Jong PSV Algemeen

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Klasse prestatie van Jong, spelen verzorgd voetbal en dan zo winnen in Den Haag is erg netjes. Seelt blijft ook maar scoren, weer twee goals.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Joenepsv schreef: 01 okt 2022, 07:15 Vanmorgen de samenvatting gezien. Prachtige goal van Nassoh. Die eerste van Seelt mocht er ook zijn trouwens. Vier goals ook al voor hem. Je zou hem bijna in de spits zetten.
Vinicius is ook als verdediger begonnen, dus wie weet…
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 01 okt 2022, 10:38
mateja schreef: 01 okt 2022, 10:35

Type Messi?
De 'Almelose Aguero' bekt net wat lekkerder. :opzijnkop:
Ja, en de 'Messi van de maandagavond' is al vergeven.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Seelt is echt een beest.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Nah. Matige verdediger. Scoort nu een paar keer lekker maar is natuurlijk nooit PSV 1 niveau.
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://www.ed.nl/PSV/PSV-beloften-roll ... ~a07a7ae3/
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Die staan stijf onderaan in de Engelse U21 competitie, en hebben 8 van de laatste 10 wedstrijden verloren.
Helaas een weinig zeggende overwinning. Maar toch lekker natuurlijk
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Die Nassoh blijft maar scoren.

Ben benieuwd of hij het eerste gaat halen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Die spelen dus op dinsdag nog in Engeland en komende vrijdag alweer?
Laatst gewijzigd door Brael op 11 okt 2022, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
YPLee
Jeugdspeler
1
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 mei 2022
Seizoenkaart: Vak H
Clubvoorkeur: PSV

Zeer benieuwd naar hoe Van de Blaak zich gaat manifesteren de komende periode. Heeft natuurlijk véél meer potentie dan Seelt.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

De wedstrijd tegen Jong Ajax op 15 december gaat vrijwel zeker in het Philips Stadion gespeeld worden ipv De Herdgang. PSV wil de fans iets bieden tijdens het WK.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ramzi staat er wmb veel beter op dat Ruud. Ook in de KKD.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ramzi heeft wel een beduidend betere selectie dan Ruud vorig seizoen had.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Standbeeld schreef: 11 okt 2022, 22:52 De wedstrijd tegen Jong Ajax op 15 december gaat vrijwel zeker in het Philips Stadion gespeeld worden ipv De Herdgang. PSV wil de fans iets bieden tijdens het WK.
Is wel competitievervalsing, want Jong Ajax is dan hun halve ploeg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Standbeeld schreef: 11 okt 2022, 22:55 Ramzi heeft wel een beduidend betere selectie dan Ruud vorig seizoen had.
Nee ik bedoel, mijn voormalig collega zit in de staf van een Eredivisieclub, die in de KKD speelde in een periode waarbij Ramzi en Ruud samenwerkte. Die geluiden gingen toen al. Tactiek, meerdere fronten.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 11 okt 2022, 23:17
Standbeeld schreef: 11 okt 2022, 22:55 Ramzi heeft wel een beduidend betere selectie dan Ruud vorig seizoen had.
Nee ik bedoel, mijn voormalig collega zit in de staf van een Eredivisieclub, die in de KKD speelde in een periode waarbij Ramzi en Ruud samenwerkte. Die geluiden gingen toen al. Tactiek, meerdere fronten.
Dat verbaasd mij niks. Itt Ruud hoor je al jaren goede verhalen over Ramzi als trainer. En ik vind zijn selectie eigenlijk helemaal niet zoveel beter als die van vorig seizoen.

Maar het gaat vooral om hoe ze spelen; het tactische gedeelte ipv resultaten. Want resultaten in jong PSV schommelen altijd enorm. Belangrijker is een duidelijk plan, progressie individueel en als team.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Standbeeld schreef: 11 okt 2022, 22:55 Ramzi heeft wel een beduidend betere selectie dan Ruud vorig seizoen had.
Ben ik niet met je eens. Denk dat de selecties van Ruud en Ramzi bij Jong vrij gelijkwaardig zijn. Misschien was die van Ruud zelfs wel iets beter met spelers als Saibari, Bakayoko, Oppegard en Kjolo.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv schreef: 12 okt 2022, 06:50
Standbeeld schreef: 11 okt 2022, 22:55 Ramzi heeft wel een beduidend betere selectie dan Ruud vorig seizoen had.
Ben ik niet met je eens. Denk dat de selecties van Ruud en Ramzi bij Jong vrij gelijkwaardig zijn. Misschien was die van Ruud zelfs wel iets beter met spelers als Saibari, Bakayoko, Oppegard en Kjolo.
Hmm ja ik had het misschien wat anders moeten formuleren met "meer talent". Peersman, Comenencia, Jansen, Van de Blaak, Doudah, Tielemans, Nassoh, Jimenez, Fofana, Babadi, Van Duiven. Deze spelers zie ik allemaal wel minimaal ED halen als ze zich blijven ontwikkelen in Jong. Een aantal spelers zie ik ook wel toegevoegde waarde bij 1 kunnen hebben op termijn. Saibari is discutabel, maar de rest die je noemt vind ik niet goed genoeg voor 1 tot op heden. De vraag is of het nog gaat komen.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Standbeeld schreef: 12 okt 2022, 09:25
Joenepsv schreef: 12 okt 2022, 06:50

