Steven Berghuis

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Ykhim
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1434 times
Been thanked: 1472 times

Steven Berghuis

Bericht door Ykhim » 16 jul 2019, 19:43

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Phoe, daar vraag je me wat, Juancho. Voor 10 miljoen krijg je daar waarschijnlijk geen zekerheid à la Berghuis. Met 15 miljoen zou je misschien Cristian Pavón of Matías Vargas kunnen halen. Ook geen zekerheidjes, maar die laten in Argentinië wel zien dat ze kunnen voetballen. Die Pavón zou een perfecte aanvulling op onze selectie zijn trouwens. Ook een speler die zelden vanuit stilstand speelt, diepgang zonder bal heeft en een goal kan maken. Als Lozano gaat, dan is dat eigenlijk de perfecte opvolger.
#InSchmidtWeTrust

NESTA

Bericht door NESTA » 16 jul 2019, 19:45

Deze kan nog eens heel leuk gaan worden. :mrgreen:

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1205 times
Been thanked: 909 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 16 jul 2019, 19:52

Ykhim schreef:
16 jul 2019, 19:30
(weliswaar omhoog, maar ook weer niet heel ver omhoog)
Wel of niet voor de titel spelen, volgens mij is dat nogal een verschil. Feyenoord is praktisch gezien gewoon middenmoot he.

Dat gezegd hebbende, het enige wat écht klote voor 'm zal/zou zijn is om twee keer per jaar van die armetierige zooi in Rotterdam te moeten verliezen, paradoxaal genoeg :|

Juancho
Legende
Has thanked: 479 times
Been thanked: 745 times

Bericht door Juancho » 16 jul 2019, 19:54

[mention]Ykhim[/mention] Als je zekerheid mee neemt in je keuzes (ik vind dat wel meevallen, Bergwijn is vooral prima op ED niveau maar daarbuiten niet) vind ik ook dat je potentie mee moet nemen en dus ook een toekomstige transfersom die bijv. 2-5 miljoen meer kan verklaren.

Want de zekerheid bij Berghuis is ook: hij wordt niet beter, is eind 20 (en ik vind hem geen leider) dus kans op een top verkoop is ook minimaal. Je zou zelfs kunnen stellen, minimale afschrijving is al mooi meegenomen.

Dus de variabelen die je dan mee neemt moeten elkaar wel een beetje in balans houden.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 16 jul 2019, 20:05

Normaliter zou ik het zeker met je eens zijn over die potentie, maar vooral Makaveli heeft dat hier al een aantal keren terecht aangestipt: je moet niet alleen maar potentie in je elftal hebben. Soms is ervaring ook goed, of in elk geval iemand die heeft aangetoond stabiel te kunnen presteren. Met Berghuis koop je minstens 25-30 goals en die zekerheid heb je. Is bovendien ervaren en Nederlandstalig. De rest (lees: Malen, Gakpo, Ihattaren, Lammers) kan zich daaraan optrekken en zo meer waard worden. Berghuis hoeft dan niet je cashcow te zijn, als hij maar levert. Overigens geloof ik niet dat je nooit meer winst op Berghuis kan maken. Als hij in de CL een paar leuke goals maakt (en waarom zou het niet kunnen?), dan kun je er misschien zelfs nog winst op maken. Maar dat hoeft niet het doel te zijn hè.

Berghuis zit op de top van z'n kunnen en gaat sowieso leveren. Nee: 20 miljoen is teveel. 10 miljoen is prima. En werkt Feyenoord niet mee, dan schakel je door naar een andere '10'.
#InSchmidtWeTrust

nilssonH
Site Admin
Has thanked: 421 times
Been thanked: 431 times

Bericht door nilssonH » 16 jul 2019, 20:07

Berghuis is wat mij betreft van harte welkom. Zowel als 10, als buitenspeler zie ik hem echt floreren bij PSV. Als Feyenoord niet té hoog gaat zitten, zou ik het altijd doen. Zit in een leeftijdscategorie waarvan wij weinig spelers hebben, heeft kwaliteiten die goed passen in dit elftal én zal er vanaf dag één staan.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 16 jul 2019, 20:12

