Anwar El Ghazi

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

https://www.transfermarkt.nl/anwar-el-g ... ler/183720

PSV denkt bij zoektocht naar aanvallende versterking ook aan Anwar El Ghazi

https://www.ed.nl/PSV/PSV-denkt-bij-zoe ... a3380df4c/



Het lijkt op zich wel een betrouwbaar gerucht dus wellicht toch een eigen topic voor El Ghazi. Zal polletje toevoegen.
Sparts
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 562
Lid geworden op: 7 jan 2021
Clubvoorkeur: PSV

Vanuit de overtuiging dat volgend jaar Madueke of Bakayoko of Savio of Saibari op die positie stappen hebben gemaakt waar ze om verschillende redenen dit jaar nog tijd voor nodig hebben. En mits Gakpo blijft (of daar een andere beoogde eerste man voor terug komt). En mits hij qua salaris geen absolute grootverdiener wordt. Is dit een logische optie. Ik heb ook niet zoveel met de automatische emotionele reflex dat een ex-Ajacied per definitie kut zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
NotoriousBIG046
Nationale topspeler
5
Berichten: 1850
Lid geworden op: 22 jan 2019

Ik zie het wel zitten , is bovendien ook pas 27 , beelden zien er goed uit en volgens mij is dit een veel completere El Ghazi dan die wat wegging bij 020.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Categorie Jahanbakhsh etc. Dit zou echt een typische feyenoord aankoop zijn.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

NotoriousBIG046 schreef: 26 aug 2022, 08:31 Ik zie het wel zitten , is bovendien ook pas 27 , beelden zien er goed uit en volgens mij is dit een veel completere El Ghazi dan die wat wegging bij 020.
Ligue 1 en Premier League ervaring heeft veel toegevoegde waarde. Afgelopen seizoen nauwelijks gespeeld, maar daarvoor regelmatige seizoenen.
We zien aan Bergwijn wat PL ervaring met een speler doet. (zal over Hoever maar niet beginnen :tear: )
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Mr. Spock schreef: 26 aug 2022, 08:31 Categorie Jahanbakhsh etc. Dit zou echt een typische feyenoord aankoop zijn.
Waarom is dit die categorie? Buiten gevoelsmatig, is er een andere reden hoe je dit echt kan onderbouwen? Ik heb dat gevoel namelijk niet. Waar Alireza een slappe zak is, is El Ghazi dat juist niet. Altijd voorop in de strijd en heeft al laten zien belangrijk te kunnen zijn voor Villa. Laten we wel wezen, we hebben Noni en Bakayoko nog. Ik vind dit een prima pleister, mits fit.
Gebruikersavatar
GiveCup2day
Geselecteerd voor Oranje
2
Berichten: 818
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Ardbeg schreef: 26 aug 2022, 08:43
Mr. Spock schreef: 26 aug 2022, 08:31 Categorie Jahanbakhsh etc. Dit zou echt een typische feyenoord aankoop zijn.
Waarom is dit die categorie? Buiten gevoelsmatig, is er een andere reden hoe je dit echt kan onderbouwen? Ik heb dat gevoel namelijk niet. Waar Alireza een slappe zak is, is El Ghazi dat juist niet. Altijd voorop in de strijd en heeft al laten zien belangrijk te kunnen zijn voor Villa. Laten we wel wezen, we hebben Noni en Bakayoko nog. Ik vind dit een prima pleister, mits fit.
En daarbij heeft Alireza precies niets laten zien in de PL. El Ghazi daarentegen wel.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Een jaar lang niet gespeeld. Huur zou nog wel kunnen, maar zou hier geen flinke transfersom in steken. Dan zie ik liever Saibari nog verder ontwikkelen. Die doet het nu meer dan prima.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het hangt voor mij een beetje af van zijn transfersom. Wat moet hij kosten?
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Grasmat schreef: 26 aug 2022, 08:45 Een jaar lang niet gespeeld. Huur zou nog wel kunnen, maar zou hier geen flinke transfersom in steken. Dan zie ik liever Saibari nog verder ontwikkelen. Die doet het nu meer dan prima.
Geen wedstrijd gespeeld betekent niet dat hij niet wedstrijdfit gaat zijn he. Hij is het voetballen niet ineens verleerd en is ook niet geblesseerd. We zijn op zoek naar een speler met een meerwaarde op het veld, wat ervaring en iemand die een pleister is bij het wegvallen van Noni. Dan vind ik dit helemaal geen rare keuze.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Ogenschijnlijk speler met een prima profiel om de derde vleugelspeler in de selectie te zijn (achter Gakpo en Madueke), zeker omdat hij zowel links als rechts uit de voeten kan, dus mijn grootste vraag is waarom hij niet al gehaald is nadat Bruma en Doan waren verkocht, dus nog voordat Madueke geblesseerd is geraakt.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Bij nader inzien: als je hem voor drie à vier miljoen kunt halen en ja daardoor bijvoorbeeld Saibari of Bakayoko een jaar kunt verhuren lijkt het me prima. Ik ga ervan uit dat Madueke zijn laatste (half) jaar bij ons speelt.

