Joey Veerman

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het probleem met Joey en Sangaré als centrale middenvelders:
Sangaré en Veerman lijken twee totaal verschillende types, maar ze vertonen soortgelijk gedrag. Beide middenvelders oriënteren zich vooral op de bal. Sangaré omdat hij die af wil pakken. Veerman omdat hij hem in zijn voeten wil krijgen. Beiden zijn door deze focus nauwelijks bezig met wat in hun rug gebeurt. Ploeggenoten coachen gebeurt ook nauwelijks. Ze zijn als koppel daarom onvoldoende in staat om hun defensie te helpen. Te vaak liggen cruciale zones op het veld helemaal open voor de tegenstander.

Dat is de reden dat Van Nistelrooij steeds weer uitkomt bij Erick Gutiérrez. De 27-jarige Mexicaan is de ideale partner voor Sangaré en Veerman. 'Ik ben een teamplayer', duidde Guti onlangs zijn rol. 'Ik probeer altijd naar de balans en de verbinding in het elftal te zoeken.’ In de gewonnen toppers tegen Arsenal (2-0) en Ajax (1-2) vindt PSV die balans met een middenveld waarin plaats is voor Sangaré, Gutiérrez én Veerman.
Joey is heel belangrijk voor de benodigde creativiteit bij PSV, maar hij laat verdedigend gaten vallen.
Hij en Sangaré zijn geen complementair koppel helaas. Een echte verdedigende middenvelder is daarom keihard nodig als beiden spelen.

https://www.vi.nl/pro/analyse/het-grote ... an-dilemma
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Ah je haalt precies het stuk eruit wat ik er ook uit wilde halen. Dit artikel bewijst wel dat Sangare en Veerman als duo geen optie is. Groot gedeelte van de defensieve organisatie vervalt dan gewoon. Guti dient in dit soort wedstrijd echt te spelen: de samenwerking tussen Sangare en Veerman is gewoonweg te gebrekkig.

Tegen oa Ajax wijzigde dit door Guti in te brengen, maar na AZ-thuis en het WK laat Ruud deze variant weer sneuvelen, hij wil extra stabiliteit creëren door Teze meer als derde centrale verdediger te laten spelen. Maar tegen Sparta-thuis wederom:
Bij langdurig balbezit van Sparta geven Sangaré en Veerman elkaar echter opnieuw nauwelijks rugdekking. Zeker bij situaties waarin Sangaré doordekt, ontstaan gigantische ruimtes.
Tegen Go Ahead pakt Veerman het al beter aan. De puzzel blijft echter voor Ruud:
Het vorige duel met Feyenoord demonstreert namelijk dat verdedigende slaapmomenten duur kunnen zijn. Daarom is het misschien wel logisch dat Guus Til tegen zijn oude club het kind van de rekening wordt, Veerman een halve linie naar voren geschoven wordt en Erick Gutiérrez terugkeert in de basis.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ik mag toch hopen dat Til er uit gaat zoals bovenstaand genoemd wordt. Kan evt wel als invaller wat brengen.
Maar Veerman ipv Guti is zelfmoord.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Laatste keer dat ze samen speelden was Rangers? Je ziet ze niet vaak meer samen starten, Guti en Joey.

Guti, Joey en Zerrouki zou kunnen.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

RIO schreef: 03 feb 2023, 17:19 Laatste keer dat ze samen speelden was Rangers? Je ziet ze niet vaak meer samen starten, Guti en Joey.

Guti, Joey en Zerrouki zou kunnen.
Guti en Joey speelden tegen Ajax uit en Arsenal thuis samen met Sangare op het middenveld. Ging niet zo slecht..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Hoezo kunnen Guti en Sangare niet samen spelen? Het bewijst voor mij, en dat komt ook naar voren uit dat artikel, dat ze beide geen 6/8 combi zijn. De fout, voor zover je van een fout kan spreken, ligt net zo goed bij Sangare. Sterker nog, die staat dan vaak als 6 op moment dat Xavi of Til op 10 komt.

