Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het gaat om het management van verwachtingen. Ga er nu maar vanuit dat, mocht Cody tussentijds vertrekken (grote kans), dat we de vervanger halen in de categorie “die Zweed uit Alkmaar”. PSV is duidelijk dat de vervanger er meteen moet staan en direct zijn aangepast. EN dat er snel zaken gedaan kunnen worden zonder onderhandelingen met 6 zaakwaarnemers en een plaatselijke groenteboer.

Dit laatste valt te snappen aangezien een speler er supersnel moet staan na de winterstop. We kunnen met het oog op ED/CL niet gaan voor een Braziliaan die pas in Juli geaard is hier. Of je moet een groot risico durven nemen en/of je sportieve verlies pakken. Spektakel is het natuurlijk niet, en ja… in januari betaal je al snel (te) veel.

Edit: Wanneer het kon had PSV die jongen uit Oekraine van de zomer al gehaald… en was ie nu klaar om het over te nemen. Het kon echter echt niet, we moeten blij zijn dat Cody gebleven is.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En is die jongen uit Oekraine nu alsnog een optie of daarmee een gepasseerd station?
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

29.04.2007 schreef: 06 dec 2022, 09:44 En is die jongen uit Oekraine nu alsnog een optie of daarmee een gepasseerd station?
Dat week ik niet. Het was een optie afgelopen zomer en er was contact... Ik geloof niet dat we op hem moeten rekenen deze winterperiode... Al kunnen zaken snel gaan schuiven als bepaalde opties af gaan vallen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Armada schreef: 06 dec 2022, 09:29 Het gaat om het management van verwachtingen. Ga er nu maar vanuit dat, mocht Cody tussentijds vertrekken (grote kans), dat we de vervanger halen in de categorie “die Zweed uit Alkmaar”. PSV is duidelijk dat de vervanger er meteen moet staan en direct zijn aangepast. EN dat er snel zaken gedaan kunnen worden zonder onderhandelingen met 6 zaakwaarnemers en een plaatselijke groenteboer.

Dit laatste valt te snappen aangezien een speler er supersnel moet staan na de winterstop. We kunnen met het oog op ED/CL niet gaan voor een Braziliaan die pas in Juli geaard is hier. Of je moet een groot risico durven nemen en/of je sportieve verlies pakken. Spektakel is het natuurlijk niet, en ja… in januari betaal je al snel (te) veel.

Helemaal eens want dit is gewoon een trend die door Brands/John meermaals is bevestigd. Beter iemand uit de ED of potential uit Oranje dan een tropische surprise, zeker in de winterstop waar de succesverhalen toch vooral van Ginkel, Veerman en Rodriguez waren.

PSV heeft in de laatste 7 a 8 wintertransferperiodes volgens mij alleen 2x van Ginkel, Veerman, Rodriguez en Romero gehaald aan serieuze versterkingen. Waarbij van Ginkel een extra optie was, Veerman een extra optie was, Rodriguez een vacature op links en Romero een investering voor de toekomst (die totaal verkeerd uit pakte). Dus de kans dat PSV nu lekker gaat shoppen lijkt me uitgesloten. Daarnaast is het maar de vraag of die club wel op 1 januari voor Gakpo komt en in hoeverre de top 5 op het lijstje uberhaupt haalbaar is.

Karlsson is een prima speler maar 100% overpriced. De enige manier om van die transfer uiteindelijk te profiteren is dat hij in de buurt komt van de productie van Gakpo en PSV daarom dit jaar de titel kan pakken want qua toekomstige verkoop zie ik geen mogelijkheid om er heel veel op te verdienen. Dus dat lijkt me financieel onverantwoord. Het zou wel een luxe zijn om een dergelijke type aankoop te hebben die je bij wijze van na 2 trainingen gewoon erin kunt zetten.

Thank god dat de Idrissi's/Stengs van deze wereld al niet meer op de markt zijn want dat zag ik Brands ook nog wel doen. Wel leuk om eens een lijstje te bedenken met spelers die voor Oranje hebben gespeeld, of nog in Jong Oranje zitten, in de Eredivisie nog een stap kunnen maken of die ooit in de Eredivisie hebben gespeeld. Een ervaren speler huren a la Rodriguez lijkt mij persoonlijk de allerbeste optie maar die heb je nooit in de eerste week van januari.

