Steven Berghuis

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Makaveli
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 32 times
Been thanked: 370 times

Steven Berghuis

Bericht door Makaveli » 16 jul 2019, 23:02

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Juancho schreef:
16 jul 2019, 20:12
Ykhim schreef:
16 jul 2019, 20:05
Normaliter zou ik het zeker met je eens zijn over die potentie, maar vooral Makaveli heeft dat hier al een aantal keren terecht aangestipt: je moet niet alleen maar potentie in je elftal hebben. Soms is ervaring ook goed, of in elk geval iemand die heeft aangetoond stabiel te kunnen presteren.
Ow helemaal eens hoor, ik was het op dat punt ook wel eens met Maka. Ik vind alleen niet dat Berghuis een leider is, een ervaren speler die de rest mee op sleeptouw neemt als het ff niet loopt. Daarvoor is het veelste veel een zogenaamde individuele voetballer. Dat zag je ook wel terug in zijn spel bij Feyenoord. Als het niet liep, zag je Berghuis ook niet. Laat staan dat hij dan maar alsnog het snot voor de ogen liep voor het team.
Hij hoeft het team ook helemaal niet "op sleeptouw" te nemen of een leider te zijn. Waar het om gaat is dat je spelers nodig hebt die stabiel leveren. Dat doen talenten niet, die zijn de ene keer heel goed en de volgende keer is het weer niks. Berghuis is iemand die wel constant is. Je weet wat je krijgt, een lading doelpunten en assists. Dat zullen er bij PSV eerder meer dan minder worden. Zelfs bij een matig Feyenoord presteerde hij nog prima. Dat soort gasten heb je gewoon nodig in je ploeg om op momenten niet door de ondergrens te zakken. Dat is wat anders dan dat hij de mouwen op moet gaan stropen en druk de aanvoerder uit gaat hangen. Je kunt ook ervaring meegeven op een andere manier, door een stabiel niveau neer te leggen.
Juancho schreef:Berghuis is een prima ED speler, laat dat duidelijk zijn. Maar daar buiten heeft hij niks laten zien terwijl hij toch al 28 jaar is.
Hij is 27. En zoals iemand hierboven al aanhaalde heeft hij het in de CL gewoon prima gedaan.

grasveld
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 92 times
Been thanked: 180 times

Bericht door grasveld » 16 jul 2019, 23:03

Berghuis is ook zeker goed genoeg voor EL niveau, en ik denk dat je op CL niveau ook geen modderfiguur slaat met hem.

Hij heeft een bijzonder goede techniek, een goede dribbel, goed schot en het vermogen om anderen in stelling te brengen. Dat koppelt hij (in mijn ogen) aan een goede gedrevenheid, en hij laat zich ook niet zo makkelijk van de bal zetten als Pereiro.

Dat hij in het buitenland gefaald heeft, zegt absoluut niets over zijn potentiële top. Ik denk dat als hij bij een trainer belandt die hem op de juiste manier weet te ‘raken’, dat Berghuis’ niveau hoger ligt dan wat hij tot nu toe heeft laten zien.

Enige nadeel is dat hij ‘al’ 28 is, en dus waarschijnlijk weinig restwaarde meer heeft. Maar als hij er ieder seizoen 15 inlegt en 15 voorgeeft, verdient hij zichzelf wel terug.

Als hij naar PSV komt heeft hij betere spelers om zich heen. Bij Feyenoord gaf hij voorzetten op Larsson en Toornstra, en kreeg hij ballen van Nieuwkoop, Clasie en nog meer nietsnutten.

Ik zie hem hier absoluut floreren, en ik denk dat iedereen die negatief is, na 10 wedstrijden 180 graden gedraaid is. Er is genoeg op Berghuis aan te merken, maar goals en assists zal hij altijd leveren.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 487 times
Been thanked: 170 times

Bericht door voskat » 16 jul 2019, 23:08

Joenepsv schreef:
16 jul 2019, 22:52
Wat dat irritante betreft, kan me nog een incident op de training van Feyenoord voor de geest halen dat hij volgens mij Van Beek voor zijn schenen trapt na een duel. Sloeg helemaal nergens op. Als het hem tegen zit en hij op de bank komt lijkt hij me een rotte appel in de groep.
Berghuis zat toen ook niet op de bank, dus daar heeft het weinig mee te maken. Alleen vreet hij zich duidelijk op daar bij Feyenoord omdat die club gewoon beneden zijn niveau is. Frustratie gegarandeerd.

Bij Watford zat hij wel op de bank, maar deed hij nooit moeilijk.

Dat gif kunnen wij in elk geval best gebruiken.

Juancho
Legende
Has thanked: 479 times
Been thanked: 745 times

Bericht door Juancho » 16 jul 2019, 23:29

Ik heb vooral een beeld van hem dat het vooral een individu is die zeker als het niet loopt het vooral bij anderen neerlegt.

