Mario Götze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Sauvage schreef: 06 jul 2021, 10:47
Sensation schreef: 06 jul 2021, 10:42

Ik raad je aan mijn laatste alinea nogmaals te lezen.
Och gut een keer van systeem geswitched en hij zou openstaan voor switches en gaat dat ook doen. Nee die man gaat blijven vast zitten aan 4-2-2-2 dat zie je van mijlenver al aankomen, je ruikt het zelfs.
Dat hij het systeem regelmatig (en ook gedurende wedstrijden) heeft aangepast, wil toch niet uitstek zeggen dat hij ervoor openstaat? Dat hij nu probeert te inventariseren of dat systeem (en de talloze variaties daarbinnen) met deze groep beter kan werken dan vorig jaar, doet daar wmb niet aan af.

Maargoed, het ging hier over Götze. Fantastische speler, misschien we de beste in de eredivisie.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Sauvage schreef: 06 jul 2021, 10:55
Ardbeg schreef: 06 jul 2021, 10:51

Ik ben van mening dat je nogal een stugge en starre houding hebt op basis van aannames en verwachtingen. Mensen benaderen je met concrete voorbeelden waaruit blijkt dat dit helemaal niet zo hoeft te zijn, echter kies je er voor om concreet bewijs gewoon te negeren. Ten faveure van "omdat ik dit vind".
Nee, ik hoef dat soort bewijs niet heb er niet om gevraagd. Ik ga niet naïef doen en geloven in zijn praatjes als hij de voorbereiding doodleuk weer met 4-2-2-2 begint. Dat was me toch een goed systeem zeg, waar we vorig seizoen prijzen mee hebben gepakt.. Schmidt moet met daden komen, dat zie ik als bewijs voor zo’n koppige coach.
Oh nee, laten we rationeel het gesprek aan gaan in plaats van gitzwart en inhoudsloos te lopen zeveren! Ga toch weg man. Zo kunnen we het overigens wel spelen, als je wil. Zou je dan, omdat we ook niet om je inhoudsloze geklaag hebben gevraagd, daar ook mee ophouden?
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 06 jul 2021, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Sauvage
Jeugdspeler
2
Berichten: 51
Lid geworden op: 4 jul 2021
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo schreef: 06 jul 2021, 10:55
Sauvage schreef: 06 jul 2021, 10:47
Och gut een keer van systeem geswitched en hij zou openstaan voor switches en gaat dat ook doen. Nee die man gaat blijven vast zitten aan 4-2-2-2 dat zie je van mijlenver al aankomen, je ruikt het zelfs.
Dat hij het systeem regelmatig (en ook gedurende wedstrijden) heeft aangepast, wil toch niet uitstek zeggen dat hij ervoor openstaat? Dat hij nu probeert te inventariseren of dat systeem (en de talloze variaties daarbinnen) met deze groep beter kan werken dan vorig jaar, doet daar wmb niet aan af.

Maargoed, het ging hier over Götze. Fantastische speler, misschien we de beste in de eredivisie.
Laat ik het zo zeggen, ik hoop heel erg dat die van systeem verandert en gewoon normaal 4-2-3-1 gaat spelen. Daar hebben we de spelers voor.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Hoe zou jij die 4-2-3-1 dan inrichten en hoe is dat de facto wezenlijk anders dan een aantal variaties op 4-2-2-2 dat vorig jaar al aan bod is gekomen?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Veel meer dan je 4 voorwaartsen een kwartslag draaien is het niet.

Je zag het in de oefenwedstrijd tegen Molenbeek al. Noni stond als half 10, maar je zag hem heel duidelijk vanaf de rechterkant komen bij de eerste goal. Zoals Cocu al deed met zijn 4 voorwaartsen: continu rouleren van plek.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Schmidt heeft afgelopen seizoen redelijk wat gekregen qua spelers, maar een deel was er ook al. Hij vond dat het zo moest, maar wellicht heeft hij nu met de aankopen wat meer vertrouwen in een iets andere formatie. Maar al met al gaat het niet superveel schelen, want de intentie blijft agressief pressen en snel omschakelen.

Götze kan misschien wel heel veel gaan hebben aan de komst van Pröpper en de weer fitte van Ginkel. In een 4-3-3 was dit al een middenveld geweest om je vingers bij af te likken, maar in de huidige manier van spelen kunnen Davy en Marco echt wel wat meer wind uit de zeilen houden voor Mario.

Echt benieuwd wat het gaat worden. Ik zou het bijv. supervet vinden als ie tegen Gala opeens 4-3-3 Cocu-stijl gaat spelen, totaal onverwachts.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 schreef: 06 jul 2021, 11:03 Veel meer dan je 4 voorwaartsen een kwartslag draaien is het niet.

Je zag het in de oefenwedstrijd tegen Molenbeek al. Noni stond als half 10, maar je zag hem heel duidelijk vanaf de rechterkant komen bij de eerste goal. Zoals Cocu al deed met zijn 4 voorwaartsen: continu rouleren van plek.
Precies dit, het is eigenlijk precies hetzelfde systeem maar je 2 spelers in de punt staan achter elkaar ipv naast elkaar.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Niemand erover? Wat was die gister fenomenaal goed. Die goal en assist verraden echt zijn klasse.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Asjemenou
Bankzitter
5
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 jul 2018

