Earnest Stewart

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Juancho schreef: 27 jun 2023, 12:19 Je denkt toch niet serieus dat PSV rustig achterover hangt als men een stuk of 2 a 3 CV's moet verkopen voor men iets kan doen op de markt? Natuurlijk zal Stewart in dit geval daar zeker zo zijn netwerken voor inschakelen. En grote kans dat Brands dat ook doet. Wat ook regelmatig gebeurt is dat spelers betrokken worden bij bepaalde deals.
Rustig achterover hangen niet, nee, maar volgens mij is het hoogst ongebruikelijk dat dit soort dingen níet primair via zaakwaarnemers gaat, of dat zaakwaarnemers worden overgeslagen. Dat is ook logisch, want dat is hun baan: zorgen dat hun speler ergens terecht kan. Dat is in principe niet de taak van een TD.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 27 jun 2023, 12:34
Juancho schreef: 27 jun 2023, 12:19 Je denkt toch niet serieus dat PSV rustig achterover hangt als men een stuk of 2 a 3 CV's moet verkopen voor men iets kan doen op de markt? Natuurlijk zal Stewart in dit geval daar zeker zo zijn netwerken voor inschakelen. En grote kans dat Brands dat ook doet. Wat ook regelmatig gebeurt is dat spelers betrokken worden bij bepaalde deals.
Rustig achterover hangen niet, nee, maar volgens mij is het hoogst ongebruikelijk dat dit soort dingen níet primair via zaakwaarnemers gaat, of dat zaakwaarnemers worden overgeslagen. Dat is ook logisch, want dat is hun baan: zorgen dat hun speler ergens terecht kan. Dat is in principe niet de taak van een TD.
Ik zeg dan ook niet dat het niet primair aan de zaakwaarnemer en speler is. Dat maak jij er van. Ik zeg dat het ook taak is van een TD om dat proces te versneller zodat je, in dit geval bij PSV, ook zelf verder kan. Het kan ook zijn dat Stewart bijv. een speler zelf in de markt zet, of dat nu via zaakwaarnemers of clubs gaat.

En dat werd door een paar hier bijna ontkracht wat in mijn beleving absoluut niet klopt. Dat percentage ligt wel hoger van 1%.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Nou, ik geloof dat je die oud-profs en -voetballers misschien een appje moet sturen met de vraag of ze je dit nog eens een keer precies zouden willen uitleggen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Omdat jij er anders over denkt? Waarom zou ik...
Sterker nog, als jij denkt dat een TD daar amper tot geen rol in heeft leef je vooral in een heel, heel ver voetbal verleden.
Laatst gewijzigd door Juancho op 27 jun 2023, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 27 jun 2023, 12:42 Nou, ik geloof dat je die oud-profs en -voetballers misschien een appje moet sturen met de vraag of ze je dit nog eens een keer precies zouden willen uitleggen.
Dit zou ik wel willen zien. Juancho die aan oud-profs uitlegt hoe de voetballerij in elkaar zit :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 27 jun 2023, 12:44 Omdat jij er anders over denkt? Waarom zou ik...
Sterker nog, als jij denkt dat een TD daar amper tot geen rol in heeft leef je vooral in een heel, heel ver voetbal verleden.
Ik heb deze en vorige week meerdere TD's gesproken, dus ik geloof niet dat ik in een heel, heel ver voetbalverleden leef. Ik geloof vooral dat jij en die ex-profs nog eens een goed gesprek kunnen hebben over wat de gangbare manier van functioneren van zo'n TD is. Ik wilde je vooral aanmoedigen dat op te zoeken.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ah sorry, ik was ff vergeten dat alles wat jij zegt klopt en de enige waarheid is. Wat dom van me! Oprechte excuses!

Wel lekker chill baantje dan voor Stewart: zeg Timo, Anwar, Eric, Andre, Philips, Joel, Yorbe, Armindo, we hebben liever dat jullie gaan omdat we anders niet kunnen door selecteren. Maar kijk maar met je zaakwaarnemer wat je wil doen. Anders tot 1 juli 🙌🏼
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 27 jun 2023, 13:00 Ah sorry, ik was ff vergeten dat alles wat jij zegt klopt en de enige waarheid is. Wat dom van me! Oprechte excuses!
Dit soort persoonlijke verwijten zijn zo jammer en onnodig. Je kan beter dan dit.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Wat verwacht je dan na je eerdere post Yhkim? Je hoeft het niet met mijn mening eens te zijn maar je begon zelf met een naar toontje hé. Kan best zijn dat jij andere dingen hoort dan ik. Ooit aan gedacht? Of dat er iets van een tussenweg is en het genoemde percentage een stuk hoger ligt?