Bovendien vind ik dat wel juist wel leiderschap nodig zijn. Met schwaab en de Jong zijn onze 2 natuurlijke leiders wel. Robben was alleen daarom al perfect. Dus niet met je eens dat we geen leider nodig zijn. Sterker nog, in elke linie hebben we nu nog steeds een leider nodig.spelers die de rest meenemen als het voetballend niet loopt. Mijn idee van berghuis is dat hij juist op die moment afhaakt. Maargoed, ik zeg erbij dat ik niet elke wedstrijd van Feyenoord live gezien heb.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 402 times
Been thanked: 667 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 17 jul 2019, 07:13

koetje schreef:
16 jul 2019, 21:58
Thijs85 schreef:
16 jul 2019, 21:52
koetje schreef:
16 jul 2019, 21:33
Berghuis levert op zeker. Een exotische speler hangt meer risico aan.
Wat levert Berghuis op zeker?
Goals, assists en beslissende momenten in een wedstrijd.

120 wedstrijden bij Feyenoord en bij 81 goals betrokken.
Natuurlijk heeft hij kwaliteiten, maar wij worden hier toch niet echt beter van? Pereiro heeft ook prima statistieken voor ons en die zelfs in de grote wedstrijden. Berghuis heeft een prima trap, maar Gakpo ook. Berghuis mist snelheid om op zo’n positie echt impact te hebben in grotere wedstrijden. Zijn gif is soms goed, maar hij verliest zijn hoofd als het wat minder gaat, dus uiteindelijk heb je vooral iets aan hem als het al goed loopt. Hij zorgt er niet voor dat het goed gaat lopen. Doe mij maar liever Gakpo-Lammers-Malen dan een voorhoede met Berghuis.

In mijn ideaalplaatje blijft de echte Steven B trouwens gewoon. ;)

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 917 times
Been thanked: 2609 times

Bericht door ShovingNE2 » 17 jul 2019, 07:26

Thijs85 schreef:
17 jul 2019, 07:13

Natuurlijk heeft hij kwaliteiten, maar wij worden hier toch niet echt beter van? Pereiro heeft ook prima statistieken voor ons en die zelfs in de grote wedstrijden. Berghuis heeft een prima trap, maar Gakpo ook. Berghuis mist snelheid om op zo’n positie echt impact te hebben in grotere wedstrijden. Zijn gif is soms goed, maar hij verliest zijn hoofd als het wat minder gaat, dus uiteindelijk heb je vooral iets aan hem als het al goed loopt. Hij zorgt er niet voor dat het goed gaat lopen. Doe mij maar liever Gakpo-Lammers-Malen dan een voorhoede met Berghuis.

Berghuis zal bij een veelvoud aan goals betrokken zijn dan Pereiro. En als we iets missen op het middenveld (als we er vanuit gaan dat hij op 10 komt) dan is dat het wel.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 408 times
Been thanked: 174 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 17 jul 2019, 08:11

ShovingNE2 schreef:
17 jul 2019, 07:26
Thijs85 schreef:
17 jul 2019, 07:13

Berghuis zal bij een veelvoud aan goals betrokken zijn dan Pereiro. En als we iets missen op het middenveld (als we er vanuit gaan dat hij op 10 komt) dan is dat het wel.
Cijfermatig deed Pereiro het gewoon goed hoor

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 35 times

Bericht door Johann Vogel » 17 jul 2019, 08:43

Voor de Eredivisie een prima speler maar ook een speler waar snel zijn beperkingen naar boven zullen komen. Wat dat betreft vergelijkbaar met Luuk de Jong alleen die laatste heeft karakter en is een ultieme teamspeler terwijl Berghuis een individualist pur sang is. Voor tien miljoen of zelfs meer vind ik het wel een grote gok.

Ik lees hier een vergelijking met Pereiro, maar onze Uruguayaanse speler heeft bijvoorbeeld veel meer talent. Berghuis viel bij AZ op met een goede techniek maar wel vrij sloom en slap in duels. Een beetje een mooi weer voetballer. In Engeland heeft hij wel gewonnen aan fysieke kracht maar voor een buitenspeler blijft hij vrij traag.

Anderzijds, in een matig Feyenoord steekt hij er bovenuit. Bovendien international en Nederlander. Bovendien komen zijn beste jaren er nu aan. Wellicht dat een overstap naar een club waar alles net wat beter geregeld is hem helpt om een hoger niveau te halen.

