Amerika en Trump

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Ykhim
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1471 times
Been thanked: 1480 times

Amerika en Trump

Bericht door Ykhim » 09 jun 2020, 21:46

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

TylerDurdn schreef:
09 jun 2020, 20:36
Ik gok veel mensen die thuis zitten.
Dat valt behoorlijk mee. Maar goed: we hebben allebei te maken met andere type omgevingen, waardoor we allebei een tegenovergesteld beeld hebben van de realiteit. Op basis van wederzijds anekdotisch bewijs gaan we er dus ook niet uit komen.

Maar zoals ik elders al eens zei: ik heb niet de illusie dat dit issue een zaligmakende oplossing heeft. Discrimineren is - hoe cru het ook mag zijn - deel van de menselijke psyche, overal ter wereld. Mensen die niet op ons lijken (of dat nou fysiek, cultureel of wat dan ook is) zijn haast per definitie buitenstaanders en worden dan ook op die manier behandeld. Hoe minder je in overeenkomst hebt, hoe harder dat gaat. Op korte termijn kun je daarom maar één ding doen en dat is door wetten en externe controles zorgen dat discriminerende handelingen zo veel mogelijk worden beperkt. In Nederland zijn we daar al best ver in, volgens mij. Dat neemt echter niet weg dat het goed is om er aandacht aan te blijven geven. En wel op de correcte manier uiteraard.
#InSchmidtWeTrust

Schipje

Bericht door Schipje » 09 jun 2020, 21:49

TylerDurdn schreef:
09 jun 2020, 21:43
Schipje schreef:
09 jun 2020, 21:32
Kijk deze video van minuut 1.19 tot 1.40.

https://www.ad.nl/video/heb-jij-weleens ... en~p150084

Een jongen is half Nederlands en half Congolees, de andere jongen is half Nederlands en half Surinaams. Beide hebben op het hetzelfde moment gesolliciteerd bij de Jumbo. De laatstgenoemde mocht wel komen op sollicitatiegesprek en de andere jongen niet. Eentje heet van zijn achternaam Nieuwenhout en de ander heeft een zeer exotische achternaam.
Ik zou dat meisje als voorbeeld gekozen hebben, kwam schrijnender op mij over. Allebei dezelfde brief&cv 5x mocht haar vriendin op gesprek komen en zij niet..
Klopt, die kon ik ook kiezen. Helaas gebeurt dat wel veel vaker in Nederland. . Een keer was iemand door een domme fout, wel betrapt.

https://www.ad.nl/tech/racistische-e-ma ... ~a75bf399/

Schipje

Bericht door Schipje » 09 jun 2020, 21:51

koetje schreef:
09 jun 2020, 21:44
Schipje schreef:
09 jun 2020, 21:32

Een jongen is half Nederlands en half Congolees, de andere jongen is half Nederlands en half Surinaams. Beide hebben op het hetzelfde moment gesolliciteerd bij de Jumbo. De laatstgenoemde mocht wel komen op sollicitatiegesprek en de andere jongen niet. Eentje heet van zijn achternaam Nieuwenhout en de ander heeft een zeer exotische achternaam.
75% van de vakkenvullers in de supermarkten in de Randstad hebben een migratieachtergrond. Denk dat het juist in die sector meevalt.
Klopt, bij de supermarkten valt het reuze mee.

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 274 times
Been thanked: 175 times

Bericht door Skywalker » 09 jun 2020, 21:54

Schipje schreef:
09 jun 2020, 21:39

Maar de 24 jarige Shoving zou wel veel eerder de kans krijgen bij een bedrijf dan de 24 jarige Mohammed ( geboren en getogen in NL) ondanks dat beide exact hetzelfde ervaring, diploma en geen netwerk hebben. Vaak kiezen de meeste mensen voor hun eigen soort.
Daarom wordt Shoving niet bij Öztürk Market aangenomen en Mohammed wel.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 82 times