Maar dan zou ik wel graag Gakpo zien blijven óf, helaas, vervangen worden door een speler die niet uit het bekende lijstje dan wel ED komt.
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

Grasmat schreef: 26 aug 2022, 08:45 Een jaar lang niet gespeeld. Huur zou nog wel kunnen, maar zou hier geen flinke transfersom in steken. Dan zie ik liever Saibari nog verder ontwikkelen. Die doet het nu meer dan prima.
Mag toch hopen dat deze speler niet gekocht gaat worden. Nu met de uitschakeling in de CL is voor mij een aankoop/huur op rechtsbuiten niet eens meer nodig. Laat de jongelingen daar tijdelijk maar uitvechten wie er speelt. Liever het geld in een rechtsback steken en een goede backup spits.
Sjefke
Jeugdspeler
2
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 sep 2021
Seizoenkaart: Vak R
Clubvoorkeur: PSV

Mr. Spock schreef: 26 aug 2022, 08:31 Categorie Jahanbakhsh etc. Dit zou echt een typische feyenoord aankoop zijn.
Ik snap je opmerking, maar niet helemaal mee eens. El Ghazi heeft echt wel meer laten zien in de premier league, zijn statistieken laten dit ook zien. Ik heb ook wel mijn twijfels moet ik zeggen, hangt ook af of ze hem direct willen gaan kopen. Stel het gaat om huur met optie tot koop dat vind ik het wel een interessante deal. Je hebt dan een jaar om te zien of het echt een toegevoegde waarde is, en of het de moeite is om in te investeren, zal geen goedkope jongen zijn qua salaris verwacht ik.

Verder is het een twijfelgeval. Hij heeft altijd aan de onderkant van de premier league gespeeld, daar komt het niet altijd aan op je technische kwaliteiten. Heb daarom wel het idee dat dit een fitte jongen is met een goede mentaliteit, anders slaag je ook niet bij een Aston Villa lijkt mij. En gezien zijn leeftijd is het wel een interessante optie en snap ik best dat ze hier op uitkomen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

In 20/21 scoorde hij in de Premier League 10x in 28 duels en 1611 minuten. Als hij dat daar kan dan zal het in de Eredivisie niet minder zijn. Mooie bijkomstigheid: in dat jaar speelde hij over het algemeen linksbuiten. Een vleugelspeler die makkelijk op beide vleugels uit de voeten kan hebben we niet op dit moment. Best een logische keuze als hij hoog op de lijst staat.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Misschien toch ook maar even hier plaatsen:
Ik zie dat veel mensen twijfelen maar ik heb net even een en ander over El Ghazi opgezocht en vind het eigenlijk wel overtuigend.
Afgelopen jaar was dan een minder jaar maar hij maakte niet veel minder minuten dan Bergwijn maakte en had (inclusief League Cup) gelijkwaardige cijfers.
Het jaar ervoor had hij in 1600 minuten Premier League 10 goals gescoord.
Daarnaast zie je als je beelden van hem bekijkt dat hij zowel met links als rechts een prima schot heeft, hij groot, sterk en snel is en dus ook nog doelgericht en ook overzicht heeft. Als laatste voordeel is dat hij vanaf 2017 5 wedstrijden gemist heeft door blessures. Het is dus over het algemeen ook een fitte speler.
Ik zie hem als vervanger van Madueke graag komen. Denk dat hij, net als Bergwijn, in staat is om in de eredivisie te excelleren.
Was overigens voor hij naar het buitenland ging in de Eredivisie ook al goed voor gemiddeld 10 goals en 5+ assists per jaar.
Kortom, laat maar komen!
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Mr. Spock schreef: 26 aug 2022, 08:31 Categorie Jahanbakhsh etc. Dit zou echt een typische feyenoord aankoop zijn.
Hmm vind ik niet. Jahanbakhsh kwam direct na zijn aantocht bij Brighton al niet uit de verf, 4 goals en 2 assists in 61 wedstrijden. El Ghazi kan bij Villa procentueel min of meer dezelfde statistieken overleggen als wat hij bij Ajax deed. Bij Ajax in 99 wedstrijden 23 goals en 16 assists, bij Villa 119 wedstrijden 26 goals en 16 assists.

Copy-paste uit transferwindow topic:
El Ghazi is wel een ervaren speler die kan leveren, ik vind dat er twee buitenspelers moeten komen, en dan kan je op de andere flank een Popescu (links) of Demir (rechts) zetten. El Ghazi is wel iemand die als rechtspoot goed rechts kan en dus ons Luuk van voorzetten kan voorzien.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

10 keer scoren in de PL, dat doen er niet veel hem na. Totaal zelfs 26 keer gescoord bij Aston Villa. De meeste eredivisie spelers die naar Engeland gaan doen het stukken minder hoor.
Gebruikersavatar
NotoriousBIG046
Nationale topspeler
5
Berichten: 1850
Lid geworden op: 22 jan 2019

Vind vooral zijn schot met links en rechts een wapen , tevens heeft hij ook een goeie voorzet in de beentjes , laat die ballen op Luuk maar komen ;)
Kezmania
Meervoudig international
3
Berichten: 1047
Lid geworden op: 4 nov 2020

El Sordo schreef: 26 aug 2022, 08:53 Bij nader inzien: als je hem voor drie à vier miljoen kunt halen en ja daardoor bijvoorbeeld Saibari of Bakayoko een jaar kunt verhuren lijkt het me prima. Ik ga ervan uit dat Madueke zijn laatste (half) jaar bij ons speelt.

