Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Prima wedstrijd van Cody. Eerste helft had hij het 10 minuten even wat minder maar voor de rest heel goed. Hij mag van mij nog wel wat meer de schroom van zich af gooien en zich nog iets meer met het spel bemoeien. Hoewel dat ook weer niet verwacht wordt op die plek. Het is een lastige nummer 10 om in te kleden omdat je met 2 spitsen speelt die ook heel graag zich laten inzakken om de bal op te eisen. Bergwijn kan diepte hebben maar met name vanuit een verdedigende situatie. Je kunt op deze 10 niet echt het spel verdelen en dat hoeft ook niet met een Frenkie achter je, dus dan is het met name pendelen, goed druk zetten, aansluiten en zorgen dat je er staat. En dat heeft hij ook prima gedaan. Het is voor Gakpo (en PSV) ook belangrijk dat hij op dit niveau zijn minuten (en goals en assist) blijft maken, ongeacht de positie. Hij leert hier alleen maar van en ik denk dat de 10 positie voor hem juist super leerzaam is. Je komt in kleinere ruimtes dus hij zal sneller moeten gaan schakelen/handelen en de bal beter leren afschermen. Precies wat hij ook moet leren als hij de stap naar een andere club wil maken.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Hatseflats schreef: 23 sep 2022, 09:40 Gaal is de weg kwijt. Cody op 10.....
Hij krijgt op 10 veel eerder de bal, kan voor ons wellicht ook een optie zijn. Speelde echt een prima pot gisteren.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Plus hij heeft (nog) niet de status om een positie op te eisen. Hij moet nog blij zijn met iedere interland die hij kan spelen, op welke positie voorin dan ook. Lekker minuten maken, jezelf laten zien en ervaring opdoen.

En niet geblesseerd raken nondeju.
FieseFriedrich
Regelmatige invaller
2
Berichten: 365
Lid geworden op: 8 feb 2022
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey

Revolinho schreef: 22 sep 2022, 22:44 Prima pot van Cody. Goaltje meegepikt en hopelijk zondag lekker rusten.
Hopelijk zondag basis en na minuut of 60-70 er uit. Belangrijk voor status, ervaring, ontwikkeling en prijskaartje.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Knap om met zulke aanvallers en middenvelders toch een basisplaats te bemachtigen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Hartstikke terecht basis
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ik ben zelf altijd geneigd om goede voetballers op 10 te willen zien. Had 5 jaar geleden al discussies dat Berghuis daar bijv. ook moest spelen, werd toen voor gek verklaard, maar hij bleek het wel te kunnen. Bij Cody denk je voornamelijk aan de actie links naar binnen en schieten of de rushes, maar heeft ook de kalmte en het inzicht voor een 10. Hij moet ook veel meer de bal hebben ipv een eindstation zijn. Slimme move van van Gaal, kijk hoe Cody zich daar verder kan ontwikkelen. Bij balbezit tegenstander is Cody al prima, maar hij in balbezit zal hij wel beter moeten leren de ruimtes te benutten. Interessant.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Ik vond juist dat als de backs de bal hebben dat zij de bal altijd naar het midden moesten passen waar het ontzettend druk was met Bergwijn, Depay, Gakpo, Berghuis en de Jong. Polen had het niet goed voor elkaar wat heel misschien wel de verdienste was van NL, maar ik zie tegen betere teams dat NL er volle bak uit wordt gecounterd als Dumfries rechtsbuiten staat, en de middenvelders en aanvallers dicht bij elkaar staan. (een beetje wat PSV regelmatig meemaakt, allemaal uit positie)

Opa blind kan een dribbelende Depay niet eens bijhouden en dan staan er 2 rookies (Ake en Timber) met Virgil. Ik zie het niet zo zitten eigenlijk.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Eigenlijk deed hij niet zoveel fout en ondanks zijn goal lijkt het dat van Gaal dus Klaassen weer gaat proberen zondag. En als die niet tegen valt (want heeft al 'geleverd') dan zal Gakpo wel vanaf de bank komen bij de start van het WK. Hoewel Van Gaal met NL eigenlijk die eerste 3 a 4 wedstrijden geen versterkt middenveld nodig heeft.

Voor ons PSV fans komt het moment altijd slecht uit maar als hij de huidige cijfers door trekt en ook gaat spelen op het WK dan is verkoop in de winter geen slecht iets. Dan is er financiële rust en kan het ook organisatorisch weer vooruit gaan. Het enige wat dan beslissend is heeft te maken met zijn opvolger want die gaat niet hetzelfde rendement hebben. Als je kijkt naar de huidige voorhoede, of zelfs met Luuk, dan is het gemis qua productiviteit wel heel fors.