Bericht door PSV90 » 09 jun 2020, 22:07

Ykhim schreef:
09 jun 2020, 21:46
TylerDurdn schreef:
09 jun 2020, 20:36
Ik gok veel mensen die thuis zitten.
Maar zoals ik elders al eens zei: ik heb niet de illusie dat dit issue een zaligmakende oplossing heeft. Discrimineren is - hoe cru het ook mag zijn - deel van de menselijke psyche, overal ter wereld. Mensen die niet op ons lijken (of dat nou fysiek, cultureel of wat dan ook is) zijn haast per definitie buitenstaanders en worden dan ook op die manier behandeld. Hoe minder je in overeenkomst hebt, hoe harder dat gaat. Op korte termijn kun je daarom maar één ding doen en dat is door wetten en externe controles zorgen dat discriminerende handelingen zo veel mogelijk worden beperkt. In Nederland zijn we daar al best ver in, volgens mij. Dat neemt echter niet weg dat het goed is om er aandacht aan te blijven geven. En wel op de correcte manier uiteraard.
Helemaal mee eens. Dat laatste is echter makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik denk zelf dat we sneller bij de gewenste samenleving zijn als we ons ervan bewust zijn dat vooroordelen bestaan en dat accepteren. En er vervolgens voor zorgen dat deze zo min mogelijk (negatieve) invloed hebben op onze keuzes t.a.v. die ander.

Nu krijg ik vaak het idee dat de tegenstellingen eerst zo groot mogelijk worden gemaakt... zwart vs. wit, man vs. vrouw, hetero vs. alle overige seksuele oriëntaties, religieus vs. atheïst etc. En als iedereen dan is gereduceerd tot een aantal labels moeten we vanuit daar alles eerlijk verdelen. Dat lijkt me niet een weg die leidt naar een samenleving waar racisme en discriminatie geen rol spelen waar mensen van verschillende groepen elkaar respecteren.

Wat overigens lastig is in deze topic is dat het soms over de VS gaat en soms over NL. Dat maakt nogal een verschil, waarbij wij ons absoluut niet moeten willen spiegelen aan de VS.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2324 times
Been thanked: 873 times

Bericht door Ren Höek » 09 jun 2020, 22:10

TylerDurdn schreef:
09 jun 2020, 20:27
Etnisch profileren is in het leven geroepen doordat een bepaalde bevolkingsgroep stelselmatig in de fout gaat.
Heb je hier ook bronnen voor?
In de door mij aangedragen bronnen staat in ieder geval dat de Belastingdienst zwaar in de fout is gegaan met etnisch profileren (de toeslagen bij duizenden ouders werden onterecht of op basis van minieme foutjes stopgezet en teruggevorderd) en dat etnisch profileren bij de politie naast onrechtvaardig ook ineffectief is.
Net zoals Awkwasi eerst 15.000.000 nederlanders gaat bedreigen en dan gaat huilen als mensen hem van repliek dienen.
Hij bedreigt helemaal geen 15 miljoen mensen en hij huilt helemaal niet over de kritiek.
Het zou prettig zijn als je inhoudelijk blijft in plaats van met dit soort onzin te komen.
TylerDurdn schreef:
Om mezelf van repliek te dienen:
Je mist iets in je eigen bron denk ik:
Ten opzichte van 2015 lijken werkgevers in 2019 nog steeds te discrimineren op migratieachtergrond, maar wel minder.
Er wordt dus nog steeds gediscrimineerd op migratieachtergrond, alleen minder. Maar dat minder maakt het nog niet goed.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2581 times
Been thanked: 505 times

Bericht door TylerDurdn » 09 jun 2020, 22:19

Ren Höek schreef:
09 jun 2020, 22:10
TylerDurdn schreef:
Etnisch profileren is in het leven geroepen doordat een bepaalde bevolkingsgroep stelselmatig in de fout gaat.
Heb je hier ook bronnen voor?
In de door mij aangedragen bronnen staat in ieder geval dat de Belastingdienst zwaar in de fout is gegaan met etnisch profileren (de toeslagen bij duizenden ouders werden onterecht of op basis van minieme foutjes stopgezet en teruggevorderd) en dat etnisch profileren bij de politie naast onrechtvaardig ook ineffectief is.
Net zoals Awkwasi eerst 15.000.000 nederlanders gaat bedreigen en dan gaat huilen als mensen hem van repliek dienen.
Hij bedreigt helemaal geen 15 miljoen mensen en hij huilt helemaal niet over de kritiek.
Het zou prettig zijn als je inhoudelijk blijft in plaats van met dit soort onzin te komen.
TylerDurdn schreef:
Om mezelf van repliek te dienen:
Ten opzichte van 2015 lijken werkgevers in 2019 nog steeds te discrimineren op migratieachtergrond, maar wel minder.
Er wordt dus nog steeds gediscrimineerd op migratieachtergrond, alleen minder. Maar dat minder maakt het nog niet goed.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... taris-snel

