Favoriete opstelling

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Van Ginkel en dan Pröpper naast Sangaré.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Berri kan er ook spelen, mocht die komen. Dan moet je alleen wel weer gaan schuiven met de spits.
SRF
Veelbelovend talent
3
Berichten: 116
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: PSV

Het Kanon schreef: 30 jul 2021, 10:53 Berri kan er ook spelen, mocht die komen. Dan moet je alleen wel weer gaan schuiven met de spits.
Dan kan Zahavi toch prima in de spits spelen.

Als Götze weg zou vallen als nummer 10 kun je ook nog 4-3-3 met de punt naar achteren spelen. Lijkt me een betere optie als je met Sangaré, Van Ginkel en Pröpper wil spelen.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Kortom; opties genoeg met Berisha erbij!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Van Ginkel en dan Pröpper op de plaats van Marco. Marco heeft een uitstekend gevoel voor positionering in de 16 en komt sowieso al vaak in de 5 meter en kan een steekpass geven.

Maar in principe moet wat mij betreft Berisha dat gat opvullen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Golden Stars
Bankzitter
3
Berichten: 220
Lid geworden op: 4 nov 2020

De basis lijkt al een tijdje vrij duidelijk:
Afbeelding
Zahavi krijgt nog even de voorkeur boven Vinícius.
Eigenlijk zitten we volgens mij alleen voorin best ruim in de bezetting.
Thomas en Mauro Jr. kan je ook op het middenveld (en zelfs de verdediging) laten invallen maar achterin lijkt het me dus onderbezet.
Oppegard en Sambo kunnen eventueel nog speeltijd krijgen maar dan zit er al wel veel tegen.
Het vroeg wisselen (/rouleren) van Schmidt lijkt mij dan ook wel een juiste tactiek.

Edit:
Met Luckassen dit seizoen vertrokken wordt de spoeling achterin wel erg dun maar kwalitatief natuurlijk geen verlies.
Groen zijn de basisspelers, zwart en blauw de eerste invallers. Degenen met een grijze kleur zullen wat mij betreft niet veel minuten maken.
De (langdurig) geblesseerden zoals Woodenshoes hieronder aangeeft) heb ik ook maar een ander kleurtje gegeven.
Laatst gewijzigd door Golden Stars op 05 sep 2021, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

sambo, Ledezma, Delange en Romero zullen voorlopig toch echt heel weinig speeltijd krijgen als je het een beetje gevolgd hebt.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Tegen het handbal verdedigingen uit het rechter rijtje:
Vinicius Zahavi
Gakpo ------------ Madueke
Sangaré Götze
Max Boscagli Ramalho Mwene
Drommel
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ja vandaag tegen Fortuna graag ook weer met een 4-2-2-2. Na de interland periode wel graag weer 4-2-3-1
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Best een puzzel geworden zo! Veerman en Gotze lijken elkaar te versterken. Guti verdient een basisplaats. Sangare is - ondanks zijn vorm - onomstreden. Als ze allemaal spelen, gaat dat ten koste van één aanvaller, waarschijnlijk je spits.

Gakpo - Madueke
Veerman - Gotze
Guti - Sangare

Het gemis aan een vast aanspeelpunt en spits die in de 16 balletjes intikt is m.i. wel een groot probleem. Daarnaast zijn Gakpo en Madueke beter aan de flank. Dan zou Vinicius bijvoorbeeld wel het team beter laten renderen, zoals:

Gakpo Vinicus Madueke
Gotze
Veerman Sangaré

Ik zie de ideale opstelling nog niet..
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

In de ideale opstelling zit Veerman denk ik nog op de bank.
Je moet ook kijken hoe de rest speelt. Gakpo in de spits zetten is killing.
Als hij dat goed zou oppakken kan je inderdaad met een soort 4-2-2-1-1 met Veerman

Dan zou je:

_________Drommel
Mwene - Ramalho - Boscagli - Mauro
_______Sangaré - Guti
__________________Veerman
__Madueke___Gotze
___________Gakpo


