Earnest Stewart

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
O Goleiro Grande
Meervoudig international
1
Berichten: 1293
Lid geworden op: 20 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef: 14 mei 2023, 23:43 Ik denk dat het wel iets kan schelen hoor. Wat we nu - met name achterin - hebben rondlopen, daarmee wordt het lastig om op balbezit te spelen, zoals Ruud schijnt te willen. Vervang Teze en Ramalho door spelers die minstens net zo goed kunnen verdedigen, maar ook wat met een bal kunnen en je gaat er al 20% op vooruit. Dat kan dan al net het verschil maken tussen een paar keer gelijkspelen en een paar keer winnen.

Maar goed, uiteindelijk liggen de problemen natuurlijk dieper dan slechts een paar poppetjes. Dat is zo. Ik troost mezelf met de gedachte dat ik er verder toch geen invloed op heb, dus rest mij weinig anders dan met (naïeve) hoop uit te kijken naar beladen en hopelijk geweldige CL-wedstrijden in augustus :mrgreen:

De poppetjes blijven echter bepalend. En waar ik bang voor ben is dat PSV onnodig veel in Branthwaite en Silva gaat investeren en op de rest van de posities zichzelf met financiële beperking opzadelt. Terwijl je juist erg grondig op veel posities moet renoveren. Vanavond werd weer glashelder dat je niet een volledig seizoen op Bakayoko kunt rekenen, Luuk de Jong PSV voorspelbaar maakt, Mwene een doorsnee ED-back is en PSV veel te veel harde poten en te weinig spelpatroon heeft. Goede scouting icm efficiënte inkoop gaat echt het verschil maken komende zomer.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

O Goleiro Grande schreef: 14 mei 2023, 23:55De poppetjes blijven echter bepalend. En waar ik bang voor ben is dat PSV onnodig veel in Branthwaite en Silva gaat investeren en op de rest van de posities zichzelf met financiële beperking opzadelt. Terwijl je juist erg grondig op veel posities moet renoveren. Vanavond werd weer glashelder dat je niet een volledig seizoen op Bakayoko kunt rekenen, Luuk de Jong PSV voorspelbaar maakt, Mwene een doorsnee ED-back is en PSV veel te veel harde poten en te weinig spelpatroon heeft. Goede scouting icm efficiënte inkoop gaat echt het verschil maken komende zomer.
Ik heb het vaker gezegd, maar ik denk dat het idee van een grondige renovatie wat overdreven is. Ik snap waar het idee vandaan komt, maar ik denk dat we ondanks een wat teleurstellend seizoen ook veel spelers hebben waar we mee verder kunnen, die goed bruikbaar zijn. De keeper staat al vast (hoewel je reserve Drommel vast zal moeten vervangen), van Aanholt zal ook wel blijven, terwijl Sambo, Boscagli, Mauro (later) en Mwene ons wat opties in de breedte geven. Idealiter gooi je Teze, Obispo en Ramalho eruit en haal je daar ordinaire kwaliteit voor terug. Dat is wat mij betreft de absolute prioriteit van deze zomer. Meer kwaliteit (en met name aan de bal) achterin gaat dit PSV al zoveel beter maken, dus dat is iets waar we serieus in moeten investeren. En het middenveld zal wel uit noodzaak veranderen, aangezien Sangaré en Gutiérrez vast vertrekken. Daar ga je echter ook wel wat geld voor krijgen, dus daarmee kun je ook weer twee goede vervangers terughalen, waarbij Branco en Spierings sowieso ook twee transfervrije opties zijn die ons in elk geval in de breedte sterker zouden kunnen maken. Veerman en Til kun je er ook goed bij hebben, waarbij ik hoop dat met name Veerman volgend jaar de leidersrol op zich gaat nemen. Wat ik níet hoop is dat we Sangaré en Gutiérrez een-op-een vervangen met Spierings en Branco. Dat voelt op voorhand veel te licht.

