Mohamed Ihattaren 🎈

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

[mention]Ailon[/mention] gaat dat om Sloopkugel?
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Chucky schreef: 04 mar 2021, 17:27 @Ailon gaat dat om Sloopkugel?
Haha, nee.
Maar laat het verder maar zitten.
Het is ook niet gepikt door Schmidt.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ailon schreef: 04 mar 2021, 17:24Jaja, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Bekend ermee?
Je mag van een 19jarige, ook al is het een snotneus, toch enig verantwoordelijkheidsbesef verwachten.
Enig verantwoordelijkheidsgevoel wel ja, maar verantwoordelijkheidsgevoel ter waarde van een miljoen per jaar?

Je neemt gewoon een gigantisch grote gok, m.i is de kans dat die gok slaagt kleiner dan 50% en dat weet je van tevoren.

Ik snap de emotie verder natuurlijk wel, ik baal hier ook van en was destijds ook tamelijk pissig op die frikandel die uiteindelijk knakworst werd, maar die was anno 2016 al 22. De jongen waar we het nu over hebben is twee weken geleden 19 geworden.

Mee eens trouwens een harde aanpak op dit wellicht het beste werkt (voor zover ik überhaupt gevoel heb voor pedagogiek, veel is het niet zal ik bekennen ;)), daarom vond ik dat statement van PSV ook prima, maar intussen mogen we wel een béétje blijven relativeren.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 04 mar 2021, 17:36
Ailon schreef: 04 mar 2021, 17:24Jaja, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Bekend ermee?
Je mag van een 19jarige, ook al is het een snotneus, toch enig verantwoordelijkheidsbesef verwachten.
Enig verantwoordelijkheidsgevoel wel ja, maar verantwoordelijkheidsgevoel ter waarde van een miljoen per jaar?

.... maar intussen mogen we wel een béétje blijven relativeren.
Ihattaren geniet op dit moment niet een salaris van 1 miljoen per jaar.
Wat hij bij de huidige contractbesprekingen eist is weer een ander verhaal.

Met recidivisten vwb gebrek aan discipline, is het relativeren op een gegeven moment klaar.
Dan is de tijd aangebroken om het een keer te benoemen.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ach ja weet ik veel wat ie precies verdient, hoe dan ook bakken en bakken met geld, meer dan ie uit kan geven en veel meer dan gezond is voor zo'n jongen op die leeftijd. Zowel voor die poen als de bijkomende verantwoordelijkheid is het eigenlijk gewoon veel te vroeg. Maar ja, je wordt gedwongen door de markt, dat snap ik ook wel. Maar zo maak je de kans op teleurstelling m.i. alleen maar groter: door zowel de absurde verwachtingen als door het potentieel desastreuze effect van die supersterbehandeling op een jong ventje. Je hebt geen keus dus prima maar als het dan misgaat is dat voor mij geen verrassing.

De profvoetbalwereld is een gekkenhuis, totaal absurde toestanden. Dat moet je toch met me eens zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wat ben je mild en invoelend geworden voor jonge spelers die veel geld verdienen. Mooie ontwikkeling!
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 04 mar 2021, 17:45 Ach ja weet ik veel wat ie precies verdient, hoe dan ook bakken en bakken met geld, meer dan ie uit kan geven en veel meer dan gezond is voor zo'n jongen op die leeftijd. Zowel voor die poen als de bijkomende verantwoordelijkheid is het eigenlijk gewoon veel te vroeg. Maar ja, je wordt gedwongen door de markt, dat snap ik ook wel. Maar zo maak je de kans op teleurstelling m.i. alleen maar groter: door zowel de absurde verwachtingen als door het potentieel desastreuze effect van die supersterbehandeling op een jong ventje. Je hebt geen keus dus prima maar als het dan misgaat is dat voor mij geen verrassing.
Ook wat financiele zaken betreft heeft hij begeleiding gekregen....
PSV heeft echt wel van het verleden geleerd.

Dat er in de bedrijfstak Betaald Voetbal absurde toestanden heersen, ben ik volkomen met je eens.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ailon schreef: 04 mar 2021, 11:25
El Sordo schreef: 04 mar 2021, 11:19

Maar stel je toch eens voor dat Ajax hem snel weer had weggedaan omdat hij zich als 19-jarige als 'de man' zag, problematisch gedrag vertoonde en zijn rendement in dat eerste jaar nog niet heel bijzonder was.

