Earnest Stewart

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

DeEintovenaar schreef: 28 feb 2023, 11:53
11 Tinus schreef: 28 feb 2023, 11:47Waar ik me zorgen over maak is dat PSV denkt; oh we hebben 4 CV's onder contract, daar kunnen we geen 5e bij kopen voor er één weg is. Of oh we hebben Bakayoko en van Duiven die ooit die stap kunnen maken dus laten we niet investeren in de aanval. Of oh we hebben Sambo Mwene Teze en Mauro als opties voor rechtsback dat lijkt me wel genoeg.
Ik deel deze mening alleen zie ik daar wel een probleem. PSV is niet in de positie om te stapelen (om in de term te blijven die hier vaker gebezigd wordt). Op het moment dat we 4 CV's hebben, die wij niet vinden voldoen, is het als PSV zijnde denk ik een enorm risico om daar een 5e aan toe te voegen. Wat doe je namelijk als geen van de eerste 4 vertrekt? Om wat voor reden dan ook? Dan zit het salarishuis echt bommetje, bommetje vol en kun je op andere posities niks meer.
Dat is wel echt een hele lastige afweging om te maken denk ik. Zelfde met rechtsback: wat doe je als je geen van die 4 kunt slijten, of maximaal 1 van die 4? Hoe ga je dat betalen? Ik vraag me dus wel een beetje af hoe realistisch het is om dusdanig proactief te handelen. Het zijn ook geen spelers waarvan je voor 99% zeker weet dat je ze verkoopt als je ze in de etalage zet.
Bij de Gakpo's, Madueke's, Xavi Simons' van deze wereld is dat anders: zet je die in de uitverkoop omdat je wil upgraden/verjongen/vernieuw (wat niet logisch is) verkoop je die spelers gegarandeerd maar dat is niet bij de Ramalho's, Teze's, Obispo's en Mwene's van deze wereld.
Normaal gesproken ben ik het helemaal eens met het niet stapelen, maar als je gewoon kwaliteit en tijd tekort komt moet je dit wel doen aankomende zomer. Gelukkig zien ze dit zelf ook in anders hadden ze Jarred niet geprobeerd te kopen. Ondanks dat Baumgartl normaal gesproken ook nog terug komt.

Wat je jezelf moet afvragen is of je veel transferinkomsten gaat genereren of niet met de huidige 5 contractspelers. Obispo wellicht als er in de PL iemand een pure verdediger zoekt, Teze lijkt me niet (en zou ik liever behouden als back-up CV), Boscagli speelt een jaar niet en Ramalho en Baumgartl hebben nog kortlopende contracten. Dus dan kun je het risico wel aan gaan en gewoon zelf het heft in handen nemen en zorgen dat je verdediging gerenoveerd is zodat de overbodige spelers dan door verschillende constructies uit kunnen vliegen.

Qua rechtsback idem dito, zorg dat je verdediging er staat en laat die spelers maar voor een oplossing zorgen.
Juancho schreef: 28 feb 2023, 11:54
11 Tinus schreef: 28 feb 2023, 11:47 Ik maak me geen enkele zorgen over het budget waarmee Ernie kan werken. Sterker nog, ik denk dat er maar weinig TD's zijn die straks naar hartenlust de markt op mogen kort na het seizoen.
Ik denk dat je dit enorm overschat. PSV moest niet voor niks fors bezuinigen he. Kan je aardig wat centjes binnen halen door transfers, maar dat wil niet zeggen dat je naar hartenlust de markt op kan. Ik denk eerder dat PSV heel gericht maar een paar aankopen gaat doen en verder ook ruimte houdt voor eigen talent en aangevuld met misschien een buitenkansje. We willen bijv. bijna allemaal graag een nieuwe RB maar Sambo komt ook terug. Wat ga je doen? Hem de kans geven of alsnog een goede RB halen.

Verder denk ik dat Ajax, zelfs als ze 2de worden, nog genoeg gaan/kunnen uitgeven met oog op de het belangrijke seizoen. En als Feyenoord kampioen wordt harken ze CL miljoenen binnen. Die kunnen dus ook aardig de markt op.