Je stelt eerder een oprechte vraag. Geef ik antwoord ga je cynisch lopen doen want het past niet in jouw beeld. Je kan beter dan dat.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wat jij wil hoor, het was slechts een advies voor jou om e.e.a. op te helderen.

Ik zal de TD van een Argentijnse club vanavond eens vertellen dat hij z'n taken helemaal verkeerd uitvoert. Dan weet ik zeker dat een van ons twee vandaag in elk geval een leuk gesprek over dit thema heeft :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Het gebrek aan in -en uitgaande transfers doet weer wat met de gemoederen, zie ik. Eerlijkheidshalve wil ik ook die aankondigingen zien. Het is enerzijds goed voor PSV dat het binnenshuis wordt gehouden maar voor de tranfergekken zoals ik, is het een tijd waarin je een beetje ongeduldig wordt.

Ik blijf positief ingesteld totdat er reden is om dit niet te zijn: Laten we hopen dat er straks ineens drie of vier spelers tegelijkertijd aangekondigd worden :mrgreen:
Gebruikersavatar
GiveCup2day
Geselecteerd voor Oranje
2
Berichten: 818
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Ah, de transferperiode is nog best een beetje koud bij Ernie. Gelukkig maken @Ykhim en @Juancho de boel wat heter. Noa Lang incoming?

Overigens wijs ik jullie graag op de quote of mention mogenlijkheden van dit forum. Knap staaltje vernuft hoor!
FC Bracke
Lid 2e elftal
3
Berichten: 171
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ykhim schreef: 27 jun 2023, 13:14 Wat jij wil hoor, het was slechts een advies voor jou om e.e.a. op te helderen.

Ik zal de TD van een Argentijnse club vanavond eens vertellen dat hij z'n taken helemaal verkeerd uitvoert. Dan weet ik zeker dat een van ons twee vandaag in elk geval een leuk gesprek over dit thema heeft :mrgreen:
Is dat diezelfde club als waar een speler in de startblokken staat om naar onze mooie club te verhuizen? Indien ja - waar ga je heen dan vanavond??
040-076
International
2
Berichten: 896
Lid geworden op: 30 aug 2021

Je zou denken dat ons Earnie nog lekker op Aruba zit.
Marcel for president!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

FC Bracke schreef: 27 jun 2023, 13:25Is dat diezelfde club als waar een speler in de startblokken staat om naar onze mooie club te verhuizen? Indien ja - waar ga je heen dan vanavond??
Vanavond ben ik te vinden op een Eindhovens terras :mrgreen:

Of ik daarvoor of daarna spreek met een TD die een speler aan ons verkoopt: geen idee nog. Hopelijk!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ykhim schreef: 27 jun 2023, 13:41
FC Bracke schreef: 27 jun 2023, 13:25Is dat diezelfde club als waar een speler in de startblokken staat om naar onze mooie club te verhuizen? Indien ja - waar ga je heen dan vanavond??
Vanavond ben ik te vinden op een Eindhovens terras :mrgreen:

Of ik daarvoor of daarna spreek met een TD die een speler aan ons verkoopt: geen idee nog. Hopelijk!
Ik ook. Ik zal eens opletten of ik iemand zie met zo'n telefoonhoesje:

Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 27 jun 2023, 13:14 Wat jij wil hoor, het was slechts een advies voor jou om e.e.a. op te helderen.
Precies en dan doe je dus voorkomen alsof wat jij hoort de (enige) waarheid is. En dat vind ik nogal kinderachtig. Waarom vraag je het dan uberhaubt als je toch al voor jezelf hebt bepaald dat wat jij hoort de (enige) waarheid is? Of ga jij op basis van wat ik post ook even om opheldering vragen? Antwoord kan ik wel raden....
Ik zal de TD van een Argentijnse club vanavond eens vertellen dat hij z'n taken helemaal verkeerd uitvoert. Dan weet ik zeker dat een van ons twee vandaag in elk geval een leuk gesprek over dit thema heeft :mrgreen:
Ik denk dat je het nu weer in het extreme trekt zoals je eerder ook al deed. Ik zeg nogmaals nergens dat de verkoop niet primair vanuit speler en zijn entourage moet komen op moment dat PSV zegt, we selecteren liever door. Want natuurlijk is de speler leidend, hij zal grotendeels gaan bepalen waar hij gaat spelen ook oa met een heel gezin dat vaak mee moet. Echter, en daar ageerde ik op, het is weldegelijk onderdeel van het takenpakket van een TD om dat proces ook te stimuleren en met het netwerk dat elke club wel heeft iets proberen te forceren of te versnellen.

Dat is het enige wat ik aangeef. Als jij denkt dat dit NIET behoort tot het taken pakket van een TD, prima, dan denken we daar idd volstrekt anders over. Het wordt alleen een beetje irritant als zaken in het extreme getrokken worden om blijkbaar lollig te doen of je gelijk te halen of whatever.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 27 jun 2023, 13:54Precies en dan doe je dus voorkomen alsof wat jij hoort de (enige) waarheid is. En dat vind ik nogal kinderachtig. Waarom vraag je het dan uberhaubt als je toch al voor jezelf hebt bepaald dat wat jij hoort de (enige) waarheid is? Of ga jij op basis van wat ik post ook even om opheldering vragen? Antwoord kan ik wel raden....
Nogmaals: ik heb aardig zicht op wat een gangbare manier van functioneren van een TD is en herken totaal niet wat jij in eerste instantie betoogde. Jij ziet mij vervolgens als iemand die altijd denkt gelijk te hebben, maar zo zit ik niet in elkaar. Dat kan vanuit mijn professie ook helemaal niet. Ik was ook wel degelijk van plan om eens rond te vragen of er ergens TD's zijn die in een ratio van 75:25 de eigenlijke rol van zaakwaarnemer op zich nemen. Tot zover het ''antwoord kan ik wel raden''. Als ik zo'n TD gevonden heb, dan laat ik het je weten hoor.

Ik denk dat Sensation er niet ver naast zit met z'n 99%. Niet dat mijn ervaring er verder toe doet hoor. Wat weet ik nou van voetbal hè.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Het is toch heel gebruikelijk en logisch dat een TD zijn netwerk/connecties gebruikt om een speler actief in de markt te zetten tegenover een fee (en dat hoeft dus niet direct de zaakwaarnemer van de betreffende speler te zijn), dus uiteraard speelt een TD een belangrijke rol in de verkoop van spelers. Dat daar uiteindelijk een kopende partij voor nodig is spreekt voor zich. Nogal onnodig die pedante toontjes hier richting @Juancho, maargoed het is geen geheim dat bepaalde leden hier zich nogal verheven voelen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het heeft niks te maken met mensen die zich verheven zouden voelen (wat een kutargument trouwens). Maar als iemand zegt dat transfers tot stand komen omdat TD's op zoek gaan naar nieuwe clubs, dan is het niet gek dat daar reacties op volgen. Zo werkt het namelijk alleen in uitzonderlijke situaties. Een TD is in principe verantwoordelijk voor de invulling van de eigen club, laat eventueel ongewenste spelers weten dat ze geen deel uitmaken van de plannen. Van daaruit mogen speler en zaakwaarnemer op zoek naar iets anders. Dat is geen kwestie van een meningsverschil hebben ofzo. Dit is hoe het in 99% van de gevallen werkt.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 27 jun 2023, 13:54 Precies en dan doe je dus voorkomen alsof wat jij hoort de (enige) waarheid is. En dat vind ik nogal kinderachtig.
Wat doe jij anders dan?
Los hiervan verwacht ik dat je geen tot heel weinig medestanders zal vinden van jouw mening over de taken van een TD, waar ik verwacht dat Ykhim juist wel veel medestanders heeft.