Het wordt pas een probleem als onze trainer Guti er weer eens uit denkt te moeten halen. Dan mis je idd een verdedigende middenvelder. Want dat is Sangare ook absoluut niet en daar liggen zijn extra kwaliteiten ook niet. Ik denk dat je prima met Veerman/Sangare/Guti kan spelen en bovendien heb je Xavi eigenlijk hard nodig op de flanken. Probleem voor dit seizoen opgelost. Ik zou graag ook eens zien dat ze gewoon ook blijven staan, alleen dan kan je ook als linie groeien. Maar Ruudje wisselt behoorlijk en dat komt sowieso het spel niet ten goede. Dan weer Til, dan weer Xavi, dan weer Veerman, dan weer Guti. En nu komt er met Hazard nog een optie bij. Dan kom je er ook niet lekker in natuurlijk.

Maar Veerman lijkt wel vaak het kind van de rekening terwijl ik dat ook zeker lang niet altijd fair vindt. Sangare laat bijv. ook vaak genoeg grote gaten vallen omdat hij idd graag pressie naar voren geeft en totaal niet ziet/beseft wat hij achter laat. Het wordt wat mij betreft echt tijd dat spelers in hun kracht gaan spelen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Speelt in aanvallend opzicht een prima wedstrijd
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Natuurlijk kan er een pass mis gaan bij hem maar laten we koesteren dat we zo n mooie speler hebben die ook in grote wedstrijden geen verstoppertje speelt.

Uitstekende pass bij de 1 0.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Je hebt hem hard nodig om onder de druk uit te kunnen komen en hij heeft die snellere voortzetting zoals bij de 0-1.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik zou Ruud neerhoeken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
SNDR87
Lid 2e elftal
3
Berichten: 182
Lid geworden op: 4 nov 2020

Onbegrijpelijk weer van Ruud, waarom niet die Bakayoko eruit en Veerman laten staan? Veerman brengt als enige creativiteit op het middenveld en Bakayoko speelt z'n slechtste wedstrijd in het shirt van PSV.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

SNDR87 schreef: 05 feb 2023, 15:58 Onbegrijpelijk weer van Ruud, waarom niet die Bakayoko eruit en Veerman laten staan? Veerman brengt als enige creativiteit op het middenveld en Bakayoko speelt z'n slechtste wedstrijd in het shirt van PSV.
Precies dit.
Ik vond de wissels laat, maar volkomen logisch. Totdat ik zag dat Joey werd gewisseld i.p.v. Bakayoko, dat was echt onbegrijpelijk :wall:

Kökçü is koning balverlies bij Feyenoord, daar komt Joey niet eens bij in de buurt, maar Slot laat Kökçü altijd staan omdat hij weet wat zijn waarde kan zijn in balbezit. Daar kan Ruud nog heel veel van leren.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Je jaagt zo'n jongen wel weg zo natuurijk. Die voelt nooit 100% vertrouwen. Maargoed, nu zullen de jank verhalen over zijn zogenaamde kut karakter wel weer naar voren komen.

Tip: kijk eens wie helemaal uit zijn plaat ging bij de 0-2 van Hazard.

En tip 2, voor onze trainert: blijf met je poten van Veerman af.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Inderdaad een idiote wissel. Schokkend alweer gisteren om te zien dat van de achterste 7, Veerman de enige is die het spelletje begrijpt. Enige echte voetballer. Sangare kan ook wel iets met een bal.. maar dat is vaak het op zeer knappe manier de bal vrijspelen. Maar heeft vervolgens niet de dreiging of handelingssnelheid om een tegenstander te verrassen.

Veerman was gisteren verdedigend gewoon okee. Met de juiste inzet.
Ik had gedacht dat we Guti erg zouden missen.. maar dat was totaal niet het geval.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

De voorassist bij de 0-1 was prachtig. Zulke momenten beslissen de wedstrijd. Ik snap ook niet dat zo’n jongen gewisseld wordt. Guti, Sangare, Veerman en Xavi zouden altijd moeten spelen.
Gebruikersavatar
M.Delgado
Basisspeler
3
Berichten: 486
Lid geworden op: 4 nov 2020

