Tactiek / Formatie

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Volgend jaar:

Madueke Zahavi
Gotze Gakpo
Boscagli Sangaré
Max ?? Teze ??
Mvogo

Dumfries, Malen en Rosario verkopen voor goede bedragen. Mootje ook als hij zo doorgaat. Geld investeren in talentvolle rechtsback, klasse CV en/of klasse CVM.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ik zou het niet snel zeggen want Viergever past eigenlijk niet in het systeem van Schmidt. Maar zet het maar ff neer zoals gister, Viergever zonder opbouwende Boscagli in de buurt is niet geschikt maar met Boscagli in de buurt die kan opbouwen rendeert hij wel en is het wel iemand die het neerzet van achteruit. Sangaré ipv Rosario en daarmee ff de komende wedstrijden gaan spelen.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Misschien kunnen we aan de hand van transferontwikkelingen de opstelling voor de wedstrijd met Gala bijwerken.

Een aantal zekere(?) transfers zoals Dumfries neem ik niet mee. Malen laat ik nog even staan.

Naar aanleiding van de laatste wedstrijden ga ik van een 4231 uit. Met Gakpo mogelijk langer in het toernooi is dat een onzekere factor. Vooralsnog de opstelling op basis van de huidige selectie (-Denzel).

Disclaimer, je kan maar één wisselspeler per positie invullen. Afbeelding
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
MaxedMatthew
Jeugdinternational
2
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Trixm schreef: 16 jun 2021, 16:17
Naar aanleiding van de laatste wedstrijden ga ik van een 4231 uit.

Afbeelding
Wat ik mij dus al een tijdje afvraag, waar ziet PSV plaats voor Pröpper? Ik neem aan dat ze Sangaré niet zomaar gaan banken. Daarnaast wordt Van Ginkel óók niet voor de bank gehaald lijkt me. Sangaré vertegenwoordigt een hoop waarde dus lijkt me sterk dat ze hem uit de basiself knikkeren.
"Dan moet je maar op dammen gaan".
OnsPSV
Meervoudig international
3
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 feb 2021

Ik zou eigenlijk helemaal hetzelfde starten, maar ik verwacht de volgende wijzigingen nog voor de wedstrijd tegen Galatasaray 20/21 juli:

Inkomend:
Pröpper

ik verwacht hem echt wel voor de wedstrijd tegen Galatasaray, watchers als Timmer en Elfrink denken dat niet alleen van Ginkel, maar ook Pröpper rond de start van de voorbereiding aanwezig is. Mocht Pröpper toch niet lukken denk ik dat PSV snel doorschakelen naar een andere middenvelder.

Uitgaand:
Malen
Guti

Ik denk dat we beide jongens niet meer terug zien voor de wedstrijd tegen Galatasaray. Mocht Nederland ver komen (kwartfinale) gaat malen na het EK eerst nog op vakantie en ik vermoed dat hij net als Denzel al vertrokken is. Guti zie ik zelf ook voor die datum vertrekken.

Ik denk ook dat ze vanaf dit seizoen 4231 gaan spelen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

MaxedMatthew schreef: 16 jun 2021, 16:24
Trixm schreef: 16 jun 2021, 16:17
Naar aanleiding van de laatste wedstrijden ga ik van een 4231 uit.

Afbeelding
Wat ik mij dus al een tijdje afvraag, waar ziet PSV plaats voor Pröpper? Ik neem aan dat ze Sangaré niet zomaar gaan banken. Daarnaast wordt Van Ginkel óók niet voor de bank gehaald lijkt me. Sangaré vertegenwoordigt een hoop waarde dus lijkt me sterk dat ze hem uit de basiself knikkeren.
Natuurlijk wordt Van Ginkel voor de bank gehaald. Op basis van het beetje dat hij nu heeft laten zien, kan hij echt geen basisplaats (al) verwachten. Sangare en Propper naast elkaar dus.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Als, met de nadruk op als, van Ginkel weer zijn oude niveau haalt, is hij natuurlijk gewoon basismateriaal. Dan heeft Schmidt een luxeprobleem en moet hij er 2 van die 3 kiezen. Dan komt het aan op piepelmanagement van d'n Roger om ze alle drie tevreden te houden.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Als je als PSV zijnde niet minimaal 4 a 5 basiswaardige spelers moet laten banken, kun je net zo goed niet aan het seizoen beginnen. Sangare, Pröpper of van Ginkel, gooi daar wmb nog maar een topper bij en doe mij nog maar op een paar anders posities dezelfde tweestrijd. Want met een zwakke bank zoals afgelopen seizoen gaan we wederom niks bereiken. De lat gaat omhoog, geen excuses meer.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Afgelopen seizoen hebben we meer dan de helft van de wedstrijden amper kunnen wisselen omdat je dan terug moet vallen op Baumgartl, Piroe, Viergever, Fein, Mauro of de niet fitte Mo. Met weer een slopend seizoen voor de deur is dat echt kansloos.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Precies. Niemand mag banken want te goed voor basis of stormachtige ontwikkeling... Moet oefenwedstrijden gaan we richting de 60 duels komend seizoen.

