maar ach; heeft ervaring als prof, een pré die PSV hanteert bij aanstellen van trainers maar welke in mijn ogen vaak nietszeggend is. Daar spreekt immers niet altijd en bij iedereen kwaliteit uit.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Weinig mensen die op een festival of in een kroeg niet onder invloed van iets rondlopen. En die functioneren op maandag ook gewoon weer op hun werk.

Ik neem aan dat de leiding van PSV hem beoordeelt op basis van zijn werkzaamheden en als hij deze taak krijgt zal ie die vast niet heel slecht doen. Ik heb daar zelf geen zicht op dus kan daar niets zinnigs over zeggen. Wat hij in zijn vrije tijd doet moet ie verder natuurlijk helemaal zelf weten.

Edit: waarna fritske philips natuurlijk net tijdens het typen van mijn post een heel ander licht werpt. :nerd:
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Een standpunt dat vaker aangedragen wordt, maar waar ik het niet in alle gevallen mee eens ben; als ordnerpicker in een magazijn; ja, lekker zelf weten.

Als wiskundig leraar apenemoticons sturen naar een profvoetballer en je daarmee vanuit je rol schuldig maken aan racisme; nee.

Als voetbaltrainer in het weekend middelen gebruiken waarvan de effecten dagenlang (dus in de werkweek) in je lichaam blijven hangen in een opvoedklimaat; nee.

Ik kan dan ook echt niet goedpraten wanneer men dergelijke uitspraken doet. Vooral niet wanneer je een nevenfunctie als rolmodel hebt. Dergelijke gasten zou ik mijlenver bij mijn kinderen vandaan houden.

Kortzichtigheid ten top, imho. No offence,[mention]Grasmat[/mention]
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

FritskePhilips schreef: 28 mei 2021, 08:13 Als voetbaltrainer in het weekend middelen gebruiken waarvan de effecten dagenlang (dus in de werkweek) in je lichaam blijven hangen in een opvoedklimaat; nee.
Er wordt 1 opmerking gemaakt dat Lucius enkele jaren geleden op een festival niet nuchter overkwam, wat van alles kan betekenen. Jij doet het echter overkomen alsof hij wekelijks in het weekend drugs gebruikt. Daar zit nogal een verschil in.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

PSV vertrouwt belangrijke klus toe aan routinier Theo Lucius
Dacht bij het lezen van deze kop hij mag voortaan de ballen oppompen of de broodjes smeren bij de lunch.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ren Höek schreef: 28 mei 2021, 08:53
FritskePhilips schreef: 28 mei 2021, 08:13 Als voetbaltrainer in het weekend middelen gebruiken waarvan de effecten dagenlang (dus in de werkweek) in je lichaam blijven hangen in een opvoedklimaat; nee.
Er wordt 1 opmerking gemaakt dat Lucius enkele jaren geleden op een festival niet nuchter overkwam, wat van alles kan betekenen. Jij doet het echter overkomen alsof hij wekelijks in het weekend drugs gebruikt. Daar zit nogal een verschil in.
Dat doet 'ie zeker ja. Gaat ook met verkeerde mensen om.

Dus wat hij in zijn vrije tijd doet moet hij helemaal niet zelf weten als werknemer van PSV.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

FritskePhilips schreef: 28 mei 2021, 08:13 Een standpunt dat vaker aangedragen wordt, maar waar ik het niet in alle gevallen mee eens ben; als ordnerpicker in een magazijn; ja, lekker zelf weten.

Als wiskundig leraar apenemoticons sturen naar een profvoetballer en je daarmee vanuit je rol schuldig maken aan racisme; nee.

Als voetbaltrainer in het weekend middelen gebruiken waarvan de effecten dagenlang (dus in de werkweek) in je lichaam blijven hangen in een opvoedklimaat; nee.

Ik kan dan ook echt niet goedpraten wanneer men dergelijke uitspraken doet. Vooral niet wanneer je een nevenfunctie als rolmodel hebt. Dergelijke gasten zou ik mijlenver bij mijn kinderen vandaan houden.

Kortzichtigheid ten top, imho. No offence,@Grasmat
Offtopic
Hoe zit dit dan bij docenten? Er zijn voor zover ik weet genoeg die of in de avond een blowtje doen en of een pil wat anders in het weekend.
Altijd op tijd, nooit ziek. Kan dit wel? Ze halen uitstekende resultaten en kinderen lopen met ze weg, zonder populair te doen.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Chucky schreef: 28 mei 2021, 09:01
Ren Höek schreef: 28 mei 2021, 08:53

Er wordt 1 opmerking gemaakt dat Lucius enkele jaren geleden op een festival niet nuchter overkwam, wat van alles kan betekenen. Jij doet het echter overkomen alsof hij wekelijks in het weekend drugs gebruikt. Daar zit nogal een verschil in.
Dat doet 'ie zeker ja. Gaat ook met verkeerde mensen om.

Dus wat hij in zijn vrije tijd doet moet hij helemaal niet zelf weten als werknemer van PSV.
Los van het feit dat het nooit een intelligente jongen is geweest, zit je hier ook nog met het euvel dat PSV niet veel heeft te vertellen over de vrije tijd van Theo Lucius. Zo lang zijn privé activiteiten het werk niet schade heeft PSV niets te zeggen.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Daar heb je inderdaad niet veel over te zeggen, maar je kunt er dan ook voor kiezen om hem gewoon niet voor zo'n belangrijke lichting te zetten.