Ben ik niet met je eens. Denk dat de selecties van Ruud en Ramzi bij Jong vrij gelijkwaardig zijn. Misschien was die van Ruud zelfs wel iets beter met spelers als Saibari, Bakayoko, Oppegard en Kjolo.
Hmm ja ik had het misschien wat anders moeten formuleren met "meer talent". Peersman, Comenencia, Jansen, Van de Blaak, Doudah, Tielemans, Nassoh, Jimenez, Fofana, Babadi, Van Duiven. Deze spelers zie ik allemaal wel minimaal ED halen als ze zich blijven ontwikkelen in Jong. Een aantal spelers zie ik ook wel toegevoegde waarde bij 1 kunnen hebben op termijn. Saibari is discutabel, maar de rest die je noemt vind ik niet goed genoeg voor 1 tot op heden. De vraag is of het nog gaat komen.
Er zit inderdaad veel talent bij Jong. Ben wel benieuwd hoe die zich gaan ontwikkelen de komende twee jaar. Vooral hoe Van de Blaak terugkomt van zijn blessure. Dat is misschien wel het grootste talent.

Bakayoko en Oppegard hebben even tijd nodig maar die komen er wel. Vind het beide grote talenten die rustig gebracht moeten worden. Dit seizoen is meetrainen en zoveel mogelijk minuten maken. En misschien is het wel verstandig om ze in de winter te verhuren als Mauro en Madueke weer fit zijn.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind het echt een gemiste kans dat spelers als Bakayoko Ledezma en Savio niet gewoon met Jong PSV mee doen. Saibari was blijkbaar nodig maar je had hem beter 5 a 10 wedstrijden als CM in Jong PSV kunnen ontwikkelen dan wegstoppen op rechts in het eerste.

Daarnaast vind ik dat dit ook een les moet zijn voor de toekomst dat we gewoon een spits in Jong PSV hebben lopen die altijd een soort van backup spits voor het eerste kan zijn. Nu spelen we 2 maanden zonder spits in het eerste terwijl dat juist een kans zou moeten zijn voor een jonge gast van 19 a 20 jaar. Stel je koopt voor een 500k a 1,5 miljoen een talentvolle spits die ongeveer van het niveau Piroe is dan heb je tenminste een back up vanuit Jong PSV. Uiteraars wel een speler met hogere upside. Het is dat we nu een geblesseerde Luuk hebben maar ook als ie fit was dan was het nog meer dan wenselijk dat je hem ook ooit eerder kunt wisselen en sparen tijdens de drukke weken in het jaar. Als we nu een topfitte Fofana hadden dan had het acceptabel kunnen zijn maar die jongen heeft ook blessureleed gehad.

Volgend jaar vind ik dat er Jong PSV een vijver moet komen waarin circa 5 selectiespelers structureel mee kunnen doen om wedstrijdritme te krijgen maar als het nodig is moeten ze bij het eerste kunnen aansluiten. Dan hoeven ze niet eens het verschil te maken maar gewoon functioneel meespelen. Als we al dit minuten dit jaar met C of D oplossingen hadden gestoken in een talentvolle 9 dan had dat veel meer opgeleverd. Eigenlijk hetzelfde met een links en rechtsback en de 7e middenvelder ofzo.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

11 Sir Tinus schreef: 16 okt 2022, 13:32 Ik vind het echt een gemiste kans dat spelers als Bakayoko Ledezma en Savio niet gewoon met Jong PSV mee doen. Saibari was blijkbaar nodig maar je had hem beter 5 a 10 wedstrijden als CM in Jong PSV kunnen ontwikkelen dan wegstoppen op rechts in het eerste.

Daarnaast vind ik dat dit ook een les moet zijn voor de toekomst dat we gewoon een spits in Jong PSV hebben lopen die altijd een soort van backup spits voor het eerste kan zijn. Nu spelen we 2 maanden zonder spits in het eerste terwijl dat juist een kans zou moeten zijn voor een jonge gast van 19 a 20 jaar. Stel je koopt voor een 500k a 1,5 miljoen een talentvolle spits die ongeveer van het niveau Piroe is dan heb je tenminste een back up vanuit Jong PSV. Uiteraars wel een speler met hogere upside. Het is dat we nu een geblesseerde Luuk hebben maar ook als ie fit was dan was het nog meer dan wenselijk dat je hem ook ooit eerder kunt wisselen en sparen tijdens de drukke weken in het jaar. Als we nu een topfitte Fofana hadden dan had het acceptabel kunnen zijn maar die jongen heeft ook blessureleed gehad.

