PSVNetwerk

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 919 times
Been thanked: 720 times

PSVNetwerk

Bericht door Sensation » 08 aug 2019, 08:25

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ren Höek schreef:
08 aug 2019, 01:15
Ykhim schreef:
08 aug 2019, 01:04
Ik weet echter wel dat het niet is zoals het hoort.
Want?
Wat houdt het in? Wat kan ermee gedaan worden? Wat zijn de onzekerheden? Wat zijn de kwetsbaarheden?

Je kopieert en plakt, krijgt dezelfde tekst te zien, vraagt of dat raar is, krijgt een bevestiging en roept meteen dat het onveilig is en waardeloos in elkaar zit. Waar is die ontbrekende kennis en onduidelijkheid over de betekenis terug te zien dan?
Als de bolletjes gekopieerd kunnen worden en één-op-één overgenomen kunnen worden kan, LET OP: KAN, dat een teken zijn dat je wachtwoord niet encrypted wordt meegestuurd waardoor je het risico hebt dat de wachtwoorden zo in de database staan waardoor iedereen die bij die database kan (en iedereen die die database kan hacken, en dat kan soms vrij makkelijk met SQL injection) alle wachtwoorden kan inzien.

Dat volgens jou iedereen zomaar opeens ICT-kennis heeft oke, maar hou ook rekening met het feit dat er mensen op dit forum zitten die in de IT werken :D

EDIT:
[mention]tijn0[/mention] oké dan moeten we jou geloven :) Ik weet ook dat het op die manier zo zou kunnen zijn, maar dat betekent niet dat het zo is, kan zijn dat daarachter nog wat versleuteling zit, wat dus blijkbaar het geval is :)

Overigens, maar dat is meer iets voor op dat forum dan hier, wel een risico voor gebruikers met gedeelde computers/devices. Want dan kan je natuurlijk je wachtwoord opslaan, en kunnen andere gebruikers naar die site gaan en jouw wachtwoord kopiëren. Beste in dit geval is gewoon, wat altijd de tip is, geen wachtwoord gebruiken die je ook voor bijv. je mail of internetbankieren gebruikt.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 369 times
Been thanked: 700 times

Bericht door PCGC » 08 aug 2019, 08:29

tijn0 schreef:
08 aug 2019, 08:12
Waarschijnlijk aan blindemansogen, maar het is versleuteld en ik kan er niet bij.

But why did building 7 collapse?
Waarom zijn mijn prive berichten gewist tijn0, kan je dat nog wel aangeven i.p.v. alles af te schuiven als complottheorie?
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 08 aug 2019, 08:49

tijn0 schreef: @Sensation
Ik sla mijn wachtwoorden in mijn browser op, en met vrij weinig handelingen kun je die ook achterhalen. Als je je huisgenoten niet vertrouwt zou ik me daar ook maar op richten 😋.

Verder gebruik ik voor sites als deze mijn websiteswachtwoord en niet mijn belangrijkeinformatiewachtwoorden. Ik vertrouw jullie en de beheerders daar, maar het kan altijd en overal misgaan.

Maar mensen die in de IT werken, hebben daar zelf wel aan gedacht ;).
Dat eerste is wel erg makkelijk in de praktijk natuurlijk (al snap ik dat je deze opmerking ook niet serieus plaatste, eerst even die huisgenoten aanpakken :P ) Je moest eens weten hoeveel digibeten er zijn die doodleuk op iemand anders computer hun wachtwoorden opslaan of sessies niet afsluiten, ik krijg dagelijks met dit soort situaties te maken (en dan is het natuurlijk altijd de schuld van de website/applicatie waarna functioneel beheerders erachter komen dat het iemand was die heeft ingelogd en niet uitgelogd). Maar dit was natuurlijk puur een tip voor gebruikers, aangezien het niet een strafbaar iets is ofzo voor de beheerder, maar helaas wordt er door een hoop mensen misbruik van gemaakt.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

tijn0

Bericht door tijn0 » 08 aug 2019, 08:51

Akkoord. Ik laat het er verder bij. Dit is voor beide fora niet zinnig. Leef en laat leven :).