Niet helemaal een nette bron (dezelfde ook die jij aanhaalt) echter gezien het feit dat dit aan de basis lag van het schandaal met betrekking tot het etnisch profileren bij de belastingdienst. Hiermee bewijs je wel dat de basis van het schandaal in het beginsel ligt bij de fraude op grote schaal bij in dit geval mensen met een migratieachtergrond, hetzij Bulgaren hetzij Turken, Marokkanen en andere migratieachtergronden.

Etnisch profileren bij de politie, logisch toch als je onderstaande schrikbarende berichten leest.
Klein gedeelte van de bevolking is extreem oververtegenwoordigd.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... autochtoon'.

https://www.cbs.nl/nl-nl/maatwerk/2019/ ... rechtketen

https://www.bjutijdschriften.nl/tijdsch ... 60_003_001

https://www.geenstijl.nl/5149917/kutste-feestje-ooit/

Als de beste man aangeeft en oproept tot het molesteren van zwarte piet is dit indirect een bedreiging aan de Nederlanders die het feest op de traditionele manier vieren. Als hij dan vervolgens zulke berichten retour ontvangt gaat hij aangifte doen. Huilen dus. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Ik geef toch ook aan om mezelf van repliek te dienen en kom vervolgens met het een onderzoek van onze rijksoverheid waarin staat dat het een afnemend maar nog steeds actueel thema is ;-)
Laatst gewijzigd door TylerDurdn op 09 jun 2020, 22:50, 4 keer totaal gewijzigd.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 698 times
Been thanked: 1056 times

Bericht door Menno1 » 10 jun 2020, 06:43

ruuddevil schreef:
08 jun 2020, 16:19
Menno met Shoving als running mate.

De Shoving is meer van het schuivelen.....

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 921 times
Been thanked: 2620 times

Bericht door ShovingNE2 » 10 jun 2020, 07:47

edit.
Hier stond een heel verhaal. Maar ik geef het op. Onze samenleving zoals we die kenden gaat/is stuk. Twee kampen: wit en niet wit. Het zij zo.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2324 times
Been thanked: 873 times

Bericht door Ren Höek » 10 jun 2020, 09:10

ShovingNE2 schreef:
10 jun 2020, 07:47
Onze samenleving zoals we die kenden gaat/is stuk. Twee kampen: wit en niet wit. Het zij zo.
Het is nog lang niet stuk, maar sommigen proberen deze polarisatie steeds groter te maken, ook op dit forum.
Ik geef het op om daarmee in discussie te gaan, dat is toch zinloos blijkt wel.

Gestelnaar
Basisspeler
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 164 times
Been thanked: 123 times

Bericht door Gestelnaar » 10 jun 2020, 09:14

https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... e_facebook

Wat mij betreft iets met een spijker en een kop...

