Earnest Stewart

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De Realist schreef: 22 mei 2023, 17:23 Als het volgend seizoen in de winter alweer klaar is hebben we letterlijk een achterstand van 90 miljoen op zowel de nummer 1 als nummer 2 van dat seizoen. Good luck fixing that.
Het verschil in prijzengeld tussen CL en EL is dan 90 miljoen, ja? En als nr 3 heb je geen kans om je te kwalificeren voor de CL? En 90 miljoen meer te besteden levert je automatisch een hogere positie op (zoals we dit jaar bij Ajax kunnen zien)?

Ik hen je dit al eerder gezegd mbt dit onderwerp en doe het nog maar een keer: je doet je naam hiermee niet echt eer aan.

Datzelfde geldt voor @ShovingNE2, hij doet jouw naam ook niet echt eer aan, maar van hem zijn we dat gewend :mrgreen:
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ok, dus we zoeken een trainer die kan opbouwen, meteen kan oogsten want een belangrijk seizoen, die dus succesvol is en wint, het moet er goed uitzien en leuk om naar te kijken en het moet herkenbaar zijn en in lijn met de visie van de gehele club..... niet zo heel ambitieus op zich. En wat nu als er niemand is die bovenstaand allemaal heeft? Tyfen we die er in september al uit? En dan in november de volgende? En als we 4e worden in mei nog één? En dan in september ook een nieuwe TD en rond de kerst een nieuwe AD?
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

De Realist schreef: 22 mei 2023, 03:31 Ernie gaat na zondag met minimaal een punt op zak de markt op. Alle focus en energie op die wedstrijd nu.
Dat zou je toch ook van afgelopen zondag zeggen. Maar het leek ze een leuk idee om met zijn eigen kinderen het veld op te komen. Dan weet je al dat je niet 100% focus hebt op die wedstrijd.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

loginnaam schreef: 22 mei 2023, 17:44
De Realist schreef: 22 mei 2023, 17:23 Als het volgend seizoen in de winter alweer klaar is hebben we letterlijk een achterstand van 90 miljoen op zowel de nummer 1 als nummer 2 van dat seizoen. Good luck fixing that.
Het verschil in prijzengeld tussen CL en EL is dan 90 miljoen, ja? En als nr 3 heb je geen kans om je te kwalificeren voor de CL? En 90 miljoen meer te besteden levert je automatisch een hogere positie op (zoals we dit jaar bij Ajax kunnen zien)?

Ik hen je dit al eerder gezegd mbt dit onderwerp en doe het nog maar een keer: je doet je naam hiermee niet echt eer aan.

Datzelfde geldt voor @ShovingNE2, hij doet jouw naam ook niet echt eer aan, maar van hem zijn we dat gewend :mrgreen:
Vooruit, laat het verschil een beetje minder zijn. En dat ze in Diemen dit jaar letterlijk 100 miljoen door de plee hebben geflikkerd betekent niet dat dat de norm is. en dat de dan tweede club ook alles zomaar verbrandt vind ik ook niet echt aannemelijk. Buiten dat maakt het ons zelf gewoon ook minder aantrekkelijk en dat lijkt me het meest relevant.
Leuk trouwens die "kans om je te kwalificeren" maar gezien onze track record geef ik de voorkeur aan direct kwalificeren zeg maar.

Daarnaast: hoe laag ligt de lat als we na een - wat we nu wel kunnen concluderen - op voetbaltechnische ontwikkeling niet bepaald hoopgevend seizoen doodleuk gaan zeggen "ach we kijken het gewoon wel even aan komend jaar"
Jij mag het dan een seizoen als ieder ander seizoen vinden, ik zie dat toch net even iets anders.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

@De Realist Ik verwacht dat we elk seizoen het uiterste doen om het beste resultaat te halen met daarbij oog voor de lange termijn. In die zin is volgend seizoen niet anders dan de andere seizoenen. Ik zou ook niet blij zijn als we maar doorgaan op de manier als we nu doen als er geen wijzigingen in prijzengeld van het Europese voetbal zou zijn.