Kortom, ik denk dat je de financiele positie van PSV deze zomer iets te rooskleurig inschat. Maargoed, dat is mijn mening :mrgreen:
Dat bezuinigen is al grotendeels gebeurd. De transferinkomsten van 140 miljoen voor Madueke/Gakpo/Bruma/Sangaré lijkt me toch voldoende om 20 a 30 miljoen over te houden om te investeren?

Ja gokken op Sambo, dat is precies wat ik bedoelde wat PSV niet moet doen. Ik ga ervan uit dat PSV een betere rechtsback kan kopen dan Sambo/Mwene/Teze is en dat hoeft echt geen 9 miljoen te kosten. Als Sambo de nieuwe Sadilek is, en daar lijkt het op, dan moet je een keuze maken tussen die opleidingsclub zijn of om de prijzen te spelen. Dat Feyenoord en Ajax beide ook door kunnen is ongetwijfeld zo maar bij Ajax komt er weer een nieuwe trainer en bij Feyenoord ook normaal gesproken dus dan denk ik dat er genoeg kansen liggen zolang je zorgt dat je het zelf op de rit hebt.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Het zijn allemaal mooie wensen en goede voornemens. Maar hiermee ga je voorbij aan 1. de vaak chaotische dynamiek van een transferperiode en 2. het gegeven dat PSV al lang niet meer tegen de top van de voetbal apenrots aanschuurt en daarmee niet in de positie is om veel gewicht in de schaal te leggen. Niettemin eens dat je zoveel mogelijk pro-actief zou moeten zijn en je plannen B en zelfs C moet hebben. Die zijn er ongetwijfeld ook. PSV is altijd redelijk creatief geweest in dit opzicht, soms is dat geslaagd, vaker niet, maar dat is het risico van het vak. Er zijn gelukkig wat mogelijkheden door de verkoop van Madueke, die het hopelijk mogelijk maakt om minder afwachtend te zijn als het window weer opengaat. Key wordt de vervanging van Sangaré en een of beide vleugelaanvallers. Waarbij ik hoop dat Bakayoko zich voldoende doorontwikkelt zoadat die het probleem op rechts oplost. Daarnaast is een cv naast Gerrit - uiteraard in de hoop dat men deze definitief weet binnen te halen - geen overbodige luxe. Of de andere aanwezige cv's - Boscagli, Ramalho, Teze, Obispo - zich weten te schikken is dan tenslotte bepalend of je back ups voor deze positie moet halen, waarbij mogelijk Van de Blaak die plek ook kan opvullen, gesteld dat zijn ontwikkeling voldoende is, maar dat is op dit moment allesbehalve duidelijk.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

De strategie zal niet heel anders zijn dan afgelopen zomer. Ik hoop dat er daarnaast meer mogelijk is voor de langere termijn. Aanvallend moet er iets meer gebeuren dan Rikkert nu denkt. Als je Silva wederom kan huren moet er nog een echte linksbuiten bij. El Ghazi vind ik rechtsbuiten beter, die mag het uitvechten met Bakayoko.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Precies, ik denk dat je eenzelfde soort periode gaat krijgen. PSV zal, zeker als het wel 2de wordt, al vroeg 1-3 spelers willen halen. Vervolgens met die groep het seizoen in gaan en dan afhankelijk wel wel/geen CL (of in het slechtste geval wel/geen EL) en wel/geen buitenkansjes nog wat willen doen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

11 Tinus schreef: 28 feb 2023, 12:04Normaal gesproken ben ik het helemaal eens met het niet stapelen, maar als je gewoon kwaliteit en tijd tekort komt moet je dit wel doen aankomende zomer. Gelukkig zien ze dit zelf ook in anders hadden ze Jarred niet geprobeerd te kopen. Ondanks dat Baumgartl normaal gesproken ook nog terug komt.