Als je het dan toch wilt weten, ik vond hem te veel lopen (kon daardoor waarschijnlijk maar 45 minuten spelen), niet enthousiast genoeg juichen en snap eerlijk gezegd niet waarom hij die witte sokken moet dragen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Asjemenou schreef: 08 jul 2021, 12:45 Als je het dan toch wilt weten, ik vond hem te veel lopen (kon daardoor waarschijnlijk maar 45 minuten spelen), niet enthousiast genoeg juichen en snap eerlijk gezegd niet waarom hij die witte sokken moet dragen.
Grapje toch?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dat sarcasme lag er dik genoeg bovenop hoor. We zijn verwend met Götze, als hij goed speelt is dat het verwachte niveau.
Ik hoop echt dat hij heel blijft komend seizoen, dan is het smullen geblazen. Tevens betekent dat ook dat ie volgend seizoen echt weg is. Als ie maar de helft speelt blijft ie wellicht...
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Gezien zijn plannen ben ik ook benieuwd hoe het seizoen voor hem zal verlopen. Als hij het fysiek nu weer niet trekt dan zie ik het ook wel gebeuren dat hij aan het einde van het seizoen stopt.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Te vroeg, ik zie hem nog niet stoppen.

Om terug te komen op de discussie van dagen geleden, over groepsdynamiek. Ik heb geen ervaring met profvoetbal, maar wel met eenzelfde situatie in het amateurvoetbal. Een speler die eigenlijk te goed is voor je team, maar door fysieke klachten toch bij jullie team speelt. Bij ons nam iedereen dat voor lief. Je weet waarom hij zo 'laag' speelt en bent gewoon blij met elke wedstrijd dat hij wel meespeelt.

Ik denk dat het in het profvoetbal eerlijk gezegd niet veel anders werkt. We zijn uiteindelijk allemaal mensen die in groepen moet functioneren. Ik denk dat de spelers gewoon blij zijn als ze horen dat Götze achter/voor/naast hen speelt.

Götze is verder iemand die volgens mij altijd volle inzet toont als hij wel fit is. Een groep trekt zich eerder op aan zo iemand dan dat men zich eraan stoort. Enige wat ik dan nog kan bedenken is dat spelers vallen over zijn salaris, maar mijn gok is dat het allemaal wel meevalt.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Iedereen kent de status van Gotze wel. Ik denk dat ze zich eerder irriteren aan het salaris van een Zahavi, dat maar een doorsnee voetballer is. Gotze is een klasse apart; alleen al in de rondo: zo gemakkelijk doet hij alles.

Tich ben ik wel benieuwd waar hij gaat spelen: op 10 in een 4-2-3-1 of rechtsbuiten in een 4-2-2-2? Ik hoopte zelf op een 4-3-3 met punt naar achteren; dan kan hij een middenveld vormen met Propper en Sangare. Propper voor het loopwerk, Sangare voor het sloopwerk en Gotze die wat dichter op de aanvallers speelt.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Helemaal gelijk in, zijn andere spelers waarbij eerder over het salaris gevallen zou worden. Zahavi noem je al, maar denk nu zelf ook aan Bruma.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Niemand valt over Zahavi’s salaris bij PSV. Dat is een flinke korting vergeleken met zijn salaris toen in China waar hij ruim 30 miljoen verdiende in 4 seizoenen. De rest bij PSV zoals Propper, Ginkel, Max, Boscagli nu verdienen ook geen hongerloontje.

Beetje vermoeiend dat gestook van jullie Menno en Magnus
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Gestook?
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Als er iemand stookt ben jij het wel door er zo per se een stempel op te willen plakken. En nog gelukt ook, hier is je reactie.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Af en toe mag super Mario van mij best wel eens iets aanweziger en egoïstischer spelen dan dat hij nu doet. Soms wil hij alsnog de combinatie aangaan of in een keer de steekpass geven terwijl ik verwacht dat wanneer hij zelf voor zijn kans gaat hij met zijn exceptionele kwaliteiten een grote kans heeft om te scoren.
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

speelt echt bedroevend vandaag
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

:lol: :lol:

https://i.gyazo.com/35c8803c5dfe5b40268 ... 0851a2.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sparts
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 562
Lid geworden op: 7 jan 2021
Clubvoorkeur: PSV

Achter de Telegraaf paywall staat een artikel over Mario centraal. Ik kan alleen de titel lezen. Betekent dat geen 4-2-2-2 meer?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit staat op VI Pro
.Voor Götze is een iets andere rol in het elftal bedacht. Schmidt is overgeschakeld naar een 4-2-3-1-systeem, met Götze op tien. Bij balverlies moet hij als tweede aanvaller (naast Eran Zahavi) gaan drukzetten, waarbij Noni Madueke en Yorbe Vertessen weer 'de halve tienen' worden. De nieuwe rol van Götze lijkt het elftal goed te doen.

'Ik ben het ermee eens dat dit beter bij het team past', zegt Götze. 'Roger vond het een goed idee om me op een positie neer te zetten die me een centrale flexibiliteit geeft, zodat ik ook meer ruimtes kan creëren door van positie te wisselen. Het is goed dat we flexibeler kunnen zijn: dat we 4-3-3 kunnen spelen als ik wat terugzak of 4-4-2 als ik voorin blijf hangen. Dat is goed voor mij, en ik denk ook voor het team.'
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Wat ik zeg, Vitesse en Noni spelen als half tienen, Gotze als 2e spits, effectief een hybride tussen een 4222 en 4231. Maar systemen ham dit seizoen niet bestaan met slimme spelers zoals Ramallio, Davy, Mario en Boscagli.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Met een tactisch slimme speler als Götze is dat ideaal. De andere opties voor de 10 positie, kunnen dat denk ik wel minder switchen, waardoor je een wat statischere 4231 moet verwachten, lijkt me.
Al mis ik ook met Götze en Zahavi wel de diepte in het spel.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Mario Götze