Maar dat fatalistische dat het eind van de wereld nabij is als we volgend seizoen niet bij de eerste twee eindigen komt me aardig de keel uit. Om te beginnen omdat de nummers 1 en 2 nul zekerheid hebben dat ze een jaar later ook weer bij de eerste twee eindigen, omdat de nummer 3 sowieso ook kans heeft om zich via de voorronde te plaatsen, omdat de nummer 3 een jaar later mogelijk ook zich rechtstreeks voor de CL kan plaatsen en de nr 4 via de voorronde, omdat één forse verkoop van een doorgebroken jeugdspeler dat gat ook kan dichten terwijl Jong Feyenoord nog in een jeugdcompetitie ronddwarrelt, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

@loginnaam ik snap je punt, en fatalistisch moeten mensen ook niet doen inderdaad; ik ben er alleen wel van overtuigd dat de eerste keer de boot missen, helemaal met waar wij nu vandaan komen, niet bepaald meehelpt. Natuurlijk kan het, maar ik begin liever met 1-0 voorsprong dan met 0-1 achterstand zeg maar ;)

Verder deel ik je gevoel wel enigszins op een bepaald vlak, zo kan ik niet meer horen dat mensen zeggen "als er ooit een kans was om kampioen te worden dan was het dit seizoen wel"
Alsof dat voor PSV zo uitzonderlijk is om eens een keertje kampioen te worden. Zoiets zouden ze dit jaar bij Twente, AZ of als je het heel bont wil maken Sparta kunnen zeggen. Al klopt het ook gewoon niet maar dat is een ander verhaal
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

@De Realist Natuurlijk zou het wel heel prettig zijn om volgend seizoen bij de eerste 2 te eindigen, maar er is simpelweg ook een kans dat dit niet lukt, ook al nemen we de beste beslissingen nu. Feyenoord en Ajax zitten nl. ook niet stil en tenminste één van de drie zal buiten de top 2 gaan eindigen. En dan heb ik liever niet dat we nu bijv. Dick Advocaat zouden aanstellen voor volgend seizoen omdat hij wel resultaat zou weten te halen, want als hij dat niet doet dan zijn we nog veel verder van huis. Gewoon normaal, goed beleid voeren, dan sta je ook het beste ervoor als het balletje net de verkeerde kant oprolt.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Moet gewoon beginnen met een schone lei, dus met een nieuwe trainer/staf en spelersgroep.
#simplythebest
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het probleem is een beetje dat er geen zee van tijd is zeg maar. Zondagavond een 2e plek 'vieren' en maandagochtend met ontslag uit elkaar gaan of zelfs nog later in de week door stevige evaluatie. Dan heb je 3 weken om een nieuwe trainer en staf te vinden. Een week of wat later start het seizoen al en moet je dus al versterkingen binnen hebben, die je dan moet halen zonder trainer?

Als Ruud gaat lijkt het allemaal zo makkelijk met een profiel vaststellen, een visie en beleid bepalen, nieuwe spelers erbij zoeken etc maar dit proces is niet iets waar je al weken mee bezig bent en ook niet doorgaans in 3 weken kunt doen. Stel je weet wat je wil maar de eerste 3 trainers zeggen nee, ga je dan zonder trainer beginnen? Het is niet zo eenvoudig als het lijkt.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

loginnaam schreef: 22 mei 2023, 17:44
De Realist schreef: 22 mei 2023, 17:23 Als het volgend seizoen in de winter alweer klaar is hebben we letterlijk een achterstand van 90 miljoen op zowel de nummer 1 als nummer 2 van dat seizoen. Good luck fixing that.
Het verschil in prijzengeld tussen CL en EL is dan 90 miljoen, ja? En als nr 3 heb je geen kans om je te kwalificeren voor de CL? En 90 miljoen meer te besteden levert je automatisch een hogere positie op (zoals we dit jaar bij Ajax kunnen zien)?

