Covid-19

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2123 times
Been thanked: 1136 times

Covid-19

Bericht door J.B. » 12 aug 2020, 13:30

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

PCGC schreef:
12 aug 2020, 13:28
J.B. schreef:
12 aug 2020, 12:04
PCGC schreef:
12 aug 2020, 11:39
Met alle respect, als jij kan reizen (en vanuit het buitenland terug komt of van je stedentrip binnenlands), dan kan jij ook in het meerendeel van de gevallen die kosten wel ophoesten. Maar goed, je moet vooraf nu die keuze maken. Is mijn verblijf elders die $3000 waard? In het begin betaalde de overheid deze kosten, maar die hebben nu ook gezegd, we hebben iedereen de tijd gegeven om terug te komen (Australische staatsburgers, want de rest van de wereld kom sws het land niet in), als je daar geen gehoor aan hebt gegeven kun je nu zelf voor de eigen kosten opdraaien. En dat snap ik heel goed.
Stel, een dierbaar persoon in Nederland komt te overlijden en ik wil terug voor de begrafenis oid. Dan moet ik ook die keuze maken.
Ow, verkeerd gelezen, ik dacht het om eigen burgers ging. My bad..
Gaat het ook, buitenlanders komen het land niet binnen.
Die laat je toch niet betalen om verplicht in een hotel te moeten zitten? Dat vind ik dan toch wel apart. Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 369 times
Been thanked: 700 times

Bericht door PCGC » 12 aug 2020, 13:35

Wel als je ze al weken de tijd hebt gegeven om ‘thuis’ te komen vind ik. Ze hebben eerst de kosten voor eigen rekening genomen, maar na een 6 tal weken gezegd, luister over 2 weken moeten de mensen het zelf gaan betalen als ze daarna pas weer naar huis komen.
Stel dat er dalijk iets gebeurd in Nederland waardoor ik terug wil, dan is dat mijn keuze, dan hoeft Australië toch niet voor die keuze op te draaien?
En ik ben blij dat ze het zo doen, je kan helaas de burgers niet die verantwoordelijkheid zelf geven om 14 dagen zelf in quarantaine te gaan zitten in je eigen huis, dat doet toch bijna niemand. Kijk maar naar Nederland.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 12 aug 2020, 13:39

PCGC schreef:
12 aug 2020, 13:35
Wel als je ze al weken de tijd hebt gegeven om ‘thuis’ te komen vind ik. Ze hebben eerst de kosten voor eigen rekening genomen, maar na een 6 tal weken gezegd, luister over 2 weken moeten de mensen het zelf gaan betalen als ze daarna pas weer naar huis komen.
Stel dat er dalijk iets gebeurd in Nederland waardoor ik terug wil, dan is dat mijn keuze, dan hoeft Australië toch niet voor die keuze op te draaien?
En ik ben blij dat ze het zo doen, je kan helaas de burgers niet die verantwoordelijkheid zelf geven om 14 dagen zelf in quarantaine te gaan zitten in je eigen huis, dat doet toch bijna niemand. Kijk maar naar Nederland.
In het algemeen denk ik dat ik je niet helemaal begrijp mbt dit punt. Dus eerst wordt er wel een hotel beschikbaar gesteld? Maar na een tijdje niet meer in een bepaald gebied waar je gezeten hebt toen je besmet raakte?

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 394 times
Been thanked: 646 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 12 aug 2020, 13:48

J.B. schreef:
12 aug 2020, 13:39
PCGC schreef:
In het algemeen denk ik dat ik je niet helemaal begrijp mbt dit punt. Dus eerst wordt er wel een hotel beschikbaar gesteld? Maar na een tijdje niet meer in een bepaald gebied waar je gezeten hebt toen je besmet raakte?
Hij zegt dat mensen die overvallen werden terug gehaald zijn zonder eigen kosten. Maar mensen die nu willens en wetens het risico nemen, moeten zelf betalen.
Lijkt me prima en logisch. Ik vind dat wel terecht. Als je nu uit Chersonissos terugkomt en niet kunt werken, vind ik dat dit ook best op eigen kosten mag zijn.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 12 aug 2020, 13:50

Thijs85 schreef:
12 aug 2020, 13:48
J.B. schreef:
PCGC schreef:
Hij zegt dat mensen die overvallen werden terug gehaald zijn zonder eigen kosten. Maar mensen die nu willens en wetens het risico nemen, moeten zelf betalen.
Lijkt me prima en logisch. Ik vind dat wel terecht. Als je nu uit Chersonissos terugkomt en niet kunt werken, vind ik dat dit ook best op eigen kosten mag zijn.
Nu is ie helder, excuses. Had m niet meteen begrepen.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 12 aug 2020, 13:53

Hotels zijn altijd beschikbaar. Alleen nu moet je de rekening zelf betalen en voorheen deed de overheid dit.

