Jong PSV Algemeen

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Een fitte Van de Blaak staat sowieso in de basis en ik zou eigenlijk ook Babadi graag willen zien.

Vind dat PSV de plank heeft misgeslagen voor dit seizoen met Jong PSV door niet één aankoop te doen. Er zit nu teveel middelmaat in die ik sowieso het eerste niet zie halen. En dat ook bij Jong niet een fatsoenlijke spits staat zegt al genoeg. Het plan was om een Simic of in elk geval in spits in die categorie te halen. Die had prima een seizoen bij Jong kunnen spelen en dan had je er nu ook wat aan gehad bij het eerste. PSV moet sowieso het Jong team veel beter benutten. Ik zie veel liever elk jaar drie spelers doorstromen dan dat ze elk jaar goede resultaten halen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

De Realist schreef: 16 okt 2022, 13:55 Ik lees die naam nu weer eens, maar wat is de stand met Comenencia?
Hoe goed is hij?
Lichtstadd
Lid 2e elftal
1
Berichten: 185
Lid geworden op: 20 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv schreef: 16 okt 2022, 14:34 Een fitte Van de Blaak staat sowieso in de basis en ik zou eigenlijk ook Babadi graag willen zien.

Vind dat PSV de plank heeft misgeslagen voor dit seizoen met Jong PSV door niet één aankoop te doen. Er zit nu teveel middelmaat in die ik sowieso het eerste niet zie halen. En dat ook bij Jong niet een fatsoenlijke spits staat zegt al genoeg. Het plan was om een Simic of in elk geval in spits in die categorie te halen. Die had prima een seizoen bij Jong kunnen spelen en dan had je er nu ook wat aan gehad bij het eerste. PSV moet sowieso het Jong team veel beter benutten. Ik zie veel liever elk jaar drie spelers doorstromen dan dat ze elk jaar goede resultaten halen.
Het is ook vrij kansloos dat een van de grootste talenten van de opleiding (Babadi) moet banken voor middelmaat zoals Colyn, Sealy en Antonisse die PSV 1 toch nooit gaan halen. Wellicht hadden ze niet verwacht dat Nassoh zich zo zou ontwikkelen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Land heeft 1 goal gescoord en 2 assists gegeven tegen Hongarije gisteren.
In zijn stories iig de goal en een assist.

https://instagram.com/tygoland_?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Fodé Fofana en wellicht ook Oppegard en Savio vanavond tegen Helmond Sport. Helaas geen live uitzending.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Geen misselijke opstelling. Oppegard, Ledezma, Savio en Bakayoko. Veel gasten uit het eerste.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

De bank is ook prima met Comenencia, Fofana die terug is. Deze reservebank is qua kwaliteit een stuk sterker dan de afgelopen seizoenen.
Veel jonge talenten met een mooie toekomst.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Ledezma dan niet bij 1 donderdag? Zou jammer zijn... Hopelijk maar 1 helftje dan
Gebruikersavatar
NotoriousBIG046
Nationale topspeler
5
Berichten: 1850
Lid geworden op: 22 jan 2019

Goaltje Savio ! Lekker
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gaat lekker. Nu al 4-0 door Colyn. Assist van Savio
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Heerlijke assist van Savio.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

5-0 al, gaat lekker zeg.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/412 ... m-promotie

:mrgreen: nog twee jaar te gaan...
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Er valt nog iets te doen in Helliemond. Mooi van onze Jong -ens
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Comenencia wordt net met een brancard van het veld gedragen na een kopduel. Hopen dat het meevalt.
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Bakayoko in de 85e minuut met de 1-1 door een schot van randje zestien
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

En inderdaad meteen Fofana met de 2 - 1. Goede aanname en jaagt de bal de kruising in
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

