Actualiteiten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 185 times
Been thanked: 207 times

Actualiteiten

Bericht door Chucky » 10 aug 2020, 15:09

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ren Höek schreef:
10 aug 2020, 09:05
Och gut, er wordt weer een incident aangegrepen om de standaard riedel te kunnen neergooien.
Triest.
Zei je dit ook toen Floyd werd gewurgd?

Woodenshoes
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 532 times
Been thanked: 146 times

Bericht door Woodenshoes » 10 aug 2020, 15:21

En we staan weer met zijn allen in pole-position....
De strijd is weer ontbrand.
Ik ben weer weg.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1256 times
Been thanked: 2115 times

Bericht door Maikel_91 » 10 aug 2020, 15:28

Dijkgraaf heeft hier alweer bereikt wat hij echt wilt bereiken.
Polarisatie. Klasse.

Ik sluit me aan bij Woodenshoes hierboven. Toedeloe

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 185 times
Been thanked: 207 times

Bericht door Chucky » 10 aug 2020, 15:48

Ik wil enkel aangeven (zonder een standpunt in te nemen) dat het mes aan twee kanten snijdt...

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2140 times
Been thanked: 1145 times

Bericht door J.B. » 10 aug 2020, 16:20

Maikel_91 schreef:
10 aug 2020, 13:35
Brael schreef:
10 aug 2020, 13:31
Typerend overigens dat er nog niemand op de inhoud van het schrijven heeft gerageerd.
Tussen de regels door is het vooral een 'Deze jongen was 'roomblank' en er is geen giga media aandacht terwijl dat voor een zwarte man wel zo was' briefje. Zulke brieven hebben weinig inhoud dus dan valt er weinig inhoudelijk te bespreken. Tenzij we weer een grootschalige zwart/wit discussie willen.
En het is nog steeds kwalijk dat daar nog steeds hier bewust naar wordt gevist. Het wordt lichtelijk irritant..
net mn game library geupdate... laat die lockdown maar komen.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 313 times
Been thanked: 359 times

Bericht door Paco Casal » 10 aug 2020, 16:30

Maar, zonder daarin een standpunt in te nemen want het is beide absoluut verachtelijk, het is toch ook gewoon zo?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 10 aug 2020, 16:33

Paco Casal schreef:
10 aug 2020, 16:30
Maar, zonder daarin een standpunt in te nemen want het is beide absoluut verachtelijk, het is toch ook gewoon zo?
Ja, maar dat is hier al 100x gezegd. Het probleem dat er steeds een links/rechts discussie van wordt gemaakt. Bewust om de boel te laten escaleren. Is al eerder zo gegaan. Moeten we niet willen toch?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 10 aug 2020, 16:38

Maikel_91 schreef:
09 aug 2020, 15:25

Deze vent mogen ze ook vast zetten. Zijn extremistische gedachte komen steeds meer bovendrijven.
Nou weet ik wie het is trouwens. Dat is het inteelt zoontje van de eigenaar van Fort Oranje, U weet wel, die camping waar criminelen hun gang konden gaan en waar voortvluchtigen onderdak hadden. Een collega vertelde dat vanmiddag. Die is niet een van de slimste nee. En als je die familie kent dan is het ook niet zo raar dat ie zo raaskalt. Dat is een brok inteelt daar..

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 389 times
Been thanked: 510 times

Bericht door tijn0 » 10 aug 2020, 16:49

Over die brief van Dijkgraaf en de al dan niet ondergesneeuwde inhoud: als je kiest voor vorm boven inhoud, dan is dat waar mensen op reageren en wat ze zien. Hij kiest er nadrukkelijk voor om te provoceren, nadat hij zichzelf voor zijn toetsenbord heeft opgefokt, en dat leest iedereen erin terug. Dan krijg je dus dat niemand leest wat hij inhoudelijk zegt. Eigen keuze van de auteur.

