Favoriete opstelling

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

We hebben allemaal een mening over PSV en de opstellingen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie favoriete PSV opstelling en waarom.


Mijn favoriete opstelling is een 4-2-2-2 met de volgende namen:


Mvogo
Dumfries - Teze - Boscagli - Max
Sangare - Rosario
Gotze Gakpo
Malen - Zahavi
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

ComeOnPSV schreef: 12 nov 2020, 13:31 We hebben allemaal een mening over PSV en de opstellingen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie favoriete PSV opstelling en waarom.


Mijn favoriete opstelling is een 4-2-2-2 met de volgende namen:


Mvogo
Dumfries - Teze - Boscagli - Max
Sangare - Rosario
Gotze Gakpo
Malen - Zahavi
Ik ben het hier mee eens, met onder voorbehoud Fein voor Rosario (afhankelijk van wat hij gaat laten zien).
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik kan daar ook wel in mee. En afhankelijk van hoe Madueke zich in de komende tijd gaat bewijzen in wedstrijden waar hij langer speeltijd krijgt, mag die op den duur Zahavi vervangen in de basisopstelling.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Grasmat schreef: 12 nov 2020, 13:43 Ik kan daar ook wel in mee. En afhankelijk van hoe Madueke zich in de komende tijd gaat bewijzen in wedstrijden waar hij langer speeltijd krijgt, mag die op den duur Zahavi vervangen in de basisopstelling.
En dan een opwaardering in zijn contract met een minimale afkoopsom van 45 miljoen :D
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik denk dat we in de winter een nieuwe CV halen en dat iedereen zijn favoriete opstelling zal veranderen.

Als je het mij vraagt heb ik liever een verse speler als Fein ipv Rosario en denk ik dat het niet uitgesloten is dat van Ginkel erin gaat komen tov Gakpo. Maar welke 11 er ook spelen, ik geloof in de eerste 15. Dus met Ihattaren/Madueke/Van Ginkel/Fein bovenop de 11 die hierboven staan.
Gebruikersavatar
Golden Stars
Bankzitter
3
Berichten: 220
Lid geworden op: 4 nov 2020

In het niet zo verre verleden onderstaand plaatje ook al eens gepost.
Bovenste 'cirkel' zijn in mijn ogen de aanvallers.
Tweede en derde cirkel resp. de aanvallende en de verdedigende middenvelders (Mauro zie ik dus niet als optie in de verdediging).
De onderste twee cirkels spreken voor zich.
Afbeelding
Donker groen is wat mij betreft de basis. Wanneer Van Ginkel fit is, zou Fein op de bank terecht komen.
Licht groen doet niet veel onder voor de basisspelers.
Oranje zijn de reserves. Hoewel ik nu iets meer geneigd ben om ook Rosario een licht groene kleur te geven. :roll:
Rood zijn de langdurig geblesseerden. Ben eigenlijk zeer benieuwd hoe Obispo herstelt.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Pff de wedstrijden zonder Rosario zijn een crime. Dat je die wil wisselen voor Fein - zonder een goed beeld van Fein in PSV te hebben - is mij een raadsel.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Rosario heeft zich in anderhalf potje Rosario - Sangaré inderdaad al weer volledig bewezen. Da's voor mij wel duidelijk.
Ex unitate vires
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

3-5-2 of 5-3-2...
Mvogo
Teze. Rosario. Boscagli.
Dumfries. Sangare. Mario. Ginkel. Max
Malen. Gakpo.
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

ComeOnPSV schreef: 12 nov 2020, 13:31 Mvogo
Dumfries - Teze - Boscagli - Max
Sangare - Rosario
Gotze Gakpo
Malen - Zahavi
Precies dit. Waarbij Rosario nu de kans krijgt om het wat langer te laten zien. Anders heb je altijd nog Fein achter de hand. Madueke kan volgend jaar de rol naast Zahavi op zich nemen.
SRF
Veelbelovend talent
3
Berichten: 116
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV schreef: 12 nov 2020, 13:31 We hebben allemaal een mening over PSV en de opstellingen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie favoriete PSV opstelling en waarom.


