Santiago Arias

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie

Santiago Arias naar PSV

Peiling eindigde op 18 aug 2022, 12:00

Prima toevoeging voor de selectie
54
74%
Niet meer aan beginnen
19
26%
 
Totaal aantal stemmen: 73
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

MAAR. Gelukkig staan we er zo helemaal niet voor. Dus ja. Goed nieuws.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Nog los van het argument "restwaarde", heb je met het huren van Arias hooguit een oplossing voor 1 seizoen.
Götze en Zahavi hebben nog maar één jaar contract, Arias zou dan volgende zomer ook weer weggaan, en van je twee diamantjes Gakpo en Madueke moet je er waarschijnlijk ook één verkopen. En het is natuurlijk niet uit te sluiten dat er voor andere spelers ook clubs aankloppen.

Op die manier heb je voor komend seizoen minimaal 4 gaten te vullen in je basiselftal. Dat is wel veel.
Een structurelere oplossing op rechtsback heeft uiteraard de voorkeur.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Ardbeg schreef: 16 aug 2021, 12:29
Trixm schreef: 16 aug 2021, 12:24 Ik heb restwaarde nog nooit een titel zien winnen.
Maar je hebt de uitleg en toelichting toch wel gelezen waarom het wel belangrijk is om spelers te hebben waar in je investeert, waar je sportieve profijt van krijgt maar ook financiele profijt op termijn?
Zeker, maar aangezien we genoeg spelers hebben die waarde vertegenwoordigen en dat in de toekomst gaan doen in meer of mindere mate:

Sangare
Teze
Obispo
Max
Boscagli
Bruma :)
Drommel
Gakpo
Vertessen
Fofana
Oppegard
Madueke

Het is niet alsof we zoals in rotterdam zuid alle ballen op de ervaring hoop gooien. Daarnaast word je gewoon meer geld waard als je sportieve successen haalt. Daarvoor heb je zeker in Europa ervaring nodig. De hele discussie over Luuk de Jong vs. een tropische verrassing c.q. Hlozek en Berisha die 40% van het forum nog nooit een bal heeft zien geven, is in mijn ogen dan ook een zonder nuance en context.

Wil PSV in de CL presteren of in de CL potten breken, dan is een Hlozek leuk als tropische verrassing, maar de kans dat je met Luuk de Jong presteert is in mijn ogen veel groter (ik zal er eerlijk bij vermelden dat ik geen beeld heb van Hlozek). Hij heeft bijvoorbeeld al eens een Europa League finale beslist, en dat heb je dan op de bank zitten. De restwaarde is dan vanzelfsprekend minder, daarentegen is bovenstaand lijstje met spelrs allemaal 10% meer waard geworden. En niet alleen dit lijstje, ook de jongens in de jaren daarop profiteren van Europese successen. Volgens mij bewijst ajax dat al jaren
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Brael schreef: 16 aug 2021, 12:37 Nog los van het argument "restwaarde", heb je met het huren van Arias hooguit een oplossing voor 1 seizoen.
Götze en Zahavi hebben nog maar één jaar contract, Arias zou dan volgende zomer ook weer weggaan, en van je twee diamantjes Gakpo en Madueke moet je er waarschijnlijk ook één verkopen. En het is natuurlijk niet uit te sluiten dat er voor andere spelers ook clubs aankloppen.

Op die manier heb je voor komend seizoen minimaal 4 gaten te vullen in je basiselftal. Dat is wel veel.
Een structurelere oplossing op rechtsback heeft uiteraard de voorkeur.
Tenzij spelers/Arias langer wil blijven, dan is dat geen probleem. Ik heb wel vertrouwen in onze staf.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ook onze technische staf (of in elk geval een belangrijk deel daarvan) heeft momenteel nog maar een contract voor één jaar he.

Wat dat betreft zullen de komende maanden hopelijk/waarschijnlijk snel meer duidelijkheid gaan bieden over onze toekomst na dit seizoen.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Teze is niet de volgende cashcow van PSV. Schaar hem in het rijtje Hendrix, Brenet, Zoet, Sadilek enzovoort.