Zo is het ongeveer gegaan:

1) Australië sluit de grenzen voor buitenlanders, en roept op dat Australische staatsburgers en mensen met een permanente verblijfsvergunning er slim aan doen om terug te keren naar ‘huis’. Bij terugkomst moet je dan wel 14 dagen in een hotel in quarantaine. De overheid heeft deze hotels afgehuurd als het ware. In elke grote stad met een internationale luchthaven hebben ze deze hotels afgehuurd. Ook het eten en de schoobmaak wordt gedaan door de overheid. Deze hotels worden bewaakt door beveiliging, politie en leger.
De overheid betaalt nu de rekening voor je.

2) Ergens in juni (wanneer de grenzen al 2 maanden dicht zijn en de Australische overheid meerdere keren heeft aangegeven dat Australiërs het beste naar huis kunnen komen) stuurt de Australische overheid een bericht uit dat Australische staatsburgers en mensen met een permanente verblijfsvergunning nog 2 weken hebben om terug te komen en dan op kosten van de overheid in hotel quarantaine te kunnen. Daarna zijn alle kosten die hiermee gemoeid zijn (rond de $3000 per persoon, en $5000 voor een familie) voor de rekening van diegene die terugkomt.

3) Midden juni gaat inderdaad de nieuwe maatregel in dat iedereen die nu nog Australië binnenkomt (staatsburger en mensen met een PV) zelf de rekening moet gaan betalen voor de 14 dagen hotelquarantaine.
En ja die is nog steeds verplicht. Je ontkomt er niet aan, want je wordt gewoon op het vliegveld opgewacht door politie en leger.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 12 aug 2020, 13:54

J.B. schreef:
12 aug 2020, 13:50
Thijs85 schreef:
J.B. schreef:

Ja verdomme, heb ik het net helemaal uit zitten tikken. Lul!😉

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 12 aug 2020, 13:55

PCGC schreef:
12 aug 2020, 13:54
J.B. schreef:
12 aug 2020, 13:50
Thijs85 schreef:

Ja verdomme, heb ik het net helemaal uit zitten tikken. Lul!😉
Nee, hij is duidelijk zo. En als ik het zo lees is het inderdaad wel eerlijk gedaan..

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1247 times
Been thanked: 2088 times

Bericht door Maikel_91 » 12 aug 2020, 14:43

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 12 aug 2020, 14:54

Rutte wordt nu ondervraagd door de oppositie..

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 304 times
Been thanked: 338 times

Bericht door Paco Casal » 12 aug 2020, 14:58

Hoe je een heel verhaal kunt lullen rondom een simpele vraag 'Wat is het nieuwe inzicht waardoor de Premier ineens zo van koers veranderd?' en uiteindelijk geen antwoord op de vraag geeft. Het blijft een apart vakgebied hoor, politiek.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 12 aug 2020, 15:07

Paco Casal schreef:
12 aug 2020, 14:58
Hoe je een heel verhaal kunt lullen rondom een simpele vraag 'Wat is het nieuwe inzicht waardoor de Premier ineens zo van koers veranderd?' en uiteindelijk geen antwoord op de vraag geeft. Het blijft een apart vakgebied hoor, politiek.
Mwah, vind zn antwoord wel plausibel. Dit is een crisis waar er steeds nieuwe inzichten komen. Ik snap de rol van de oppositie, maar die zoeken zo her en der wel spijkers op laag water. De SP en PVV vooral. Ik zou persoonlijk meedenken en me meer constructiever opstellen, maarja. verkiezingstijd he...