Een TD maakt natuurlijk wel eens gebruik van zijn netwerk om een eigen speler onder de aandacht te brengen, maar dat is vooral de taak van de zaakwaarnemer. Als de TD dit moet doen, dan kan de zaakwaarnemer naar (het grootste gedeelte van) zijn percentage fluiten en zal de club rekening moeten houden met een lagere verkoopprijs. Oftewel dat gebeurt bij uitzondering. Echt never nooit niet in een 25% van de transfers, zoals jij denkt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ykhim schreef: 27 jun 2023, 14:18 Het heeft niks te maken met mensen die zich verheven zouden voelen (wat een kutargument trouwens). Maar als iemand zegt dat transfers tot stand komen omdat TD's op zoek gaan naar nieuwe clubs, dan is het niet gek dat daar reacties op volgen. Zo werkt het namelijk alleen in uitzonderlijke situaties. Een TD is in principe verantwoordelijk voor de invulling van de eigen club, laat eventueel ongewenste spelers weten dat ze geen deel uitmaken van de plannen. Van daaruit mogen speler en zaakwaarnemer op zoek naar iets anders. Dat is geen kwestie van een meningsverschil hebben ofzo. Dit is hoe het in 99% van de gevallen werkt.
Dat eerste is absoluut geen argument, eerder een constatering van wat ik zie.

Een TD verkoopt actief zelf geen spelers in de zin van dat hij bij een marktkraam staat, maar spoort wanneer nodig natuurlijk wel zijn netwerk aan om eventueel het een en ander sneller in gang te zetten wanneer een bepaalde speler naar de uitgang wordt geduwd. Dat is de nuance die hier boven mijn post nogal ontbrak.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ren Höek schreef: 27 jun 2023, 14:18
Juancho schreef: 27 jun 2023, 13:54 Precies en dan doe je dus voorkomen alsof wat jij hoort de (enige) waarheid is. En dat vind ik nogal kinderachtig.
Wat doe jij anders dan?
Los hiervan verwacht ik dat je geen tot heel weinig medestanders zal vinden van jouw mening over de taken van een TD, waar ik verwacht dat Ykhim juist wel veel medestanders heeft.

Een TD maakt natuurlijk wel eens gebruik van zijn netwerk om een eigen speler onder de aandacht te brengen, maar dat is vooral de taak van de zaakwaarnemer. Als de TD dit moet doen, dan kan de zaakwaarnemer naar (het grootste gedeelte van) zijn percentage fluiten en zal de club rekening moeten houden met een lagere verkoopprijs. Oftewel dat gebeurt bij uitzondering. Echt never nooit niet in een 25% van de transfers, zoals jij denkt.
Nee dat lijkt me ook niet, en dat is maar goed ook want anders hebben we 3 TD's nodig die met al die spelers bezig moeten.

Overigens gaat het in eerste instantie om spelers te laten weten dat ze eventueel weg mogen. Dan worden dezelfde spelers door hun makelaars als schieten met hagel aangeboden bij elke competitie waar ze graag zouden willen spelen en met een beetje geluk hapt er een club. Maar voor het zover is, zeker onder een nieuwe trainer, denken spelers heel vaak dat ze een nieuwe kans krijgen en dat ze daar eerst zoet me zijn. Tegelijkertijd denkt een nieuwe trainer vaak ook nog eens kritisch naar de groep te moeten kijken. Roger had Boscagli en Teze ook wel weg kunnen doen maar koos ervoor ze een kans te geven.

Dat is in deze wel een 'giftige cocktail' want we willen juist tijdig verkopen, tijdig vervangen, tijdig de selectie klaar hebben om vervolgens klaar te zijn voor de vCL. Terwijl de situatie op dit moment meer de andere kant op vouwt. Een verkoop van Sangaré en Guti helpt wel mee voor het middenveld maar dan hebben we nog 3 posities achterin over.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 27 jun 2023, 14:18 Maar als iemand zegt dat transfers tot stand komen omdat TD's op zoek gaan naar nieuwe clubs, dan is het niet gek dat daar reacties op volgen. Zo werkt het namelijk alleen in uitzonderlijke situaties. Een TD is in principe verantwoordelijk voor de invulling van de eigen club, laat eventueel ongewenste spelers weten dat ze geen deel uitmaken van de plannen. Van daaruit mogen speler en zaakwaarnemer op zoek naar iets anders. Dat is geen kwestie van een meningsverschil hebben ofzo. Dit is hoe het in 99% van de gevallen werkt.
Misschien moet je dan eens afstappen van bovenstaande want ik zeg dat een TD ook actief mee kan handelen en de boel warm houden om overbodige spelers kwijt te raken zodat je daadwerkelijk ruimte en budget creeert om zelf aan inkomende transfers te doen.