Haal je een speler voor zijn positie dan valt de kapitaalvernietiging wel mee.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

11 Sir Tinus schreef: 16 aug 2021, 12:32 Het gaat niet alleen om restwaarde het gaat erom dat je een plan bedenkt voor meer dan 1 jaar.
Een plan voor de lange termijn heeft Toon Gerbrands al in 2019 neergelegd: "Strategisch Plan 2030".
En dit is ook afgestemd met de RvC.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Brael schreef: 16 aug 2021, 13:00 Ook onze technische staf (of in elk geval een belangrijk deel daarvan) heeft momenteel nog maar een contract voor één jaar he.

Wat dat betreft zullen de komende maanden hopelijk/waarschijnlijk snel meer duidelijkheid gaan bieden over onze toekomst na dit seizoen.
Maar je denkt toch niet dat de technische staf en de RVC gewoon klakkeloos wat aan het doen zijn? Dat plan is er al lang en breed en PSV staat niet bekend om maar wat aan te kloten
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Het is al vaker gezegd denk ik, maar met het aannemen dat PSV intern wel weet wat ze aan het doen zijn (en dat geloof ik zelf ook wel) sla je elke discussie meteen dood.

Verder is het niet de vraag of PSV intern maar wat aanmoddert, of bezig is met het uitvoeren van een goed doordacht plan. We hebben het hier over de vraag of Arias een versterking zou zijn, en de optie om hem (al dan niet via een huurconstructie) terug te halen, wordt vanuit verschillende invalshoeken bekeken. Dat hij kan voetballen, weten we allemaal. Maar is hij fit genoeg, is hij financieel haalbaar, heeft hij restwaarde, is het goed voor PSV op zowel de korte als de langere termijn? Allemaal valide vragen die je je moet stellen bij een potentiële aankoop.

En inmiddels is daar best wel een relevante vraag bijgekomen:
Of de technische staf (met name Roger Schmidt) na volgend seizoen ook nog bij ons op de bank zit, is gewoon een belangrijke factor geworden. Of daar intern wel of geen duidelijkheid over is, weet ik niet, maar naar buiten toe is die er in elk geval nog niet. Dus vandaar mijn aanname/hoop dat die duidelijkheid er de komende tijd gaat komen, want ik denk dat dat voor iedereen goed is.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Je zou maar eens geen discussie kunnen voeren, zeg. Misschien overleef je het niet.

Toch is het zo. Het plan 2030 ligt er allang en ik gok zomaar dat die meer omvat dan dat jij voor kunt stellen.

Is het al woensdag? Ga me zomaar mengen in discussies die eigenlijk nergens over gaan. En ik ben zenuwachtig.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

PCMVB schreef: 16 aug 2021, 09:38Ik ben het grotendeels met je eens. Maar wel met de kanttekening dat het verdienmodel van talentvolle voetballers altijd in de aanval heeft gelegen. Nooit in de verdediging en in mindere maten het middenveld. Daarom heb ik er persoonlijk ook minder moeite met een transfer van Arias dan van De Jong. Volgens mij hebben we slechts een handvol verdedigers net boven de 10 miljoen verkocht, dus daar verdien je het niet op in mijn ogen. Als je daarbij mee telt hoeveel miskopen we in de verdediging hebben gedaan dan staat daar volgens mij nauwelijks een positief transferresultaat tegenover. Doe mij dan maar wat meer zekerheid, zoals met Ramalho. De organisatie staat dan veel beter en kunnen de talenten voorin excelleren.

Voor de aanval vind ik het een ander verhaal. Daar mag best een ervaren speler bij lopen (graag zelfs). Maar die hebben we al met Zahavi. Daar moet het geld worden verdiend, dus daar is het in mijn ogen cruciaal om een super talent te hebben.
Maar met Madueke hebben we ook al een supertalent, en Gakpo mag er ook wel wezen.