Ik probeer ook alleen maar een ander beeld voor te schotelen om zo wat weerstand te bieden aan de vijfde versnelling tunnelvisie en ietwat infantiele verwensingen alhier. :mrgreen:
Een aantal medesupporters vergeet misschien dat PSV een commerciele onderneming is.
Dus ben ik het volledig eens met het onderstaande van medeposter nilssonH
nilssonH schreef: 04 mar 2021, 11:11 Je moet dit soort dingen als PSV altijd zakelijk blijven zien. Je kan hem nu wel naar Jong PSV sturen, maar dan verdampt de transfersom als sneeuw voor de zon. En wij zijn absoluut niet in de positie om zomaar even wat miljoenen te laten liggen.
En zo zit PSV er ook in.
Tuurlijk moet je het zakelijk zien. Daarom had ik ook best moeite met dat statement. Behalve dat het werd gebruikt om Roger een beetje te beschermen, zag ik niet de toegevoegde waarde om het op die manier te doen. Sterker nog, ik had liever gehad dat PSV had gezegd dat Mo nog steeds ziek, zwak en misselijk was en dat een hoop van deze bagger achter de schermen was gebleven.

Nu is zijn waarde naar een nulpunt gezakt, omdat iedereen weet dat Ihattaren er met de pet naar gooit. Sowieso vond ik dat statement vrij hard eigenlijk. Mo is niet professioneel bezig, maar het is niet dat hij iemand heeft neergestoken of zo...
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ykhim schreef: 04 mar 2021, 17:46 Wat ben je mild en invoelend geworden voor jonge spelers die veel geld verdienen. Mooie ontwikkeling!
Jammer Ykhim maar voor zover daar al sprake van is houdt dat écht op bij jongens die de medische staf misleiden om de club zo miljoenen afhandig te maken. Wat nog steeds een optie is bij Maximiliano Romero die nu al jaren bergen geld van de club krijgt zonder ook maar iets voor de club gepresteerd te hebben.

Verder toon ik tegenstelling tot jouw idee hier niet zozeer compassie voor Ihattaren als ik oproep tot realisme bij club en volgers. Ik heb helemaal geen medelijden met Ihattaren ofzo, die gast is voor zover ik kan zien een gigantische mazzelaar. Maar dat het zo loopt is m.i. gewoon geen verrassing. De voetbalwereld verpest kinderen en hoopt dat ze uit zullen (blijven) stijgen boven wat je normaliter voor iemand van die leeftijd / in die situatie kunt verwachten. Tsja, soms is dat ijdele hoop, dat lijkt me niet vreemd.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als een megatruck in een bochtig doolhof dit. Mooi man.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 04 mar 2021, 17:55 Wat nog steeds een optie is bij Maximiliano Romero die nu al jaren bergen geld van de club krijgt zonder ook maar iets voor de club gepresteerd te hebben.
100 miljoen miljard x meer respect dan voor die dwaas van Ihattaren.
Menno1 schreef: 04 mar 2021, 17:52 Sterker nog, ik had liever gehad dat PSV had gezegd dat Mo nog steeds ziek, zwak en misselijk was en dat een hoop van deze bagger achter de schermen was gebleven.
Dat had Mo gezien als aanmoediging als ze dit niet hadden gedurfd. Dat had Mo de leiding gehad: ik kan alles flikken.

Ik hoop dat Schmidt hem de eerste 3 wedstrijden op de bank neerzet en nog liever een keeper als veldspeler brengt dan Ihattaren. Even kijken of hij het echt zo goed bedoelt. Ik geloof het namelijk niet als het allemaal niet zo spannend vond wat er gebeurd is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ykhim schreef: 04 mar 2021, 18:01 Als een megatruck in een bochtig doolhof dit. Mooi man.
Ja wat zou 't prettig zijn als de wereld zwart-wit was he... lekker overzichtelijk ;) maar zo is het niet. Gedrag wat niet goed te praten is, is niet goed te praten maar het feit dat er gedrag getoond wordt wat niet goed te praten is heb je als club voor een flink deel ook aan jezelf te danken c.q. je had iig kunnen weten dat de kans heel groot was dat dit zou gebeuren, zo zie ik het. Zowel PSV als Ihattaren zijn allebei onderdeel van de idioterie die profvoetbal heet. Dus Mo moet niet mauwen, maar de club ook niet.

