PSV Jeugdopleiding Algemeen

Alles over de jeugd van PSV.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

11 Sir Tinus schreef: 07 apr 2021, 12:10 Ik vind Schaars ook wel een goed idee. Echt een leuke vent die zoals Lorenzo zegt een geliefd persoon is maar daarnaast ook knetter hard en direct kan zijn en weet wat winnen is. Als hij zichzelf niet als trainer had willen ontwikkelen had je hem er ook prima bij kunnen hebben bij Bruggink Perez Maduro en kwakman.

Wat ik me af vraag is of er nu talenten makkelijker naar ons toe komen dan pakweg 10 jaar geleden. Heeft het te maken met de resultaten van onze opleiding, met het mooie complex, met de gemoedelijkheid of ex-spelers?
Combinatie van lijkt mij. Ook het FUNdament systeem zal ongetwijfeld meewerken. Je moet de omstandigheden creeren wat interessant is voor de speler zelf maar ook voor de ouders. Door ouders niet te forceren 4keer in de week 2-3 uur in een auto te zitten richting trainingen en toch op top niveau trainingen krijgen maar dan lokaal, is vast heel interessant. Ook scholing begeleiding enz speelt mee.

Denk echter dat de meeste motivatie komt als je ziet hoe jeugdspelers kansen in Jong PSV en vooral PSV 1 krijgen. Wat dat betreft heeft PSV, maar ook AZ bijvoorbeeld, de laatste 5-10 jaar een enorme inhaalslag mee gemaakt tov Feyenoord en Ajax.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Het spelen met Jong PSV in de KKD is zo ontzettend belangrijk. Zowel voor de ontwikkeling van de spelers zelf als voor het perspectief wat je een jeugdspeler of een speler die direct voor dat team gehaald wordt. En met een paar goede voorbeelden wordt dat alleen maar versterkt. Ik vind het voor een bepaalde periode van je carriere een hele goede omgeving en competitie om je in te ontwikkelen en alvast een aantal lessen van het profvoetbal te leren.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het zorgt niet alleen voor doorstroming naar het eerste, maar ook creeer je waarde door spelers door te verkopen. Zie een Aboukhlal, een Gustafsson en nog een paar anderen. Ook dat is opleiden. AZ en PSV hebben mede door de KKD teams zulke stappen kunnen zetten en Feyenoord is 20 jaar terug in de tijd geworpen door meerdere keren het af te wijzen.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Je geeft jeugdspelers ook perspectief.

Bogarde, Chong, Kongolo en Zirkzee zijn afgelopen jaren als jeugdspeler vertrokken bij Feyenoord. Daar werd Van Geel dan nijdig over maar hij wilde niet snappen dat zijn eigen non-beleid een van de mogelijke factoren daarin was. Het vooruitzicht van spelen in de KKD kan spelers overhalen voor de ontwikkeling te blijven bij de club. Bij Feyenoord was dat perspectief er niet. Waarom zou je dan niet voor Hoffenheim kiezen, ongeveer gelijke kansen om in het 1e te komen, maar met een veel beter gevulde bankrekening.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

koetje schreef: 08 apr 2021, 01:12 Je geeft jeugdspelers ook perspectief.

Bogarde, Chong, Kongolo en Zirkzee zijn afgelopen jaren als jeugdspeler vertrokken bij Feyenoord. Daar werd Van Geel dan nijdig over maar hij wilde niet snappen dat zijn eigen non-beleid een van de mogelijke factoren daarin was. Het vooruitzicht van spelen in de KKD kan spelers overhalen voor de ontwikkeling te blijven bij de club. Bij Feyenoord was dat perspectief er niet. Waarom zou je dan niet voor Hoffenheim kiezen, ongeveer gelijke kansen om in het 1e te komen, maar met een veel beter gevulde bankrekening.
Dat heeft niet perse met perspectief te maken denk ik. Bij ons kun je ook zo'n lijstje maken met Maatsen, Braaf, Deyonge, Lonwijk. Ook allemaal spelers die vroeg de jeugdopleiding verlaten. Het heeft vooral te maken met perspectief voor jezelf zien en hoe je omgeving erin staat. Met name Braaf en Maatsen hadden hier ook een hele mooie toekomst gehad. Jonge spelers laten zich vaak overhalen door geld en status van competitie maar 9 van de 10 keren gedesillusioneerd terug.