Number 8 On Tour
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Bericht door Number 8 On Tour » 08 aug 2019, 08:57

Het was een mooie tijd op het Netwerk, was zelf lid vanaf 2004, onder Number 8 On Tour. Op de achtergrond veel meegelezen over de problemen. We nemen het forum allemaal wat te serieus en we moeten ons wel zorgen maken over de veiligheid van je gegevens.

Ik blijf hier actief, zal sporadisch het OJK lezen waar ik het meest actief was. Hopelijk komen er enkele posters nog deze kant op. Zo niet even goede vrienden.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 08 aug 2019, 09:04

tijn0 schreef:
08 aug 2019, 08:51
Akkoord. Ik laat het er verder bij. Dit is voor beide fora niet zinnig. Leef en laat leven :).
Dat laatste, absoluut, maar was enkel een tip van mijn kant die je mee zou kunnen geven als gebruikers daar er tegenaan lopen wanneer er gekke dingen gebeuren :)
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1249 times
Been thanked: 2092 times

Bericht door Maikel_91 » 08 aug 2019, 09:20

Number 8 On Tour (2) schreef:
08 aug 2019, 08:57
Het was een mooie tijd op het Netwerk, was zelf lid vanaf 2004, onder Number 8 On Tour. Op de achtergrond veel meegelezen over de problemen. We nemen het forum allemaal wat te serieus en we moeten ons wel zorgen maken over de veiligheid van je gegevens.

Ik blijf hier actief, zal sporadisch het OJK lezen waar ik het meest actief was. Hopelijk komen er enkele posters nog deze kant op. Zo niet even goede vrienden.
Die (2) is dat een bewuste keuze van je? Of is er ergens iets misgegaan met een eerder account? Want als je wilt kunnen we die (2) voor je weghalen denk ik.

Juancho
Legende
Has thanked: 476 times
Been thanked: 743 times

Bericht door Juancho » 08 aug 2019, 09:24

tijn0 schreef:
08 aug 2019, 08:51
Gewoon uit interesse (dus niet om het PN zwart te maken of wat dan ook want dat boeit me echt niet)... ik ben wel benieuwd naar je (mogelijke) antwoord op de vraag van PCGC...

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 369 times
Been thanked: 700 times

Bericht door PCGC » 08 aug 2019, 09:35

Hij heeft zijn post gewijzigd, hij zegt dat ik het zelf gedaan zou moeten hebben, want zij doen dat niet.....
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

tijn0

Bericht door tijn0 » 08 aug 2019, 10:06

Ik zei dat ik het niet kon naspelen, niet liegen.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 514 times
Been thanked: 1009 times

Bericht door deninho32 » 08 aug 2019, 10:24

Number 8 On Tour schreef:

Je bent weer Number 8 On Tour.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Number 8 On Tour
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Bericht door Number 8 On Tour » 08 aug 2019, 10:26

Maikel_91 schreef:
08 aug 2019, 09:20
Number 8 On Tour (2) schreef:

Die (2) is dat een bewuste keuze van je? Of is er ergens iets misgegaan met een eerder account? Want als je wilt kunnen we die (2) voor je weghalen denk ik.
Ik ben inderdaad de login en ww kwijt van mijn originele account die ik wel had aangemaakt... Als je dat zou kunnen veranderen top!

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1249 times
Been thanked: 2092 times

Bericht door Maikel_91 » 08 aug 2019, 10:29

Number 8 On Tour schreef:
08 aug 2019, 10:26

Ik ben inderdaad de login en ww kwijt van mijn originele account die ik wel had aangemaakt... Als je dat zou kunnen veranderen top!
Is al gebeurd zie ik :mrgreen:

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2305 times
Been thanked: 870 times