Dat laat de voorhoede over. Ik ben niet El Ghazi's grootste fan, maar over een heel seizoen pikt 'ie als invaller wel zijn goals mee, staat nu ondanks allerlei blessures toch ook weer op 11 G/A. Luuk de Jong blijft ook wel, van Duiven zal ongetwijfeld een grotere rol krijgen, Vertessen komt volwassener terug en Bakayoko kun je simpelweg niet afschrijven. De kans dat hij een volgende stap in z'n ontwikkeling zet is aanwezig en volgens mij ook groter dan de kans dat dit het is. Huurdeals zijn voor velen een nachtmerrie, maar ik denk dat het ons bij Fábio niet verkeerd zou uitkomen als we hem niet definitief kunnen overnemen. Dat biedt gewoon in één klap heel veel extra opties voorin. Verder moeten we ook hier gewoon investeren in een hele goede buitenspeler. Hopelijk blijft Xavi ook, toelichting overbodig.

Ik zie bovenstaande niet als grondige renovatie. Het is vooral een kwestie van achterin doorselecteren en voorin tenminste één serieuze kwaliteitsimpuls toevoegen. Met de rest van wat we hebben kun je echt wel vooruit en moet je zeker in staat zijn om minstens 25 van de 34 wedstrijden te winnen.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Teze, Obispo, Ramalho, Sangare, Guti. Dat is al best veel van de huidige contractspelers. Obispo zal door z'n blessure wel blijven, maar Teze en Ramalho en de rest van de eerder genoemde spelers zullen wel gaan, neem ik aan. Daarnaast wordt Hazard nog vervanger door een topper op linksbuiten. Fabio Silva zie ik niet blijven, is te duur om te kopen en eveneens dure huurspeler met daarvoor te weinig perspectief nog. Moet ergens anders de absolute Nr1 spits worden, dat kan bij ons niet door Luuk. Toch best een flinke renovatie als je het mij vraagt hoor; minstens vier spelers uit de huidige basis zullen veranderd gaan worden.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk ook dat de grondige renovatie wel achterwege blijft. Ook omdat we niet het geld er voor hebben. Ik zei het in Ruud's topic al, maar ik schat dat ons budget 15-20 miljoen is met Sangare verkoop. Want we willen niet dat de afschrijvingen omhoog gaan, plus was al het geld van Cody nodig om de tekorten te dekken. Een verkoop van Sangare is nodig voor de tekorten van volgend seizoen, blijft over de verkoop van Madueke voor het budget.

Het is vooral te hopen dat er wat positieve verrassingen bij zitten. Op zich was vorige zomer best prima. Ik vind de aankopen best goed voldoen, met Xavi als absolute uitschieter natuurlijk. Maar ook Til, El G, Benitez , Luuk hebben prima een bijdrage geleverd zonder al te veel te hebben gekost, in ieder geval kwa transfersommen.

Het is nog maar de vraag of Teze, Ramalho en Guti alle 3 gaan. Ik denk eigenlijk alleen Guti die je met een potlood kan wegstrepen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

@Menno1 Je zegt elk jaar dat we geen geld hebben. Licht die 15-20 miljoen eens toe buiten "we willen niet dat". Vertel eens wat het potje is wat PSV voor deze periode is ipv schatten. Want waar schat je het op. Gevoel? Cijfers? Feiten?
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 15 mei 2023, 00:34 @Menno1 Je zegt elk jaar dat we geen geld hebben. Licht die 15-20 miljoen eens toe buiten "we willen niet dat". Vertel eens wat het potje is wat PSV voor deze periode is ipv schatten. Want waar schat je het op. Gevoel? Cijfers? Feiten?
Ja en meestal heb ik gelijk :)

Maar mijn berekening is op basis van het volgende:

1. Brands zei dat de verkoop van Gakpo niet voldoende was om alle tekorten te dekken.
2. Volgend seizoen hebben we weer een te kort, die is nu gedekt met verkoop van Madueke
3. Om budget te creeren heb je dus 1 grote verkoop sowieso nodig: dat moet Sangare gaan worden.
4. PSV wilt zowel de salarissen als de afschrijvingen naar beneden schroeven. Die afschrijvingen schieten weer omhoog als PSV weer enorm gaat investeren natuurlijk.

Kortom, mijn verwachting is dat PSV niet meer als 20 miljoen gaat investeren. Tenzij:

1. CL gehaald wordt; dan verwacht ik nog minstens 1 grote aankoop er bij.
2. Er een grote verkoop wordt gedaan. Bijvoorbeeld Xavi die voor 50 miljoen naar Arsenal vertrekt of zo.