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 12 aug 2020, 15:11

Ja, zeker. Eens ook. Echter heeft hij op de vraag van Asscher een heel verhaal geluld, maar antwoord op de vraag heeft hij niet gegeven. Draait vooral om de vraag heen, eigenlijk.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 909 times
Been thanked: 2586 times

Bericht door ShovingNE2 » 12 aug 2020, 15:35

Dit is de spijker op zijn kop.
Asscher merkt op dat premier Rutte vorige week tijdens de persconferentie nog weinig zag in dwingende maatregelen en zei zichzelf niet als een "dictator" te zien, maar een dag voor het coronadebat met een quarantaineplicht kwam. Onnavolgbaar, vindt de PvdA'er.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 12 aug 2020, 15:42

ShovingNE2 schreef:
12 aug 2020, 15:35
Asscher merkt op dat premier Rutte vorige week tijdens de persconferentie nog weinig zag in dwingende maatregelen en zei zichzelf niet als een "dictator" te zien, maar een dag voor het coronadebat met een quarantaineplicht kwam. Onnavolgbaar, vindt de PvdA'er.
Ik denk dat Rutte zich erg heeft verkeken op het `kleuterschool` gehalte van Nederland. Hij is er achter dat Nederlanders niet zomaar adviezen opvolgen en we dus wel een kleuterklas hebben. Dus ik ben blij dat ie daar in ieder geval achter is..

GillesdelaCroquette
International
Has thanked: 111 times
Been thanked: 245 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 12 aug 2020, 18:50

35 COVID-patiënten op IC

Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 35. Dat is 5 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 613 non-COVID-patiënten op de IC, 30 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 648, 35 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 115, 18 meer dan gisteren.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID patiënten stijgt verder door. Het aantal ligt nu bijna 90% hoger dan 14 dagen geleden. Deze stijging volgt op de snelle toename van het aantal nieuwe besmettingen. Het is cruciaal om deze besmettingsgolf in te dammen, anders kan het aantal patiënten in de ziekenhuizen in de komende periode snel verder stijgen.’

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 373 times
Been thanked: 492 times

Bericht door tijn0 » 12 aug 2020, 20:04

Geen wereldschokkende cijfers, volgens mij. Er was een tijd dat we feest zouden vieren met 35 IC'ers.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 12 aug 2020, 22:35

ShovingNE2 schreef:
12 aug 2020, 15:35
Hoezo? Asscher is toch niet zo dom, dat ie denkt dat er in een week niets kan veranderen?

Geen wereldschokkende cijfers, wel een verdubbeling in ziekenhuisopnames overigens, dat kan volgende week wel weer oplopen.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 755 times
Been thanked: 264 times

Bericht door milansandro » 12 aug 2020, 23:13

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1902096 ... iepartijen

"PVV-voorman Wilders stelt dat hij CDA-fractievoorzitter Pieter Heerma ’zag wegrennen omdat hij te laf is om te stemmen’. GroenLinks-voorman Jesse Klaver noemt de situatie ’ondemocratisch’ en ’oncollegiaal’. „Dat coalitieleden het gebouw ontvluchten vind ik ongehoord”, reageert Lodewijk Asscher van de PvdA. „Dit getuigt niet van respect dat een coalitie moet hebben richting de oppositie.”

SP-leider Lilian Marijnissen vraagt zich af hoe de hele situatie op de mensen thuis overkomt: „Wat moeten zorgmedewerkers hier nu van denken?” De Tweede Kamer moet nu op een later moment alsnog bijeenkomen om te stemmen over het voorstel van Wilders"

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 12 aug 2020, 23:49

We lopen toch achter de feiten aan zo? Zowel oppositie als coalitie. Als je zelf tegen een coronawet stemt maar vandaag wel daadkracht wil mbt aanpak van.. Zo schiet het niet op. Die Coronawet moet er zsm doorheen. Maar wat ik vandaag van de oppositie heb gezien is 80 procent act, en 20 procent inhoud. Ja, de vvd heeft heel ook de ggd en de ggz leeggetrokken. Ik ben ook niet per se voor een al te grote overheidsbemoeienis, maar je ziet nu dat opschalen toch lastiger is. De Jonge loopt daardoor ook vast.

Het pleit voor Rutte dat hij zn mening wil herzien over de strakkere aanpak. Als oppositie zou ik toch ook echt voorstellen willen zien. Het is nu vooral proefballonnetjes oplaten en als het kan het kabinet omver willen halen en tijd verspelen.