Ik zou zelf gewoon met:

Drommel
Mwene - Ramalho - Boscagli - Mauro
---------Sangare - Guti
---Madueke___Götze___Gakpo
__________Zahavi/Vini
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Puur vanwege het kwaliteitsgebrek bij Zahavi en Vini zou ik opteren voor de variant met Gakpo in de spits. Veerman vulde zijn rol van de linkerflank knap in, en wanneer de aanvallers veel rouleren zou het gebrek aan "aanspeelpunt" geen punt moeten zijn. Ander argument: je wilt graag je beste voetballers zien spelen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Madueke vond zichzelf toch ook een spits? En daar heeft hij toch ook ervaring mee? Die is fysiek veel sterker dan Zahavi, veel sneller, veel doelgerichter. Ik zie dat echt als beste tijdelijke oplossing voor de rest van het seizoen zodat Veerman het elftal in kan. Ik denk zelfs dat je er dan sterker van wordt.

Of dat nou in een 4222 of 442 of 433 systeem is maakt weinig uit. Je kan met Noni vooral ook alle kanten op. Ook tijdens een wedstrijd als je wat moet omzetten.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Hoe vindt hij zichzelf spits?
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

[mention]Ykhim[/mention] ziet hem ook graag als spits heb ik van horen zeggen ;)
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Lekker op de flank laten. Da's z'n beste plek.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sensation schreef: 09 mar 2022, 22:36 @Ykhim ziet hem ook graag als spits heb ik van horen zeggen ;)
Ik kan dat dankzij betrouwbare bronnen bevestigen.

Maar verder maakt het me geen reet uit waar hij opgesteld wordt, als hij maar speelt.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zou best als spits kunnen. Maar geef Noni wat ruimte op de flank en hij brengt zo vreselijk veel dreiging. Ik zou de optie met Gakpo in de spits best leuk vinden.

Gakpo
Veerman Götze Madueke
Sangaré Guti
Max Boscagli Teze Mauro
Drommel
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Uhm... Noni heeft dat gewoon zelf aangegeven hoor. Zie onderstaande en nog wel andere interviews. Ook op beeld.
Noni Madueke wil zich dit seizoen echt laten zien bij PSV. De talentvolle aanvaller krijgt al de nodige kansen, maar hoopt op meer speelminuten als één van de twee spitsen in de ploeg van trainer Roger Schmidt.

"De posities van 'halve tien' zijn leuk, maar als één van de twee spitsen is het nog leuker", zegt Madueke in gesprek met De Telegraaf. "Je hebt veel vrijheid om uit te wijken, ook naar de zijkanten. Ik was altijd een vleugelspeler, aan de zijlijn. Altijd in de één-tegen-één-situaties je skills laten zien. Maar de coaches hebben me geholpen mijn spel effectiever te maken, te scoren en assists te geven. Ik ben blij met dat gedeelte van mijn spel op het moment.
Maar uiteindelijk gaat het erom dat je niet aan de ene kant kan roepen dat Veerman erin moet maar aan de andere kant geen concessies wilt doen. Linksom of rechtsom en hoe je ook wil gaan spelen... Er moet iemand uit. En als die persoon geen Zahavi is ga je er dus een stabiele factor moeten uithalen. Ook prima, maar geef dat dan ook even aan. Of Veerman laten banken natuurlijk. Kan ook.

En dat hij nog beter is als rechtsbuiten.. Daar gaat de hele discussie niet over.
Laatst gewijzigd door Juancho op 09 mar 2022, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 09 mar 2022, 23:42 Uhm... Noni heeft dat gewoon zelf aangegeven hoor. Zie onderstaande en nog wel andere interviews. Ook op beeld.
Noni Madueke wil zich dit seizoen echt laten zien bij PSV. De talentvolle aanvaller krijgt al de nodige kansen, maar hoopt op meer speelminuten als één van de twee spitsen in de ploeg van trainer Roger Schmidt.