Maar zelfs dan blijft punt 4 van toepassing: de afschrijvingen mogen niet te veel oplopen, aan de andere kant als je Xavi verliest, dan moet er echt kwaliteit bij, anders kan je komend seizoen gelijk schriftelijk afdoen.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ik ben niet zo bang dat we veel geld gaan uitgeven aan Gerrit en Silva. Silva is te duur, dat gaat hem sowieso niet worden. En PSV gaat echt geen 15 mln betalen voor een CV.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ik verwacht wel een vrij stevige renovatie. Als je in elke linie een aantal spelers moet vervangen kun je toch wel spreken van een grondige renovatie lijkt me.

Guti, Sangare en Simons willen of gaan eventueel vertrekken.

Hazard, Silva, Savio en Branthwaite zijn gehuurd en zo goed als onhaalbaar. En Hazard voegt bovendien veel te weinig toe. Savio voegt zelfs helemaal niks toe. Was overigens eerst van mening dat je afscheid van Fabio moet nemen als hij niet te betalen is maar ik vind wel dat hij zoveel toevoegt dat een jaar huur bespreekbaar is.

Drommel, Teze, Obispo, Ghazi en Vertessen mogen wmb door geselecteerd worden. Terwijl het voor Saibari beter is om een jaartje verhuurd te worden.

Dan heb je nog een handjevol huurlingen waar een beslissing over genomen moet worden en van die spelers zie ik alleen in Sambo een optie.

Hou je over

Benitez, Waterman, Peersman

Boscagli, Ramalho, Mwene, Sambo, Mauro, van Aanholt

Veerman, Til, Simons

De Jong, Bakayoko, van Duiven

Dan moet je in elke linie aan de bak. Twee centrale verdedigers, 3 middenvelders, en 3 aanvallers. Vanuit de jeugd komt er op korte termijn niet heel veel door wat meteen in te passen is. Van Duiven vind ik het verst in zijn ontwikkeling en die zie ik wel doorschuiven.

Maar het allerbelangrijkste is dat er op zeer korte termijn knopen worden doorgehakt wie er trainer is en hoe we gaan spelen. Als ze doorgaan met Ruud is mij dat prima maar spreek dat uit en zorg dat er spelers gehaald worden die passen in het systeem wat Ruud wil spelen.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Een topper op linksbuiten en een topper op CV en je bent al vele malen sterker dan dit seizoen. Het is te hopen dat Sambo en Bakayoko zich ontwikkelen, dan staat in mijn optiek de rechterkant ook goed genoeg.
Ronaldio
Meervoudig international
1
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23 jul 2022
Clubvoorkeur: PSV

Rikkert1234 schreef: 15 mei 2023, 07:35 Een topper op linksbuiten en een topper op CV en je bent al vele malen sterker dan dit seizoen. Het is te hopen dat Sambo en Bakayoko zich ontwikkelen, dan staat in mijn optiek de rechterkant ook goed genoeg.
Ja en een goede VM. Die wel bij Veerman past. En hem beter laat spelen.
Het liefst eentje die de lijnen kan uitzetten. Type Timmy Simons.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

https://www.ed.nl/PSV/veel-werk-aan-de- ... haring_web

Iemand die het hele bericht kan delen?

Lees allemaal aparte dingen in de reacties van de tweet.
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

ComeOnPSV schreef: 17 mei 2023, 15:56 https://www.ed.nl/PSV/veel-werk-aan-de- ... haring_web

Iemand die het hele bericht kan delen?

Lees allemaal aparte dingen in de reacties van de tweet.
Je doelt op Rabanal?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

ComeOnPSV schreef: 17 mei 2023, 15:56 https://www.ed.nl/PSV/veel-werk-aan-de- ... haring_web

Iemand die het hele bericht kan delen?