Sterke bank. Wie een garantie op een basisplaats wil kan zich melden bij RKC
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Een holding midfielder heb je altijd nodig. Sangare is van dat betreft volgens mij de eerste die altijd op het formulier zal belanden. Sowieso is Sangare bovendien echt een verdomd goede en tevens onderschatte middenvelder die teveel geframed wordt in de context van onze "geweldige Nederlandse voetbalvisie".

En Pröpper moet ook nog maar haalbaar zijn trouwens.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik lees her en der ook dat Van Ginkel en Pröpper samen moeten spelen. Meer voetbal en Sangaré kan dat niet of nauwelijks. Het valt me echt tegen hoeveel PSV supporters heel makkelijk in de overdreven frame van Valentijntje en de andere analisten die een mening hebben zonder een wedstrijd te zien. Terwijl veel van de onzin die ze uitbraken gewoon controleerbaar is.

Sangaré heeft inderdaad nog veel te leren, maar dat is altijd al de rol van PSV geweest: spelers ontwikkelen. Dat vergeten we nog wel eens. Het gaat niet per se om het niveau wat ze hebben als ze hier komen maar waar ze naartoe kunnen groeien. Maar onvolkomenheden aan het begin van het dienstverband worden zelden meer vergeten/vergeven, welke ontwikkeling ten spijt dan ook. Zeker niet bij de neuzen van de Telegraaf.

Van Ginkel en Pröpper is misschien wel teveel voetbal als de twee CVM's. Denk dat Sangaré naast Pröpper ook echt beter tot zijn recht komt. Kan ook meer leren en beter gestuurd worden naast Davy dan naast Rosario.

Verder lach ik mij de ballen uit de broek als hij met Van Ginkel en Pröpper start op het middenveld en de Condor gaat banken. Zal je net zien. :opzijnkop:

En Pröpper gaat wel rondkomen voor de eerste training.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 schreef: 17 jun 2021, 09:34 Ik lees her en der ook dat Van Ginkel en Pröpper samen moeten spelen. Meer voetbal en Sangaré kan dat niet of nauwelijks. Het valt me echt tegen hoeveel PSV supporters heel makkelijk in de overdreven frame van Valentijntje en de andere analisten die een mening hebben zonder een wedstrijd te zien. Terwijl veel van de onzin die ze uitbraken gewoon controleerbaar is.

Sangaré heeft inderdaad nog veel te leren, maar dat is altijd al de rol van PSV geweest: spelers ontwikkelen. Dat vergeten we nog wel eens. Het gaat niet per se om het niveau wat ze hebben als ze hier komen maar waar ze naartoe kunnen groeien. Maar onvolkomenheden aan het begin van het dienstverband worden zelden meer vergeten/vergeven, welke ontwikkeling ten spijt dan ook. Zeker niet bij de neuzen van de Telegraaf.

Van Ginkel en Pröpper is misschien wel teveel voetbal als de twee CVM's. Denk dat Sangaré naast Pröpper ook echt beter tot zijn recht komt. Kan ook meer leren en beter gestuurd worden naast Davy dan naast Rosario.

Verder lach ik mij de ballen uit de broek als hij met Van Ginkel en Pröpper start op het middenveld en de Condor gaat banken. Zal je net zien. :opzijnkop:

En Pröpper gaat wel rondkomen voor de eerste training.
Gaat niet gebeuren idd. Er moet meer voetbal bij, maar Schmidt speelt áltijd met minimaal 1 speler met goede verdedigende kwaliteiten, einde van het seizoen zag je altijd dat ondanks de wisselingen Sangaré, Boscagli of Rosario speelde. Ik verwacht dat Sangaré daarom basisspeler wordt en met een meer ervaren (coachende) verdediging achter zich én een voetballende middenvelder naast zich, veel beter tot zijn recht komt. Daarom verwacht ik ook dat óf Ramalho basisspeler wordt óf er een nog betere ervaren verdediger bij gaat komen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Roger Schmidt over het systeem in het ED.
De coach liet zich bij de eerste bespiegelingen over de komende elf maanden niet verleiden tot conclusies over het systeem van PSV. ,,We kunnen met drie centrale verdedigers spelen en dat maakt het voor de spelers soms wat makkelijker. Vooral positioneel en qua restverdediging is het iets eenvoudiger uit te voeren. Het 4-2-2-2-systeem vraagt veel, terwijl je als team telkens goed verbonden moet zijn. In mijn tijd als trainer in Salzburg hebben we dit ontwikkeld en André Ramalho was toen een van de spelers die erbij was. Hij is goed in voorwaarts verdedigen en kan een actieve en als het nodig is agressieve centrale man zijn.”
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Het seizoen is nog te kort om te oordelen. Maar van wat ik nu gezien heb lijkt me de huidige formatie 4-2-3-1 veel beter in balans dan de 4-2-2-2 formatie. Een extra middenvelder met Gotze ipv Malen geeft ons zoveel meer lucht op het middenveld, helemaal omdat Zahavi de 2 centrale in zijn eentje afjaagt. Dan kun je dus ook nog evt koppeltjes op het middenveld maken ipv altijd de eerst volgende pressen. Je pakt hierdoor zoveel meer 2e ballen op wat je veel meer controle geeft in de wedstrijd en je beter druk kunt blijven uitoefenen.

