Santiago Arias

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie

Santiago Arias naar PSV

Peiling eindigde op 18 aug 2022, 12:00

Prima toevoeging voor de selectie
54
74%
Niet meer aan beginnen
19
26%
 
Totaal aantal stemmen: 73
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dat zal een stuk of 50 pagina's behelzen? Maar wat verwacht jij? Dat PSV de strategie voor de komende 11 jaar eventjes online gooit? Leuk voor de concurrentie.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

ShovingNE2 schreef: 16 aug 2021, 18:13
Menno1 schreef: 16 aug 2021, 18:12 Mo zou ik het liefst vandaag nog weg faxen.
Aangezien hij gisteren weer aan de patat zat (fuck frietzeggers) kan je dat faxen vergeten. Probeer Transavia Cargo.
Pas op he. Patat is voor mietjes
Gutanoth
Basisspeler
3
Berichten: 492
Lid geworden op: 4 nov 2020

ShovingNE2 schreef: 16 aug 2021, 18:13
Menno1 schreef: 16 aug 2021, 18:12 Mo zou ik het liefst vandaag nog weg faxen.
Aangezien hij gisteren weer aan de patat zat (fuck frietzeggers) kan je dat faxen vergeten. Probeer Transavia Cargo.
Ja agent, deze comment was het
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Afbeelding
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gutanoth
Basisspeler
3
Berichten: 492
Lid geworden op: 4 nov 2020

ShovingNE2 schreef: 16 aug 2021, 18:17 Afbeelding
Dan ben jij dus die smeerlap van een badder, want Rico uit het altijd pittoreske bergen op zoom zegt gewoon lekker friet
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Rico.... pfff. B-acteur.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Friet, je bent hier omringd door voornamelijk Brabanders.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Freedom fries
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Menno1 schreef: 16 aug 2021, 18:14 Sterk plan zeg.
Ik mag hopen dat er wat meer details in dat plan staat.
Je kunt ook naar dat artikel van VI Pro googelen.
Dat was een stuk van Timmer nav een interview met Gerbrands over het Strategisch Plan 2030.

Mede naar aanleiding van dat plan heeft Gerbrands in 2019 ook contractverlenging gekregen van de RvC tot 2025
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ykhim schreef: 16 aug 2021, 16:58
Brael schreef: 16 aug 2021, 16:50En inmiddels is daar best wel een relevante vraag bijgekomen:
Of de technische staf (met name Roger Schmidt) na volgend seizoen ook nog bij ons op de bank zit, is gewoon een belangrijke factor geworden. Of daar intern wel of geen duidelijkheid over is, weet ik niet, maar naar buiten toe is die er in elk geval nog niet. Dus vandaar mijn aanname/hoop dat die duidelijkheid er de komende tijd gaat komen, want ik denk dat dat voor iedereen goed is.
Ik weet niet of dat zo relevant is in dezen. Kwaliteit komt op een gegeven moment wel los van de technische staf die er op de bank zit. Als je het hebt over spelers als van Ginkel, Pröpper, Luuk de Jong en Arias, dan is technische staf volgens mij helemaal niet zo'n relevante kwestie. Die doen wel wat ze moeten doen hoor. Een nieuwe trainer kan dat soort spelers echt wel gebruiken, wat z'n spelopvatting ook is. We hebben het over PSV en de Eredivisie natuurlijk.

Het wordt een ander verhaal als je meer kijkt naar toekomstgerichte aankopen. Als je bijvoorbeeld een nieuwe middenvelder als stand-in haalt, dan moet diegene NU in het systeem passen, maar de vraag is dan wat er na Schmidt komt, mocht hij vertrekken. Daar lijkt inderdaad nog geen duidelijkheid over. Ik geloof dat ik vorig jaar hier al eens een grotere post schreef over die periode na Schmidt, met de kernvraag wat PSV op langere termijn voor ogen heeft. En wil je op deze voet verder, dan denk ik dat we wederom een buitenlandse coach gaan krijgen. Binnen Nederland zie ik namelijk niet gek veel opties.
Ik zie het verschil niet zo goed in de twee situaties die je schetst.

Bij ervaren krachten maakt het niet zoveel uit wat er na Schmidt komt, maar bij jonge spelers voor de toekomst wel? Verwoord ik het zo goed?

Anyhow, voor mij lijkt het in principe voor elke speler wel van belang wat er na Schmidt komt, zeker aangezien Schmidt een nogal karakteristieke manier van voetballen heeft, waarmee hij verschillend is tov veel andere coaches. Als een speler speciaal voor de Schmidt-manier kiest, maar teveel twijfels heeft of Schmidt hier na volgend seizoen nog zit, dan zal hij minder geïnteresseerd zijn om naar PSV te komen.