Nee, een aantal oppositiepartijen houden m.i. de boel gewoon op. Tegen een wet hebben, maar wel als eerste kritiek hebben op.. mwah.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 13 aug 2020, 04:59

Nieuw-Zeeland heeft na 100 dagen ook ineens weer corona besmettingen in het land. Het begon bij één, maar vandaag hebben ze 13 nieuwe besmettingen bekend gemaakt. In Auckland zijn nieuwe Lockdown maatregelen van kracht. Dus je ziet wel, ook al heb je een hele lange tijd niet 1 besmetting, het kan zomaar opnieuw beginnen.
Hier in Australië lijkt het iets beter te gaan. In Victoria zijn vandaag de laagste aantal besmettingen genoteerd, dus daar lijkt de Lockdown maatregelen zeker te hebben geholpen.
Bij mij in Queensland mogen we nu eigenlijk alles weer, ik ga morgen voor het eerst weer eens naar het stadion voor een AFL wedstrijd. Ze hebben ook daar maatregelen zoals 1,5 m afstand.

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 373 times
Been thanked: 492 times

Bericht door tijn0 » 13 aug 2020, 07:45

milansandro schreef:
12 aug 2020, 23:13

"PVV-voorman Wilders stelt dat hij CDA-fractievoorzitter Pieter Heerma ’zag wegrennen omdat hij te laf is om te stemmen’. GroenLinks-voorman Jesse Klaver noemt de situatie ’ondemocratisch’ en ’oncollegiaal’. „Dat coalitieleden het gebouw ontvluchten vind ik ongehoord”, reageert Lodewijk Asscher van de PvdA. „Dit getuigt niet van respect dat een coalitie moet hebben richting de oppositie.”

SP-leider Lilian Marijnissen vraagt zich af hoe de hele situatie op de mensen thuis overkomt: „Wat moeten zorgmedewerkers hier nu van denken?” De Tweede Kamer moet nu op een later moment alsnog bijeenkomen om te stemmen over het voorstel van Wilders"
Respectloos. Vooral naar de mensen die het betreft, maar ook naar collega-politici die tijd en energie steken in voorbereidingen. Echt onbegrijpelijk naar de zorgmedewerkers, maar straks weer een minuutje klappen.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 755 times
Been thanked: 264 times

Bericht door milansandro » 13 aug 2020, 10:11

Een dikke middelvinger naar de zorgmedewerkers inderdaad...

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 13 aug 2020, 10:11

Surprise surprise

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 aug 2020, 10:20

tijn0 schreef:
13 aug 2020, 07:45
milansandro schreef:
12 aug 2020, 23:13

Respectloos. Vooral naar de mensen die het betreft, maar ook naar collega-politici die tijd en energie steken in voorbereidingen. Echt onbegrijpelijk naar de zorgmedewerkers, maar straks weer een minuutje klappen.
`De coalitiepartijen wijzen naar een afspraak die in het presidium van de Tweede Kamer is gemaakt over hoofdelijke stemmingen in coronatijd. Achter de schermen is afgesproken om daar aparte momenten voor in te richten waarbij Kamerleden in groepen van vijftig gaan stemmen. Op die manier kunnen politici voldoende afstand van elkaar houden in de nationale vergaderzaal.`

Ik zou zeggen dat dit wel plausibel klinkt. Als dit de reden is dan is het m.i. wel uit te leggen.

GillesdelaCroquette
International
Has thanked: 111 times
Been thanked: 245 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 13 aug 2020, 10:38

PCGC schreef:
13 aug 2020, 04:59
Nieuw-Zeeland heeft na 100 dagen ook ineens weer corona besmettingen in het land. Het begon bij één, maar vandaag hebben ze 13 nieuwe besmettingen bekend gemaakt. In Auckland zijn nieuwe Lockdown maatregelen van kracht. Dus je ziet wel, ook al heb je een hele lange tijd niet 1 besmetting, het kan zomaar opnieuw beginnen.
Hier in Australië lijkt het iets beter te gaan. In Victoria zijn vandaag de laagste aantal besmettingen genoteerd, dus daar lijkt de Lockdown maatregelen zeker te hebben geholpen.
Bij mij in Queensland mogen we nu eigenlijk alles weer, ik ga morgen voor het eerst weer eens naar het stadion voor een AFL wedstrijd. Ze hebben ook daar maatregelen zoals 1,5 m afstand.
Was het niet zo dat ze in Nieuw Zeeland dachten dat het weer binnen gekomen was via bevroren voedsel? Ik meen zoiets gelezen te hebben.

Plaats reactie