Ben benieuwd of zijn marktwaarde nog richting die 50 miljoen kan gaan of dat 35 a 45 echt het maximale is wat we kunnen ophalen. Als ik het goed begrijp zou een verkoop van een jeugdspeler voor pakweg 50 miljoen al aardig genoeg zijn om niet enkel dit gat te dichten maar zelfs nog een beetje eigen vermogen op te krikken. Er komt ook nog wat geld van Baumgartl (waarschijnlijk) en Bruma (zeer waarschijnlijk) erbij volgende zomer dus dan kunnen we voorzichtig weer omhoog kijken.
Zuc0
Nationale topspeler
1
Berichten: 1984
Lid geworden op: 22 jun 2022
Seizoenkaart: Vak DD
Clubvoorkeur: PSV

10 (en RV) als nevenpositie a la, maar ik zie Cody toch liefst als LV in een drie of twee spitsen systeem waar zijn diepgang, voorzetten en scorend vermogen veel meer tot zijn recht komen. Gisteren had hij veel ruimte met slechts twee spitsen ''voor'' hem en vulde hij het goed in. Maar op 10 achter Luuk, in een drie spitsen systeem zie ik hem niet schitteren. Schmidt heeft dat toch ook wel geprobeerd. Was niet echt een succes.
Van Gaal is een goede coach maar kan wel doorslaan in het wiel opnieuw uit willen vinden.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 23 sep 2022, 17:05Voor ons PSV fans komt het moment altijd slecht uit maar als hij de huidige cijfers door trekt en ook gaat spelen op het WK dan is verkoop in de winter geen slecht iets.
Dit werd afgelopen zomer ook gezegd, maar het is onzin. Dit PSV stoelt op de kwaliteit van Gakpo, en hij is tot dusver bezig aan een ongekend fenomenaal seizoen. Hem volgende zomer kwijtraken is al moeilijk genoeg, maar onvermijdelijk. Hem deze winter verkopen zou gelijkstaan aan het wegflikkeren van je sportieve ambities. Leuk voor de boekhouders, ongetwijfeld, maar in geen enkele zin is het níet ''geen slecht iets''. Het zou een immense deceptie zijn.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Je beste en meest belangrijke speler verkopen in de winter is..., nee ik kan er de woorden niet eens voor vinden.

Dat geldt ook voor het scenario laatste-dag-zomertransfermarkt overigens, iets dat op een haartje na werkelijk had gewezen.

Het scheelt dat Gakpo niet wanhopig is om te vertrekken, zomer of winter.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ykhim schreef: 23 sep 2022, 18:47
11 Sir Tinus schreef: 23 sep 2022, 17:05Voor ons PSV fans komt het moment altijd slecht uit maar als hij de huidige cijfers door trekt en ook gaat spelen op het WK dan is verkoop in de winter geen slecht iets.
Dit werd afgelopen zomer ook gezegd, maar het is onzin. Dit PSV stoelt op de kwaliteit van Gakpo, en hij is tot dusver bezig aan een ongekend fenomenaal seizoen. Hem volgende zomer kwijtraken is al moeilijk genoeg, maar onvermijdelijk. Hem deze winter verkopen zou gelijkstaan aan het wegflikkeren van je sportieve ambities. Leuk voor de boekhouders, ongetwijfeld, maar in geen enkele zin is het níet ''geen slecht iets''. Het zou een immense deceptie zijn.
Ik zeg toch mits er een goede vervanger komt omdat de productie zonder hem, zelfs met Luuk, onvoldoende is?
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Aangezien Sangare in de zomer 'slechts' 37,5 miljoen weer kost, zou ik dan eerder opperen om Sangare proberen te verkopen voor een hogere prijs dan die 37,5 miljoen.

Beiden zijn redelijk waarde vast, maar je weet dat er aan Sangare een max van 37,5 miljoen is in de zomer. Bij Cody is dat niet zo. Plus we hebben simpelweg zijn goals en assists keihard nodig straks.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 23 sep 2022, 19:38Ik zeg toch mits er een goede vervanger komt omdat de productie zonder hem, zelfs met Luuk, onvoldoende is?
Die vervanger ga je niet zomaar vinden. Gakpo ligt zo'n beetje op koers voor de meest productieve jaargang van een PSV'er ooit. Sterker nog: alles bij elkaar opgeteld is er geen speler in Europa met meer rendement dit seizoen. PSV leunt daar hevig op.