Ik heb geen mening over Halsema (daarvoor heb ik er te weinig zicht op), maar ze komt wel vaak in het nieuws met dingen die ik haar maar moeilijk echt kwalijk kan nemen. Dat pistooltje van haar zoon was een ding, die demonstratie (terwijl heel Nederland sindsdien alle regels aan haar laars lapt, en ik weet 100% zeker dat de meesten van haar criticasters toen dat ook doen), en nu deze moord. Zal het zijn omdat ze vrouw is, of haar irritante stem? Want het valt wel op, dat men graag aan haar stoelpoten zaagt.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 10 aug 2020, 17:02

tijn0 schreef:
10 aug 2020, 16:49
Over die brief van Dijkgraaf en de al dan niet ondergesneeuwde inhoud: als je kiest voor vorm boven inhoud, dan is dat waar mensen op reageren en wat ze zien. Hij kiest er nadrukkelijk voor om te provoceren, nadat hij zichzelf voor zijn toetsenbord heeft opgefokt, en dat leest iedereen erin terug. Dan krijg je dus dat niemand leest wat hij inhoudelijk zegt. Eigen keuze van de auteur.
De doelgroep leest sowieso alleen maar de kop. Dat zijn die mafkezen die roepen dat ze Rutte gaan neerschieten. Te dom om te poepen..

Eigenlijk zou je dit soort mensen het stemrecht moeten afnemen. Gewoon even een testje doen. Laat de naam GL even vallen, of D66, beginnen ze te brullen, hupsakee, paspoort innemen en pas na de verkiezingen teruggeven, jij doet even niet meer mee..

Hier is je ijsje en wegwezen.
Laatst gewijzigd door J.B. op 10 aug 2020, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Brael
Internationale topspeler
Has thanked: 181 times
Been thanked: 341 times

Bericht door Brael » 10 aug 2020, 17:02

Voor iemand die geen mening over Halsema heeft, en weinig zicht op de zaken, heb je wel een redelijk uitgesproken mening over mensen die wél een mening over Halsema hebben ;)

Nee, het is in mijn geval niet omdat ze vrouw is, en ook niet omdat ze een irritante stem zou hebben.
In mijn geval gaat het op inhoud.

Het "pistooltje" was inderdaad "een ding". Het was niet van haar zoon trouwens, maar van haar partner, die dat thuis in de kast had liggen. Haar zoon liep er alleen mee over straat, en op een woonboot waar hij niks te zoeken had. Ik neem het die zoon trouwens niet zo zeer kwalijk (een puber die iets geks uithaalt), maar haar partner des te meer. Was dit nu het enige akkefietje, dan zou Halsema er wat mij betreft prima mee weg komen. Maar er is helaas veel meer.

Het openlijk oproepen tot het niet-handhaven van landelijk ingestelde wetten, omdat dat "niet bij de stad past".

De BLM-demonstratie: het gaat er niet om dat mensen de regels aan hun laars lappen, het gaat erom dat de burgemeester niet ingreep, en daar oneigenlijke gronden voor leek te hebben (namelijk haar politieke voorkeur).

En deze moord. Het feit dat ze angst voor etnisch profileren laat prevaleren boven veiligheid in haar stad, is haar wel aan te rekenen.

Alles bij elkaar opgeteld krijg je langzaam het beeld van een linkse activist verkleed als neutrale burgemeester.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 414 times
Been thanked: 689 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 10 aug 2020, 17:04

tijn0 schreef:

Ik heb geen mening over Halsema (daarvoor heb ik er te weinig zicht op), maar ze komt wel vaak in het nieuws met dingen die ik haar maar moeilijk echt kwalijk kan nemen. Dat pistooltje van haar zoon was een ding, die demonstratie (terwijl heel Nederland sindsdien alle regels aan haar laars lapt, en ik weet 100% zeker dat de meesten van haar criticasters toen dat ook doen), en nu deze moord. Zal het zijn omdat ze vrouw is, of haar irritante stem? Want het valt wel op, dat men graag aan haar stoelpoten zaagt.
Eens. Het is wachten totdat Baudet oproept om haar op te sluiten...
Femke Halsema was een prima politicus voor Groen Links vele jaren terug. Nu moet je geen leider van Groen Links worden als je graag populair bent, maar als vrouw met een kakkerige manier van praten, is het knap dat ze nog zoveel heeft weten te bereiken in haar carrière. Ik ben het met je eens dat de incidenten omtrent haar eigenlijk niks te maken hebben met inhoud. De Telegraaf heeft ook duidelijk de pik op haar en gebruikt de macht, die ze hebben om mensen tegen haar op te zetten. Erg triest.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 10 aug 2020, 17:07

@Brael elke burgemeester neemt zijn eigen normen en waarden met zich mee. Preventief fouilleren zou natuurlijk ook meestal als iets fouts worden uitgelegd, dus ik snap niet waarom ze daarmee had moeten instemmen.

Brael
Internationale topspeler
Has thanked: 181 times
Been thanked: 341 times

Bericht door Brael » 10 aug 2020, 17:08

Er is wel degelijk inhoud, zoals ik in mijn post hierboven aangeef.

