Xavi Simons

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zullen we anders ff iets rustiger aan doen met een ventje van 19 die pas zijn eerste serieuze seizoen in grotendeels de basis speelt? Laat Xavi het eens over een heel seizoen zien, of nog beter, 2 seizoenen. Die gaat echt nog wel zijn mindere fases krijgen zoals elk talent.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 04 sep 2022, 14:01 Hier de hele quote van Brands uit het ED van 1 juli.

Ongetwijfeld gaan Xavi en zaakwaarnemer hier dik aan verdienen. Dat zal vast.
Desgevraagd ging Brands verder in op de overgang, omdat die een aantal vragen oproept. ,,John de Jong kan er meer over vertellen en heeft dit heel knap gefikst, want hij heeft de onderhandelingen gedaan. In contracten zitten veel clausules, maar daar praten wij niet over. Tussen Paris Saint-Germain en ons is er geen afspraak. In dit geval kan de speler ook geen afspraak met Paris Saint-Germain maken en dat is ook niet aan de orde. Wij hebben met elkaar natuurlijk wel dingen afgesproken in een contract, maar daar kan ik niet op ingaan.”

Is er een gelimiteerde afkoopsom in het contract van PSV en Simons? ,,Wij zijn niet zo van de gelimiteerde sommen”, zegt Brands erover. Dit keer ook niet? ,,Nee, daar houden we niet van.”
Ik werd destijds vooral argwanend door de laatste alinea. Dat klinkt als er omheen draaien. Anders zeg je namelijk gewoon nee, er staat geen gelimiteerde afkoopsom in zijn contract. En dan weet je ook nog dat Brands zijn neus langer is dan die van Pinokkio en dat Sangare gewoon een gelimiteerd bedrag in zijn contract heeft. En dat er met Gotze ook een afspraakje was dat ie voor een klein bedrag weg mocht. Dus ik ben niet helemaal overtuigd.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hij zegt toch "Nee" ? Ik snap werkelijk de hele fuzz niet.
Zoals ik Xavi Simons interpreteer vanuit zijn (vroegere) interviews wil hij vooral de regie over zijn carriere in eigen hand houden. Als er al clausules in staan lijken me die eerder te gaan over dat hij weg mag voor een bepaald bedrag als hij buiten de boot valt (aantal wedstrijden of minuten in een seizoen) ofzo. Dit is natuurlijk evengoed giswerk, maar het lijkt mij veel logischer.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

ruuddevil schreef: 05 sep 2022, 07:02
ShovingNE2 schreef: 04 sep 2022, 14:01 Hier de hele quote van Brands uit het ED van 1 juli.

Ongetwijfeld gaan Xavi en zaakwaarnemer hier dik aan verdienen. Dat zal vast.

Ik werd destijds vooral argwanend door de laatste alinea. Dat klinkt als er omheen draaien. Anders zeg je namelijk gewoon nee, er staat geen gelimiteerde afkoopsom in zijn contract. En dan weet je ook nog dat Brands zijn neus langer is dan die van Pinokkio en dat Sangare gewoon een gelimiteerd bedrag in zijn contract heeft. En dat er met Gotze ook een afspraakje was dat ie voor een klein bedrag weg mocht. Dus ik ben niet helemaal overtuigd.
Hoewel ik me geen zorgen maak om Xavi zijn contract snap ik de scepsis. Brands is wel vaker "creatief " geweest dus heeft de schijn tegen. Guardado en Moreno waren ook deeltjes mee gesloten. Moreno ging als 28 jarig Mexicaans international voor net 5 miljoen naar As Roma met als verklaring dat hij anders nooit voor ons had gespeeld. En zo zijn er meer voorbeelden te verzinnen dat we financieel weinig zijn opgeschoten onder Marcel. Ik heb de roep om Brands de afgelopen jaren ook nooit zo begrepen want die acteert hetzelfde als John. Maar dat is voor een ander topic.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Joenepsv schreef: 05 sep 2022, 09:00
ruuddevil schreef: 05 sep 2022, 07:02