Ook als de carriére van Mo nu per direct op zou houden zou ie nog steeds een gigantische mazzelaar zijn dat ie e.e.a. tot nu toe mee heeft mogen maken en al dat geld heeft mogen verdienen, dus for the record: ook dan nog zou mijn compassie behoorlijk beperkt zijn, net zoals dat bij Maximiliano het geval is. De tegenstelling die jij ziet is er m.i. dus niet als je iets beter kijkt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Probeer even achteruit te rijden, dan kun je de volgende bocht nog eens proberen te nemen. Vastzitten is het ook niet echt hè.

Als Maxi de club bedondert heeft, dan vraag ik me af wat Mo gedaan heeft. Uit de bocht vliegen is beide heren niet vreemd, maar de een leert ervan en de ander gaat zijn mentoren nog eens even extra afzeiken. Verschil moet er wezen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Nou snap ik het, ik probeer te discussiëren met een rijinstructeur :lol:

Nevermind, ooit snap je e.e.a. misschien alsnog.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sowieso vind ik 'bakken met geld verdienen' altijd een non-argument. Was bij Brands ook altijd: waarom haalt hij geen CV, want hij verdient 6 ton per jaar? Alsof hij voor 2 ton of 9 ton wel een verdediger kon halen?

Laten we gewoon eens rustig afwachten: Ihattaren maakt excuses, wil zich verbeteren, komt opdagen voor de training. Nou wat willen we in dit stadium nog meer, behalve een nieuw contract wat totaal onrealistisch is nu?

We moeten het gewoon nu even aankijken en afwachten.
Gebruikersavatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 aug 2019
Oude naam: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV

Is het fout gegaan na de wedstrijd Ajax - PSV in de beker? Daarvoor zat hij in een lekkere flow. Hij voetbalde beter en tegen Ajax speelde hij vrij goed. En ja, hij had dat goede spel om moeten zetten in goals en assists. Beslissender worden. Daar doelde Schmidt ook op in zijn verklaring toen mensen vroegen waarom hij vond dat hij 'ok' speelde.

Het enige wat ik Schmidt verwijt, is die reactie na de wedstrijd Ajax - PSV. Hij had best iets lovender over Ihattaren kunnen praten. Puur omdat ik denk dat Ihattaren dat nodig had.

Zijn reactie waarin hij aangaf dat Ihattaren 'ok' speelde, had naar mijn idee vooral te maken omdat Schmidt een beetje moe werd van al die vragen van de pers over wisselen en Iha. Maar in mijn optiek had hij daar best anders op kunnen reageren.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de problemen van Mo zich al eerder voordeden en Schmidt toen al dondersgoed wist dat Ihattaren er met de pet naar gooide.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

In het artikel van Pieter Zwart in VI de volgende dag stond beschreven waarom Mo "ok" speelde. Deed geen bijzondere dingen, leed veel balverlies en was niet gevaarlijk in de red zone. Op het oog leek het alsof hij prima speelde, maar Roger kijkt er anders naar en verwacht andere dingen dan de meeste kijkers ;).
#simplythebest
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 04 mar 2021, 18:45 Nou snap ik het, ik probeer te discussiëren met een rijinstructeur :lol:

Nevermind, ooit snap je e.e.a. misschien alsnog.
Ik snap het dondersgoed, namelijk dat je twee maten gebruikt. Je wringt je in allerlei bochten om dat te rechtvaardigen en als je daar vervolgens op aangesproken wordt, dan schiet je in de verdediging en leg je de bal bij een ander, want hij snapt 't niet! Dat is een strategie die je vaker gebruikt overigens. Dat patroon is voor de vaste lezer hier inmiddels wel helder.