Brael
Internationale topspeler
Has thanked: 181 times
Been thanked: 341 times

Bericht door Brael » 10 jun 2020, 09:20

Ren Höek schreef:
09 jun 2020, 19:40
Brael schreef:
09 jun 2020, 13:54
Het punt dat hij maakt is, hoewel cijfermatig niet 100% correct, natuurlijk wel valide.
Het is niet correct maar wel valide :lol:
Het klopt niet, punt.
Je weet dondersgoed dat er inhoudelijk een valide punt gemaakt werd. Buitenlanders zijn in de discriminatie van homo's oververtegenwoordigd.
Ren Höek schreef:
Er is "andersom" ook (in sommige gevallen bovenmatig veel) discriminatie en racisme, maar dat weigeren mensen op die manier te benoemen "omdat het gedrag moet worden veroordeeld, niet de groep die het gedrag vertoont".
Klopt, maar dat is niets vergeleken met het white privilege natuurlijk.
Maar het is mij duidelijk dat je alweer allerlei zijwegen inslaat om maar de aandacht af te leiden van waar het echt om gaat.
Je hoeft niet opnieuw op de persoonlijke tour te gaan. Ik reageerde op het punt van Shoving dat discriminatie alle richtingen op bestaat, maar dat het in sommige gevallen minder benoemd mag worden dan in andere gevallen. Maar goed, inhoudelijk dan: waarom is white privilege "erger" volgens jou?
Ren Höek schreef:
Maar ik focus dus niet meer op stap 1 "het aantonen van het probleem", maar ik ben bij stap 2: wat gebeurt er momenteel om het probleem aan te pakken?
Hahaha, onder het probleem aanpakken schaar jij de protesten?
Niet de wijze waarop het geïnstitutionaliseerde racisme aangepakt dient te worden, maar de protesten. Juist, het is maar waar je de prioriteit legt.
Ja, de wijze waarop het aangepakt dient te worden, is interessant. Niet het aantonen dat het racisme bestaat, waar jij op focuste, want dat is een open deur intrappen.

Het probleem aanpakken doe je mijns inziens door bewustwording te creëren. Protesten zijn een uitermate goed middel om bewustwording te creëren, dus ja, de protesten zijn een manier om het probleem aan te pakken. En zo lang dat vreedzaam gebeurt, is het een hele goede manier wat mij betreft, maar op agressieve of zelfs gewelddadige wijze creëer je alleen maar meer polarisatie en schiet je je doel voorbij.
Ren Höek schreef:
het zijn de mensen op het podium, de woordvoerders, die uit de bocht vliegen.
En wie zijn die woordvoerders? Wie heeft ze zo benoemd en waarom?
Iedereen die iets zegt is meteen een woordvoerder?
Het feit dat ze op dat podium mogen spreken, maakt ze wat mij betreft wel woordvoerder. In elk geval zijn ze daarmee prominent in beeld, en zijn het dus niet zo maar een paar individuen achter in het publiek die uit de bocht vliegen, maar prominente leiders van de beweging. En dat maakt een groot verschil.
Ren Höek schreef:
Ik ken heel die Akwasi niet en alleen degenen om hem heen hebben zijn speech toen gehoord, totdat er ophef kwam over 1 heel zinnetje uit zijn volledige speech en daarna iedereen het mee kreeg.
Maar hij geeft zelf perfect aan wat nu precies het probleem is met de gecreëerde ophef:
Ik ben het met hem eens dat we het over racisme zouden moeten hebben. Maar áls je dat dan doet (en het feit dát hij het doet, is prijzenswaardig), moet je het wel op een fatsoenlijke manier doen, anders creëer je alleen maar méér polarisatie. En dat ziet Akwasi niet in, als je het mij vraagt.

Op zijn vraag: "wat nu?", zou ik willen antwoorden: ga door met je protest, maar doe het op een gematigdere toon, dan bereik je veel meer.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 216 times
Been thanked: 331 times

Bericht door koetje » 10 jun 2020, 09:30

Ren Höek schreef:
10 jun 2020, 09:10
ShovingNE2 schreef:
Onze samenleving zoals we die kenden gaat/is stuk. Twee kampen: wit en niet wit. Het zij zo.
Het is nog lang niet stuk, maar sommigen proberen deze polarisatie steeds groter te maken, ook op dit forum.
Ik geef het op om daarmee in discussie te gaan, dat is toch zinloos blijkt wel.
Het twitteraccountant van een Erik van Muiswinkel is werkelijk waar deprimerend om te lezen.
Ter rechterzijde is een Joost Niemoller welliswaar wat minder neerbuigend maar ook erg eenzijdig.