Ik werd destijds vooral argwanend door de laatste alinea. Dat klinkt als er omheen draaien. Anders zeg je namelijk gewoon nee, er staat geen gelimiteerde afkoopsom in zijn contract. En dan weet je ook nog dat Brands zijn neus langer is dan die van Pinokkio en dat Sangare gewoon een gelimiteerd bedrag in zijn contract heeft. En dat er met Gotze ook een afspraakje was dat ie voor een klein bedrag weg mocht. Dus ik ben niet helemaal overtuigd.
Hoewel ik me geen zorgen maak om Xavi zijn contract snap ik de scepsis. Brands is wel vaker "creatief " geweest dus heeft de schijn tegen. Guardado en Moreno waren ook deeltjes mee gesloten. Moreno ging als 28 jarig Mexicaans international voor net 5 miljoen naar As Roma met als verklaring dat hij anders nooit voor ons had gespeeld. En zo zijn er meer voorbeelden te verzinnen dat we financieel weinig zijn opgeschoten onder Marcel. Ik heb de roep om Brands de afgelopen jaren ook nooit zo begrepen want die acteert hetzelfde als John. Maar dat is voor een ander topic.
En als dat nu eens zo was met Moreno? Hadden we hem dan niet moeten aantrekken maar moeten gaan voor de Brandwaithe van toen?
D.Millpants
Nationale topspeler
1
Berichten: 1681
Lid geworden op: 29 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Franciscus schreef: 05 sep 2022, 09:03
Joenepsv schreef: 05 sep 2022, 09:00

Hoewel ik me geen zorgen maak om Xavi zijn contract snap ik de scepsis. Brands is wel vaker "creatief " geweest dus heeft de schijn tegen. Guardado en Moreno waren ook deeltjes mee gesloten. Moreno ging als 28 jarig Mexicaans international voor net 5 miljoen naar As Roma met als verklaring dat hij anders nooit voor ons had gespeeld. En zo zijn er meer voorbeelden te verzinnen dat we financieel weinig zijn opgeschoten onder Marcel. Ik heb de roep om Brands de afgelopen jaren ook nooit zo begrepen want die acteert hetzelfde als John. Maar dat is voor een ander topic.
En als dat nu eens zo was met Moreno? Hadden we hem dan niet moeten aantrekken maar moeten gaan voor de Brandwaithe van toen?
Die was toen nog geen 10 jaar oud. Zo'n groot talent is dat nu ook weer niet :mrgreen:
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Clausule of niet, laten we er van genieten want die speelt hier max 2 jaar.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

D.Millpants schreef: 05 sep 2022, 09:19
Franciscus schreef: 05 sep 2022, 09:03

En als dat nu eens zo was met Moreno? Hadden we hem dan niet moeten aantrekken maar moeten gaan voor de Brandwaithe van toen?
Die was toen nog geen 10 jaar oud. Zo'n groot talent is dat nu ook weer niet :mrgreen:
Ik zei ook "van toen". Daarmee bedoel ik natuurlijk het equivalent, niet dezelfde speler.
D.Millpants
Nationale topspeler
1
Berichten: 1681
Lid geworden op: 29 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Franciscus schreef: 05 sep 2022, 09:30
D.Millpants schreef: 05 sep 2022, 09:19

Die was toen nog geen 10 jaar oud. Zo'n groot talent is dat nu ook weer niet :mrgreen:
Ik zei ook "van toen". Daarmee bedoel ik natuurlijk het equivalent, niet dezelfde speler.
Ik heb goed begrepen hoe jij het bedoelt. Ik vond het leuk om met de taal te spelen en een grapje te maken.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Maandagochtend, dan heb ik zulke dingen niet door.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Franciscus schreef: 05 sep 2022, 09:03
Joenepsv schreef: 05 sep 2022, 09:00

