PSV Jeugdopleiding Algemeen

Alles over de jeugd van PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

https://www.ed.nl/PSV/nieuwe-PSV-manage ... ~ac7a27ca/

https://www.transfermarkt.be/camiel-van ... ner/105094

Iemand bekend met Camiel? Goede toevoeging?
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Opvolger Rick van Rooij.

Voetbalinhoudelijk is zijn inbreng nihil, organiserend en faciliterend groot.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Klinkt als een stap richting verdere professionalisering, waardoor Faber of de hoofdopleidingen zich daadwerkelijk met het voetballen de ontwikkeling van jeugd(scouting) bezig kan houden. Al zal hij wellicht jeugdscouting wellicht wel iets kunnen toevoegen op organiserend vlak.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Voormalig KG schreef: 03 dec 2022, 13:27 Klinkt als een stap richting verdere professionalisering.
Nee hoor. Rick van Rooij en het huidige takenpakket van Camiel van Hoogstraten komen overeen. Rick van Rooij heeft een enorm aandeel gehad in de ontwikkeling van de nieuwe Herdgang en het was ook de bedoeling dat hij nog jarenlang aan zou blijven in die rol.

Een (niet voetbalinhoudelijk) conflict met Faber ligt ten grondslag aan het vertrek van Rick van Rooij. Ego-clash, waarbij de een een vertrek van de ander eiste. Waarna je nooit meer samen door kan en er iemand eieren voor zijn geld dient te kiezen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Rick heeft het met de vrouw van Faber gedaan?
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

FritskePhilips schreef: 03 dec 2022, 15:09
Voormalig KG schreef: 03 dec 2022, 13:27 Klinkt als een stap richting verdere professionalisering.
Nee hoor. Rick van Rooij en het huidige takenpakket van Camiel van Hoogstraten komen overeen. Rick van Rooij heeft een enorm aandeel gehad in de ontwikkeling van de nieuwe Herdgang en het was ook de bedoeling dat hij nog jarenlang aan zou blijven in die rol.

Een (niet voetbalinhoudelijk) conflict met Faber ligt ten grondslag aan het vertrek van Rick van Rooij. Ego-clash, waarbij de een een vertrek van de ander eiste. Waarna je nooit meer samen door kan en er iemand eieren voor zijn geld dient te kiezen.
Dit lijkt me niet echt de juiste manier van werken binnen PSV. Ik ken Rick overigens persoonlijk van vroeger en herinner me hem als een heel vriendelijke en fijne gast. Faber ook trouwens dus het verbaast me dat dit speelt binnen PSV tussen hun 2.

Zonde dat dit op deze manier moet lopen en nogmaals ik vind dit ook echt niet bij PSV passen.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 03 dec 2022, 15:16 Rick heeft het met de vrouw van Faber gedaan?
Er is in ieder geval iemand genaaid, zoveel is wel duidelijk...
La vida és massa curta per no fer broma
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

FritskePhilips schreef: 03 dec 2022, 15:09
Voormalig KG schreef: 03 dec 2022, 13:27 Klinkt als een stap richting verdere professionalisering.
Nee hoor. Rick van Rooij en het huidige takenpakket van Camiel van Hoogstraten komen overeen. Rick van Rooij heeft een enorm aandeel gehad in de ontwikkeling van de nieuwe Herdgang en het was ook de bedoeling dat hij nog jarenlang aan zou blijven in die rol.

Een (niet voetbalinhoudelijk) conflict met Faber ligt ten grondslag aan het vertrek van Rick van Rooij. Ego-clash, waarbij de een een vertrek van de ander eiste. Waarna je nooit meer samen door kan en er iemand eieren voor zijn geld dient te kiezen.
Ai niet chic inderdaad
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Thijs schreef: 29 nov 2022, 19:58
Ardbeg schreef: 29 nov 2022, 17:15 Land staat op 3 goals en 2 assists in de laatste 4 wedstrijden!
Dat zijn Gakpoiaanse cijfers!
2 goals er bij!
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Een keurige 2-3 overwinning. De 2e was echt een fantastische vrije trap!