Zolang Gakpo er nog is kunnen we nog genieten en het is niet uit te sluiten dat hij nog 2 thuisduels speelt in januari. In de PL zijn ze niet zo daadkrachtig op de transfermarkt.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Behalve dat PSV zegt een lijstje aan vervangers klaar heeft liggen. Daar wordt steeds overheen geluld.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

11 Sir Tinus schreef: 06 dec 2022, 10:30 Veerman een extra optie was,
Veerman was geen extra optie toch? Hij moest de gestopte Pröpper opvolgen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 schreef: 06 dec 2022, 10:40
11 Sir Tinus schreef: 06 dec 2022, 10:30 Veerman een extra optie was,
Veerman was geen extra optie toch? Hij moest de gestopte Pröpper opvolgen.
Ja maar Pröpper was een optie erbij... ik bedoelde meer dat er geen groot gapend gat was in de basis waar we rapido een oplossing voor moesten vinden. Bij Rodriguez was het Sadilek of Boscagli als linksback omdat we er geen hadden. Lato werd teruggestuurd en Rodriguez kwam voor de basis.

Dat Veerman meteen aanhaakte was echt geweldig. Wordt nog wel eens vergeten in mijn ogen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ardbeg schreef: 06 dec 2022, 10:38 Behalve dat PSV zegt een lijstje aan vervangers klaar heeft liggen. Daar wordt steeds overheen geluld.
Ja maar als bovenaan Karlsson staat (15 miljoen) dan klopt dat toch nog steeds?

Of de tegenvallende Sulemana (die Ajax ooit dacht te hebben) wellicht.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25067
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 06 dec 2022, 10:47
Ardbeg schreef: 06 dec 2022, 10:38 Behalve dat PSV zegt een lijstje aan vervangers klaar heeft liggen. Daar wordt steeds overheen geluld.
Of de tegenvallende Sulemana (die Ajax ooit dacht te hebben) wellicht.
De speler die een club aan het lijntje hield ondanks toezeggingen en op de laatste dag nog speeltijd eiste? Nah, ik denk niet dat we met die belangenbehartiger(s) in zee moeten gaan.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Karlsson heb je (in de winter) niet voor 15 mil hoor, PSV moet daar sowieso niet aan beginnen. Dan ga je bijna niks overhouden als je ook nog gaten moet dichten.

Laten we hopen dat PSV de scouting op orde heeft en dat het vervangen van Cody niet zo'n fiasco wordt als bij Dumfries.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Het liefst heb je een aankoop a la Dzsudzsak, erg talentvol en iemand die er meteen stond. Zulke spelers liggen niet voor het oprapen. Een degelijke aankoop i.p.v.een superaankoop hoeft natuurlijk niet per se verkeerd uit te pakken.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Als Gakpo deze winter vertrekt zou ik het onverstandig vinden als ze iemand halen met kwaliteit, maar ook met een flink blessureverleden. Tegen die steen heeft PSV de afgelopen jaren zich net iets te vaak gestoten. Tevens zit je ook niet te wachten op van die net niet spelers die niet heel veel beter meer gaan worden. (Wat qua bepaalde parameters redelijk goed is in te schatten) Daarnaast moet hij passen binnen de huidige spelers en spelsysteem van PSV en zal hij uiteraard direct of op korte termijn een goed rendement moeten gaan hebben.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Die kunnen Gakpo wel gebruiken daar..
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=411969
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Gakpo verkopen is strijden om plaats 3. Een vervanger gaat nooit direct leveren wat Cody nu levert. En zelfs met Cody is het zeer de vraag of je kampioen wordt dus het is een duivels dilemma. Maar rationeel bezien is er maar 1 verantwoorde beslissing.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

[mention]ruuddevil[/mention] je bedoelt dat PSV een sportvereniging en niet een bedrijf is, en het sportieve belang altijd op 1 moet staan toch?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

In principe wel, maar wat als het geld op is?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ruuddevil schreef: 06 dec 2022, 19:57 Gakpo verkopen is strijden om plaats 3. Een vervanger gaat nooit direct leveren wat Cody nu levert. En zelfs met Cody is het zeer de vraag of je kampioen wordt dus het is een duivels dilemma. Maar rationeel bezien is er maar 1 verantwoorde beslissing.
Een duivels dilemma vraagt om een afweging en om zulke afwegingen te kunnen maken helpt het om heel goed voor ogen te hebben waarvoor je het nou eigenlijk allemaal doet. Daarom formuleren organisaties een doelstelling, een missie, een visie enz. En dat gaat bij sportclubs nooit over geld verdienen, geld is altijd slechts een middel.