Ik hen je dit al eerder gezegd mbt dit onderwerp en doe het nog maar een keer: je doet je naam hiermee niet echt eer aan.

Datzelfde geldt voor @ShovingNE2, hij doet jouw naam ook niet echt eer aan, maar van hem zijn we dat gewend :mrgreen:
Die 90-100 miljoen is je startgeld. Zeer waarschijnlijk ga je veel meer binnenharken. En bedenk even dat spelers die CL spelen altijd meer opleveren. Zie nu weer het gehuil dat Kudus meer op gaat leveren dan Cody. Dat is realiteit.

Enerzijds wordt er nu al gehuild links en rechts dat Feyenoord heel veel miljoenen krijgt en ze veel meer mogelijkheden gaan hebben dan PSV. En dat is een verschil van een miljoen of 20 tussen CL en EL. Maar anderzijds is het niet zo erg als twee andere ploegen de 100 miljoen pakken en wij niet. Valt best mee en kijk Ajax. Die twee zaken rijmen niet met elkaar. Of het boeit niet dat Feyenoord CL heeft en wij niet en dan boeit volgend jaar ook niet. Of het boeit wel en dan boeit 1&2 volgend jaar helemaal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Is het daadwerkelijk 90 miljoen? En de EL/ECL-gelden? Het lijkt me tamelijk naïef om te denken dat je in dat geval geen achterstand oploopt indien je achter het net vist. Dat Ajax dit jaar ondanks die uitgaven niet loopt is eerder uitzondering dan regel. Dit jaar was belangrijk voor de basis, volgend jaar voor de oogst. De basis bestaat vooralsnog uit zure, schrale grond.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus schreef: 23 mei 2023, 05:53 Het probleem is een beetje dat er geen zee van tijd is zeg maar. Zondagavond een 2e plek 'vieren' en maandagochtend met ontslag uit elkaar gaan of zelfs nog later in de week door stevige evaluatie. Dan heb je 3 weken om een nieuwe trainer en staf te vinden. Een week of wat later start het seizoen al en moet je dus al versterkingen binnen hebben, die je dan moet halen zonder trainer?

Als Ruud gaat lijkt het allemaal zo makkelijk met een profiel vaststellen, een visie en beleid bepalen, nieuwe spelers erbij zoeken etc maar dit proces is niet iets waar je al weken mee bezig bent en ook niet doorgaans in 3 weken kunt doen. Stel je weet wat je wil maar de eerste 3 trainers zeggen nee, ga je dan zonder trainer beginnen? Het is niet zo eenvoudig als het lijkt.
ALS de informatie van de Tele klopt, waar het sterk op lijkt, dan kan ik mij niet voorstellen dat PSV niet al in het diepste geheim een tussenpersoon op pad heeft gestuurd om een lijst te maken met beschikbare en welwillende trainers. Het zou zomaar eens hard kunnen gaan na de laatste wedstrijd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het is het nieuwe gedrocht zodat clubs afzagen van de Super League. Maar dit is nog veel erger dan die Super League.

Hier staat nog verdubbeling wegens alleen TV gelden. Maar dat is zelfs alweer oud nieuws van 2,5 jaar geleden. Dat is opgekrikt vanwege de Super League.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... n-gat.html
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

ShovingNE2 schreef: 23 mei 2023, 06:57Die 90-100 miljoen is je startgeld
Ik heb nog geen uiteindelijke publicatie van de inkomstenverdeling van de nieuwe opzet gezien, maar mijn inschatting is dat je hiermee het startgeld ruim overschat. Eerste berichten van een paar jaar geleden gingen wel die kant op, maar toen zouden er ook nog 10 wedstrijden in de League fase zijn, dat zijn er nu maar 8 geworden. En er zijn verdere discussies geweest om het verschil met de Europa League niet te veel laten op te lopen. Ik denk dat je voorlopig iets van 60 miljoen aan gegarandeerde inkomsten voor ons moet aanhouden als we ons vanaf 2024 voor de CL plaatsen (voor Ajax zal dat waarschijnlijk wel meer zijn vanwege het coëfficiëntenscore element). Nog steeds een flink bedrag, maar Feyenoord laat gewoon zien wat je kunt bereiken met de juiste keuzes maken. En als je de CL haalt, kan je er niet zomaar vanuit gaan dat je het jaar erop ook de CL haalt en dus structureel je salarissen daarop aanpassen, zeker Feyenoord zal dat niet kunnen doen. Want dan ben je gewoon de sjaak als je CL eens niet haalt. Spring dus niet van de brug af mochten we volgend seizoen derde worden.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