Mijn favoriete opstelling is een 4-2-2-2 met de volgende namen:


Mvogo
Dumfries - Teze - Boscagli - Max
Sangare - Rosario
Gotze Gakpo
Malen - Zahavi
Dit is ook mijn favoriete opstelling van dit moment.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Trixm schreef: 12 nov 2020, 15:08 Pff de wedstrijden zonder Rosario zijn een crime. Dat je die wil wisselen voor Fein - zonder een goed beeld van Fein in PSV te hebben - is mij een raadsel.
Niet zonder goed beeld inderdaad.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

El Sordo schreef: 12 nov 2020, 15:59
ComeOnPSV schreef: 12 nov 2020, 13:31 Mvogo
Dumfries - Teze - Boscagli - Max
Sangare - Rosario
Gotze Gakpo
Malen - Zahavi
Precies dit. Waarbij Rosario nu de kans krijgt om het wat langer te laten zien. Anders heb je altijd nog Fein achter de hand. Madueke kan volgend jaar de rol naast Zahavi op zich nemen.
Als Malen zo door gaat speelt hij ook volgend jaar nog gewoon voor PSV.
Ex unitate vires
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als Malen zo doorgaat staat hij straks op betrokkenheid bij 30-40 goals. Ik geloof niet dat hij dan nog bij PSV blijft.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ykhim schreef: 13 nov 2020, 08:11 Als Malen zo doorgaat staat hij straks op betrokkenheid bij 30-40 goals. Ik geloof niet dat hij dan nog bij PSV blijft.
Ik zat gisteren op Fox te kijken naar de doelpunten van Ronaldo. In mijn herinnering toch een van de beste afmakers, die we ooit gehad hebben, maar ongelooflijk hoeveel ballen gewoon houdbaar waren of minstens leken. Nu was ie ook nog een paar jaar jonger dan Malen, maar ik vind dat het intrinsieke talent van Malen vaak wel onderschat wordt. Ik denk dat we over een jaar of 5-10 over Malen zullen spreken als iemand die bijna nooit een kans miste en perfect was in zijn afronding.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ook gezien. Wat mij vooral opviel is dat er zelden een echt mooie bijzat. Het was effectief met maar 1 doel: scoren. Mooi was bijzaak.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Malen gaat sowieso weg denk ik. Financieel is dat voor PSV goed en met Madueke, Romero en misschien wel een Forfana die er af en toe bijkomt hebben we al wat mensen achter de hand die dat kunnen opvangen. Ook Gakpo kan hem opvangen in de spits.
Gebruikersavatar
Golden Stars
Bankzitter
3
Berichten: 220
Lid geworden op: 4 nov 2020

Trixm schreef: 12 nov 2020, 15:08 Pff de wedstrijden zonder Rosario zijn een crime. Dat je die wil wisselen voor Fein - zonder een goed beeld van Fein in PSV te hebben - is mij een raadsel.
Tja... Ik word gewoonweg niet echt warm van het spel van Rosario.
Zijn eerste paar wedstrijden in de basis waren goed. Maar de afgelopen seizoenen hoewel 'altijd' in de basis, heeft hij mij niet weten te overtuigen met zijn spel.
Ik zie Sangaré als zijn vervanger (controleur). Daar 'moet' dan een meer creatieve speler naast staan. Zolang Van Ginkel niet fit is, is dat in mijn ogen Fein. Een goed beeld van hem heb ik inderdaad niet. Maar gekeken naar zijn omschreven talent schat ik in dat hij in de basis wel tot zijn recht komt.
Aan de andere kant schreef ik ook al (dat was althans mijn insteek) dat Rosario naast Sangaré de laatste wedstrijden toch wel weer richting het niveau van ruim twee jaar geleden aan het kruipen is en ik daarom nu meer als een groenere kleur zie (plaatje is van een maand geleden).
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Volgens mij ziet Schmidt het liefst 2 blockers op de 6 posities staan. Die moeten de bal zo snel mogelijk naar de voorste 4 brengen.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

ComeOnPSV schreef: 13 nov 2020, 13:50 Volgens mij ziet Schmidt het liefst 2 blockers op de 6 posities staan. Die moeten de bal zo snel mogelijk naar de voorste 4 brengen.
Inderdaad en juist die vaardigheden liggen in het bijzonder bij Rosario en in wat mindere mate bij Sangare.

Het nadeel van deze rol is dat je veel risico in het spel moet leggen, de passes die Rosario vooruit speelt leiden soms tot balverlies. Die moet je deels toeschrijven aan het ingebouwde risico van Roger. Maar als de pass de voorste linie bereikt, sta je vaak 1-1. Zie bijvoorbeeld de 0-1 tegen PAOK.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Sangaré heeft ook veel passes vooruit maar omdat hij meteen werd afgekraakt na 2x balverlies gaan mensen doen of hij alleen breed kan spelen. Die man speelt bijna alles vooruit.
Gebruikersavatar
Golden Stars
Bankzitter
3
Berichten: 220
Lid geworden op: 4 nov 2020