Maar jullie negeren die en beginnen over het feit dat ze vrouw is of een aparte manier van praten zou hebben. Jullie verzinnen hier ter plekke zelf dat het niet over de inhoud zou gaan, en noemen dat verzinsel vervolgens triest.
Thijs85 schreef:
10 aug 2020, 17:07
@Brael elke burgemeester neemt zijn eigen normen en waarden met zich mee. Preventief fouilleren zou natuurlijk ook meestal als iets fouts worden uitgelegd, dus ik snap niet waarom ze daarmee had moeten instemmen.
Omdat haar adviseur hier positef over was, na positieve ervaringen die opgedaan waren in Rotterdam.

Maar goed, als je preventief fouilleren als iets fouts uitlegt, dan moet je dit soort moorden wel op de koop toenemen, en daar dus ook verantwoordelijkheid voor nemen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 10 aug 2020, 17:10

Thijs85 schreef:
10 aug 2020, 17:04
tijn0 schreef:

Eens. Het is wachten totdat Baudet oproept om haar op te sluiten...
Femke Halsema was een prima politicus voor Groen Links vele jaren terug. Nu moet je geen leider van Groen Links worden als je graag populair bent, maar als vrouw met een kakkerige manier van praten, is het knap dat ze nog zoveel heeft weten te bereiken in haar carrière. Ik ben het met je eens dat de incidenten omtrent haar eigenlijk niks te maken hebben met inhoud. De Telegraaf heeft ook duidelijk de pik op haar en gebruikt de macht, die ze hebben om mensen tegen haar op te zetten. Erg triest.
Baudet moet zelf maar eens naar een goede psycholoog.

Nogmaals, D66 en GL zijn de vijand. Waarom weet niemand. Maar het is zo.

Hoe zuur is het dan als een Halsema in een debat over de protesten laatst daar zonder enige moeite overeind blijft. Wat het effect was op de wat minder heldere lichten op sociale media was trouwens wel duidelijk. Dat niveau dus.

Halsema is gewoon een goede bestuurder. Zeker voor een progressieve stad als Amsterdam. Maar een vrouw, en een duidelijke mening, en ook nog es burgemeester van de hoofdstad, plus van GL. ja een klein vrij conservatief en niet al te helder deel daar kan daar niet zo goed mee omgaan geloof ik.

Nou, jammer dan.
Laatst gewijzigd door J.B. op 10 aug 2020, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 10 aug 2020, 17:18

Brael schreef:
10 aug 2020, 17:02
Voor iemand die geen mening over Halsema heeft, en weinig zicht op de zaken, heb je wel een redelijk uitgesproken mening over mensen die wél een mening over Halsema hebben ;)
Valt wel mee, welke mening heb ik gegeven?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 10 aug 2020, 17:26

Thijs85 schreef:
Joh, het maakt niet uit. Ookal doet ze niets, het wordt zo geframed dat het hoe dan ook negatief uitkomt. Nouja, niet bij iedereen. Het gros denkt namelijk WEL na. (of interesseert het geen reet, die heb je ook nog)

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 10 aug 2020, 17:39

Brael schreef:
10 aug 2020, 17:08

Maar jullie negeren die en beginnen over het feit dat ze vrouw is of een aparte manier van praten zou hebben. Jullie verzinnen hier ter plekke zelf dat het niet over de inhoud zou gaan, en noemen dat verzinsel vervolgens triest.
Thijs85 schreef:
Omdat haar adviseur hier positef over was, na positieve ervaringen die opgedaan waren in Rotterdam.

Maar goed, als je preventief fouilleren als iets fouts uitlegt, dan moet je dit soort moorden wel op de koop toenemen, en daar dus ook verantwoordelijkheid voor nemen.
Dat is vrij onzinnige framing met die moorden op de koop toenemen. Politie mag sowieso bij vermoedens iemand preventief fouilleren. Die regel is alleen een aanscherping daarop. De kans dat de moordenaar preventief zou zijn gefouilleerd is geen 100%, dat zul jij toch ook moeten toegeven? En als die zich verdacht had gedragen, had politie dus sowieso mogen fouilleren, dus wat heeft de burgemeester daar voor invloed op? Zijn de moordcijfers al binnen en gigantisch toegenomen sinds Halsema burgemeester is?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 10 aug 2020, 17:46

Thijs85 schreef:
10 aug 2020, 17:39
Brael schreef:
10 aug 2020, 17:08

Thijs85 schreef:

Dat is vrij onzinnige framing .
Dit dus..