En dat ligt indirect dus gewoon op straat? Tenminste, als dat gebeurt — en die info inderdaad blijkt te kloppen — dan is er toch niemand die gelooft dat er in korte tijd (want dat is nodig met het oog op nieuwe aanwinsten) op magische wijze pardoes een nieuwe trainer en staf op de Herdgang staat? Hoe dan ook zou dat een behoorlijke klap opleveren voor de een trainer die wellicht geen goede trainer is, maar wél een clubicoon. En de mogelijke komst van, bijvoorbeeld, Pepi, maar ook andere spelers die hopelijk al benaderd zijn, met wie is dat dan afgestemd?
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo schreef: 23 mei 2023, 07:26 En dat ligt indirect dus gewoon op straat? Tenminste, als dat gebeurt — en die info inderdaad blijkt te kloppen — dan is er toch niemand die gelooft dat er in korte tijd (want dat is nodig met het oog op nieuwe aanwinsten) op magische wijze pardoes een nieuwe trainer en staf op de Herdgang staat? Hoe dan ook zou dat een behoorlijke klap opleveren voor de een trainer die wellicht geen goede trainer is, maar wél een clubicoon. En de mogelijke komst van, bijvoorbeeld, Pepi, maar ook andere spelers die hopelijk al benaderd zijn, met wie is dat dan afgestemd?
Feyenoord haalt toch ook een Zerrouki en Vd Belt.
Als club haal je ook gewoon spelers die de scouting en td als groot talent of goede speler zien.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dat maakt het nog geen goed beleid, toch? En ook daar is het afwachten of die fikse investering wel een match met de plannen van de nieuwe trainer gaat zijn, al is een speler als Zerrouki gemakkelijker in te passen in meerdere manieren van spelen, terwijl een Pepi veel specifiekere kwaliteiten én valkuilen heeft.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Volgens mij moet je als club een lijn bepalen en daar zowel trainer als spelers bij zoeken. Dan ben je niet afhankelijk van onzekerheden zoals nu en kun je gewoon de kansen pakken als die zich voordoen. Wij zijn onder John's wanbeleid van Bommel naar Schmidt gegaan en van Schmidt naar Ruud. Daar is geen lijn in te ontdekken. God zegene de greep beleid. Maar de selectie moet ook weer afgestemd worden op het spel wat de trainer wil spelen en dat was de laatste jaren ook een probleem.

Ik heb er wel vertrouwen in dat we onder Stewart de stap vooruit weer gaan zetten ongeacht onze eindklassering op de ranglijst dit seizoen. Stewart is een slimme kerel en heeft voldoende ervaring om ons weer op de rit te krijgen. Grootste vraagstuk is nu natuurlijk met welke trainer we dat gaan doen en daar moet na zondag al een antwoord op komen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus schreef: 23 mei 2023, 05:53 Het probleem is een beetje dat er geen zee van tijd is zeg maar. Zondagavond een 2e plek 'vieren' en maandagochtend met ontslag uit elkaar gaan of zelfs nog later in de week door stevige evaluatie. Dan heb je 3 weken om een nieuwe trainer en staf te vinden. Een week of wat later start het seizoen al en moet je dus al versterkingen binnen hebben, die je dan moet halen zonder trainer?