Ik ben het in principe wel met je eens hoor: verdienmodel ligt, grotendeels, in de voorhoede. Maar je ziet nu dat Madueke en Gakpo profiteren van de ervaring die Zahavi met zich meebrengt, net als dat Lozano en Bergwijn dat eerder deden toen Luuk de Jong er was. Ik denk dat een goede balans in die linie cruciaal is. Als je vier spelers haalt, dan ligt het voor de hand dat twee daarvan aanvallers zijn (een rechtsback betekent immers dat Teze een 'nieuwe' CV is, en als er een nieuwe CV komt blijft Teze op rechtsback). Dan kun je Luuk de Jong halen én een groot talent, zodat je vanaf de bank zowel ervaring als talent kunt brengen. Dat is op lange termijn bovendien een prima situatie, zeker omdat ik verwacht dat Zahavi na dit seizoen weg is. Dan is het fijn om Luuk de Jong in huis te hebben als degene die voorin de kar trekt, zoals hij dat voorheen ook deed.

Datzelfde wil je ook voor de supertalenten. Als Madueke en Gakpo gaan, dan wil je daar graag meteen nieuwe, jonge toppers hebben staan. Ook daarom zou PSV er goed aan doen om er nu al eentje aan te trekken en klaar te stomen. Dan kun je volgend jaar kijken of je daar nog iemand aan moet toevoegen, of dat bijvoorbeeld Vertessen klaar is voor een basisplek, enzovoorts. Interessante discussie wel, als je er zo over nadenkt.
Brael schreef: 16 aug 2021, 16:50En inmiddels is daar best wel een relevante vraag bijgekomen:
Of de technische staf (met name Roger Schmidt) na volgend seizoen ook nog bij ons op de bank zit, is gewoon een belangrijke factor geworden. Of daar intern wel of geen duidelijkheid over is, weet ik niet, maar naar buiten toe is die er in elk geval nog niet. Dus vandaar mijn aanname/hoop dat die duidelijkheid er de komende tijd gaat komen, want ik denk dat dat voor iedereen goed is.
Ik weet niet of dat zo relevant is in dezen. Kwaliteit komt op een gegeven moment wel los van de technische staf die er op de bank zit. Als je het hebt over spelers als van Ginkel, Pröpper, Luuk de Jong en Arias, dan is technische staf volgens mij helemaal niet zo'n relevante kwestie. Die doen wel wat ze moeten doen hoor. Een nieuwe trainer kan dat soort spelers echt wel gebruiken, wat z'n spelopvatting ook is. We hebben het over PSV en de Eredivisie natuurlijk.

Het wordt een ander verhaal als je meer kijkt naar toekomstgerichte aankopen. Als je bijvoorbeeld een nieuwe middenvelder als stand-in haalt, dan moet diegene NU in het systeem passen, maar de vraag is dan wat er na Schmidt komt, mocht hij vertrekken. Daar lijkt inderdaad nog geen duidelijkheid over. Ik geloof dat ik vorig jaar hier al eens een grotere post schreef over die periode na Schmidt, met de kernvraag wat PSV op langere termijn voor ogen heeft. En wil je op deze voet verder, dan denk ik dat we wederom een buitenlandse coach gaan krijgen. Binnen Nederland zie ik namelijk niet gek veel opties.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ailon schreef: 16 aug 2021, 14:36
11 Sir Tinus schreef: 16 aug 2021, 12:32 Het gaat niet alleen om restwaarde het gaat erom dat je een plan bedenkt voor meer dan 1 jaar.
Een plan voor de lange termijn heeft Toon Gerbrands al in 2019 neergelegd: "Strategisch Plan 2030".
En dit is ook afgestemd met de RvC.
Met alle respect maar sinds 2019 is heel PSV op de schop gegaan. Want hield dat plan destijds in en wat is daar nog van over?

Want ik weet ook dat in 2019 dat er alle ruimte werd gemaakt voor de jeugd om zich te ontplooien in PSV 1. We kunnen moeilijk zeggen dat daar positieve stappen in genomen zijn.