Dus geld is al van ondergeschikt belang, en komende zomer kun je je speler óók nog voor een godsvermogen verkopen. Kortom: voor mij zou dit geen dilemma zijn.
ruuddevil schreef: 06 dec 2022, 20:00 In principe wel, maar wat als het geld op is?
Is toch helemaal niet zo?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

De Realist schreef: 06 dec 2022, 19:59 @ruuddevil je bedoelt dat PSV een sportvereniging en niet een bedrijf is, en het sportieve belang altijd op 1 moet staan toch?
Maar uiteindelijk is ook een van de doelen van een voetbalvereniging winstgevend zijn, anders kan je niet bestaan.

Maar idd, een dilemma.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Armada schreef: 06 dec 2022, 09:48
29.04.2007 schreef: 06 dec 2022, 09:44 En is die jongen uit Oekraine nu alsnog een optie of daarmee een gepasseerd station?
Dat week ik niet. Het was een optie afgelopen zomer en er was contact... Ik geloof niet dat we op hem moeten rekenen deze winterperiode... Al kunnen zaken snel gaan schuiven als bepaalde opties af gaan vallen.
Maar dat is een rechtsbuiten hé, weer eentje die evt in nood op links zou kunnen. Geen directe vervanger van Gakpo. Dan ga je dus moeten schuiven. EL G naar links (gigantisch kwaliteitsverschil) en op rechts ga je weer stapelen met spelers die eigenlijk allemaal moeten spelen om zich verder te ontwikkelen. Ook rekening houdend met kapitaal op het veld. Of je moet al die miljoenen die Noni kan opleveren nu al weg flikkeren.

Ik zou het dus een hele, hele onlogische en domme keuze vinden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Juancho schreef: 06 dec 2022, 20:08
Armada schreef: 06 dec 2022, 09:48

Dat week ik niet. Het was een optie afgelopen zomer en er was contact... Ik geloof niet dat we op hem moeten rekenen deze winterperiode... Al kunnen zaken snel gaan schuiven als bepaalde opties af gaan vallen.
Maar dat is een rechtsbuiten hé, weer eentje die evt in nood op links zou kunnen. Geen directe vervanger van Gakpo. Dan ga je dus moeten schuiven. EL G naar links (gigantisch kwaliteitsverschil) en op rechts ga je weer stapelen met spelers die eigenlijk allemaal moeten spelen om zich verder te ontwikkelen. Ook rekening houdend met kapitaal op het veld. Of je moet al die miljoenen die Noni kan opleveren nu al weg flikkeren.

Ik zou het dus een hele, hele onlogische en domme keuze vinden.
Tsygankov heeft in z’n carrière 24x als linksbuiten gespeeld, 10 goals, 9 assists. Hij kan het dus wel alleen is van nature wel echt een rechtsbuiten. Maar wie weet. Mudryk zou logischer zijn.. maar ook 3x duurder
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Zou kunnne, weet nog wel dat in de zomer duidelijk door de mensen die hem kennen aangegeven werd dat het echt een een rechtsbuiten is die evt op links kan. Ik vind dat je dat niet moet doen met zulke type en kostbare spelers. Dan moet je specifieke kwaliteiten kopen en de speler op zijn beste positie inzetten. Anders krijg je een Lozano verhaal. Het idee met dat soort spelers is ook niet dat ze heel lang blijven maar PSV als tussenstap zien. Kan kan en moet je er het maximale uithalen door de kwaliteiten optimaal te benutten.

Ik zou het logischer vinden als die gozer dus in de zomer zou komen omdat Madueke verkocht is voor 30 miljoen.
Laatst gewijzigd door Juancho op 06 dec 2022, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het wordt waarschijnlijk gewoon Karlsson. Ik kan daar best mee leven. Kwa type hetzelfde (minder in kwaliteit, maar dat ging toch al gebeuren) dus je hoeft niet alles om te gooien. En je maakt je concurrent een stuk zwakker (wel rijker)

Ik geloof niet dat we die Oekraiener kunnen halen: daar was een kleine kans op van de zomer, maar die windows of opportunity zijn meestal klein.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

We gaan het mee maken. Alles stond hier ook in de fik toen huilerd hier de nieuwe keeper zou zijn. Toen kwam Beni.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25067
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Precies, ik heb nog geen enkele reden om aan te nemen dat het een teleurstelling wordt. Dus zie het rustig tegemoet.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik hoop vooral dat hij tot de zomer blijft. Ik gun het hem en ik gun het ons dat zo’n echte PSV-er afscheid neemt met een hoofdprijs. Ik vang liever €60m en een kampioenschap dan €70m en een winters vertrek.
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Hopelijk heeft Exequiel Zeballos niet al te veel zaakwaarnemers dan en hopelijk zal hij er meteen staan.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Cody Gakpo