En jij bekijkt het vanuit het oogpunt van PSV (die spelers leveren sowieso wel, dus het maakt niet uit wie onze trainer wordt), maar als je het vanuit het oogpunt van die spelers bekijkt, moet je ze ook een duidelijk verhaal kunnen schetsen van wat ze te wachten staat. Je zult Arias niet overtuigen om hier nog voor 3 jaar te tekenen, als je hem vertelt dat Schmidt nog 1 jaar contract heeft en dat je daarna nog geen idee hebt wie er voor de groep komt te staan.

Dat is uiteraard gechargeerd, maar ik wil maar aangeven dat een concreet toekomstbeeld langzaam wel weer van belang wordt om ook je spelers-selectie voor volgend seizoen op peil te krijgen. Als je spelers met meerjarige contracten wil vastleggen, moet je ook kunnen uitleggen wat het plan van PSV is voor de komende jaren.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 16 aug 2021, 21:11Bij ervaren krachten maakt het niet zoveel uit wat er na Schmidt komt, maar bij jonge spelers voor de toekomst wel? Verwoord ik het zo goed?
Het gaat in essentie om kwaliteit natuurlijk. Zo'n Arias kan zich makkelijker aanpassen aan wat een andere, nieuwe trainer voor ogen heeft dan een jong talent uit Brazilië die specifiek gehaald is omdat 'ie in het spelletje van Schmidt past, bijvoorbeeld. Het zijn kleine dingen, maar bij spelers als Arias, van Ginkel of de Jong lijkt me de trainer in dienst of de filosofie die je aanhangt niet een hele relevante kwestie. Of beter gezegd: niet de meest relevante kwestie. Dat zijn spelers die in elk systeem hun waarde kunnen hebben, linksom of rechtsom. Die komen hier ook spelen omdat ze weten wat ze in Eindhoven hebben, ongeacht of de trainer Cocu, van Bommel of Schmidt heet.
Dat is uiteraard gechargeerd, maar ik wil maar aangeven dat een concreet toekomstbeeld langzaam wel weer van belang wordt om ook je spelers-selectie voor volgend seizoen op peil te krijgen.
Ik kan me daar ook wel in vinden, maar ik draai het dan liever om: het is vooral van belang om te kunnen bepalen wat voor spelers je wil halen. Of waar je de nadruk op legt in de jeugdopleiding, bijvoorbeeld. PSV zal intern wel de nodige ideeën daarover hebben, maar voor de buitenwereld is dat natuurlijk niet of nauwelijks duidelijk. Zoals gezegd stelde ik de kernvraag vorig jaar al: wat komt er ná Schmidt? Dat is een vraag die voor de organisatie in z'n geheel van belang is, maar ik schat zo in dat het voor een groepje topspelers niet overdreven veel uitmaakt. Die komen hier om prijzen te pakken en hun carrière (nog) van kleur te voorzien, wie er ook voor de groep staat.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Patatje oorlog
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ykhim schreef: 17 aug 2021, 01:24 Het gaat in essentie om kwaliteit natuurlijk. Zo'n Arias kan zich makkelijker aanpassen aan wat een andere, nieuwe trainer voor ogen heeft dan een jong talent uit Brazilië die specifiek gehaald is omdat 'ie in het spelletje van Schmidt past, bijvoorbeeld. Het zijn kleine dingen, maar bij spelers als Arias, van Ginkel of de Jong lijkt me de trainer in dienst of de filosofie die je aanhangt niet een hele relevante kwestie. Of beter gezegd: niet de meest relevante kwestie. Dat zijn spelers die in elk systeem hun waarde kunnen hebben, linksom of rechtsom. Die komen hier ook spelen omdat ze weten wat ze in Eindhoven hebben, ongeacht of de trainer Cocu, van Bommel of Schmidt heet.
Een type als Luuk de Jong heeft natuurlijk zeer specifieke kwaliteiten. Die moet wel in je systeem passen. Kijk bijvoorbeeld ook naar Götze, die zich met een verandering van positie opeens vele malen prettiger lijkt te voelen. Dus dat dat soort spelers hoe dan ook wel presteren ben ik niet per definitie met je eens.
Maar het gaat hier over Arias, die kan inderdaad op meerdere manieren wel van toegevoegde waarde zijn.
Anderzijds kan ik die amateurpsychologie ook aanwenden om te zeggen dat jonge spelers juist makkelijker te kneden zijn, en makkelijker een nieuw systeem aanleren dan spelers die rond de 30 zijn en zo'n systeem nog nooit gespeeld hebben.