Wat je jezelf moet afvragen is of je veel transferinkomsten gaat genereren of niet met de huidige 5 contractspelers. Obispo wellicht als er in de PL iemand een pure verdediger zoekt, Teze lijkt me niet (en zou ik liever behouden als back-up CV), Boscagli speelt een jaar niet en Ramalho en Baumgartl hebben nog kortlopende contracten. Dus dan kun je het risico wel aan gaan en gewoon zelf het heft in handen nemen en zorgen dat je verdediging gerenoveerd is zodat de overbodige spelers dan door verschillende constructies uit kunnen vliegen.
Laat ik vooropstellen dat ik deze mening deel. Ik vind eigenlijk ook dat je direct je selectie op orde moet hebben. Maar ik vraag me af hoe realistisch dit is. Transferinkomsten en salarishuis zijn losse onderdelen en ook al heb je voldoende inkomsten gehad kan het nog zo zijn dat het salarishuis vol zit. Hopelijk is dat deels opgeruimd deze winter.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Verwacht geen wonderen van hem. Hij is al lang weg uit Europa dus zijn beeld van die markt zal minder zijn. Kijk zo'n Gerrit is een voltreffer gebleken die enkel gekomen is omdat Brands hem goed kende. Wel kent Stewart de Amerikaans markt op zijn duimpje. Alleen die markt is wat tricky gezien het niveauverschil met Europa.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Werk zat voor onze Ernie!

Selectiesamenstelling: Ik zou persoonlijk heel graag willen zien dat PSV eens toewerkt naar een smalle selectie en keuzes durft te maken. We hebben echt een hele grote groep spelers waarvan een hele hoop net niet / twijfelgevalen. Mijn voorkeur zou zijn om een kern van zo'n 16 gelijkwaardige spelers te hebben (bovenkant eredivisie niveau) aangevuld met toptalenten. Het liefste heb je in elke linie 1 a 2 spelers die eigenlijk in de basis horen maar er door concurrentie net buiten vallen. Dan heb ik het over spelers als Sangare, Veerman, Benitez, Branthwaite, Xavi en Mauro. Sangare zal verkocht worden maar hopelijk is er dan toch geld voor een vervanger. De 16 topspelers is een utopie voorlopig. Het liefste zie je een twijfelgeval vertrekken (of meerdere) en dat daar dan juist een versterking voor terug komt. Aangezien we niet in de buurt van die 16 topspelers zitten zullen we de bovenkant vd middelmaat moeten zien te behouden en de rest het liefst verkopen. Maar niet meer zo'n grote groep met dure middelmaat zoals nu.

contractverlengingen: Xavi en Babadi lijken me het meest belangrijk. Maar ook talenten als vd Blaak en van Duiven moeten nu al verlengd worden.

Twijfelgevallen / doorselecteren : We hebben best wat net niet spelers waar we mogelijkerwijs afscheid van willen nemen, zonder dat we uitverkoop houden. Spelers die niet brengen wat we willen maar aan de andere kant net voldoende zijn om in de breedte wat te betekenen. Wat gaan we doen met Ramalho, Teze, Obispo, Baumi, Saibari, el Ghazi, Guus Til, Boscagli en eerlijk gezegd ook Luuk de Jong. Allemaal spelers die net te afhankelijk va andere zijn en het niveau niet omhoog brengen en het niveau hebben dat je moet willen nastreven. Je kunt niet iedereen verkopen maar iedereen behouden is ook een groot probleem, dan houd je veel te veel dure middelmaat. Dit is de groep waar je op moet doorselecteren.

Huurlingen: Wat gaan we doen met: Hazard, van Aanholt, Silva, Savio en de allerbelangrijkste Branthwaite!!!!. Branthwaite moeten we koste wat kost zien te behouden. De enige fatsoenlijke verdediger in de afgelopen 10 jaar die we hebben gehad (naast Moreno).

Verhuurde spelers Wat gaan we doen met Sambo, Oppegard, Romero, Baumi en Vertessen?

Volgens mij zou je alles eraan moeten doen om de volgende spelers te behouden: Veerman, Benitez, Branthwaite, Xavi en Mauro. Het zegt genoeg over ons niveau dat ik er maar 5 kan opnoemen overigens.

Het liefst haal je dan nog een versterking of 3 met het geld van Sangare, Madueke en Gakpo.