Het huidige beleid is nu erg gefocust op korte termijn succes. Niet op geleidelijke ontwikkeling.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Brael schreef: 16 aug 2021, 16:50 En inmiddels is daar best wel een relevante vraag bijgekomen:
Of de technische staf (met name Roger Schmidt) na volgend seizoen ook nog bij ons op de bank zit, is gewoon een belangrijke factor geworden. Of daar intern wel of geen duidelijkheid over is, weet ik niet, maar naar buiten toe is die er in elk geval nog niet. Dus vandaar mijn aanname/hoop dat die duidelijkheid er de komende tijd gaat komen, want ik denk dat dat voor iedereen goed is.
Zeer relevant inderdaad. Marco Timmer haalde het aan in zijn podcast afgelopen week. Voor het sluiten van de transfermarkt gaat hier zeer waarschijnlijk geen duidelijkheid over komen. Maar in september moet je als club met een eerste statement komen wat het vervolg is anders wordt het speculeren. Je kan zeggen dat de intentie is om door te gaan, of zelfs gewoon de verlenging aankondigen. Je kan ook zeggen dat hierover in de winterstop wordt gesproken en tot die tijd alles op voetbal gericht is en niet op verlengen of niet. In beide gevallen kap je langdurige discussies en onzekerheid af.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 16 aug 2021, 17:31 Met alle respect maar sinds 2019 is heel PSV op de schop gegaan. Want hield dat plan destijds in en wat is daar nog van over?

Want ik weet ook dat in 2019 dat er alle ruimte werd gemaakt voor de jeugd om zich te ontplooien in PSV 1. We kunnen moeilijk zeggen dat daar positieve stappen in genomen zijn.
PSV is op de schop gegaan qua trainer ja. Dat gebeurt normaal gezien tussen 2019 en 2030 een keer of vier. Een plan is niet afhankelijk van de trainer die voor de groep staat toch?

Wat? Jeugd kan zich niet ontplooien in PSV 1?

Dat is een hele lange tikfout ga ik dan maar van uit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 16 aug 2021, 17:37
Menno1 schreef: 16 aug 2021, 17:31 Met alle respect maar sinds 2019 is heel PSV op de schop gegaan. Want hield dat plan destijds in en wat is daar nog van over?

Want ik weet ook dat in 2019 dat er alle ruimte werd gemaakt voor de jeugd om zich te ontplooien in PSV 1. We kunnen moeilijk zeggen dat daar positieve stappen in genomen zijn.
PSV is op de schop gegaan qua trainer ja. Dat gebeurt normaal gezien tussen 2019 en 2030 een keer of vier. Een plan is niet afhankelijk van de trainer die voor de groep staat toch?

Wat? Jeugd kan zich niet ontplooien in PSV 1?

Dat is een hele lange tikfout ga ik dan maar van uit.
Kansen voor jeugd zijn nu minder als in 2019. Toen werd alles gegooid op Lammers, Ihattaren, Malen, Bergwijn enz.

Nu is dat wat minder. En dat is niet erg zo lang spelers a la Gotze worden aangetrokken.

Gaat er meer om: wat hield dat plan in en wat is er anno 2021 nog van over? Want ik vind een plan 2030 erg vaag in de opportunistische voetbal wereld. Een 3 jaren plan is al lastig zat.

Staat er bijvoorbeeld in de intentie dat minstens 50% Nederlander moet zijn en eigen jeugd? Nou dan zijn we daar best ver van af.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 16 aug 2021, 17:41 Kansen voor jeugd zijn nu minder als in 2019. Toen werd alles gegooid op Lammers, Ihattaren, Malen, Bergwijn enz.
Nou: ze hebben alle vier kansen gehad. Lammers was niet goed genoeg en hebben we verpatst aan Atalanta. Ihattaren is na Labyrat de meest rotte persoonlijkheid die ik bij PSV heb gezien en heeft een seizoen basis gespeeld Malen en Bergwijn basis en samen voor 62,5 miljoen bruto en ca 50 miljoen netto verkocht.

