Marco van Ginkel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Afbeelding

Marco van Ginkel, 1 december 1992
Nationaliteit: Nederland
Voet: Rechts
:PSV: 1 februari 2016 - 30 juni 2016
:PSV: 1 januari 2017 - 30 juni 2017
:PSV: 16 juli 2017 - 30 juni 2018
:PSV: 6 oktober 2020 -

Aankoopbedrag: gehuurd van Chelsea
Verkoopbedrag:

Links:
Instagram
Twitter
Facebook
Transfermarkt

Gebruikersavatar
Captain(C)
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 610
Lid geworden op: 4 nov 2020

Hoe staat het eigenlijk met onze Marco? Begreep toen hij begon bij PSV dat hij individueel trainde met bal.
Traint hij inmiddels alweer mee met de groep?
Koekoek!
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Heb Rik gevraagd, hopen op een antwoord :)
Ex unitate vires
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

https://www.ed.nl/video/kanalen/eindhov ... sv~p179745

Hij trainde gisteren in ieder geval nog niet met de groep mee
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Welke positie zou het beste passen bij Van Ginkel? Eigenlijk was hij (in zijn PSV prime) in alles te vergelijken met Gotze. Slimme speler, goed qua passing , technisch heel sterk, diepgang, graag in de bal maar ook beweging van de bal weg en scorend vermogen.

Als hij weer terug komt op niveau wat we van hem kennen, dan zou hij wat mij betreft ipv Gakpo spelen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Van GInkel te vergelijken in alles met Gotze? Sorry maar dat vind ik totaal niet. Ja, scorend vermogen en prima passing maar vooral voetbaltechnisch en qua stijl echt heel andere spelers.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Van Ginkel is technisch vele malen minder dan Götze. Maar is meer een powerhouse en loper, box to box.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ginkel is in principe perfect voor naast Sangaré, toch? Een half ten positie zou ook kunnen uiteraard, maar dan wel een compleet andere invulling dan Götze. Die vergelijking snap ik ook niet.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Van Ginkel is denk ik niet goed voor dit systeem.

Zowel naast Sangaré als op de half tien posities zie ik liever een ander soort voetballer.
Het beste zou dan nog wel naast Sangaré zijn denk ik. Schmidt heeft wel aangegeven dat Rosario daar echt de voorkeur heeft.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ardbeg schreef: 13 nov 2020, 12:09 Van GInkel te vergelijken in alles met Gotze? Sorry maar dat vind ik totaal niet. Ja, scorend vermogen en prima passing maar vooral voetbaltechnisch en qua stijl echt heel andere spelers.
Ik vind zijn functionele techniek heel goed, en hij had ook zelden balverlies (nog minder dan Propper bv). Dat Gotze een betere dribbel heeft en met een actie 1 a 2 man het bos in stuurt ben ik met je eens maar ik zou toch niet veel dingen kunnen noemen die Gotze wel kan die prime van Ginkel niet kon bij PSV.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Gotze is volgens mij toch echt wel een paar klasses beter in de kleine ruimte, maakt verder ook niet uit. Ik denk dat we het liefst hun beide in de basis willen zien maar ik vraag me ook af waar van Ginkel nu het beste uit de voeten zou komen. Ik neig ook naar de CM positie naast the beast. Maar het is sowieso afwachten wat zijn niveau nog is.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het ligt er een beetje aan hoe zijn passing is in het type spel wat Schmidt wil spelen. Ik kan me niet meer zo goed herinneren of hij echt de passing naar voren zocht zoals Schmidt dat graag wil. Maar het omschakelen heeft hij wel, ook op de CM positie.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Volgens mij speelde hij best veel naar Luuk de Jong om vervolgens aansluiting te vinden.
Al was dat met Luuk natuurlijk heel makkelijk.
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Juiste opstelling maken wordt best lastig als iedereen fit is op het middenveld.
Concious
Ballenjongen
3
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 nov 2020
Seizoenkaart: Vak VV
Clubvoorkeur: PSV

Heb het gevoel dat deze held ons aan het eind van het seizoen kampioen zal maken.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

PSV tweet wel dit, zie ik zojuist tussen de regels door.
Laat de complotdenkers hier maar op los :bye :

Laatst gewijzigd door Fanatic-U-s op 13 nov 2020, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Marco over twee maanden wel fit zijn he. Wil tegen ajax een middenveld zien van Sangare Van Ginkel Gotze
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Het zou fantastisch zijn als hij in het aankomende blok zijn rentree kan maken!
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Op dit moment is er gewoon geen plek op het middenveld, maar wat een speler om in te brengen als hij fit is. Dan ga je er niet op achteruit. Het is toch prettig om toppers als Fein, van Ginkel en Ihattaren achter de hand te hebben om de wedstrijd te keren.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Van Ginkel met zijn penalty's gaat ook weer genieten worden. Heerlijk dat hupje en de keeper naar de verkeerde hoek.
Of de keeper duikt naar de goede hoek maar dan schiet onze Marco hem strak in het zijnet.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Trixm schreef: 13 nov 2020, 13:42 Op dit moment is er gewoon geen plek op het middenveld, maar wat een speler om in te brengen als hij fit is. Dan ga je er niet op achteruit. Het is toch prettig om toppers als Fein, van Ginkel en Ihattaren achter de hand te hebben om de wedstrijd te keren.
Van Ginkel is fit gewoon onbetwist basisspeler..
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

ComeOnPSV schreef: 13 nov 2020, 13:45 Van Ginkel met zijn penalty's gaat ook weer genieten worden. Heerlijk dat hupje en de keeper naar de verkeerde hoek.
Of de keeper duikt naar de goede hoek maar dan schiet onze Marco hem strak in het zijnet.
Zahavi zal ze niet snel aan Marco geven denk ik zo :)
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Ardbeg schreef: 13 nov 2020, 13:54
Trixm schreef: 13 nov 2020, 13:42 Op dit moment is er gewoon geen plek op het middenveld, maar wat een speler om in te brengen als hij fit is. Dan ga je er niet op achteruit. Het is toch prettig om toppers als Fein, van Ginkel en Ihattaren achter de hand te hebben om de wedstrijd te keren.
Van Ginkel is fit gewoon onbetwist basisspeler..
in plaats van?
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Van Ginkel fit en Van Ginkel op zijn oude niveau is ook nog een wereld van verschil en dat het tweede gaat gebeuren is allesbehalve een zekerheid. En dan ben ik inderdaad nog benieuwd in plaats van wie Marco een basisplek zou krijgen.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Trixm schreef: 13 nov 2020, 13:55
ComeOnPSV schreef: 13 nov 2020, 13:45 Van Ginkel met zijn penalty's gaat ook weer genieten worden. Heerlijk dat hupje en de keeper naar de verkeerde hoek.
Of de keeper duikt naar de goede hoek maar dan schiet onze Marco hem strak in het zijnet.
Zahavi zal ze niet snel aan Marco geven denk ik zo :)
Dat denk ik ook niet, maar Zahavi heeft er laatst één gemist bij Israel. Van Ginkel heeft nog nooit gemist denk ik.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Marco van Ginkel