Lees allemaal aparte dingen in de reacties van de tweet.
Er is nog veel onduidelijkheid.
- Per 1 juli stopt Van Breukelen, die zou opgevolgd worden door Boudewijn Zenden, althans dat was de wens vanuit de RvC, maar gaat niet gebeuren waarschijnlijk. Waterreus wordt genoemd als alternatief maar is niet benaderd en naar verluidt ziet de RvC het niet in hem zitten. Ook Ton van Veen moet vervangen worden als financiële man omdat hij ermee gaat stoppen
- In de staf is bekend dat Ooijer er mee stopt, het is onduidelijk wat Rutten gaat doen en Rabanal wordt even genoemd, schijnt wat onenigheid te zijn geweest rond de winsterstop maar is intern opgelost
- Selectie wordt niet veel nieuws genoemd. PSV zoekt tweede keeper, ziet in Drommel nog steeds een toekomstige 1e keeper dus liefste verhuren op goed niveau, als dat niet lukt verkopen. 4e keeper zou uit de jeugd kunnen komen.
- Verdediger: alleen Van Aanholt is zeker. Boscagli zal waarschijnlijk blijven maar PSV zoekt naar een sterke linksbenige verdediger, Gerrit waarschijnlijk te duur. Ramalho is veel interesse voor, m.n. uit Turkije en Teze heeft aangegeven te willen vertrekken. Obispo en Mauro moeten herstellen waarna Obispo evt. verkocht kan worden
- Middenveld: Sangaré en Guti mogen weg. Xavi moet centraal punt worden
- Aanval: Luuk en Bakayoko sluiten zeker aan. El Ghazi in principe ook. Hazard terug naar Dortmund, Fabio waarschijnlijk te duur. Van Duiven dient zich aan en Saibari wordt nog een beslissing over genomen.

De verwachting is als PSV zondag CL veilig stelt, althans de voorronde, dat er snel meer duidelijkheid komt.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Rabanal zat eerst ook standaard op de bank tijdens wedstrijden, maar is na een tijd 'verbannen' naar de tribune.
Volgens Ruud was de bank te vol.

Ik ben benieuwd wat er voorgevallen is tussen Rabanal en Ruud (en/of andere stafleden).
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dus een aantal basisspelers gaat volgend jaar zeker vertrekken of heeft een duidelijke vertrekwens. Benieuwd hoe zij de komende wedstrijd(en) in zullen gaan, niet geblesseerd raken lijkt dan belangrijker dan winnen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26036
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

El Sordo schreef: 18 mei 2023, 14:37 Dus een aantal basisspelers gaat volgend jaar zeker vertrekken of heeft een duidelijke vertrekwens. Benieuwd hoe zij de komende wedstrijd(en) in zullen gaan, niet geblesseerd raken lijkt dan belangrijker dan winnen.
Of een transfer verdienen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Ren Höek schreef: 18 mei 2023, 14:17 Rabanal zat eerst ook standaard op de bank tijdens wedstrijden, maar is na een tijd 'verbannen' naar de tribune.
Volgens Ruud was de bank te vol.

Ik ben benieuwd wat er voorgevallen is tussen Rabanal en Ruud (en/of andere stafleden).
Vergis ik mij als ik zeg dat Rabanal juist voorspraak van RvN was aangetrokken? Kan het mij niet meer goed herinneren. Jammer als het dan toch niet blijkt te werken zoals je voor ogen had. Maar dan kun je vanzelfsprekend beter afscheid van elkaar nemen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26036
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

psvgouda schreef: 18 mei 2023, 16:14Vergis ik mij als ik zeg dat Rabanal juist voorspraak van RvN was aangetrokken? Kan het mij niet meer goed herinneren. Jammer als het dan toch niet blijkt te werken zoals je voor ogen had. Maar dan kun je vanzelfsprekend beter afscheid van elkaar nemen
Het was het type trainer wat hij wilde hebben. Niet per se de persoon Rabanal. Maar als ik het goed begrijp ligt dit allang weer achter Ruud & Rabanal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... panje.html

Lijkt op basis van een simpele aanbeveling uit Spanje te zijn geweest dat Ruud hem wilde hebben.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 18 mei 2023, 18:23 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... panje.html

Lijkt op basis van een simpele aanbeveling uit Spanje te zijn geweest dat Ruud hem wilde hebben.
Uiteraard ging dat op basis van een aanbeveling. Als je mensen aan je staf toevoegt waar je nog niet eerder mee hebt gewerkt lijkt me dit ook niet meer dan logisch.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dr. Gonzo schreef: 18 mei 2023, 18:45
Josef Dettelbacher schreef: 18 mei 2023, 18:23 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... panje.html

Lijkt op basis van een simpele aanbeveling uit Spanje te zijn geweest dat Ruud hem wilde hebben.
Uiteraard ging dat op basis van een aanbeveling. Als je mensen aan je staf toevoegt waar je nog niet eerder mee hebt gewerkt lijkt me dit ook niet meer dan logisch.
Je legt de nadruk verkeerd. Hij zoekt in Spanje bij de bond en Real Madrid, krijgt vervolgens een aanbeveling die op basis van z'n linkedin bij beide partijen niet heeft gewerkt, en de afgelopen jaren werkzaam was bij nota bene Willem II. Maar kennelijk was 't toch genoeg om te zeggen "ok die neem ik".
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
El Dante
Bankzitter
3
Berichten: 253
Lid geworden op: 4 nov 2020