En dat proces kan op 100x manieren, ik heb er een paar benoemd. Maar als jij nogmaals denkt dat het stopt voor een TD bij het gesprek met een speler: zeg Baumi, je hebt hier geen toekomst meer dus succes met het vinden van een nieuwe club en snel aub, dan denken we daar anders over.

En jij zal daarin ergens meer je gelijk hebben, ik ben er van overtuigd dat ik op basis van de info die ik ook heb ook deels gelijk heb. Nergens, nogmaals nergens stel ik dat een TD het werk van een zaakwaarnemer over neemt. Het kan ook zijn dat bijv. PSV een spelers en zijn entourage kan tippen over club X die wellicht interessant kan zijn omdat vanuit een netwerk bekend is dat ze zo'n type speler zoeken. Of dat PSV bij verhuur van een speler zelf actief het voortouw neemt om te bespreken of er een definitieve overstap na de verhuurperiode mogelijk is en onder welke voorwaarden ipv lui achterover hangen en maar hopen dat er een club komt.

Jij met al je kennis kan vast zelf zo ook wel 100x praktijk voorbeelden bedenken waarbij een TD net een stapje verder gaat om benodigde ruimte en budget te creëren.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Er zijn absoluut situaties waarin een TD een wat meer bepalende rol op zich neemt, maar ik weet ook absoluut zeker dat die verhouding niet 75:25 is en eerder in de buurt van die 99% komt. Los daarvan beschrijf je nu een wat meer genuanceerdere situatie, namelijk banden warm houden of her en der inventariseren hoe de vlag erbij hangt. Dat is wat anders dan een zeer leidende, actieve rol aannemen in het wegzetten van je spelers. Ook goed om over na te denken: heeft een TD van PSV eigenlijk wel tijd en energie om van een hele brede collectie clubs precies te weten wat hun (financiële) situatie is, wat zij aan spelers nodig hebben en hoe dat soort spelers bij de visie van die clubs past?

Hoe denk je trouwens dat zo'n attitude overkomt op eventueel geïnteresseerde kopers? Dat zo'n Stewart overal rondbelt om te zeggen dat 'ie Ramalho eigenlijk héél graag kwijt wil?
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 27 jun 2023, 15:25 Los daarvan beschrijf je nu een wat meer genuanceerdere situatie, namelijk banden warm houden of her en der inventariseren hoe de vlag erbij hangt. Dat is wat anders dan een zeer leidende, actieve rol aannemen in het wegzetten van je spelers.
Dit schrijf ik al de hele tijd hoor alleen jij en een paar anderen hebben op de één of andere manier het idee dat ik daarmee bedoel dat Stewart zelf clubs gaat bellen en spelers loopt aan te bieden buiten de speler en zijn entourage om. Dat is helemaal niet wat ik zeg of heb gezegd. Mijn stelling begon met de opmerking dat uitgaande transfers voor Stewart momenteel misschien nog wel belangrijker zijn dan inkomende, zeker als je praat over de achterhoede.

En ik kan het nog 100x zeggen, maar daarin kan je als TD een actieve rol in spelen om het proces en de kans van slagen op een uitgaande transfer te vergroten. Deels door de speler heel duidelijk te maken dat er geen toekomst meer is en deels om het netwerk dat je hebt aan te pakken om wellicht iets op gang te kunnen zetten. Dan kan je het weer heel zwart/wit en uitvergroot neerzetten zoals hieronder maar daar ben ik ondertussen wel een keer klaar mee. Ik noemde het eerder een bingo woordje hier op het forum, maar ik roep hem nu zelf maar: je moet wat nuance gebruiken....

Hoe denk je trouwens dat zo'n attitude overkomt op eventueel geïnteresseerde kopers? Dat zo'n Stewart overal rondbelt om te zeggen dat 'ie Ramalho eigenlijk héél graag kwijt wil?
Als je zo goed op de hoogte bent zoals je zegt te zijn, dan begrijp je ook wel dat dit overdreven manier van schrijven is om een netwerk te gebruiken voor uitgaande transfers. In de voetbalwereld wordt zo vreselijk veel informeel contact gelegd....

Verder verval ik in herhaling dus ik laat het hier even bij.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Earnest Stewart