Daarnaast denk ik niet dat spelers naar PSV komen zonder zich te verdiepen in wat voor spel PSV speelt en wat het de komende jaren wil doen. Een trainer en een filosofie zijn natuurlijk wel degelijk van belang. Götze was nooit gekomen zonder het Schmidt-verhaal. Die had ongetwijfeld op andere plekken meer kunnen verdienen, en hij had ongetwijfeld bij grotere clubs kunnen tekenen dan PSV, maar hij koos bewust voor het project dat Schmidt hem voorschotelde.
Als je als speler in de categorie Arias terug komt naar PSV, doe je dat niet voor het geld en ook niet voor de status van de club. Je doet dat omdat je je bij PSV prettig denkt te voelen. En een trainer en een filosofie zijn daar natuurlijk wel onderdeel van, misschien zelfs wel het belangrijkste onderdeel. Kortom, dat verhaal moet je wel paraat hebben als club, als je dat soort spelers wil verleiden.

Dus in mijn ogen is het met het oog op de selectie van volgend seizoen wel zeer van belang om in elk geval te kunnen uitleggen wat voor type trainer je voor de groep wil hebben. Ik ben het met je eens dat het niet wenselijk is als we helemaal terugkeren van de richting die we met Schmidt zijn ingeslagen. Dus als Schmidt zelf niet blijft, zal het een trainer moeten zijn met een vergelijkbare visie.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 17 aug 2021, 09:24Een type als Luuk de Jong heeft natuurlijk zeer specifieke kwaliteiten. Die moet wel in je systeem passen. Kijk bijvoorbeeld ook naar Götze, die zich met een verandering van positie opeens vele malen prettiger lijkt te voelen. Dus dat dat soort spelers hoe dan ook wel presteren ben ik niet per definitie met je eens.
Luuk de Jong is natuurlijk ook uitermate geschikt als tactische pion voor wanneer hij níet in een beoogd systeem past, aangezien je het dan al snel over wat directer en technischer voetbal heeft, waar zijn kwaliteiten natuurlijk niet liggen. Mocht dat niet werken of krijg je een tegenstander waartegen dat soort voetbal niet optimaal is, dan is Luuk de Jong natuurlijk ideaal om te gebruiken. Ik geloof dat elke club hem er wel goed bij kan hebben omdat hij nou eenmaal wereldklasse is in wat hij daadwerkelijk goed kan.

Götze speelt nu inderdaad beter, maar men doet alsof hij er vorig jaar niks van kon en geen waarde had. Klinkklare onzin natuurlijk. Hij was de man die PSV op sleeptouw nam, die PSV naar hoger niveau tilde in wedstrijden tegen Granada, PAOK, Olympiakos, Ajax, was zelfs degene die een nederlaag tegen Vitesse wist om te draaien toen hij in het veld kwam. Hij is nu alleen nog beter dan toen en dat is voor alle partijen behalve onze tegenstander een hele prettige vooruitgang. Maar het ondersteunt eerder m'n punt: dat soort spelers functioneren hoe dan ook wel bij PSV.
Daarnaast denk ik niet dat spelers naar PSV komen zonder zich te verdiepen in wat voor spel PSV speelt en wat het de komende jaren wil doen. Een trainer en een filosofie zijn natuurlijk wel degelijk van belang. Götze was nooit gekomen zonder het Schmidt-verhaal. Die had ongetwijfeld op andere plekken meer kunnen verdienen, en hij had ongetwijfeld bij grotere clubs kunnen tekenen dan PSV, maar hij koos bewust voor het project dat Schmidt hem voorschotelde.
Mijn oorspronkelijke punt was vooral dat er een categorie spelers is die dermate goed zijn dat ze dat trainer-verhaal ontstijgen, waaronder deze Arias. Dat dat niet voor alle spelers geldt is volstrekt helder, daarover ben ik het met je eens. Maar het ging me in principe vooral om spelers zoals Arias.
Als je als speler in de categorie Arias terug komt naar PSV, doe je dat niet voor het geld en ook niet voor de status van de club. Je doet dat omdat je je bij PSV prettig denkt te voelen. En een trainer en een filosofie zijn daar natuurlijk wel onderdeel van, misschien zelfs wel het belangrijkste onderdeel.
Ter verduidelijking: ik heb ook nooit beweerd dat die trainer géén onderdeel is van een motivatie om naar PSV te komen, maar je zet het haast neer als hét cruciale punt in dit soort transfers. Ik vind dat gewoon wat overdreven, zeker in het geval van spelers als Arias, van Ginkel en de Jong. Die hebben genoeg redenen om naar PSV te komen los van wie er aan het roer staat.