"De posities van 'halve tien' zijn leuk, maar als één van de twee spitsen is het nog leuker", zegt Madueke in gesprek met De Telegraaf. "Je hebt veel vrijheid om uit te wijken, ook naar de zijkanten. Ik was altijd een vleugelspeler, aan de zijlijn. Altijd in de één-tegen-één-situaties je skills laten zien. Maar de coaches hebben me geholpen mijn spel effectiever te maken, te scoren en assists te geven. Ik ben blij met dat gedeelte van mijn spel op het moment.
Maar uiteindelijk gaat het erom dat je niet aan de ene kant kan roepen dat Veerman erin moet maar aan de andere kant geen concessies wilt doen. Linksom of rechtsom en hoe je ook wil gaan spelen... Er moet iemand uit. En als die persoon geen Zahavi is ga je er dus een stabiele factor moeten uithalen. Ook prima, maar geef dat dan ook even aan. Of Veerman laten banken natuurlijk. Kan ook.
Dat stukje wat je quote gaat wel over de formatie 4222, neem ik aan. Zo spelen we nu eigenlijk meer dan regelmatig niet meer.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Standbeeld[/mention] klopt maar daar zou je wel naar toe kunnen, of gewoon 442, als je dus Veerman wil inpassen en Zahavi eruit wil halen.

Je mag van mij ook 433 spelen met Noni op 9.il vind hem zo compleet dat hij dat zeker aan moet kunnen.

Maar Noni vind centraal, alhoewel niet vast als 9 maar lekker zwerven, dus ook super leuk.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

In balbezit 352.
Gapko-Madueke
Max-Gotze-Mauro
Veerman-Guti
Boscagli-Sangare-Teze

Balverlies 433 met gotze als spits.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik zou dan inderdaad ook 4222 prefereren. De opstelling die Janssen gaf bij Studio Voetbal. Zo had ik hem ook in het Utrecht wedstrijdtopic staan. Dan kan Zahavi inderdaad banken. Maar dan kijk ik wel enkel naar het best beschikbare materiaal. Component tegenstander is tegen een Kopenhagen natuurlijk wel van belang, meer dan tegen Utrecht. [mention]Juancho[/mention]
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Er is geen ideale oplossing anders hadden wij hem al lang gevonden dus je moet concessies doen. Of het één of het ander.

Veerman heeft laten zien dat hij goals en assists heeft en dat lijkt mij nu even het belangrijkste. Gakpo en Madueke zijn beide het beste vanaf de zijkant. Sangare en Guti is het defensief blok waar ik het meest vertrouwen in heb en Gotze zet je niet snel op de bank. Zahavi en Vinicius voldoen niet voldoende individueel en zijn wel te slachtofferen. Dus de meest logische oplossing is Gotze als valse 9 omdat de andere 5 spelers eromheen dan beter zijn en normaliter doelpunten en assists hebben. Ik heb echt een tering hekel aan voetbal zonder diepe spits en verafschuw zelfs City als zij spelen zonder spits maar het moet maar voor het totaal plaatje.

----Gakpo------Gotze-------Madueke----
--------------Veerman-----------------
----------Guti---------Beast------------
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

---Gakpo----Vinicius----Madueke
--------------Gotze---------------
-----Veerman------Sangare
Mauro---Obispo--Ramalho---Mwene
-----------Drommel-----------------

Iedereen op zijn vertrouwde positie. Geen moeilijk gedoe met Götze in de spits. Dat kan in sommige gevallen best zinvol zijn (tegen sterke tegenstanders). Maar in de Eredivisie zou ik, op Ajax uit na, gewoon lekker met een spits spelen. Idem voor vanavond.

Obispo > Boscagli
Vinicius > Zahavi
Veerman > Guti (al doet Guti het prima)
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

In Europa zou ik Zahavi altijd in de spits zetten. Op een of andere manier haalt hij dan altijd veel meer rendement.
Ex unitate vires

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Favoriete opstelling