Joël Drommel

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Trixm schreef: 22 aug 2021, 09:22 Die goal was van drie meter ingeschoten, wat moet je dan?
Je korte hoek afdekken, want dat is de enige plek waar die bal heen kan. Had hij gewoon moeten hebben. Geen blunder, maar typisch zo'n Zoet-tegengoal.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Inderdaad, deze was houdbaar. Hoek van de keeper. Doet het verder prima gelukkig.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Eigenlijk zei Schmidt ook gewoon dat het een fout was, maar hij gaf aan dat er meer fouten aan vooraf gingen (ik denk dat hij Teze, Ginkel en Bosca bedoelde), waardoor je het Drommel ook niet echt kwalijk kunt nemen.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Eindhovenvoetbal schreef: 22 aug 2021, 09:30
Trixm schreef: 22 aug 2021, 09:22 Die goal was van drie meter ingeschoten, wat moet je dan?
Je korte hoek afdekken, want dat is de enige plek waar die bal heen kan. Had hij gewoon moeten hebben. Geen blunder, maar typisch zo'n Zoet-tegengoal.
Ja dat begrijp ik wel, maar als je zo hard van een korte afstand verdekt schiet, wat kan je dan doen? Hij komt schuin van het goal, dus je lange hoek kan je niet helemaal open laten. Je kan moeilijk tegen de paal aan staan. De korte hoek geldt mijn inziens vooral als de lange hoek onwaarschijnlijk is.
Saibari is underrated.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Vrijwel elke tegengoal is een samenhang van meerdere fouten die in de voorlopende stadia zijn gemaakt.

Goed van Schmidt om dit te benoemen en de verantwoordelijkheid voor de tegengoal te verdelen; het is nooit de schuld van één speler.

Wellicht koos Drommel er bijvoorveeld voor om verder van de eerste paar af te gaan staan doordat hij een overtal van Cambuur in de 16 verwachtte, doordat de gehele verdediging uit positie stond?

Wij zullen het nooit weten. De staff zal het ongetwijfeld met de betrokken spelers gaan bespreken en zullen er achter gaan komen.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Drommel had bij 3-1 een belangrijke redding, met zijn voet. Zijn stijl werkt soms dus wel. Het ziet er alleen wat apart uit.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Komt wellicht doordat hij ooit begonnen is als middenvelder en pas op zijn 15e is begonnen met keepen.

Hij valt me overigens heel erg mee, gewoon prima gedaan tot nu toe.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Madueke schreef: 22 aug 2021, 11:02 Komt wellicht doordat hij ooit begonnen is als middenvelder en pas op zijn 15e is begonnen met keepen.

Hij valt me overigens heel erg mee, gewoon prima gedaan tot nu toe.
Ik denk dat erg wordt overdreven. Ja hij was 15 of een C junior, maar zat al vrij snel bij nationale jeugdelftallen. Is inmiddels ook al zo'n 10 jaar geleden en heeft behoorlijk wat ervaring.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 22 aug 2021, 10:45 Zijn stijl werkt soms dus wel. Het ziet er alleen wat apart uit.
Dat is niet zozeer zijn stijl, maar vooral de huidige Duitse wijze van keepen.

De Duitse keeperstrainers zijn voorstander van het langer blijven staan, dat levert meer op dan het gaan liggen. Het risico daarvan is dat de bal langs de voet kan gaan, zoals bij de 3-1 van Cambuur. Het voordeel is dat de tegenstander wordt gedwongen een bal goed te plaatsten en het stiftje geen optie is, wat na de 3-1 voor een prima redding zorgt van Drommel.

Het ziet er misschien wat apart uit, het strekken van het been, maar je ziet het heel veel Duitse keepers doen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ik zal er eens op letten als ik Duits voetbal voorbij zie komen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Echt uitstekend gisteren. Raakt niet in paniek, staat bijna op de middenveld als de tegenstander in zakt, legt ballen links en rechts goed weg en het aller belangrijkste... hij neemt geen enkel risico. Als het benauwd wordt is het gewoon die bal weg en nieuwe ronde nieuwe kansen.

Als je dan zo'n keeper hebt met Boscagli ervoor en Ramalho die ook uitstekend is in de passing dan heb je het recept om in 80% van de wedstrijden binnen de ED en EL om lekker een duel dood te spelen als je eenmaal op voorsprong staat. Als de tegenstander dit trio onder druk wil zeggen zal het 100% moeten pressen en dan ontstaat er vanzelf weer meer ruimte voor onze gevaarlijke aanvallers.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Eensch! Voetballend enorm comfortabel en vol zelfvertrouwen. Vele malen beter dan Mvogo. Alhoewel die Griek echt next level is. Die zou ik halen als ik Ajax was.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik vond hem ook echt goed. Je bent er gewoon helemaal gerust op als hij de bal in de voeten heeft, itt tot Mvogo en Unnerstall. Als keeper is hij niet zo heel veel getest de afgelopen wedstrijden (complimenten voor de verdediging) maar ook geen rare dingen gedaan. Vooralsnog blij mee.
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