Volgend jaar vind ik dat er Jong PSV een vijver moet komen waarin circa 5 selectiespelers structureel mee kunnen doen om wedstrijdritme te krijgen maar als het nodig is moeten ze bij het eerste kunnen aansluiten. Dan hoeven ze niet eens het verschil te maken maar gewoon functioneel meespelen. Als we al dit minuten dit jaar met C of D oplossingen hadden gestoken in een talentvolle 9 dan had dat veel meer opgeleverd. Eigenlijk hetzelfde met een links en rechtsback en de 7e middenvelder ofzo.
Ik ben het niet met alles eens een groot gedeelte wel.

Saibari had weinig aan nog 10 wedstrijden als CM gehad in de KKD. Heeft het aller aardigst gedaan en zich al ontwikkeld tot A international. Door de vele blessures heeft hij zijn kans gepakt en tot zijn blessure zelfs gegrepen. Hij stond er immers bijna altijd in en maakte de wedstrijd ook vol. Van deze ervaring op het hoogste niveau leert een speler denk ik meer dan weer tien wedstrijden in de KKD. Die hij vorig seizoen getuige zijn ontwikkeling nu eigenlijk al had uitgespeeld.

De eerste spits van Jong zou in potentie zeker een vervanger voor het eerste elftal moeten zijn. Alleen zou ik dan liever twee jeugdige spitsen zien die beide mogelijke vervangers zijn. Ware het niet dat we nu de grote pech hebben dat een van de grootste talenten helaas (weer) chronisch geblesseerd is in de vorm van Fofana. Anders was dit daadwerkelijk het geval geweest. Precies wat je aangeeft. In deze jongen is veel geïnvesteerd gezien zijn talent en dat hij een contract tot 2025 heeft. Dit geld kan maar een keer uitgegeven worden helaas.
Ik denk dat de scouting/technische leiding had gehoopt dat spelers als Sealy, Colyn, Priske van buitenaf naar dit niveau of niveau Piroe minimaal zouden toegroeien.
Met spelers als Van Duiven, Gonzaga, Babadi en Hoeven staat er overigens wel weer flink wat jong talent dat zich aandient.

Prima plan met minimaal vijf spelers uit de selectie..
Gebeurde dit afgelopen seizoen eigenlijk niet ook al?
Spelers als Oppergard, Bakayoko, Kjölo(doet het prima bij Twente), Saibari, Comenencia speelden veel wedstrijden.

Ook eens dat het niveau van Jong wederom stappen moet maken en omhoog moet om daadwerkelijk meer kwalitatief goede spelers op alle posities door te laten stromen naar de top van de eredivisie and beyond
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ik lees die naam nu weer eens, maar wat is de stand met Comenencia?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

De Realist schreef: 16 okt 2022, 13:55 Ik lees die naam nu weer eens, maar wat is de stand met Comenencia?
Speelt veel op de rechtsback positie. Vind hem een leuke speler aan de bal.

Denk dat hij misschien wel een Sambo route kan volgen met volgend jaar een verhuur.

Zeker een speler om in de gaten te houden, een speler met veel potentie.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

De Realist schreef: 16 okt 2022, 13:55 Ik lees die naam nu weer eens, maar wat is de stand met Comenencia?
Speelt veel, altijd als rechtsback. Met name verdedigend laat hij hier nog wel eens wat steken vallen. Prima dus om een jaar nog in Jong te laten spelen. Ik denk dat hij zelf centraal op het middenveld beter tot zijn recht komt overigens, maar kan me voorstellen dat een dit ook weer goed is voor zijn ontwikkeling.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ondanks dat er best een aantal aardige spelers in dit team zitten, mis ik toch die één of twee toptalenten die nu in de basis spelen. Een aantal jonge spelers, ook voor Jong PSV, kunnen wellicht wel de stappen gaan maken.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Een fitte Van de Blaak staat sowieso in de basis en ik zou eigenlijk ook Babadi graag willen zien.

Vind dat PSV de plank heeft misgeslagen voor dit seizoen met Jong PSV door niet één aankoop te doen. Er zit nu teveel middelmaat in die ik sowieso het eerste niet zie halen. En dat ook bij Jong niet een fatsoenlijke spits staat zegt al genoeg. Het plan was om een Simic of in elk geval in spits in die categorie te halen. Die had prima een seizoen bij Jong kunnen spelen en dan had je er nu ook wat aan gehad bij het eerste. PSV moet sowieso het Jong team veel beter benutten. Ik zie veel liever elk jaar drie spelers doorstromen dan dat ze elk jaar goede resultaten halen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Jong PSV Algemeen