Santiago Arias

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie

Santiago Arias naar PSV

Peiling eindigde op 18 aug 2022, 12:00

Prima toevoeging voor de selectie
54
74%
Niet meer aan beginnen
19
26%
 
Totaal aantal stemmen: 73
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik zie PSV dat wel doen, zeker nu Hoever er uit is gegooid. Dat en dit nieuwsbericht lijkt mij een 1-2'tje.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Als ie fit is, geen seconde nadenken en doen.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Prestatiecontract en gaan!
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

KARIN!!!! Voy a su casa mami ❤️
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Menno1 schreef: 15 aug 2022, 23:30 Ik zie PSV dat wel doen, zeker nu Hoever er uit is gegooid. Dat en dit nieuwsbericht lijkt mij een 1-2'tje.
Niet alleen dit nieuwsbericht. Alle berichten van de laatste pakweg 48 uur passen daar wel in.

En natuurlijk is het halen van Arias geen garantie dat je een geweldige back in huis haalt. De man mist ritme, heeft een aantal stevige blessures gehad en wordt bijna 31, dus veel rek zit er ook niet meer in. Maar goed, hij wil héél graag terug naar PSV, begreep ik vorige week van iemand rondom zijn entourage en wat nu ook bevestigd wordt door Rik Elfrink. Heeft bovendien geen enorme salariseisen, hij wil gewoon graag weer voetballer zijn. Met Mwene, Teze, Mauro en Hoever heb je bovendien ook genoeg andere jongens in huis die als rechtsback kunnen functioneren indien het een fiasco wordt. Uiteindelijk zou dit gewoon een investering in de breedte zijn, waarbij je ook wat eigenschappen in huis haalt die geen kwaad kunnen: aanvalsdrang, gif en ervaring.

Ik zou het gewoon doen. In het slechtste geval haalt 'ie zijn niveau niet meer, maar dat zou zoals gezegd geen enorme consequenties hebben. In het beste geval komt hij wel weer op niveau en heb je er een ordinaire klasbak bij. Laten we namelijk niet vergeten dat hij gewoon de beste rechtsback van de laatste 10, 15, 20 jaar is geweest.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

10000% eens beste
#FreeGeneratie4
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Arme Hoever. Mocht dit waar zijn gaat hij echt niks meer spelen in PSV 1
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Plus Karin, mijn hemel dat moet toch ook wat zijn voor die huidige spelersvrouwen. Bij PSV - Rangers op het ereterras gezellig met zijn allen aan een prosecco nippen, komt Karin even binnen. Wat een entree….🥰 “Ola senorita”
En wat legt die de lat van spelers vrouw dan ineens hoog. Ook daar wordt ‘toplevel’ gevraagd….
#FreeGeneratie4
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja, ik vind het ook prima. Met de nadruk dat ik er niet zo gek veel van verwacht, zeker niet op de korte termijn, want heeft amper gespeeld. Maar het is een goede gozer, een top instelling en anders hebben we altijd Karin nog.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Bietje 'flirten' op Insta, die onbetrouwbare Ajacied, wat weet die er nu van? ;)

Welkom terug Santi!
PSVTOPOss
Regelmatige invaller
1
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 jun 2022

Maar PSV twijfelt dus en dat doen ze niet voor niets. Want idealiter is dit het scenario dat je Mwene naar links doet en Max verkoopt en dan met Santi speelt op rechts… maar zo weinig gespeeld laatste jaren is wel risico
Gebruikersavatar
colocolofc
Meervoudig international
5
Berichten: 1293
Lid geworden op: 26 jan 2019