Johann Vogel schreef: 06 feb 2023, 16:24 De voorassist bij de 0-1 was prachtig. Zulke momenten beslissen de wedstrijd. Ik snap ook niet dat zo’n jongen gewisseld wordt. Guti, Sangare, Veerman en Xavi zouden altijd moeten spelen.
Laten we hopen dat het vanaf nu ook zal gebeuren, mede door blessures ingeven wellicht maar soit, Xavi op rechts, Luuk centraal en Hazard links, Veerman erachter met een blok Sanagaré en Guti. De enige manier voor zowel balans als creativiteit in aanval als ook op het middenveld.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik heb de motivatie van Ruud niet gehoord maar ik hoorde wel dat die er schjinbaar was. Maar als Joey zo speelt als een complete middenvelder (zoals Ruud zelf zegt) dan moet je hem belonen en laten staan. Volgend jaar is hij gewoon super belangrijk voor het 'nieuwe' middenveld zonder Sangaré maar Ruud denkt nog steeds aan Guti OF Veerman ipv dat hij denkt hoe hij Veerman er wel bij kan zetten.

Probeer het eens tegen mindere teams met een 6 (Guti) in de punt naar achteren en 2 opkomende backs en wie weet valt de puzzel in 1x in elkaar.
Gebruikersavatar
TheSyb
Nationale topspeler
2
Berichten: 1722
Lid geworden op: 10 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Het poosje op de bank heeft hem echt goed gedaan. Vind hem stukken sterker, vooral in defensief opzicht lijkt hij beter werk te leveren. Daarnaast zie je dat hij veel fijner speelt met Van Aanholt naast hem aan de linkerkant. Hopelijk kan hij deze lijn doorzetten
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Hij kan aanvallend wel veel beter dan hij vandaag was.
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Gewoon een hele verfijnde en creatieve voetballer, waar ons team behoefte aan heeft.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Twee assists erbij, prima avond voor Veerman. Zulke creatieve spelers moet je in een elftal hebben.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

En vooral laten staan, hij is gewoon keihard nodig. Niet alleen voor het team, maar hij moet ook spelen om zelf die belangrijke volgende stap te maken om een hele bepalende speler in de as te worden. Ik schreef het eerder ook al eens, Veerman is ook voor een groot deel afhankelijk van a. of hij tijdig en in de juiste positie de ballen krijgt en b. wat doen de spelers voor/naast hem. Als dat mechanisme niet lekker draait zie je dat gelijk terug in zijn spel. Is heel logisch en niet gelijk een fout van Veerman zelf. Met meer automatisme in het elftal komen dat soort spelers vanzelf weer tot bloei.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Prima pot vandaag van Joey. Nu vasthouden en deze lijn doortrekken. Die twee assists die hij kan bijschrijven zijn ook lekker.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Na een redelijke eerste 20 minuten werd hij wel heel zwak. Zoveel slordig balverlies en alles op een traag tempo.
Viel gisteren door de mand wat mij betreft.
Sparts
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 562
Lid geworden op: 7 jan 2021
Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza schreef: 17 feb 2023, 08:27 Na een redelijke eerste 20 minuten werd hij wel heel zwak. Zoveel slordig balverlies en alles op een traag tempo.
Viel gisteren door de mand wat mij betreft.
Ik vond het wel loslopen. Maar dat is ook omdat mijn verwachtingspatroon van Veerman niet zo hoog is. In topwedstrijden komt hij (aanvallend) handelingssnelheid tekort. Defensief is het in elke wedstrijd een zwakke schakel.

Uiteindelijk is dit wat het is, en is het aan Ruud om hem in zijn kracht te laten spelen. Bij afwezigheid van Guti vandaag probeerde hij met Til en Saibari (en Teze) extra arbeid toe te voegen ter compensatie.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Het valt me vooral op dat Veerman handelingssnelheid mist in Europese duels. Hij wordt regelmatig verrast door een tegenstander die hem de bal afpakt terwijl hij met de bal aan de voet rustig rondkijkt.

Desondanks heb ik Veerman wel het idee dat hij voetballend gezien mee kan op dit niveau. Bij spelers als Teze, Ramalho, Til, Saibari en de Jong ben ik al lang blij als ze de bal aan de goede kleur spelen en niet de bal verspelen. Veerman is een van de weinige spelers die een bal naar voren kan spelen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Joey Veerman