We hebben al een keeper, een back, een CV, een centrale middenvelder en een aanvallende middenvelder die top eredivisie zijn. Daarnaast mag je hopen dat Bakayoko volgend seizoen nog wat beter speelt (vanuit PSV verwacht) en heb je dus een buitenspeler. Als je dit kunt aanvullen met 7 spelers die we al hebben zoals een Luuk de Jong, Sambo of van Aanholt, Vertessen of Silva, Til of Guti, Mwene (die sowieso) en 2 vd 4 CV'ers (Boscagli, Ramalho, Teze en Obispo). De rest wordt verkocht (Baumi, Romero, el Ghazi en 2 vd 4 verdedigers) of verhuurd (Saibari). De overige 3 koop je dan.

Dan heb je als keepers
Benitez, Drommel?, Peerman en Waterman. Ik zou Drommel niet vervangen en gewoon Peersman en Waterman als back-up houden indien Drommel wordt verkocht.

Verdediging
Mauro, Branthwaite, Mwene, aangevult met 2 vd 4 CV'ers (Boscagli, Ramalho, Teze of Obispo). Dat zijn er 5. Dan kun je er voor kiezen om bijvoorbeeld Sambo de kans te geven of PvA te kopen. Ik zou er in het geval dat je PvA niet koopt voor kiezen om dan alsnog 1 back te kopen die er direct staat. De 4e CV kan dan vd Blaak worden. Je kunt ook Sambo behouden en PvA kopen. Dan heb je dus met Mauro, Sambo, PvA en Mwene 4 backs. Branthwaite is de topverdediger en daarnaast heb je 2vd 4 CV'ers + vd Blaak. Dat zijn dan 8 spelers voor achterin.

Het liefste verkoop ik overigens alle 4 de middelmatige CV'ers en kopen we er 2 beesten voor terug. of verkopen we er 3 en halen we 1 versterking centraal achterin naast aankoop Branthwaite. Maar dat lijkt me niet realistisch. Ik denk dat het potje om de verdediging te versterken na Branthwaite wel op is.

Middenveld
Je behoudt sowieso Veerman en Xavi. Daarnaast behoudt je of Guti of Til en koop je een vervanger voor Sangare en probeer je een versterking te halen tov een Guti of Til. Matusiwa lijkt me een mooie versterking maar ben bang dat die niet betaalbaar is. Dan heb je 5 middenvelders en de 6e laat je vanuit de jeugd doorstromen. Dit kan de beste zijn van bijvoorbeeld een Nassoh of Tielemans.

Aanval
Dit is toch wel een zorgwekkende linie. We houden een Bakayoko en hopen dat hij zich doorontwikkeld. Daarnaast ontkom je er bijna niet aan om Luuk ook te behouden die eigenlijk te kort komt en te duur is. Ik zou dan wel een el Ghazi verkopen indien mogelijk, die gaat nooit opleveren wat hij kost. Afhankelijk van hoe hij zich ontwikkeld zou ik Vertessen terug halen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat je Silva nog een jaar huurt indien hij zich blijft ontwikkelen. Maar ik zou ook ruimte houden voor een van Duiven en een Babadi om door te schuiven. We hebben dan minimaal 1 aankoop nodig die een echte versterking is. Bij voorkeur een linksbuiten. Dan heb je een Silva en Babadi daarachter. Luuk, Silva en van Duiven voor de spits en Vertessen en Bakayoko voor rechts.

Dan kom je op
Benitez, Drommel/Peersman, Waterman.= 3
Mauro, Branthwaite, Mwene, vd Blaak, Sambo, PvA + nog 2 CV'ers waarvan bij voorkeur 1 of 2 aankopen. = 8
Veerman, Xavi, vervanger Sangare, Guti of Til, vervanger Guti / Til, Nassoh of Tielemans = 6
Bakayoko, Luuk, Vertessen (of vervanger), Silva, van Duiven, Aankoop, Babadi. = 7

Dat zijn er dan 24 met incl Branthwaite en van Aanholt zo'n 6 aankopen. Niet alle aankopen hoeven gekocht te worden. We hebben dit jaar Xavi en Benitez ook transfervrij opgehaald. Het moeten wel versterkingen zijn en niet breedte versterkingen zoals Til, el ghazi, Luuk etc. En ik snap dat dat bijna onmogelijk is, maar daarom hebben we Ernie natuurlijk ;)

Daarnaast zitten er dan zo'n 9 spelers uit de eigen jeugd in indien je Teze en Obispo verkoopt.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
2
Berichten: 269
Lid geworden op: 31 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Welkom Earnest.