2-2
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Toch weer een resultaat tegen een topploeg. Staan nu keurig in het linkerrijtje, terwijl ze bijna al de hele top 5 uit hebben gehad.
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1714
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Hoe doet Ramzi het eigenlijk? Resultaten zien er prima uit, maar ik ben benieuwd naar het tactische en voetballende plaatje.
PSVehv
Jeugdinternational
2
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Hoe mooi zou het geweest zijn om alweer een opvolger klaar te hebben staan mocht Gakpo vertrekken.
De laatste jaren een mooi rijtje gehad op de linksbuiten positie met Memphis, Bergwijn, Malen en Gakpo. Vanuit het huidig Jong PSV zie ik niemand de erfenis van Gakpo invullen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Vandaar dat ik nog steeds op Tsygankov hoop. Da's mijn "[mention]Sensation[/mention]'s Szoboszlai", zeg maar. "[mention]Ykhim[/mention]'s Almada" of "[mention]ShovingNE2[/mention]'s Derrick".
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

PSVehv schreef: 29 okt 2022, 10:07 Hoe mooi zou het geweest zijn om alweer een opvolger klaar te hebben staan mocht Gakpo vertrekken.
De laatste jaren een mooi rijtje gehad op de linksbuiten positie met Memphis, Bergwijn, Malen en Gakpo. Vanuit het huidig Jong PSV zie ik niemand de erfenis van Gakpo invullen.
Klopt, alleen zat er tussen Bergwijn en Memphis nog wel een tussenpoos van een jaar met Lestienne, Josefzoon, Pereiro en Lozano heeft er natuurlijk ook nog een paar jaar soms zijn kunsten mogen laten zien.

Wat mij nog meer opvalt is dat een opvolger van Gakpo veel grotere schoenen moet vullen dan bij een vertrek van eerder genoemden. Hoewel ook super talenten en fantastische spelers.

Gakpo is naast zijn rendement ook enorm belangrijk als teamspeler, aanvoerder en zijn trap bij stilstaande spelsituaties is zo'n enorm wapen, ongekend.
Ook Memphis kwam hier niet bij in de buurt, ware het niet dat het een broekie van 20/21 was toen hij vertrok, als je hem langs dezelfde meetlat legt.
Bij een vertrek van alle eerder genoemde voetballers stond er nog een fit geraamte klaar van spelers als Guardado, De Jong en Bruma die de boel bij elkaar hielden toen Gini, Memphis vertrokken en werden Pröpper + Moreno bijvoorbeeld aangetrokken. Veel leiderschap kwaliteiten.
Toen Bergwijn vertrok was er eigenlijk alleen nog Dumfries over, die zich als aanvoerder had opgeworpen in het jaar ervoor toen er wat betreft leiderschap al weinig te vinden was in de selectie. Mede hierdoor werden Götze, Zahavi, Max en Mvogo toegevoegd waarvan de laatste twee dit niet konden brengen.
Maken vertrekt en de hiërarchie werd met Pröpper, Ginkel en Ramalho versterkt. Helaas wederom bleek dit door omstandigheden en blessures niet het geval.

Spelers met leiderschaps kwaliteiten in deze selectie zijn nu dus zo afgeroomd intussen dat er behalve geen opvolger er bijna geen leiderfiguren lijken te zijn naast Luuk en mindere mate Guti qua spel.
Vanuit deze optiek is het verlies van Gakpo, bijna een gezichtsverlies voor het hele elftal. Zeker nu Luuk pas weinig wedstrijden heeft meegedaan in de competitie.

Het vinden van zulke spelers lijkt erg lastig de laatste jaren. Toch kun je leiderschap, verantwoordelijkheid nemen en een tot hier en niet verder wel trainen ook op jongere leeftijd. Door de manier van trainen, voor zichzelf en anderen laten opkomen, bepaalde vorm van mondigheid oefenen.
Jonge spelers maken natuurlijk fouten Gakpo deed dit ook, maar het er alles voor willen doen, rustig blijven, niet zeiken, normaal gedragen en gewoon doen waar je goed in bent. Hierin is Gakpo wel een heel mooi voorbeeld voor aanstormende talenten.


Echter de schoenen zijn veel groter voor ieder mogelijke vervanger dan eerder het geval is geweest.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ardbeg schreef: 29 okt 2022, 11:07 Vandaar dat ik nog steeds op Tsygankov hoop. Da's mijn "@Sensation's Szoboszlai", zeg maar. "@Ykhim's Almada" of "@ShovingNE2's Derrick".
Kun je zeggen wat je wilt, maar ik vind dat PSV qua aankoopbeleid dan toch het verkeerde forumlid serieus neemt hier…
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Jong PSV Algemeen