Menno1 schreef: 15 mei 2023, 01:03
Ardbeg schreef: 15 mei 2023, 00:34 @Menno1 Je zegt elk jaar dat we geen geld hebben. Licht die 15-20 miljoen eens toe buiten "we willen niet dat". Vertel eens wat het potje is wat PSV voor deze periode is ipv schatten. Want waar schat je het op. Gevoel? Cijfers? Feiten?
Ja en meestal heb ik gelijk :)

Maar mijn berekening is op basis van het volgende:

1. Brands zei dat de verkoop van Gakpo niet voldoende was om alle tekorten te dekken.
2. Volgend seizoen hebben we weer een te kort, die is nu gedekt met verkoop van Madueke
3. Om budget te creeren heb je dus 1 grote verkoop sowieso nodig: dat moet Sangare gaan worden.
4. PSV wilt zowel de salarissen als de afschrijvingen naar beneden schroeven. Die afschrijvingen schieten weer omhoog als PSV weer enorm gaat investeren natuurlijk.

Kortom, mijn verwachting is dat PSV niet meer als 20 miljoen gaat investeren. Tenzij:

1. CL gehaald wordt; dan verwacht ik nog minstens 1 grote aankoop er bij.
2. Er een grote verkoop wordt gedaan. Bijvoorbeeld Xavi die voor 50 miljoen naar Arsenal vertrekt of zo.

Maar zelfs dan blijft punt 4 van toepassing: de afschrijvingen mogen niet te veel oplopen, aan de andere kant als je Xavi verliest, dan moet er echt kwaliteit bij, anders kan je komend seizoen gelijk schriftelijk afdoen.
Wanneer heeft Brands gezegd dat de verkoop van Gakpo niet genoeg was om tekorten te dekken? Ik kom namelijk alleen tegen dat we net zoals het jaarverslag van vorig jaar het seizoen zegt elk jaar starten met een tekort van 40 miljoen (operationeel verlies + afschrijvingen transfersommen), dan zou de verkoop van Gakpo dat toch moeten dekken?
https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... ou-gaan%27

Dat betekent ook dat het geld van Madueke een soort overschot van +- 30 miljoen is in het huidige boekjaar, waarvan een deel als EV-vulling gebruikt zal worden (is aardig naar beneden gegaan tijdens Corona seizoenen), maar het lijkt het me ook logisch dat PSV een deel van dit overschot zal aanwenden om vóór 31 juni hiernaast in ieder geval 1 of 2 grote transfers te doen.

Volgend boekjaar is een heel ander verhaal, dan starten we weer met een tekort van 30 à 35 miljoen (ervan uitgaande dat PSV afschrijvingen daadwerkelijk beetje heeft teruggedrongen, maar correct me if I'm wrong), en zal de verkoop van Sangaré dit tekort dus net gaan dekken in het geval van een EL-seizoen. Maar, we hebben wel een shitload aan spelers die we nog willen verkopen en stiekem allemaal enkele miljoenen waarde vertegenwoordigen volgens Transfermarkt: Ramalho (3,5m), Vertessen (4,5m), Teze (6m), Drommel (3m), Romero (2,8m), Max (2m), Guti (7m). Dit geld zou je dus wel volledig in nieuwe spelers kunnen steken volgend boekjaar (na de verkoop van Sangaré), dat zou neerkomen op zo'n 20 miljoen min makelaarspremies etc.

Totaal kom je deze zomer plus volgende winter dus uit op een totaalbedrag wat je kan investeren van 30-40 miljoen, afhankelijk van de verkoop van spelers natuurlijk.
Laatst gewijzigd door El Dante op 19 mei 2023, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Brands heeft ik meen begin januari, maar het kan ook eind januari zijn, aangegeven dat de transfer van Gakpo net niet voldoende was en dat er nog een kleine verkoop of een extra ronde in Europa nodig zou zijn voor break-even. Hierbij is het wel zo dat er in de zomer nier zo veel verkocht was en dat spelers als Götze, Doan en Sadilek al mee waren genomen in het vorige boekjaar. Daarnaast heeft PSV de afgelopen twee transferperiodes wel aardig schoon schip gemaakt. Gakpo heeft zelf ook een gedeelte van de transfersom gekregen en de te behalen bonussen zitten er nog niet in.