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1256 times
Been thanked: 2115 times

Bericht door Maikel_91 » 10 aug 2020, 18:37

Wat ik mij afvraag. Van die mensen die op Twitter reageren op Jan Dijkgraaf dat hij echt gelijk heeft en dat er preventief gefouilleerd moet worden.
Hoeveel zouden daarvan tegen de 'lockdown' en mondkapjes zijn omdat dat hun vrijheid zou belemmeren?

En zouden die mensen zelf inzien hoe bijzonder hun stellingname is?

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 10 aug 2020, 18:41

Nee, dat zijn de mensen, die het verschil niet zien waarom er nu geen massale bijeenkomst is op de Dam, omdat ze het verschil niet snappen. Dat zijn de mensen die stampij maken in de supermarkt, omdat ze met zijn tweeën zonder karretje er doorheen willen voor hun blikjes bier en energydrank. Dit zijn mensen die het altijd beter weten en als wordt aangetoond dat het niet klopt, is het fake news.

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 10 aug 2020, 18:42

Thijs85 schreef:
Politie mag sowieso bij vermoedens iemand preventief fouilleren. Die regel is alleen een aanscherping daarop. De kans dat de moordenaar preventief zou zijn gefouilleerd is geen 100%, dat zul jij toch ook moeten toegeven?
Advocaat van de duivel: de auteur schrijft dat mensen per definitie sneller geneigd zijn hun wapens thuis te laten, uit angst gepakt te worden. Dus of hij gefouilleerd of niet zou worden, is niet echt het punt.
Laatst gewijzigd door tijn0 op 10 aug 2020, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 10 aug 2020, 18:42

Maikel_91 schreef:
10 aug 2020, 18:37
Wat ik mij afvraag. Van die mensen die op Twitter reageren op Jan Dijkgraaf dat hij echt gelijk heeft en dat er preventief gefouilleerd moet worden.
Hoeveel zouden daarvan tegen de 'lockdown' en mondkapjes zijn omdat dat hun vrijheid zou belemmeren?

En zouden die mensen zelf zo hoe bijzonder hun stellingname is?
Wie zegt dat het mensen zijn? Ik dacht dat mensen kunnen nadenken, en ontwikkelde wezens zijn die op een volwassen manier een weloverwogen mening kunnen formeren..

Ik stel voor dat we voor dit volk een andere term bedenken. Ik ga me daar nog even over beraden, maar het eerste wat me te binnen schiet is de `langefransjes`. Een soort gedevolueerde mens. Nog net boven de apen, maar net onder de ontwikkelde mens zeg maar. Een soort tussenvorm.. :mrgreen:

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 10 aug 2020, 18:44

tijn0 schreef:
10 aug 2020, 18:42
Thijs85 schreef:
Politie mag sowieso bij vermoedens iemand preventief fouilleren. Die regel is alleen een aanscherping daarop. De kans dat de moordenaar preventief zou zijn gefouilleerd is geen 100%, dat zul jij toch ook moeten toegeven?
Advocaat van de duivel: de auteur schrijft dat mensen per definitie sneller geneigd zijn hun wapens thuis te laten, uit angst gepakt te worden. Dus of hij gefouilleerd of niet zou worden, is niet echt het punt.
Iemand die op pas is om horloges te stelen, zal zorgen voor een back up als mensen niet willen, toch? Lijkt me vooral een schijnveiligheid die je ermee creëert.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 921 times
Been thanked: 2620 times

Bericht door ShovingNE2 » 10 aug 2020, 18:56

Als de politie gaat fouilleren op basis van vermoedens regent het racisme aanklachten.

Simpelweg omdat een bepaalde groep enorm is oververtegenwoordigd in criminaliteit en daarom de vermoedens navenant zijn.

Ik heb een ooggetuigenverslag gelezen op het Ad en ik kreeg bijna de tranen in mijn ogen. Bizar. Koelbloedige liquiditatie. Na de eerste kogels nog even een paar seconden wachten. Er boven staan en dan de laatste kogels afvuren.

Ik zou hem niet oppakken, ik zou zijn naam droppen in een ripdeal zaak. Het milieu doet de rest. Verdient geen leven meer. En zeker geen kans om ooit nog vrij te komen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 313 times
Been thanked: 359 times

Bericht door Paco Casal » 10 aug 2020, 21:04

Ongeacht de standpunten zou het wel fijn zijn als je ook op de standpunten van @Brael in zou gaan, @J.B..

Gesloten