Verder helemaal met je eens dat er bij Feyenoord op alle fronten wanbeleid wordt en is gevoerd. PSV is ze qua opleiding voorbij en is momenteel lichtjaren verder.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Joenepsv schreef: 08 apr 2021, 05:23
koetje schreef: 08 apr 2021, 01:12 Je geeft jeugdspelers ook perspectief.

Bogarde, Chong, Kongolo en Zirkzee zijn afgelopen jaren als jeugdspeler vertrokken bij Feyenoord. Daar werd Van Geel dan nijdig over maar hij wilde niet snappen dat zijn eigen non-beleid een van de mogelijke factoren daarin was. Het vooruitzicht van spelen in de KKD kan spelers overhalen voor de ontwikkeling te blijven bij de club. Bij Feyenoord was dat perspectief er niet. Waarom zou je dan niet voor Hoffenheim kiezen, ongeveer gelijke kansen om in het 1e te komen, maar met een veel beter gevulde bankrekening.
Dat heeft niet perse met perspectief te maken denk ik. Bij ons kun je ook zo'n lijstje maken met Maatsen, Braaf, Deyonge, Lonwijk. Ook allemaal spelers die vroeg de jeugdopleiding verlaten. Het heeft vooral te maken met perspectief voor jezelf zien en hoe je omgeving erin staat. Met name Braaf en Maatsen hadden hier ook een hele mooie toekomst gehad. Jonge spelers laten zich vaak overhalen door geld en status van competitie maar 9 van de 10 keren gedesillusioneerd terug.

Verder helemaal met je eens dat er bij Feyenoord op alle fronten wanbeleid wordt en is gevoerd. PSV is ze qua opleiding voorbij en is momenteel lichtjaren verder.
Ik twijfel vaak aan het idee dat jeugdspelers, die de overstap maken zo vaak mislukken. Jeugdspelers die blijven mislukken namelijk over het algemeen ook. Ik vind het dus wel te billijken dat je zo veel mogelijk geld pakt voor je wordt afgedankt. Tenzij je daadwerkelijk al doorbreekt in het eerste natuurlijk, maar de spelers van PSV en Feyenoord hier worden genoemd, kan ik prima begrijpen.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

En daarnaast komen ze daarna in de meeste gevallen ook nog prima terecht. Ik zeg ook niet dat het de meest verstandige keus is maar wel een die ik volledig kan begrijpen. Zeg maar eens nee als Liverpool, Man UTD of Madrid bij je aanklopt als je 15 bent.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Uiteindelijk kom je altijd op je niveau terecht. Daarnaast zijn de opleidingen in Engeland en Duitsland ook van topniveau. Red je het niet in het eerste, word je spoedig opgepakt door een eredivisieclub. Met 2 miljoen in je zak als 19jarige.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Thijs85 schreef: 08 apr 2021, 07:18
Joenepsv schreef: 08 apr 2021, 05:23

Dat heeft niet perse met perspectief te maken denk ik. Bij ons kun je ook zo'n lijstje maken met Maatsen, Braaf, Deyonge, Lonwijk. Ook allemaal spelers die vroeg de jeugdopleiding verlaten. Het heeft vooral te maken met perspectief voor jezelf zien en hoe je omgeving erin staat. Met name Braaf en Maatsen hadden hier ook een hele mooie toekomst gehad. Jonge spelers laten zich vaak overhalen door geld en status van competitie maar 9 van de 10 keren gedesillusioneerd terug.