Als Ruud gaat lijkt het allemaal zo makkelijk met een profiel vaststellen, een visie en beleid bepalen, nieuwe spelers erbij zoeken etc maar dit proces is niet iets waar je al weken mee bezig bent en ook niet doorgaans in 3 weken kunt doen. Stel je weet wat je wil maar de eerste 3 trainers zeggen nee, ga je dan zonder trainer beginnen? Het is niet zo eenvoudig als het lijkt.
Goh wie had nou kunnen verwachten dat je niet alles in 1 zomer kan doen :mrgreen: :lol:
Zonder gekheid, dat is natuurlijk (wederom) het probleem wat PSV zelf veroorzaakt: zwakke transferperiodes, je beste spelers niet vervangen en een trainer laten zitten die je tijdens het WK al had moeten/kunnen vervangen.

Je hebt verder natuurlijk wel een punt, alles zal in bijzonder rap tempo moeten na komende zondag. Maarja, geen excuus voor Brands en Stewart wat mij betreft.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Kolkmania
Bankzitter
2
Berichten: 272
Lid geworden op: 28 jun 2021

Met een 2e plek en bekerwinst kan Ruud met opgeheven hoofd vertrekken onder het mom van meningsverschil op het gebied van technisch beleid. Dit zou in mijn ogen het ideale plaatje zijn, mits er al concrete plannen liggen voor een vervangende trainer.

Trainers hebben tijd nodig, maar ik heb het hele seizoen geen moment het gevoel gehad dat er een lijn in het spel zit. Dat Luuk de Jong over elke bal struikelt en dat Bakayoko de meeste ballen in de tribune schiet moet je proberen doorheen te kijken. Maar dat de linies continu 30 meter uit elkaar staan, de restverdediging niet onder controle is, etc. is simpelweg pijnlijk. Elke trainer zou dat soort zaken binnen een paar maand voor elkaar moeten hebben.

Ik zie echter geen logische Nederlandse vervanger. Dus ik hoop dat we in dat geval ook op zoek gaan naar wat buitenlandse up-and-coming trainers.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Eens, zie ook geen Nederlandse vervanger, behalve de veel genoemde prof. Boosz, maar die is allesbehalve onomstreden. Iemand uit Stewarts (Amerikaanse?) netwerk, totaal onverwacht?
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

psvgouda schreef: 23 mei 2023, 10:27 Eens, zie ook geen Nederlandse vervanger, behalve de veel genoemde prof. Boosz, maar die is allesbehalve onomstreden. Iemand uit Stewarts (Amerikaanse?) netwerk, totaal onverwacht?
De Amerikaan Jesse Marsch is clubloos. Hier ook al een paar keer genoemd na vertrek van Roger.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

psvgouda schreef: 23 mei 2023, 10:27 Eens, zie ook geen Nederlandse vervanger, behalve de veel genoemde prof. Boosz, maar die is allesbehalve onomstreden. Iemand uit Stewarts (Amerikaanse?) netwerk, totaal onverwacht?
Interessante gedachte, MLS doorgespit, een kandidaat gevonden; Peter Vermes. Al sinds 2009 trainer bij Kansas, contract loopt tot december 2023.

https://runningtheshowblog.wordpress.co ... er-vermes/

Samenvatting (wellicht kan @Heruone hier beter induiken? ;) ):
► Laat Spoiler zien

Verder, dit is puur op basis van een paar artikelen, ontleed door een tactisch niet zo sterk persoon als ikzelf. Desalniettemin op het oog hanteert hij iig een tactiek die bij PSV zou passen. 0,0 idee over zijn specifieke kwaliteiten als coach, dit is natuurlijk een tactische analyse, maar hoe zich dat tot het niveau van PSV verhoudt...
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Komt goed uit zijn woorden in deze stressvolle situatie.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Zo horende denk ik dat Ruud niet echt het vertrouwen voelde van Stewart.

Gezamenlijk de groep toespreken vandaag zoals gepland (directie en trainer) is toch wel een beetje onder curatele stellen. Tenminste voor het gevoel.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Komt heel goed over inderdaad. Komt goed uit zijn woorden, weet wat hij zegt en geeft openheid.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Earnest Stewart