Bericht door Ren Höek » 08 aug 2019, 10:51

Sensation schreef:
08 aug 2019, 08:25
Als de bolletjes gekopieerd kunnen worden en één-op-één overgenomen kunnen worden kan, LET OP: KAN, dat een teken zijn dat je wachtwoord niet encrypted wordt meegestuurd waardoor je het risico hebt dat de wachtwoorden zo in de database staan waardoor iedereen die bij die database kan (en iedereen die die database kan hacken, en dat kan soms vrij makkelijk met SQL injection) alle wachtwoorden kan inzien.
Dit ben ik helemaal met je eens, maar waar het mij over gaat zijn opmerkingen als deze:
ElChucky schreef:
08 aug 2019, 08:03
Al die wachtwoorden staan nu dus eigenlijk als tekstvelden in een db en het zou me niet verbazen als de admins hierbij zouden kunnen.
PN is ruim 2 jaar dicht geweest, na een zware hack.
Alsof men nu de wachtwoorden als gewone tekst zou opslaan en alsof de admins vrije toegang daartoe hebben. En het mooie is dan nog dat dit met een soort zekerheid en overtuiging wordt gebracht, alsof het een feit is en niet slechts een gedachte gebaseerd op weinig.

Verder ben ik het ook helemaal met je eens betreffende je opmerkingen over wachtwoorden in het algemeen.
Ykhim schreef:
08 aug 2019, 01:04
Ik weet echter wel dat het niet is zoals het hoort. In combinatie met de bevindingen van anderen, is een conclusie dat het nog steeds niet goed zit niet gek, toch?
Die conclusie klopt niet, of beter gezegd, hoeft helemaal niet te kloppen.
Zoals Sensation terecht aangeeft is er niets aan de hand als die wachtwoorden versleuteld worden opgeslagen, wat het geval zal zijn op het nieuwe PN. Daarom verbaas ik me over de zekerheid van onveiligheid die sommigen hier hebben en daar reageer ik dan ook op.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 08 aug 2019, 10:52

Het kutste aan deze hele discussie is dat ik al 2 dagen 'Mooi was die tijd' van Corry Konings in mijn hoofd heb..

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 08 aug 2019, 10:54

[mention]Ren Höek[/mention] klopt die conclusies die jij aanhaalt zijn idd voorbarig, het enige vastgestelde risico wat je nu wel hebt is dat je bij gedeelde computers krijgt dat mensen je ww kunnen kopiëren, maar dat is niet per sé iets voor beheerders om op te lossen (alhoewel het wel gewenst is, al is het alleen maar om klachtenregen te voorkomen en je gebruikers tegemoet te komen) maar in eerste instantie is dit aan de gebruiker zelf om hier goed mee om te gaan, zoals tijn0 terecht aangeeft.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 244 times
Been thanked: 250 times

Awards:

Bericht door Trixm » 08 aug 2019, 10:54

dus we hebben nu ren hoek en tijn0 die hier de meubelen aan het verdedigen zijn? :D
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 08 aug 2019, 11:01

Ik ben niet aan het verdedigen, dat vind ik te zwart-wit.
In eerste instantie verbaasde ik me alleen over het grote aantal reacties hier toen PN weer open ging en de negativiteit die sommigen gebruikten, daarna verbaasde ik mij over de zekerheid die sommigen hebben over het gebrek aan veiligheid op PN waarbij de onderbouwing erg mager is. Dat is alles.

Ratio over emotie, dat probeer ik zoveel mogelijk toe te passen.
Al slaag ik hier ook zeker niet altijd in :mrgreen:

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2130 times
Been thanked: 1140 times

Bericht door J.B. » 08 aug 2019, 11:10

Ren Höek schreef:
08 aug 2019, 00:58
J.B. schreef:
08 aug 2019, 00:52
Klopt niet Ren. Ik had al aangekaart dat de ledenlijst plus profiel als anonieme bezoeker gewoon in te zien was. Als user zou ik daar niet echt vrolijk van worden. Het voldoet in ieder geval (nog) niet aan de hedendaagse norm.
Want die openbare info zou geheim moeten zijn of biedt ruimte voor een hack?
In ieder geval niet zomaar in te zien voor leden die je niet kan checken. En als ze niet ingelogd zijn kun je ze niet checken dmn ip adres of iets.
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