Er lijkt nauwelijks nog een midden te zijn op de sociale media. Hopelijk in de "echte wereld" nog wel.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 516 times
Been thanked: 1012 times

Bericht door deninho32 » 10 jun 2020, 10:03

ShovingNE2 schreef:
edit.
Hier stond een heel verhaal. Maar ik geef het op. Onze samenleving zoals we die kenden gaat/is stuk. Twee kampen: wit en niet wit. Het zij zo.
Begint dat hier ook al? Ik ben fucking blank en niet wit..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 370 times
Been thanked: 704 times

Bericht door PCGC » 10 jun 2020, 10:08

ShovingNE2 schreef:
edit.
Jij nu ook al? Blank!
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Gestelnaar
Basisspeler
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 164 times
Been thanked: 123 times

Bericht door Gestelnaar » 10 jun 2020, 10:10

Het is gewoon jammer voor de echte demonstranten dat er een groep criminelen mee 'demonstreert',
Daardoor wordt de focus niet gelegd op hetgeen waar zij voor demonstreren, maar op de plunderingen, vernielingen etc.
Dat werkt zoals @Brael aangeeft juist alleen maar polariserend. En dat is dan weer niet het doel van de beweging. Daarnaast gebruikt zowel extreem links als extreem rechts de demonstraties om gal te spuwen op elkaar. Van verbroedering kan je daarom helaas niet spreken.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 jun 2020, 10:11

Nee, ik zeg dat omdat dat er door de media van gemaakt wordt. Ik ben niet wit. Ik praat ook niet over zwart en wit. Maar dat zijn de kampen die de media ervan maken.

En voor wie nog niet gelooft hoe bepaalde media erin staan een mailtje dat rondging bij BNNVara. Hypergepriviligieerd is het tegenwoordig. Er moet even een lezing gegeven worden om het personeel het vooral in te peperen. Dit is polariseren. En met deze media geef ik het op ja. Oh: en de Telegraaf doet het aan de andere kant inderdaad.

Afbeelding
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Brael
Internationale topspeler
Has thanked: 181 times
Been thanked: 341 times

Bericht door Brael » 10 jun 2020, 10:16

Gestelnaar schreef:
10 jun 2020, 10:10
Het is gewoon jammer voor de echte demonstranten dat er een groep criminelen mee 'demonstreert',
Daardoor wordt de focus niet gelegd op hetgeen waar zij voor demonstreren, maar op de plunderingen, vernielingen etc.
Dat werkt zoals @Brael aangeeft juist alleen maar polariserend. En dat is dan weer niet het doel van de beweging. Daarnaast gebruikt zowel extreem links als extreem rechts de demonstraties om gal te spuwen op elkaar. Van verbroedering kan je daarom helaas niet spreken.
Nou ja, dat er een groepje criminelen mee demonstreert, dat zul je altijd houden. Ik leg persoonlijk ook niet zo de focus op de plunderingen (hoewel dat idioot is, maar dat heeft niet veel met de beweging an sich te maken), maar op de uitspraken van mensen op het podium, die je toch wel als leiders van de beweging mag aanmerken. Die mensen moeten het beschaafd houden, als ze een punt willen maken. En dat gebeurt helaas niet, waardoor er inderdaad alleen maar meer polarisatie optreedt.

Schipje

Bericht door Schipje » 10 jun 2020, 11:33

https://www.ad.nl/buitenland/leider-ku- ... ~a872637d/

Ik zeg: deze psychopaat voorgoed opsluiten in de gevangenis.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 jun 2020, 11:41

Lijkt mij een prima voorstel

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 10 jun 2020, 11:58

Schipje schreef:
10 jun 2020, 11:33
https://www.ad.nl/buitenland/leider-ku- ... ~a872637d/

Ik zeg: deze psychopaat voorgoed opsluiten in de gevangenis.
Opruimen, kost minder belastingcenten. Kan je dat potje gebruiken voor iets goeds.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 516 times
Been thanked: 1012 times

Bericht door deninho32 » 10 jun 2020, 13:53

Dat lijkt Chris Bauer wel :?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 jun 2020, 16:19

De gemeenteraad van Minneapolis heeft een 'unvetoable' voorstel aangenomen om de politie te ontmantelen. Ze willen serieus daar de politie opheffen.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 411 times
Been thanked: 684 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 10 jun 2020, 19:27

Klinkt als een science fiction film of psychologisch experiment.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 216 times
Been thanked: 331 times

Bericht door koetje » 10 jun 2020, 19:45

Thijs85 schreef:
10 jun 2020, 19:27
Klinkt als een science fiction film of psychologisch experiment.

Wellicht is dit een idee?

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 10 jun 2020, 20:06

Gesloten