Ik hoop dan ook dat we op deze manier blijven spelen en dat we een concurrent voor Zahavi halen ipv een nieuw aanvalsmaatje.

Daarnaast denk ik dat een 1 Sangare / Rosario onmisbaar is in het pressingsysteem. Helemaal als er een voetballer naast staat. Ik ben bang dat of v Ginkel of Propper dus structureel gaat banken. Hoewel dat natuurlijk eerder een luxe positie is als PSV zijnde.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Mensen 'moeten' minder denken in vaste spelsystemen en meer in een wisselende veldbezetting.
Simpel voorbeeld:
We beginnen voor het gemak met de aftrap. Of feitelijk gezien de situatie vijf tellen nadat deze genomen is. Daarin zijn de intenties van PSV al duidelijk zichtbaar. De ploeg van Schmidt neemt de inmiddels bekende 4-2-2-2-formatie in met Mario Götze als tweede spits naast Eran Zahavi. Noni Madueke (rechts) en Yorbe Vertessen (links) ondersteunen hen vanuit de buitenkant. In bovenstaande situatie is al te zien dat Marco van Ginkel bijsluit om druk te ontwikkelen, met mede-controleur Ibrahim Sangaré die hem rugdekking geeft.
https://www.vi.nl/pro/analyse/wat-dit-b ... ng-van-PSV
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
SRF
Veelbelovend talent
3
Berichten: 116
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek schreef: 22 jul 2021, 15:20 Mensen 'moeten' minder denken in vaste spelsystemen en meer in een wisselende veldbezetting.
Simpel voorbeeld:
We beginnen voor het gemak met de aftrap. Of feitelijk gezien de situatie vijf tellen nadat deze genomen is. Daarin zijn de intenties van PSV al duidelijk zichtbaar. De ploeg van Schmidt neemt de inmiddels bekende 4-2-2-2-formatie in met Mario Götze als tweede spits naast Eran Zahavi. Noni Madueke (rechts) en Yorbe Vertessen (links) ondersteunen hen vanuit de buitenkant. In bovenstaande situatie is al te zien dat Marco van Ginkel bijsluit om druk te ontwikkelen, met mede-controleur Ibrahim Sangaré die hem rugdekking geeft.
https://www.vi.nl/pro/analyse/wat-dit-b ... ng-van-PSV
De invulling is met Götze natuurlijk totaal anders dan met Malen. In principe zet PSV druk in een soort 4-2-2-2, is bij balverlies Götze echt middenvelder en spelen we bij balbezit meer 4-2-3-1. Die dynamiek maakt PSV juist moeilijk te bespelen, tenminste gisteren wel.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ben vooral benieuwd hoe dit uit pakt tegen een team wat niet met 3 centrale staat.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Gala schakelde terug naar een 4-mans verdediging en dat werkte ook niet. Zij hadden gewoon niet de kwaliteiten op het veld om onder de druk uit te spelen en elke omzetting was nutteloos want PSV had ze bij de strot vast gepakt. De enige manier is dan om de lange bal te spelen naar je kopsterke spits en de afvallende bal winnen, maar Babel Big Bitch stond voorin en Rammallio had geen zin om duels te verliezen van een voetballende clit.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als Gala een spits had die door de lucht aanspeelbaar is, dan had je een hele andere pot.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Babel kon inderdaad echt totaal geen potten breken, wat moet dat erg zijn dat hij je eerste spits is.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

https://www.vi.nl/pro/analyse/wat-PSV-d ... nders-doet
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik wil nog steeds niet betalen voor Freak en zijn Ajax fappers dus een high level samenvatting zou fijn zijn [mention]Heruone[/mention]
Gebruikersavatar
PSV-DTC
International
3
Berichten: 861
Lid geworden op: 13 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Duidelijk is m.i. dat Schmidt véél meer tactische flexibiliteit aan de dag legt dan vooraf ingeschat, bovendien lijken ontwikkelingen goed doordacht te zijn en ook beoogd effect te hebben.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Net helemaal zitten kijken die video. Absoluut de moeite waard. Heerlijk: gewoon een analyse zonder vooringenomenheid.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Tactiek / Formatie