Fijn dat we op directieniveau weer compleet zijn!
En nu na jarenlang gepruts weer goede keuzes maken. PSV is er zo ontzettend aan toe.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Welkom Earnest!
Mijn eerste advies op deze eerste dag; zie dit forum voor ongevraagd advies!
One can only hope
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Succes/sterkte pik!
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

In Earnest we trust.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
2
Berichten: 269
Lid geworden op: 31 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Vind het best vreemd dat het PSV account nog niks over Earnest heeft getwitterd. Geen foto, geen welkom, niks.....
Hij wordt misschien wel de belangrijkste pion uit je directie. Mag toch wel iets meer aandacht hebben?
Gebruikersavatar
Joofcorn
Jeugdinternational
2
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Paling Pirlo

Sjorsensjimmie schreef: 01 mar 2023, 15:53 Vind het best vreemd dat het PSV account nog niks over Earnest heeft getwitterd. Geen foto, geen welkom, niks.....
Hij wordt misschien wel de belangrijkste pion uit je directie. Mag toch wel iets meer aandacht hebben?
Hij wordt natuurlijk een beetje in de luwte gehouden. Teveel aandacht geven aan dit soort talenten werkt vaak averechts.
"Nulla è reale, tutto è lecito"
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Misschien wordt hij vanavond nog wel officieel gepresenteerd oid
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Laat zitten joh. Gewoon lekker in stealth-mode ongezien allemaal aanwinsten binnenharken.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Het doel moet zijn een kampioenswaardige selectie neer te zetten en binnen de financiële kaders te blijven. Dat laatste is al ingezet, maar hij mag zich wel gaan laten zien. En het zo verder een hele mooie bonus zijn als PSV dankzij Stewart kan profiteren van spelers aan de andere kant van de oceaan.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Benieuwd wanneer hij voor het eerst een succesje gaat boeken (contractverlenging Simons? vastleggen Van den Boomen of groot Amerikaans talent)..
Hoop dat we snel wat goed nieuws krijgen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik had het wel leuk gevonden als ze een interview met Earnie hadden gemaakt bij PSV TV. Niet per se om te weten wat zijn plannen zijn, maar gewoon een introductie / kennismaking. Wellicht komt het nog. Eerst even acclimatiseren misschien.
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Standbeeld schreef: 08 mar 2023, 19:24 Ik had het wel leuk gevonden als ze een interview met Earnie hadden gemaakt bij PSV TV. Niet per se om te weten wat zijn plannen zijn, maar gewoon een introductie / kennismaking. Wellicht komt het nog. Eerst even acclimatiseren misschien.
Waar heb ik dan daarstraks naar gekeken? :wonder:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Thoresen schreef: 08 mar 2023, 19:26
Standbeeld schreef: 08 mar 2023, 19:24 Ik had het wel leuk gevonden als ze een interview met Earnie hadden gemaakt bij PSV TV. Niet per se om te weten wat zijn plannen zijn, maar gewoon een introductie / kennismaking. Wellicht komt het nog. Eerst even acclimatiseren misschien.
Waar heb ik dan daarstraks naar gekeken? :wonder:
Sesamstraat? Ik heb op de site en YT van PSV niks gezien iig.
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

PSV TV chapter Steward espn 2 as we speak
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

We mogen Ernie zeggen ;)
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Snap ik, als er dan een keer getrubbel of gedoe is rond de club kan hij mooi zeggen: ik ben Ernie...
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Was om 18u ook al bezig op ESPN 1
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dan zal het later wel online komen. Bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Earnie it is.

Hij heeft gevoelsmatig niet de moeilijkste job. Geen gekke dingen doen en hij is ok.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Earnest Stewart