Golden Stars schreef: 12 nov 2020, 14:57 In het niet zo verre verleden onderstaand plaatje ook al eens gepost.
Bovenste 'cirkel' zijn in mijn ogen de aanvallers.
Tweede en derde cirkel resp. de aanvallende en de verdedigende middenvelders (Mauro zie ik dus niet als optie in de verdediging).
De onderste twee cirkels spreken voor zich.
Afbeelding
Donker groen is wat mij betreft de basis. Wanneer Van Ginkel fit is, zou Fein op de bank terecht komen.
Licht groen doet niet veel onder voor de basisspelers.
Oranje zijn de reserves. Hoewel ik nu iets meer geneigd ben om ook Rosario een licht groene kleur te geven. :roll:
Rood zijn de langdurig geblesseerden. Ben eigenlijk zeer benieuwd hoe Obispo herstelt.
Mijn terugblik (@ beoordeling 1-10), op de spelers die een degelijk aantal minuten gemaakt hebben, van dit seizoen.

Mvogo @ 6 : Niet overtuigend.
Unnerstall @ – : Geen kans gekregen, begrijpelijk dat hij weg gaat. Jammer.

Max @ 6,5 : Geweldig begin, matig eind.
Boscagli @ 7 : Stabiel seizoen, verrassend op het middenveld.
Viergever @ 6: Degelijke invaller.
Obispo @ – : Goed dat hij minuten heeft gemaakt maar te weinig om te oordelen.
Teze @ 7,5 : Centraal achterin een revelatie.
Dumfries @ 6,5 : Stabiele kracht maar moet verdedigende taken niet laten ‘versloffen’.

Rosario @ 6 : Ondanks dat het een basisspeler is nog steeds geen fan van.
Fein @ – : Geen echte kans gekregen. Meer op gehoopt/van verwacht.
Sangaré @ 6,5 : Sterk begin maar is niet beter geworden.

Thomas @ 6 : Niet indrukwekkend.
Van Ginkel @ – : Blij dat hij weer fit is. Hopelijk vaste waarde komend seizoen. Kan hij de leider zijn die we missen?
Mauro Jr. @ 6 : Geen vaste positie daarom niet kunnen overtuigen.
Ihattaren @ 6 : Moeilijk… Kwaliteit heeft hij zeker maar mentaal en arbeidsintensief lijkt hij niets te willen leren. Jammer.

Gakpo @ 8 : Goudmijn. ;)
Götze @ 7 : Zijn laatste wedstrijden niet zo opvallend als de eerste.
Madueke @ 7,5 : Groeibriljant als hij mentaal alles op een rij blijft houden.
Malen @ 7 : Als afmaker toch aardig wat kansen gemist.
Zahavi @ 6,5 : Had ik meer (goals) van verwacht.

Schmidt @ 6 : Had rond de winterstop graag wat ander voetbal willen zien. Helaas is er nu op het eind van het seizoen maar weinig van zijn veelbesproken tactiek te zien geweest. Geeft eigenlijk een samenvatting weer van afgelopen PSV-voetbaljaar: Stabiel maar verre van herinneringswaardig.
Op naar volgend seizoen. Mét publiek zou iedereen minstens een half punt hoger moeten kunnen scoren.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Ben echt heel benieuwd wat het gaat worden. Erg brede selectie nu al. Ik reken even op vertrek Mo, Dumfries, Malen en Rosario.

Drommel
Teze Ramalho Boscagli Max
Van Ginkel Sangare Pröpper
Götze Zahavi Gakpo

Drommel
Mwene Teze Ramalho Boscagli Max
Sangare Götze Pröpper
Zahavi Gakpo

Drommel
Teze Ramalho Boscagli Max
Götze Sangare Pröpper Gakpo
Madueke Zahavi

En dan kan je nog twisten over Zahavi/Madueke overal en Sangare wel of niet opstellen.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Deze zou ik nog willen toevoegen.

Drommel
Teze Ramalho Boscagli Max
Sangare Götze Pröpper
Madueke Zahavi Gakpo
Bakkertje01
Bankzitter
3
Berichten: 253
Lid geworden op: 4 nov 2020

Afbeelding

Best leuk team wel zo. :pul:

Wissels:
Keeper
Mwene
Madueke
Zahavi
Obispo
Vertessen
Doan?
Mauro?
Viergever?

Jeugd:
Oppegard
Sambo
Ledezma
Fofana

Vertrek:
Dumfries
Malen (mag wmb nog wel een jaar blijven)
Luckassen
Baumgartl
Ihattaren
Bruma
Guti
Sadilek
Rigo
Fein (is al weg)
Unnerstal (is al weg)
Rosario

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Favoriete opstelling