Het verlies van Gakpo vang je alleen op door je op meerdere posities te versterken, maar dat gaat deze winter sowieso niet gebeuren.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 23 sep 2022, 18:47
11 Sir Tinus schreef: 23 sep 2022, 17:05Voor ons PSV fans komt het moment altijd slecht uit maar als hij de huidige cijfers door trekt en ook gaat spelen op het WK dan is verkoop in de winter geen slecht iets.
Dit werd afgelopen zomer ook gezegd, maar het is onzin. Dit PSV stoelt op de kwaliteit van Gakpo, en hij is tot dusver bezig aan een ongekend fenomenaal seizoen. Hem volgende zomer kwijtraken is al moeilijk genoeg, maar onvermijdelijk. Hem deze winter verkopen zou gelijkstaan aan het wegflikkeren van je sportieve ambities. Leuk voor de boekhouders, ongetwijfeld, maar in geen enkele zin is het níet ''geen slecht iets''. Het zou een immense deceptie zijn.
Bedankt voor je post. We gaan helemaal niemand deze winter verkopen. We gaan kampioen worden mét Cody en mét Sangare. Het moet nog steeds doordringen tot de mensen hier.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Tis vrij simpel vind ik: speel je tot het WK nog serieus mee om de titel (en in de EL) en je verkoop of Gakpo of Sangare (of nog erger, BEIDE ) in de winter zeg je bij voorbaat al doei tegen je sportieve ambities.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Gakpo blijft, blinkt uit op het WK, maakt ons netjes kampioen en wordt dan voor 1 juli verkocht zodat het nog mooi in dit boekjaar valt én men op tijd kan doorschakelen. Wij blij, Cody blij, Marcel blij, RvC blij, iedereen blij.

Ik heb gezegd.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

[mention]Grasmat[/mention] je vergeet een bepaalde groep mensen in Zeist, die zijn dan hele grote niet blij ;)
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 23 sep 2022, 23:37 Gakpo blijft, blinkt uit op het WK, maakt ons netjes kampioen en wordt dan voor 1 juli verkocht zodat het nog mooi in dit boekjaar valt én men op tijd kan doorschakelen. Wij blij, Cody blij, Marcel blij, RvC blij, iedereen blij.

Ik heb gezegd.
Meest ideale situatie idd maar ik kan me voorstellen dat de RvC dat een te groot risico vindt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Zuc0
Nationale topspeler
1
Berichten: 1984
Lid geworden op: 22 jun 2022
Seizoenkaart: Vak DD
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 23 sep 2022, 23:48
Grasmat schreef: 23 sep 2022, 23:37 Gakpo blijft, blinkt uit op het WK, maakt ons netjes kampioen en wordt dan voor 1 juli verkocht zodat het nog mooi in dit boekjaar valt én men op tijd kan doorschakelen. Wij blij, Cody blij, Marcel blij, RvC blij, iedereen blij.

Ik heb gezegd.
Meest ideale situatie idd maar ik kan me voorstellen dat de RvC dat een te groot risico vindt.
Het is een te groot risico dat de RvC dat mogelijk een te groot risico vindt. :opzijnkop:
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Juancho schreef: 23 sep 2022, 22:54 Tis vrij simpel vind ik: speel je tot het WK nog serieus mee om de titel (en in de EL) en je verkoop of Gakpo of Sangare (of nog erger, BEIDE ) in de winter zeg je bij voorbaat al doei tegen je sportieve ambities.
Onhandig dat er geen td is.
Vanaf november kunnen het management en de scouting potentiële vervangers zonder druk van de competitie wedstrijden in kaart brengen.
Ze gaan uiteindelijk toch, met een uitstekende vervanger en een mooie grote transfer van Sangaré dan kan het team nog steeds meestrijden.
Wellicht stopt Van Ginkel er wel mee, die kan bijna niet meer mee met veel pijntjes en blessures nog steeds. Al verwacht ik dit niet. Sangaré voor 50 miljoen meteen doen, fantastisch bedrag en gewoon het schaduw elftal achter hem en Gakpo zo voor elkaar hebben dat je meteen kunt schakelen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik leg deze hier even neer:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik leg deze hier even neer:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Voormalig KG schreef: 24 sep 2022, 08:42
Juancho schreef: 23 sep 2022, 22:54 Tis vrij simpel vind ik: speel je tot het WK nog serieus mee om de titel (en in de EL) en je verkoop of Gakpo of Sangare (of nog erger, BEIDE ) in de winter zeg je bij voorbaat al doei tegen je sportieve ambities.
Onhandig dat er geen td is.
Tja dat is de keuze en verantwoordelijkheid van de RvC. Als je al jaren twijfelt over je TD mag ik hopen dat ze, onofficieel want ja, een RvC stelt geen td aan, wel een soort van lijst hebben en evt ook allang mrt Brands besproken.

Persoonlijk verwacht ik, of had ik verwacht, dat deze interland periode aangegrepen werd om de boel recht te krijgen. Ruzie uit de club, nieuwe TD aangesteld om zo na de break fris te beginnen.

Kan altijd nog natuurlijk, de tijd begint wel een beetje te dringen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Juancho schreef: 24 sep 2022, 10:43 Tja dat is de keuze en verantwoordelijkheid van de RvC. Als je al jaren twijfelt over je TD mag ik hopen dat ze, onofficieel want ja, een RvC stelt geen td aan, wel een soort van lijst hebben en evt ook allang mrt Brands besproken.
Inderdaad. Brands vorige week beluisterend was er allang door de RvC met hem over een opvolger gesproken... Daar had het inderdaad alle schijn van. :weird:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Cody Gakpo