Hoewel ik me geen zorgen maak om Xavi zijn contract snap ik de scepsis. Brands is wel vaker "creatief " geweest dus heeft de schijn tegen. Guardado en Moreno waren ook deeltjes mee gesloten. Moreno ging als 28 jarig Mexicaans international voor net 5 miljoen naar As Roma met als verklaring dat hij anders nooit voor ons had gespeeld. En zo zijn er meer voorbeelden te verzinnen dat we financieel weinig zijn opgeschoten onder Marcel. Ik heb de roep om Brands de afgelopen jaren ook nooit zo begrepen want die acteert hetzelfde als John. Maar dat is voor een ander topic.
En als dat nu eens zo was met Moreno? Hadden we hem dan niet moeten aantrekken maar moeten gaan voor de Brandwaithe van toen?
Nee dat zeg ik niet. Maar je betaald een transfersom voor zo'n jongen, hij krijgt dik betaald en dan moet je blij zijn dat hij hier twee jaar heeft gespeeld. Bedoel meer dat het in die transfers financieel eenrichtingsverkeer was. PSV is een prachtige club met geweldige faciliteiten waar je je als speler op de kaart kunt zetten. Er wordt soms iets te nederig gedaan. Dat is enerzijds de kracht van PSV maar tegelijkertijd ook een zwakte. Maar dat is iets voor een ander topic.
Gordeldier Googhem
Regelmatige invaller
3
Berichten: 354
Lid geworden op: 4 nov 2020

Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

https://www.vi.nl/nieuws/simons-maakt-i ... n-leeftijd
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Breekt bijna zijn nek, omdat ie over de 1.90m lange Gakpo springt. Atleetje hoor.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Is gewoon onze beste speler
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

Vooralsnog echt een topper. Niet iedereen hoeft even goed te zijn als Xavi maar als iedereen vandaag net zo gefocust/fanatiek was als Xavi dan hadden we die Noren vandaag gewoon eenvoudig opgerold. Helaas speelt een groot deel van het team met poep in de broek, in tegenstelling tot Simons
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

En 90 minuten jagen, terwijl de rest 'moe' was van het kijken naar een jagende Xavi.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Madueke schreef: 08 sep 2022, 21:57 En 90 minuten jagen, terwijl de rest 'moe' was van het kijken naar een jagende Xavi.
Spijker op zijn kop. Ongelooflijk wat een verschil qua inhoud met de rest.

Hij wil elk duel en elke wedstrijd winnen. Terwijl de rest het wel weer mooi vindt. Staan 0-1 achter en we spelen nog 10 x achterin het balletje op het dode gemak naar elkaar.
Laatst gewijzigd door AddoCultheld op 08 sep 2022, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

De enige speler die een dikke voldoende haalde. Wat een drive, jammer dat bijna niemand meeging in zijn ijver.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Veruit onze beste speler. Qua alles.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

De Realist schreef: 08 sep 2022, 22:01 Veruit onze beste speler. Qua alles.
En hoewel dat natuurlijk mooi is om te zien, is het tegelijkertijd heel erg treurig dat een 19 jarig ventje de rest op sleeptouw moet nemen.
En de rest doet er dan ook nog eens niets mee..
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Helemaal mee eens [mention]DadOfFour[/mention]
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Ondanks de beroerde taktiek probeert hij er als enige nog iets van te maken. Voorbeeld voor Gakpo, Veerman en ook Sangaré die zich moeten schamen.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Waar de fuck sloeg die gele kaart van hem trouwens op? Was toch helemaal niks aan de hand??
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Het zal vooral tactische redenen hebben waardoor het lijkt of de ploeg te weinig strijd levert, maar toch valt Xavi ook op dit aspect positief op t.o.v. de rest.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het enige lichtpuntje. Wat een strijder, op alle gebieden. Dikke vette complimenten voor dit ventje en een dikke middelvinger naar de rest. Die moeten zich kapot schamen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Xavi Simons