Minuut 21.30 van Duiven
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Tim van den Heuvel mee op trainingskamp. Die is toch wel flinke stappen aan het zetten.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Madueke schreef: 14 dec 2022, 14:41 Tim van den Heuvel mee op trainingskamp. Die is toch wel flinke stappen aan het zetten.
Staat ook te boek als een groot talent. Sowieso een leuke lichting met ook Israelier Tai Abed (hoe gaat het eigenlijk met hem?) Simons, Geerts van Duiven (hoort hier eigenlijk nog bij), Babadi, Kwaaitaal, Land, Putters en Rovers. Sven Simons is een jaartje ouder en lijkt niet door te breken maar die vond ik ook ook wel goed in de wedstrijden die ik zag. Edit: Ik zie dat Sven Simons 0 wedstrijden gespeeld heeft dit seizoen, weet iemand hier de achterliggende reden van?
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Gewoon een snuffelstage. En terecht, want met Geerts (en Landt) de grootste talenten op die positie van JPSV en O18. Waarbij v.d Heuvel het dichtst tegen JPSV aanzit nmi.
Ittot schreef: 14 dec 2022, 15:43 Edit: Ik zie dat Sven Simons 0 wedstrijden gespeeld heeft dit seizoen, weet iemand hier de achterliggende reden van?
Die heeft niks te zoeken in de KKD en maakt hier en daar wat minuten in de O18.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Heruone schreef: 14 dec 2022, 15:49 Gewoon een snuffelstage. En terecht, want met Geerts (en Landt) de grootste talenten op die positie van JPSV en O18. Waarbij v.d Heuvel het dichtst tegen JPSV aanzit nmi.
Ittot schreef: 14 dec 2022, 15:43 Edit: Ik zie dat Sven Simons 0 wedstrijden gespeeld heeft dit seizoen, weet iemand hier de achterliggende reden van?
Die heeft niks te zoeken in de KKD en maakt hier en daar wat minuten in de O18.
Duidelijk. Ik vond hem in die 3 wedstrijden die ik gezien heb best aardig spelen op het middenveld. Wel vrij iel.

Weet je toevallig hoe het met Tai Abed gaat? Die begon best sterk maar is nog niet doorgeschoven naar Jong, dit terwijl hij wel een vd ouderen is in de o18.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Speelt niet zoveel. Vaak niet bij de selectie. En als ie erbij zit invalbeurten. O.a. omdat hij vaak interland verplichtingen heeft met Israel jeugdteams die tegelijkertijd met O18 competitie lopen in Nederland.

Blijft wel een leuk spelertje. Teert alleen teveel op techniek. En zolang je hem niet zelf kan opleiden in Nederland, heb je er ook niet zoveel aan. Betwijfel of hij het nou echt gaat redden, zeker gezien de concurrentie qua grote talenten in zijn leeftijdscategorie voor het middenveld en de buitenposities.

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Geerts inderdaad ook wel een interessante speler. Sowieso veel interessante middenvelders in de leeftijdscategorie 16 t/m 18. Benieuwd of daar iemand de komende jaren van zou kunnen doorbreken.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ziet er wel veelbelovend uit op dat filmpje (zoals altijd op zo'n filmpje ;)). Doet me denken aan Pereiro en Ziyech qua spel.

Hopelijk kan hij wat vaker hier aansluiten en zich van daar uit doorontwikkelen, het ziet er naar uit dat hij toch wel veel talent heeft. Zonde als dat er hier niet uit gaat komen.
rick_burgsteden
Talent
3
Berichten: 89
Lid geworden op: 4 nov 2020

O15 kampioen geworden in divisie 2. O13 staat nu voor tegen Feyenoord, bij minimaal gelijkspel zijn zij kampioen.
O18 speelt zometeen tegen AZ O18, bij winst zijn ook zij kampioen. Helaas niet op Youtube te zien...
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Echt heel slecht dat PSV O15 het vorig seizoen zo slecht gedaan heeft. Gelukkig nu weer waar ze horen. O18 mooi gedaan en O13 doet het volgens mij al jaren goed.

Verder ook wel een aardig stuk op VI over de groep van PSV uit 2001 met ook een groot gedeelte over de jeugdopleiding van nu.
rick_burgsteden
Talent
3
Berichten: 89
Lid geworden op: 4 nov 2020

Theo Lucius 3x kampioen geworden in 1.5 seizoen. Goede cijfers voor hem!
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV



Wat mij opvalt is de O16. Vorig jaar waren ze met de O15 gedegradeerd. Ze hebben toen 2 grote transfers gemaakt met Manhutu en De Guzman, maar het team presteert nog steeds erg ondermaats. Ben benieuwd wat PSV met deze lichting gaat doen.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

kastoekast schreef: 22 dec 2022, 12:01

Wat mij opvalt is de O16. Vorig jaar waren ze met de O15 gedegradeerd. Ze hebben toen 2 grote transfers gemaakt met Manhutu en De Guzman, maar het team presteert nog steeds erg ondermaats. Ben benieuwd wat PSV met deze lichting gaat doen.
Ze zijn van degradatie naar 4e plek gegaan. In die zin is er progressie. Maar het is inderdaad niet wat je mag verwachten van ze. Gek genoeg zit er wel wat talent bij, maar het komt er niet uit.

Ik moet zeggen dat ik het overall best teleurstellend eerste half jaar vind qua resultaat. Uiteindelijk gaat het er om hoeveel spelers er daadwerkelijk doorbreken, dat snap ik, maar het zegt ook wel iets over de kwaliteit vd jeugdopleiding hoe de prestaties vd teams zijn.

o17 3e
o16 4e
o15 speelde een klasse te laag natuurlijk dus kun je niet beoordelen
o14 3e
o14-2 3e
o13-1 1e
o13-2 3e

Niet echt heel goed.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV



Ben benieuwd wie de volgende ster gaat zijn.
Fofana? Babadi? Van Duiven?
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV



Voor de jeugd liefhebbers

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

PSV Jeugdopleiding Algemeen