De verkoop van Madueke heeft zowel voor liquiditeit als voor een overschot gezorgd. Het plan bij PSV afgelopen zomer was om in 3 jaar weer een Eigen Vermogen te hebben van vóór Corona. Met de verkoop van Madueke wordt verwacht dat dit nu eerder behaald gaat worden. De afschrijvingslasten zijn zeer waarschijnlijk al weer een stuk naar beneden gebracht, maar ga er maar niet vanuit dat alleen een verkoop van Sangaré voldoende is om de tekorten te dekken als PSV wederom geen CL weet te behalen volgend seizoen. Echter zijn behoorlijk wat spelers die individueel niet de hoofdprijs opleveren, maar bij elkaar het toch best een aardig bedrag kan worden.

Tot slot en met name met de extra CL plek en daarna hogere Europese gelden is het helemaal niet raar om de naar beneden afschrijvingslasten weer omhoog te brengen. Alles draait om prijs/kwaliteit verhouding en de ene 30 miljoen aan afschrijvingslasten is de andere niet. PSV is in deze situatie gekomen doordat de aankopen en huurspelers PSV veel te weinig gebracht heeft. Zowel sportief als financieel en de spelers van onderaf hebben dat moeten compenseren in plaats van dat die voor een groei hebben kunnen zorgen. De taak aan Stewart is om dat de komende jaren te veranderen en dan wordt er opeens een stuk meer mogelijk. De laatste jaren is het elke keer gaten vullen wat weer andere gaten creëerde. Het voordeel is dat PSV al een bepaalde koers heeft ingezet en dat het daardoor nu al onderweg is in plaats van dat het moet beginnen, maar alles zal staan of vallen met de uitvoering door Stewart hiervan.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

PSV heeft toch ook uit pure noodzaak een hap uit het partner/talentenfonds moeten halen? En dus niet om grote talenten te kopen, maar om gaten te dekken. Lijkt me dat daar ook een groot deel van de inkomsten weer naar toe zal moeten gaan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
El Dante
Bankzitter
3
Berichten: 253
Lid geworden op: 4 nov 2020

Juancho schreef: 19 mei 2023, 10:40 PSV heeft toch ook uit pure noodzaak een hap uit het partner/talentenfonds moeten halen? En dus niet om grote talenten te kopen, maar om gaten te dekken. Lijkt me dat daar ook een groot deel van de inkomsten weer naar toe zal moeten gaan.
Edit: onjuist, dus kan verwijderd worden
Laatst gewijzigd door El Dante op 19 mei 2023, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Alhoewel het meer iets is voor het financiële topic, is er al zeker wel 15 miljoen gestort van de 30 miljoen vorig boekjaar. (zie pagina 31) En die zaten op 30 juni 2022 niet in de liquide middelen. Nou stond PSV er op 30 juni 2021 dusdanig financieel beroerd voor terwijl de verkopen van de zomer van 2021 voor het grootste deel langlopende vorderingen waren dat PSV qua liquiditeit in de knel kwam. De situatie is nu anders en de opgaande lijn is weer ingezet. Echter betekend niet dat je de ogen moet sluiten van waar PSV vandaan kwam.

Daarom is goed aan- en verkoopbeleid zo ontzettend belangrijk. Dit behelst een behoorlijk percentage t.o.v. je reguliere inkomsten en daar heeft John de Jong flink in gefaald, niet alleen de zomer van 2019 en is het niet zo heel raar dat hij de wacht is aangezegd ondanks dat hij ook een aantal goede dingen heeft gedaan. Stewart mag laten zien hier veel meer oog voor te hebben en zorgen dat de transferbalans exclusief spelers van onderaf weer positief wordt of op zijn minst gelijk in plaats van zwaar negatief zoals onder De Jong. Dat is de manier om er zowel weer sportief als financieel bovenop te komen. Wat dat betreft ben ik heel erg benieuwd hoe hij het gaat doen. Hij is geen groentje meer, dus je mag hem direct volwaardig beoordelen op zijn functioneren.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Earnest Stewart