Ykhim
Legende
Has thanked: 1412 times
Been thanked: 1445 times

Bericht door Ykhim » 08 aug 2019, 12:51

Ren Höek schreef:
08 aug 2019, 10:51
Die conclusie klopt niet, of beter gezegd, hoeft helemaal niet te kloppen.
Zoals Sensation terecht aangeeft is er niets aan de hand als die wachtwoorden versleuteld worden opgeslagen, wat het geval zal zijn op het nieuwe PN. Daarom verbaas ik me over de zekerheid van onveiligheid die sommigen hier hebben en daar reageer ik dan ook op.
Prima. Neemt niet weg dat het allemaal niet zuiver oogt. Wachtwoorden die al dan niet beveiligd zijn, privéberichten die worden weggehaald, dat soort zaken. Voor een netwerk dat de schijn toch al tegen zich heeft, zijn dat weinig geruststellende zaken, denk je ook niet?
#InSchmidtWeTrust

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 08 aug 2019, 12:58

Ren Höek schreef: In eerste instantie verbaasde ik me alleen over het grote aantal reacties hier toen PN weer open ging
Dat ligt dan denk ik toch echt aan jezelf. Ik weet niet hoelang jij heb rondlopen op het oude PN maar ik vind het volstrekt logisch dat er velen hier keken naar de (her)opening van PN. We hebben er immers vele, vele jaren rondgelopen en toch wel iets opgebouwd. Bovendien is het nogal abrupt en in 1 grote chaos geëindigd dus ik vind het nogmaals niet meer dan normaal dat men getriggerd wordt nu.

Dat heb ik zelf ook, al boeit het me geen fuck hoe/wat ze daar gaan doen omdat ik toch hier blijf en een strijd tussen beide fora zie ik al helemaal niet zitten. Maar dat neemt niet weg dat ik het vooralsnog een interessant topic vind. En met mij denk velen hier.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 08 aug 2019, 18:49

Ykhim schreef:
08 aug 2019, 12:51
Neemt niet weg dat het allemaal niet zuiver oogt. Wachtwoorden die al dan niet beveiligd zijn, privéberichten die worden weggehaald, dat soort zaken. Voor een netwerk dat de schijn toch al tegen zich heeft, zijn dat weinig geruststellende zaken, denk je ook niet?
Ik denk dat het meer ligt aan enkele leden hier die van niets (of weinig) iets proberen te maken.
Het nieuwe PN zal fatsoenlijk beveiligd zijn en de admins zullen geen toegang hebben tot de privéberichten, zoals we ervan uit gaan dat dit hier ook het geval is.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 08 aug 2019, 18:51

Ik kan je verzekeren dat dat zo is hier. Wij kunnen wel wachtwoorden veranderen, maar niet zien. Ook PM's lezen kunnen we niet.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 08 aug 2019, 18:55

Jaja, dat kunnen ze allemaal wel zeggen :o :twisted:
Nee hoor, alle vertrouwen daarin (en in jullie)!

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 912 times
Been thanked: 2592 times

Bericht door ShovingNE2 » 08 aug 2019, 18:57

Ren Höek schreef:
08 aug 2019, 18:49
Ykhim schreef:
08 aug 2019, 12:51
Neemt niet weg dat het allemaal niet zuiver oogt. Wachtwoorden die al dan niet beveiligd zijn, privéberichten die worden weggehaald, dat soort zaken. Voor een netwerk dat de schijn toch al tegen zich heeft, zijn dat weinig geruststellende zaken, denk je ook niet?
Ik denk dat het meer ligt aan enkele leden hier die van niets (of weinig) iets proberen te maken.
Het nieuwe PN zal fatsoenlijk beveiligd zijn en de admins zullen geen toegang hebben tot de privéberichten, zoals we ervan uit gaan dat dit hier ook het geval is.
Extern forum, geen zelfbouw dingetje. Kan absoluut niet.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 15 aug 2019, 10:51

[mention]Ribbelchips[/mention] , jij gaat ons weer verlaten voor het oude PN las ik? Jammer, maar natuurlijk je eigen keuze....

Plaats reactie