Nogmaals, hij gaat echt met foute types om. Zoiets wil je toch niet in dienst hebben?
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Ren Höek schreef: 28 mei 2021, 08:53 Er wordt 1 opmerking gemaakt dat Lucius enkele jaren geleden op een festival niet nuchter overkwam, wat van alles kan betekenen. Jij doet het echter overkomen alsof hij wekelijks in het weekend drugs gebruikt. Daar zit nogal een verschil in.
Je leest niet goed. Ik redeneer niet op basis van 1 opmerking.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Chucky schreef: 28 mei 2021, 09:01 Dat doet 'ie zeker ja. Gaat ook met verkeerde mensen om.

Dus wat hij in zijn vrije tijd doet moet hij helemaal niet zelf weten als werknemer van PSV.
Dit dus, [mention]Ren Höek[/mention] .
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Voormalig KG schreef: 28 mei 2021, 09:09 Offtopic
Hoe zit dit dan bij docenten? Er zijn voor zover ik weet genoeg die of in de avond een blowtje doen en of een pil wat anders in het weekend.
Altijd op tijd, nooit ziek. Kan dit wel? Ze halen uitstekende resultaten en kinderen lopen met ze weg, zonder populair te doen.
Dan moet je de bijwerkingen van een pil er eens op na slaan; een upper in het weekend na inname, de downer waarmee het lichaam de upper hersteld en terug in balans brengt; in de werkweek.

Ook wel belangrijk om te achterhalen waarom de kinderen met ze weg lopen. Kinderen raken vaak genoeg enthousiast over dingen, waar ze in verdere ontwikkelingsstadia van het brein juist achter komen dat het wellicht beter was geweest als ze daar anders op hadden gereageerd.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

mr.top schreef: 28 mei 2021, 09:15 Los van het feit dat het nooit een intelligente jongen is geweest, zit je hier ook nog met het euvel dat PSV niet veel heeft te vertellen over de vrije tijd van Theo Lucius. Zo lang zijn privé activiteiten het werk niet schade heeft PSV niets te zeggen.
Ik ben werkgever en als mijn personeel in het weekend keuzes maakt die de kwaliteit van de werkzaamheden belemmeren, spreek ik hen daarop aan.

Mocht het aanhouden, dan mag ik hen op basis van hun kwalitatieve prestaties aantekeningen geven in hun personeelsdossier en ten aller tijde besluiten om overeenkomsten niet te verlengen of hen te ontslaan (indien er voldoende aantekeningen in het personeelsdossier zijn opgenomen).
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Verkeerde topic, kom ik nu achter. Daarnaast niet de intentie om dit te laten evolueren in een maatschappelijk topic of een discussie over de persoon Theo Lucius.

Het is voor mij namelijk geen probleem wie hij is of wat hij allemaal doet, ik vind het alleen opzienbarend dat de mensen met beslissingsbevoegdheid hem doorschuiven in deze rol. Stel mezelf daarbij vragen als;
- Heeft men voldoende inzicht in de persoon, wie hij is, wat hij doet (werk, privé, relaties, etc.) en wat hier de korte- en lange termijn gevolgen van kunnen zijn?
- Zo ja; waarom wordt er alsnog gekozen om hem voor een groep te zetten? Hij is eerder juist ook van groepen af gehaald.
- Zo nee; waarom stel je hem dan aan?

Kortom; ik begrijp de keuze niet. Hoeft ook niet, want ik draag er de verantwoordelijkheid niet voor. Weet alleen dat ik niet blij zou zijn als ouder van mijn 16-jarige in de onder 17. Kinderen zijn op die leeftijd zo beïnvloedbaar op het gebied van negatieve invloeden.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

FritskePhilips schreef: 28 mei 2021, 09:22 Je leest niet goed. Ik redeneer niet op basis van 1 opmerking.
Dat claim ik ook niet, ik geef aan dat er nogal een verschil zit tussen beide opmerkingen.
Waarbij jij niet aangeeft/aangaf waarop je je wel baseert.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Omdat het niet aan mij is om dergelijke zaken hier en public te bespreken en daarmee een en ander te weeg te brengen en anderen wellicht te beschadigen in het proces.

Dat heet integriteit, ook als je het niet eens bent met wat anderen doen. I'm not the judge of that.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Even zonder alle suggestieve opmerkingen. Wat er ook precies van waar is en wat niet, mag er toch gezegd worden dat dit een opmerkelijke keuze is voor een groep jongens die op een belangrijke leeftijd zitten voor de stap naar profvoetbal. Ik ben heel benieuwd naar de beweegredenen achter deze beslissing. Zou hij dan zo positief zijn opgevallen dat hij boven andere ervaren trainers wordt geplaatst? Die leeftijd vraagt om bepaalde didactische vaardigheden, daarentegen zijn die anders dan in een klaslokaal. Ik sluit niet uit dat Theo dit heel goed zou kunnen, maar de scepsis bij menig supporter hier is mijn inziens ook goed te begrijpen.
Saibari is underrated.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

PSV Jeugdopleiding Algemeen