Je kan niet de ene jongeling keihard beoordelen op basis van 'divagedrag', waarbij je hem keer op keer een veeg uit de pan geeft omdat hij zogenaamd loopt te cashen zonder iets te leveren, terwijl je het bij de andere jongeling allemaal relativeert. ''Dit is wat geld met 19-jarigen doet''. Je hebt natuurlijk in de kern ergens wel gelijk en de reactie van Mo op de hele situatie is misschien ook niet onlogisch vanuit een menselijk oogpunt, maar waarom telt die relativering dan niet voor anderen? Waarom is het wel acceptabel dat Mo loopt te cashen zonder te leveren, terwijl Maxi zich zou moeten schamen, zelfs als Maxi fysiek niet eens in staat is om wél te leveren? Waarom mag Maxi niet een keer uit de bocht vliegen en zich op dat moment melden op Stratum, terwijl Ihattaren keer op keer een rondje shoarmazaken door Eindhoven doet en bij terugkomst op het complex jan en allemaal mag schofferen onder het mom van ''tja, dat doet geld nou eenmaal met een 19-jarige''? Sterker nog: als dit de focus is die je hebt, dan ben je gewoon heel erg matig geïnformeerd of regelrecht blind. Als Ihattaren ook maar een beetje de werkethos en de instelling van Romero had gehad, dan hadden we deze discussie niet gevoerd, want dan was Mo hier zonder twijfel basisspeler geweest.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Vogelund schreef: 04 mar 2021, 19:07 Het zou natuurlijk ook kunnen dat de problemen van Mo zich al eerder voordeden en Schmidt toen al dondersgoed wist dat Ihattaren er met de pet naar gooide.
Dat is al praktisch het hele seizoen aan de gang..
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

DC_PSV schreef: 04 mar 2021, 19:17 In het artikel van Pieter Zwart in VI de volgende dag stond beschreven waarom Mo "ok" speelde. Deed geen bijzondere dingen, leed veel balverlies en was niet gevaarlijk in de red zone. Op het oog leek het alsof hij prima speelde, maar Roger kijkt er anders naar en verwacht andere dingen dan de meeste kijkers ;).
Even een klein zijstapje...
De "red zone" - mooie term - heet in Belgie de "waarheidszone" (de zone achter het middenveld van de tegenstander waar de kans het grootst is om te scoren).
In de opleidingsfilosofie en trainingsopzet van hen wordt aan deze zone meer aandacht besteed dan bij de KNVB Academy.
Blijkbaar krijgt dit in de filosofie van Schmidt ook meer aandacht.
Dat Mo zelden in die zone opduikt is ook een van de technisch/tactische redenen dat hij als aanvallende middenvelder minder aan de bak komt dan hij zou willen.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 aug 2019
Oude naam: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV

Ik snap wat je bedoelt. En dat is ook de reden waarom hij zonder bal veel beter moet worden. Het is een geweldige (speeltuin) voetballer. Maar dat is allemaal aan de bal. Ik vind het echt bizar dat maar weinig analisten/journalisten dit vaak benoemen. De galbakken die het meest aan het woord zijn lijken inhoudelijk echt heel weinig van voetbal te snappen. Ik luister liever naar Bruggink of Theo Janssen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ykhim schreef: 04 mar 2021, 19:36 Ik snap het dondersgoed, namelijk dat je twee maten gebruikt.

[...]

Waarom is het wel acceptabel dat Mo loopt te cashen zonder te leveren
Ik vermoed dat je de hele tijd met een bepaald idee in je hoofd zit en daardoor gewoon niet echt leest wat ik schrijf - ik zeg nl. helemaal niet dat dit acceptabel is, ik zeg alleen dat je als club weet dat de kans op onacceptabel gedrag bij jonge jongens groot is dat je het bovendien zelf in de hand werkt door de absurde beloningen waarmee gewerkt wordt (maar waar je niet onderuit komt). Mijn opmerking was dus vooral gericht aan de verontwaardiging over dit gedrag, waar ik naïviteit in meende te bespeuren. Bij Maxi was mijn reactie ook niet zozeer op hem gericht maar op het in mijn ogen op dat moment wat overdreven sentiment rondom zijn zoveelste blessure.

Afijn, ik praat hier dus geen gedrag goed. Ik zeg alleen: het is heel erg klote, maar op zich geen verrassing. Je moet m.i. gewoon incalculeren dat dit gebeurt bij een aardig percentage van de jonge jongens die zo opgeblazen worden.

Dus eh, ja ik gebruik allerlei maten maar ik geloof toch echt dat je dit wat verkeerd zag ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Je relativeert het een, maar niet het ander. Dat is wat ik zeg. En daar kan ik gewoon slecht tegen, want je maakt wel gewoon een goed punt hoor. Je zou het alleen consequent toe moeten passen.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

[mention]Ailon[/mention] hij wilt 2 miljoen verdienen, kan jij dat bevestigen?
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

RIO schreef: 04 mar 2021, 23:10 @Ailon hij wilt 2 miljoen verdienen, kan jij dat bevestigen?
Hij wil 2 miljoen krijgen maar verdient een schop onder zijn hol.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ik wil ook 2 miljoen verdienen 👍🏻

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Mohamed Ihattaren 🎈