RIO schreef: 25 aug 2021, 11:22 Eensch! Voetballend enorm comfortabel en vol zelfvertrouwen. Vele malen beter dan Mvogo. Alhoewel die Griek echt next level is. Die zou ik halen als ik Ajax was.
Omdat hij wat ballen pakt die recht op hem af wordt geschoten? En daarbij pakte hij weinig klem van afstand.. plus ik denk niet dat Ajax basis spelers van Benfica kan betalen
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik vond hem echt kei goed, rustig, voetballend prima. Ook in Lissabon hield ie er een paar goed uit. Als opa Stekelenburg bij hun op doel stond dan hadden we 2x gewonnen. En hij was dichtbij een transfer naar Olympiakos. Je weet wel, die ploeg waar wij onterecht van verloren over 2 wedstrijden vorig seizoen.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Heb maar één ding aan te merken op Drommel, op basis van de wedstrijd van gisteren; meerdere malen stond Benfica één op één te verdedigen achterin, in de eerste fase van onze opbouw.

1. De bal over hun laatste linie; hij heeft er de power/reach voor en wij de snelheid voorin.

2. Het lukte moeilijk om door hun druk heen te spelen, waardoor we rond 1e/2e fase opbouw bleven steken. Dan mag je vaker voor optie 1 kiezen, vooral wanneer de bal teruguit wordt gespeeld en de tegenstander aansluit.

Verder maakt Drommel op mij, in general, een heel solide indruk de afgelopen weken.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Volgens Sofascore (weet niet hoe betrouwbaar die stats zijn) een pass nauwkeurigheid van 86% met 22 passes. 7 lange ballen waarvan 4 bij een medespeler. Ter vergelijking: die Griek bij Benfica had een nauwkeurigheid van 25% met 32 passes, 31 lange ballen waarvan 7 bij een medespeler.
Gebruikersavatar
NotoriousBIG046
Nationale topspeler
5
Berichten: 1850
Lid geworden op: 22 jan 2019

Ik voel me goed me Drommel in de goal , lekker laten staan ,zal heus nog fouten maken maar voor een keeper is 24 nog altijd erg jong.
Vertraagd het spel niet en doet goed mee voetballen.

Lekker Joel.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RIO schreef: 25 aug 2021, 11:22 Alhoewel die Griek echt next level is. Die zou ik halen als ik Ajax was.
Die blonk een paar jaar geleden ook uit tegen Ajax en Bayern hoor, echt een geweldige keeper. Maar voetballen kan 'ie volgens mij voor geen meter :mrgreen:

Drommel wel en ik zie hier toch wel een keeper die steeds meer vertrouwen krijgt, steeds comfortabeler wordt met zijn rol als keeper van PSV. Het begin was nog wel wat nerveus, maar nu zie je toch echt steeds meer een meevoetballende keeper die ook nog eens met lef staat te spelen. Goed om te zien.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Eerlijk gezegd; erg lang geleden dat ik mij zo weinig zorgen maakte over een keeper. Als er een terugspeelbal komt, of een diepe bal van de tegenstander, maar ook al bij een aanval van de tegenstander, ik denk voor het eerst sinds lange tijd "ach onze keeper staat er altijd nog, geen zorgen". Bij Zoet hadden we bij elke terugspeelbal al dat je wist dat die over de zijlijn ging en die periode dat elk schot op doel ook een doelpunt werd.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Hij gooit/trapt ook nog wel eens met enige regelmaat een bal snel uit na een aanval van de tegenstander. Dat heb ik ook jaren gemist bij PSV. En dan hoeft het echt niet altijd te lukken, maar de keren dat het lukt sticht het wel gelijk echt gevaar
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Voetballend niet 1 stap maar 10 stappen vooruit t.o.v. Zoet.

Alleen keepend nog nauwelijks getest dus er valt nog helemaal niks van te zeggen.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Samen met Bijlow en Krul dus in de selectie voor Oranje. Kan zomaar zijn dat hij mag keepen, zal tussen hem en Bijlow gaan.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Sensation schreef: 27 aug 2021, 13:02 Samen met Bijlow en Krul dus in de selectie voor Oranje. Kan zomaar zijn dat hij mag keepen, zal tussen hem en Bijlow gaan.
Dat wint denk ik Bijlow op dit moment nog. Maar als Joel zich zo blijft ontwikkelen dan duurt dat niet lang meer.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Joel heeft indruk gemaakt dit seizoen en van Gaal is ook wel van het meevoetballende in een keeper. Ik sluit het niet uit dat hij gaat starten.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Drommel heeft nog het 'geluk' dat Bijlow vrij snel geblesseerd raakt. Heet middagje in de Galgenwaard komende zondag kan al genoeg zijn voor een kamikaze actie met alle gevolgen van dien.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Joël Drommel