Ik vind de hele vraag die je stelt er vooral een die van belang is voor de gehele organisatie, zoals reeds gezegd.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gutanoth schreef: 16 aug 2021, 18:18
ShovingNE2 schreef: 16 aug 2021, 18:17 Afbeelding
Dan ben jij dus die smeerlap van een badder, want Rico uit het altijd pittoreske bergen op zoom zegt gewoon lekker friet
Badder? :dokter:

Overigens is het uiteraard wel gewoon friet.
Gutanoth
Basisspeler
3
Berichten: 492
Lid geworden op: 4 nov 2020

29.04.2007 schreef: 18 aug 2021, 14:31
Gutanoth schreef: 16 aug 2021, 18:18

Dan ben jij dus die smeerlap van een badder, want Rico uit het altijd pittoreske bergen op zoom zegt gewoon lekker friet
Badder? :dokter:

Overigens is het uiteraard wel gewoon friet.
Ah ja sorry, die "sport" boeit me écht nog minder dan verf zien drogen. Dan zal het wel die sadik zijn ofzo? net zo'n kneus
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ykhim schreef: 18 aug 2021, 14:19 Götze speelt nu inderdaad beter, maar men doet alsof hij er vorig jaar niks van kon en geen waarde had. Klinkklare onzin natuurlijk. Maar het ondersteunt eerder m'n punt: dat soort spelers functioneren hoe dan ook wel bij PSV.
Ik heb niemand zien beweren dat hij er niks van kon vorig jaar.
En dat hij beter speelt is inderdaad een argument voor mijn punt.
Ykhim schreef: 18 aug 2021, 14:19 Ter verduidelijking: ik heb ook nooit beweerd dat die trainer géén onderdeel is van een motivatie om naar PSV te komen, maar je zet het haast neer als hét cruciale punt in dit soort transfers. Ik vind dat gewoon wat overdreven
Dat doe ik niet, dus dat is ook overdreven.
Maar uiteraard speelt het een grote rol in je transferbeleid en de mogelijkheden om spelers warm te maken voor onze club.
Gebruikersavatar
M.Delgado
Basisspeler
3
Berichten: 486
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ardbeg schreef: 16 aug 2021, 18:16
ShovingNE2 schreef: 16 aug 2021, 18:13

Aangezien hij gisteren weer aan de patat zat (fuck frietzeggers) kan je dat faxen vergeten. Probeer Transavia Cargo.
Pas op he. Patat is voor mietjes
Even off-topic en om verdere vervuiling tegen te gaan:

Een patat is een aardappel, [mention]ShovingNE2[/mention] dat weet je toch inmiddels? Friet wordt gemaakt van aardappels, dus voor eens en altijd: F-R-I-E-T!
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

M.Delgado schreef: 18 aug 2021, 15:58
Ardbeg schreef: 16 aug 2021, 18:16

Pas op he. Patat is voor mietjes
Even off-topic en om verdere vervuiling tegen te gaan:

Een patat is een aardappel, @ShovingNE2 dat weet je toch inmiddels? Friet wordt gemaakt van aardappels, dus voor eens en altijd: F-R-I-E-T!
Erpels, jonge!
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Patat betekent inderdaad aardappel, friet betekent frituren. Het komt veel vaker voor dat een gerecht naar de inhoud wordt vernoemd dan naar de manier van bereiden. Patat is dus logischer.
Maar uiteraard blijf ik in Brabant friet zeggen :D
mpk276
Talent
4
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 jul 2019

Persepolis schreef: 18 aug 2021, 16:02 Patat betekent inderdaad aardappel, friet betekent frituren. Het komt veel vaker voor dat een gerecht naar de inhoud wordt vernoemd dan naar de manier van bereiden. Patat is dus logischer.
Maar uiteraard blijf ik in Brabant friet zeggen :D
Puree, gratin, stoof, mousse, schuim, creme. :)

#TeamFriet
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Is het dan patatje oorlog of frietje oorlog?

Wat heb ik daar nu trek in zeg.
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

RIO schreef: 18 aug 2021, 16:37 Is het dan patatje oorlog of frietje oorlog?

Wat heb ik daar nu trek in zeg.
In Friet, Snap ik.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RIO schreef: 17 aug 2021, 02:08Patatje oorlog
Mayo, satésaus en juin. Al het andere is nep.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Josef Dettelbacher schreef: 18 aug 2021, 16:57
RIO schreef: 17 aug 2021, 02:08Patatje oorlog
Mayo, satésaus en juin. Al het andere is nep.

Niet fucken met Hela Curry he
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

RIO schreef: 18 aug 2021, 16:37 Is het dan patatje oorlog of frietje oorlog?

Wat heb ik daar nu trek in zeg.
Ik ga volgende week voor het eerst in 2 jaar naar Nederland met een 2 jarige kleuter. Kijk enorm op tegen de reis maar het idee om een patatje oorlog te scoren met klodders Mayo en liters saté saus motiveert enorm.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Santiago Arias