Sinds die tijd:

Teze
Obispo
Mauro
Ledezma
Vertessen
Madueke
Gakpo
Rosario

En in de steigers staan:

Fofana
Sambo
Oppergod
Antonisse

En waarschijnlijk mis ik er nog een paar. Sommigen blijken niet goed genoeg. Anderen zware blessures. Maar hoezo niet inzetten op jeugd?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

[mention]Menno1[/mention] Heb jij PSV wel gevolgd de afgelopen 2 jaar of loop je te trollen? Jeugd geen kans? Dus als je instaat bent om spelers zoals Gotze, Propper en Ramalho te halen, dan moet je dat niet doen en alles op Mo, Pablo en Teze gooien?
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Hahaha Oppergod. Daar zit copyright op.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Inderdaad. Gebruik het en je krijgt een factuur van mij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

En op plagiaat staat billenkoek Showvink! Aan het eind van het seizoen mag je me betalen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als Karin de spanking uitvoert ben ik erbij!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Menno1 schreef: 16 aug 2021, 17:31
Ailon schreef: 16 aug 2021, 14:36
Een plan voor de lange termijn heeft Toon Gerbrands al in 2019 neergelegd: "Strategisch Plan 2030".
En dit is ook afgestemd met de RvC.
Met alle respect maar sinds 2019 is heel PSV op de schop gegaan. Want hield dat plan destijds in en wat is daar nog van over?

Want ik weet ook dat in 2019 dat er alle ruimte werd gemaakt voor de jeugd om zich te ontplooien in PSV 1. We kunnen moeilijk zeggen dat daar positieve stappen in genomen zijn.

Het huidige beleid is nu erg gefocust op korte termijn succes. Niet op geleidelijke ontwikkeling.
Plan dateert van medio 2019 en is nog steeds actueel. Is uitvoerig toegelicht in een uitgave van VI Pro gestaan.

Twee kerndoelstellingen in dit plan:
1. PSV wil structureel tot de Europese subtop behoren (32 beste clubs)
2. PSV wil in Nederland blijven concurreren om het landskampioenschap (dus vooral met ajax).

De ontplooing van jeugdspelers in de A-selectie dateert al van het plan van de voorganger van Gerbrands, namelijk Sanders.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

RIO schreef: 16 aug 2021, 17:55 @Menno1 Heb jij PSV wel gevolgd de afgelopen 2 jaar of loop je te trollen? Jeugd geen kans? Dus als je instaat bent om spelers zoals Gotze, Propper en Ramalho te halen, dan moet je dat niet doen en alles op Mo, Pablo en Teze gooien?
Volgens mij zeg ik duidelijk dat het geen probleem is zo lang dat het niveau spelers is. Over alle 3 die spelers ben ik razend enthousiast en Mo zou ik het liefst vandaag nog weg faxen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 16 aug 2021, 18:12 Mo zou ik het liefst vandaag nog weg faxen.
Aangezien hij gisteren weer aan de patat zat (fuck frietzeggers) kan je dat faxen vergeten. Probeer Transavia Cargo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ailon schreef: 16 aug 2021, 18:10
Menno1 schreef: 16 aug 2021, 17:31

Met alle respect maar sinds 2019 is heel PSV op de schop gegaan. Want hield dat plan destijds in en wat is daar nog van over?

Want ik weet ook dat in 2019 dat er alle ruimte werd gemaakt voor de jeugd om zich te ontplooien in PSV 1. We kunnen moeilijk zeggen dat daar positieve stappen in genomen zijn.

Het huidige beleid is nu erg gefocust op korte termijn succes. Niet op geleidelijke ontwikkeling.
Plan dateert van medio 2019 en is nog steeds actueel. Is uitvoerig toegelicht in een uitgave van VI Pro gestaan.

Twee kerndoelstellingen in dit plan:
1. PSV wil structureel tot de Europese subtop behoren (32 beste clubs)
2. PSV wil in Nederland blijven concurreren om het landskampioenschap (dus vooral met ajax).

De ontplooing van jeugdspelers in de A-selectie dateert al van het plan van de voorganger van Gerbrands, namelijk Sanders.
Sterk plan zeg.

Ik mag hopen dat er wat meer details in dat plan staat.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat zal een stuk of 50 pagina's behelzen? Maar wat verwacht jij? Dat PSV de strategie voor de komende 11 jaar eventjes online gooit? Leuk voor de concurrentie.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Santiago Arias