Maar dan zou ik wel graag Gakpo zien blijven óf, helaas, vervangen worden door een speler die niet uit het bekende lijstje dan wel ED komt.
Saibari verhuren ten faveure van El Ghazi? Saibari moet in de basis blijven staan tot Madueke topfit is. Prima speler met nog veel potentie. Zou het zonde vinden als El ghazi ten kosten gaat van Saibari
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Mikelvb schreef: 26 aug 2022, 08:55
Grasmat schreef: 26 aug 2022, 08:45 Een jaar lang niet gespeeld. Huur zou nog wel kunnen, maar zou hier geen flinke transfersom in steken. Dan zie ik liever Saibari nog verder ontwikkelen. Die doet het nu meer dan prima.
Mag toch hopen dat deze speler niet gekocht gaat worden. Nu met de uitschakeling in de CL is voor mij een aankoop/huur op rechtsbuiten niet eens meer nodig. Laat de jongelingen daar tijdelijk maar uitvechten wie er speelt. Liever het geld in een rechtsback steken en een goede backup spits.
Voor jou misschien niet maar voor PSV wel. Daar moet echt versterking bij.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Mikelvb schreef: 26 aug 2022, 08:55
Grasmat schreef: 26 aug 2022, 08:45 Een jaar lang niet gespeeld. Huur zou nog wel kunnen, maar zou hier geen flinke transfersom in steken. Dan zie ik liever Saibari nog verder ontwikkelen. Die doet het nu meer dan prima.
Mag toch hopen dat deze speler niet gekocht gaat worden. Nu met de uitschakeling in de CL is voor mij een aankoop/huur op rechtsbuiten niet eens meer nodig. Laat de jongelingen daar tijdelijk maar uitvechten wie er speelt. Liever het geld in een rechtsback steken en een goede backup spits.
Diezelfde jongelingen die nog niet zoveel rendement hebben? Allemaal leuk en aardig dat Saibari speelt, maar het is nog niet het gewenste PSV niveau. Die jongen deed het uitstekend voor zijn doen maar er moet echt een rechtsbuiten bij.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Kan iemand mij iets vertellen over hoeveel die jongen ongeveer moet kosten en wat de stand van zaken is vwb zijn fitheid?
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Standbeeld schreef: 26 aug 2022, 09:10 Kan iemand mij iets vertellen over hoeveel die jongen ongeveer moet kosten en wat de stand van zaken is vwb zijn fitheid?
5 wedstrijden gemist vanaf 2017. Dus qua blessures zit het goed. Komt alleen niet aan de bak, dus zal niet wedstrijdfit zijn.
Met nog een jaarcontract kun je hem goedkoop binnen hengelen denk ik.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Kezmania schreef: 26 aug 2022, 09:06
El Sordo schreef: 26 aug 2022, 08:53 Bij nader inzien: als je hem voor drie à vier miljoen kunt halen en ja daardoor bijvoorbeeld Saibari of Bakayoko een jaar kunt verhuren lijkt het me prima. Ik ga ervan uit dat Madueke zijn laatste (half) jaar bij ons speelt.

Maar dan zou ik wel graag Gakpo zien blijven óf, helaas, vervangen worden door een speler die niet uit het bekende lijstje dan wel ED komt.
Saibari verhuren ten faveure van El Ghazi? Saibari moet in de basis blijven staan tot Madueke topfit is. Prima speler met nog veel potentie. Zou het zonde vinden als El ghazi ten kosten gaat van Saibari
Ik zie niet zo goed hoe dit per definitie ten koste zou gaan van zijn ontwikkeling als hij bij een andere club in de ED veel minuten kan gaan maken. Zowel Saibari als, wmb in mindere mate, Bakayoko hebben veel talent, maar zijn voor die rol nog niet klaar. PSV gaat tot de winter ongeveer elke drie/vier dagen een wedstrijd spelen, het zou m.i. onverantwoord zijn om dan te hopen op een positieve ontwikkeling van jonge jochies die het vooralsnog ok, maar zeker niet uitstekend doen. Ik denk bovendien dat dergelijke spelers zich beter kunnen ontwikkelen bij een club waar de druk om te móéten winnen, nationaal én internationaal, minder hoog is.

Los van dat alles: ik wil graag een elftal zien dat op zoveel mogelijk posities competitief is en waarbij het eerste niet alleen wordt opgetuigd als ontwikkelplek voor spelers die in dit stadium normaal gezien helemaal nog niet zoveel minuten zouden (moeten) maken.
Laatst gewijzigd door El Sordo op 26 aug 2022, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Anwar El Ghazi