NESTA

Bericht door NESTA » 17 jul 2019, 08:51

Dat er na 4 jaar nog steeds twijfels zijn om Pereiro zegt natuurlijk ook wel genoeg. PSV heeft daar gewoon vers bloed nodig. Iemand die zeg maar wél actief aanwezig is.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 1032 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 17 jul 2019, 08:52

En toch kan een andere omgeving Berghuis ook wonderen doen, denk ik. Feyenoord's laatste seizoen kon ik niet serieus nemen. Daar had de trainer totaal geen grip op de groep en leek alles wel best te vinden op een gegeven moment. Daarnaast denk ik dat het verschil met PSV is dat hij bij Feyenoord (veruit) de beste speler is, en bij PSV one of the guys. Misschien past die status hem wel beter. Zekerheid op een bepaald niveau is ook wat waard. Een aanval Malen/Lammers/Berghuis (bij verkoop Bergwijn/Lozano) ik zie het wel zitten.

ElChucky
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 35 times

Bericht door ElChucky » 17 jul 2019, 09:05

Josef Dettelbacher schreef:
17 jul 2019, 08:52
En toch kan een andere omgeving Berghuis ook wonderen doen, denk ik. Feyenoord's laatste seizoen kon ik niet serieus nemen. Daar had de trainer totaal geen grip op de groep en leek alles wel best te vinden op een gegeven moment. Daarnaast denk ik dat het verschil met PSV is dat hij bij Feyenoord (veruit) de beste speler is, en bij PSV one of the guys. Misschien past die status hem wel beter. Zekerheid op een bepaald niveau is ook wat waard. Een aanval Malen/Lammers/Berghuis (bij verkoop Bergwijn/Lozano) ik zie het wel zitten.
Jij bent onze miljoenenaankoop en tevens toekomstig sterspeler al vergeten ja?
It aint over over till its ovrrrrehee hoest proest

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 1032 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 17 jul 2019, 09:16

Oh ja die hebben we ook nog. :lol:

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ík hem met Malen/Lammers/Berghuis als aanval niet zou hebben gehaald., maar ik ben de eerste om hem een aantal veren in z'n achterwerk te steken als ie bevalt.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 92 times
Been thanked: 180 times

Bericht door grasveld » 17 jul 2019, 09:33

Na 5 speelrondes staat iedereen op de banken als hij al die balletjes over de verdediging lepelt recht in de loop van Bruma, Lammers, Malen, Gakpo en onze middenvelders. Daarnaast een garantie op goede corners en vrijetrappen en mooie goals met zijn linker. De klik tussen Van Persie en Berghuis is geen toeval. Twee rasvoeballers.

Snel handelen John! Maar graag niet meer dan 10 miljoen betalen.

BFTS'17
Bankzitter
Has thanked: 3 times
Been thanked: 32 times

Bericht door BFTS'17 » 17 jul 2019, 09:48

Berghuis = niet welkom. 90 minuten uitfluiten.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 420 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Ardbeg » 17 jul 2019, 09:49

BFTS'17 schreef:
17 jul 2019, 09:48
Haha, dat doe je maar lekker in de Arena, paljas. Droeftoeterij.

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 17 jul 2019, 09:54

Nou bepaal ik nog altijd zelf.

Beka
Veelbelovend talent
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Bericht door Beka » 17 jul 2019, 10:02

BFTS'17 schreef:
En waarom zou hij dan niet welkom zijn? Ben benieuwd naar je argumentatie.

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 408 times
Been thanked: 174 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 17 jul 2019, 10:03

BFTS'17 schreef:
17 jul 2019, 09:54
Nou bepaal ik nog altijd zelf.
Wat een ongeluk ben jij.

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 17 jul 2019, 10:03

Ja, puber. Dat bepaal je inderdaad zelf. Sommige mensen gedragen zich immers liever sneu dan dat ze achter hun club staan. Echter bepaal jij niet wie er wel of niet welkom is. Mannetje.

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 17 jul 2019, 10:04

1. Staat jong talent in de weg, zie hun liever seizoen door het ijs zakken dan die arrogante kop van hem.
2. Elk bedrag boven 3 tientjes is te duur voor hem
3. Geen restwaarde
4. Kan niet als centrale verdediger uit te voeten

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 17 jul 2019, 10:05

Zozo FC Toetsenbord is wakker hoor.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 845 times
Been thanked: 938 times

Bericht door El Sordo » 17 jul 2019, 10:07

Oja, de stoere petjesbrigade heeft weer zomervakantie..
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1253 times
Been thanked: 2093 times

Bericht door Maikel_91 » 17 jul 2019, 10:09

BFTS'17 schreef:
Eigen spelers uitfluiten is altijd not done. Dat zijn geen echte supporters.

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 17 jul 2019, 10:10

Tevens te maken met kut beleid

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 17 jul 2019, 10:10

El Sordo schreef:
17 jul 2019, 10:07
Oja, de stoere petjesbrigade heeft weer zomervakantie..
Echt he. De stone-island-tokkiepetje-veeltedun-ofveeltedik-wannabehooligans.

NESTA

Bericht door NESTA » 17 jul 2019, 10:11

Dat soort simpele types staan het hardst te juichen bij een goal van Berghuis. Ik had ook zo’n fase toen ik nog 11 was.

Plaats reactie