Verder helemaal met je eens dat er bij Feyenoord op alle fronten wanbeleid wordt en is gevoerd. PSV is ze qua opleiding voorbij en is momenteel lichtjaren verder.
Ik twijfel vaak aan het idee dat jeugdspelers, die de overstap maken zo vaak mislukken. Jeugdspelers die blijven mislukken namelijk over het algemeen ook. Ik vind het dus wel te billijken dat je zo veel mogelijk geld pakt voor je wordt afgedankt. Tenzij je daadwerkelijk al doorbreekt in het eerste natuurlijk, maar de spelers van PSV en Feyenoord hier worden genoemd, kan ik prima begrijpen.
Heb er zelf ook niet zo heel veel moeite mee. Het is eten en gegeten worden in de voetbalwereld. Net als clubs in grotere competities haalt PSV ook zelf jonge spelers uit het buitenland of van andere clubs. Misschien is mislukken ook niet het juiste woord een jeugdspeler.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Trixm schreef: 08 apr 2021, 12:18 Uiteindelijk kom je altijd op je niveau terecht.
Hoe kom je hier eigenlijk bij?

Ik ben het eens met degenen die aangeven dat naar het buitenland vertrekken helemaal geen probleem hoeft te zijn voor jeugdtalenten, maar zaken als blessures en speeltijd op niveau kunnen een grote invloed hebben op de carrière. Laat staan trainers die met jeugd willen en kunnen werken, waardoor je als talent ook een serieuze kans krijgt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

De vijftienjarige Daan Van den Brande verlaat de jeugdopleiding van PSV namelijk, en trekt naar Club Brugge. Daar zal hij deel gaan uitmaken van de Onder 18 van de Belgische landskampioen. Van den Brande maakt het nieuws zelf bekend via de sociale media.

Van den Brande is een doelman die de afgelopen drie jaar de kleuren van PSV

Ken hem peraoonlijk niet zo goed als speler. Een gemis?
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Jurgen Dirkx wordt waarschijnlijk de nieuwe coach van o18 met Bouma en Schaars als zijn assistenten. Dirkx en Bouma lopen al een tijdje mee in de jeugd van PSV en Schaars lijkt mij een zeer kundig trainer in wording, al met al een goede zet denk ik!

https://www.ed.nl/PSV/PSV-tast-de-markt ... ~a9fbf3c4/
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... roter.html

We hebben een satelliet club!
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Jefta Bresser heeft ook jarenlang als jeugdtrainer bij PSV rond gelopen, zullen al korte lijntjes zijn geweest. Maar lijkt mij prima nieuws.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Eerdere samenwerkingen hebben volgens mij niet altijd even veel opgeleverd. Hopelijk is deze samenwerking succesvoller.
rick_burgsteden
Talent
3
Berichten: 89
Lid geworden op: 4 nov 2020



Vertrekkende spelers uit jeugdopleiding, die Daan van den Brande maakt een transfer naar Club Brugge
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ik dacht dat die Bereté best wel een aardig talent was?
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Chucky schreef: 10 mei 2021, 15:48 Ik dacht dat die Bereté best wel een aardig talent was?
Die zoekt dus een nieuwe uitdaging
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Berete speelt jeugdinterlands voor Guinee. Ik weet niet exact de regels, maar het kan zijn dat hij daarom als non-EU speler gezien wordt. Dan is het wel een dure jongen om er even bij te nemen. Maar wellicht heeft het gewoon een andere reden.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

nilssonH schreef: 10 mei 2021, 16:03 Berete speelt jeugdinterlands voor Guinee. Ik weet niet exact de regels, maar het kan zijn dat hij daarom als non-EU speler gezien wordt. Dan is het wel een dure jongen om er even bij te nemen. Maar wellicht heeft het gewoon een andere reden.
Zal toch vast ook een NL paspoort hebben. Dan geld dat niet.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Yep, ook een Nederlands paspoort.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Maarree voor de jeugdvolgers onder ons: is het dor hout wat we lozen of moeten we nog ergens over mopperen op een beleidsmaker?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het één sluit het ander niet uit natuurlijk. Wie heeft dat dorhout in de eerste plaats gehaald?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

#JohndeJongout! :kwaad:
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Zie er niet veel bij staan wat bij mij een belletje doet rinkelen. Die Berete kwam twee jaar geleden van Feyenoord dacht ik? Was wel groot talent. En Loeffen gaat naar Sassuolo.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Grasmat schreef: 10 mei 2021, 18:48 #JohndeJongout! :kwaad:
Meer:

#JanVennegoorOfHesselinkout!#

Alhoewel je dan al bijna aan je 140 tekens op twitter zit.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

PSV Jeugdopleiding Algemeen