PSVTOPOss schreef: 15 aug 2022, 23:48 Maar PSV twijfelt dus en dat doen ze niet voor niets. Want idealiter is dit het scenario dat je Mwene naar links doet en Max verkoopt en dan met Santi speelt op rechts… maar zo weinig gespeeld laatste jaren is wel risico
Waarom is Mwene naar links schuiven een ideaal scenario???
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

colocolofc schreef: 15 aug 2022, 23:51
PSVTOPOss schreef: 15 aug 2022, 23:48 Maar PSV twijfelt dus en dat doen ze niet voor niets. Want idealiter is dit het scenario dat je Mwene naar links doet en Max verkoopt en dan met Santi speelt op rechts… maar zo weinig gespeeld laatste jaren is wel risico
Waarom is Mwene naar links schuiven een ideaal scenario???
Omdat Mwene beter is dan Max
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ik begrijp best de twijfels bij heel veel mensen, maar een fitte Arias in vorm is direct onze beste rechtsback. Ik vind dat als PSV geen interesse meer heeft in een verdediger, maar wel nog voor buitenkansjes gaat dat dit er 1 is. Die jongen voelt liefde voor PSV. Supporters zijn dol op hem dus laat maar komen.
Leon77M
Basisspeler
3
Berichten: 484
Lid geworden op: 8 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Niet aan beginnen. Was in het verleden fan van Santi maar wat geweest is, is geweest.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

De Arias van de laatste 2 seizoenen PSV is sportief een meerwaarde en financieel een miljoenencontract waard, maar die kans is de laatste jaren wel een heel stuk kleiner geworden.
Gebruikersavatar
colocolofc
Meervoudig international
5
Berichten: 1293
Lid geworden op: 26 jan 2019

Rikkert1234 schreef: 15 aug 2022, 23:57
colocolofc schreef: 15 aug 2022, 23:51

Waarom is Mwene naar links schuiven een ideaal scenario???
Omdat Mwene beter is dan Max
Ik vind een rechtspoot op linksback verre van ideaal, zeker met Luuk in de spits
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

War ik ook wel belangrijk vind... Hoe speelde hij de keren dat hij wel fit was en in de basis stond na zijn PSV periode?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
YMSA13
Jeugdinternational
1
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

colocolofc schreef: 16 aug 2022, 00:03
Rikkert1234 schreef: 15 aug 2022, 23:57

Omdat Mwene beter is dan Max
Ik vind een rechtspoot op linksback verre van ideaal, zeker met Luuk in de spits
Daar moet wel bij gezegd worden dat Mwene eigenlijk 2 benig is. Hij kan prima op links spelen dat heeft hij ook bij Mainz bewezen (waar hij vooral op links speelde).
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Heel deze saga heeft iets heel romantisch. Een knappe jonge vrouw in de bloei van haar leven... Die scheiden wordt van haar geheime stille aanbidders. De warmte, de siësta's en de gladde Spanjolen moeten overleven om zich vervolgens te moeten trotseren in Duitsland, een land van weinig humor, vettige worsten en asociale autorijders. Maar hoop en liefde winnen altijd. Na jaren gescheiden te zijn, vind ze haar hart de weg terug naar ons koude kikkerlandje waar een leger aan prinsen op een witte paard op haar staan te wachten. En de comeback van Arias uiteraard.

Bij alles spat de klasse ervan af bij hem. Hij heeft inzicht, techniek, grinta, agressiviteit. Het is een hele complete en moderne back die een goede match zou zijn binnen de speelstijl. Niet voor niets heeft hij bij Atletico op het allerhoogste niveau, de absolute (wereld)top wmb, laten zien een uitstekende speler te kunnen zijn. In alles is dit potentieel wmb een Götze achtige transfer. Het vraagstuk is vooral zijn fitheid. Is hij nog atletisch, is hij nog explosief en snel, is hij nog wendbaar etc.? Dat zijn belangrijke vragen wmb. Want hoewel bijv. een speler als Blind aan de bal een geweldige speler is, is hij verdedigend gezien wel een labiliteit door zijn fysieke status. PSV zit wmb niet te wachten op nog een Van Ginkel/Pröpper verhaal.

PSV zal sowieso wachten tot na het tweeluik. Ik denk dat men zich dan de volgende scenario's moet afvragen:

- Wat wil men met de back positie. Hoe ziet men de rol van Hoever? Wilt men zich daarop nog versterken, gezien de positie kwantitatief wel bezet is. Zo ja, is Arias dan de nr. 1 kandidaat? Is men bereid geld uit te geven aan die positie, evt. ook met het oog op andere transfers, mocht dat van toepassing zijn.
- Stel dat Max nog vertrekt en je wilt een back halen, is Arias dan nog steeds de meest ideale speler afgaande op de bezetting?

Het zou heel tof zijn, daar niet van. Ik weet alleen niet of dit momenteel de meest slimme transfer is. Hoewel, een echt fitte Arias is zoals ik al zei gewoon een Götze achtige transfer wmb.

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV



Hier wat beelden bij Atletico en Colombia.
Ziet er uitstekend uit. Vergeet ook niet dat hij bij Simeone ook heel veel geleerd heeft.
Zijn voorzetten lijken ook beter dan bij zijn PSV-tijd.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Heruone schreef: 16 aug 2022, 00:50 - Stel dat Max nog vertrekt en je wilt een back halen, is Arias dan nog steeds de meest ideale speler afgaande op de bezetting?
Hoever voldoet tot op heden niet dus PSV heeft maar 1 rechtsback. Teze kan daar ook spelen, maar dan haal je weer je centrale duo uit elkaar.
Als Max vertrekt zal er sowieso een back bij moeten op links.
Eigenlijk best leuk dat we qua backs nu kwantitatief goed zitten. Dat is in de afgelopen jaren wel wat anders geweest.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV schreef: 16 aug 2022, 00:55
Heruone schreef: 16 aug 2022, 00:50 - Stel dat Max nog vertrekt en je wilt een back halen, is Arias dan nog steeds de meest ideale speler afgaande op de bezetting?
Hoever voldoet tot op heden niet dus PSV heeft maar 1 rechtsback. Teze kan daar ook spelen, maar dan haal je weer je centrale duo uit elkaar.
Als Max vertrekt zal er sowieso een back bij moeten op links.
Eigenlijk best leuk dat we qua backs nu kwantitatief goed zitten. Dat is in de afgelopen jaren wel wat anders geweest.
Mwene is een valide optie voor links/rechts. Net als Mauro. En hoewel Hoever tot op heden niet voldoet, zit PSV niet in de luxe positie om hem na 1 maand al te kunnen afschrijven.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Heruone schreef: 16 aug 2022, 00:57 zit PSV niet in de luxe positie om hem na 1 maand al te kunnen afschrijven.
Nee ik schrijf Hoever ook absoluut niet af, maar als we een back kunnen halen die de beste back van PSV kan zijn (Arias) dan zou ik even niet aan kwantiteit denken maar aan kwaliteit. Heeft ook met de plaatsing voor CL te maken. Denk dat als we ons plaatsen dat het dan iets makkelijker is om Arias erbij te nemen.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk juist dat als we ons plaatsen het juist makkelijker wordt om andere spelers te halen voor de rb positie, mocht je dat willen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Zuc0
Nationale topspeler
1
Berichten: 1984
Lid geworden op: 22 jun 2022
Seizoenkaart: Vak DD
Clubvoorkeur: PSV

Massimo schreef: 16 aug 2022, 00:02 De Arias van de laatste 2 seizoenen PSV is sportief een meerwaarde en financieel een miljoenencontract waard, maar die kans is de laatste jaren wel een heel stuk kleiner geworden.
De Arias van de laatste twee seizoenen bestaat niet meer. Mooi die romantische bespiegelingen maar dat hij zichzelf overal aanbiedt is toch ook een teken aan de wand. Heeft zich bij PSV ontwikkeld tot een, voor PSV-begrippen, uitstekende back en destijds genoten van hem, maar ik zou die route nu niet meer kiezen. Investeer dat salaris en mogelijke tekengeld in een nieuwe lichting.
Zou het overigens vreemd vinden als Hoever nu al wordt afgeschreven. Hij maakt tot nu toe geen beste indruk maar we zijn net 4 wedstrijden op weg.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Santiago Arias