Ykhim schreef:
16 jul 2019, 20:05
Normaliter zou ik het zeker met je eens zijn over die potentie, maar vooral Makaveli heeft dat hier al een aantal keren terecht aangestipt: je moet niet alleen maar potentie in je elftal hebben. Soms is ervaring ook goed, of in elk geval iemand die heeft aangetoond stabiel te kunnen presteren.
Ow helemaal eens hoor, ik was het op dat punt ook wel eens met Maka. Ik vind alleen niet dat Berghuis een leider is, een ervaren speler die de rest mee op sleeptouw neemt als het ff niet loopt. Daarvoor is het veelste veel een zogenaamde individuele voetballer. Dat zag je ook wel terug in zijn spel bij Feyenoord. Als het niet liep, zag je Berghuis ook niet. Laat staan dat hij dan maar alsnog het snot voor de ogen liep voor het team.
Berghuis zit op de top van z'n kunnen en gaat sowieso leveren. Nee: 20 miljoen is teveel. 10 miljoen is prima. En werkt Feyenoord niet mee, dan schakel je door naar een andere '10'.
Voor de juiste prijs, voor de juiste positie en met de juiste verkopen bij PSV zou het misschien kunnen. Maar dat zijn een behoorlijk aantal mitsen en maren en ik zie dat nog niet zo snel gebeuren om eerlijk te zijn. Elke cent die nu binnenkomt gaat wat mij betreft naar 1 of 2 klasse CV's en 1 klasse middenvelder die toevoegt wat we nodig hebben. Sowieso is Berghuis op 10 wat mij betreft al not done.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 35 times

Bericht door Johann Vogel » 16 jul 2019, 21:22

Ykhim schreef:
16 jul 2019, 19:43
Phoe, daar vraag je me wat, Juancho. Voor 10 miljoen krijg je daar waarschijnlijk geen zekerheid à la Berghuis. Met 15 miljoen zou je misschien Cristian Pavón of Matías Vargas kunnen halen. Ook geen zekerheidjes, maar die laten in Argentinië wel zien dat ze kunnen voetballen. Die Pavón zou een perfecte aanvulling op onze selectie zijn trouwens. Ook een speler die zelden vanuit stilstand speelt, diepgang zonder bal heeft en een goal kan maken. Als Lozano gaat, dan is dat eigenlijk de perfecte opvolger.
Matias Vargas is toch naar Espanyol toe?

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 487 times
Been thanked: 170 times

Bericht door voskat » 16 jul 2019, 21:28

nilssonH schreef:
16 jul 2019, 20:07
Berghuis is wat mij betreft van harte welkom. Zowel als 10, als buitenspeler zie ik hem echt floreren bij PSV. Als Feyenoord niet té hoog gaat zitten, zou ik het altijd doen. Zit in een leeftijdscategorie waarvan wij weinig spelers hebben, heeft kwaliteiten die goed passen in dit elftal én zal er vanaf dag één staan.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Voor 10 miljoen zou ik het absoluut doen.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 329 times

Bericht door koetje » 16 jul 2019, 21:33

Berghuis levert op zeker. Een exotische speler hangt meer risico aan.

Malen en/of Lammers zijn als ze een goede ontwikkeling doormaken kanshebber voor een plekje in de EK selectie. Gapko en Ihattaren zijn op langere termijn potentiële NL elftal spelers. Genoeg kapitaal op het veld naast Bruma en Lozano/Bergwijn (1 van die 2) . Dan kun je als PSV zo'n investering in Berghuis veroorloven.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 16 jul 2019, 21:36

Johann Vogel schreef:
16 jul 2019, 21:22
Matias Vargas is toch naar Espanyol toe?
Die heb ik gemist, maar je hebt gelijk!
#InSchmidtWeTrust

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 402 times
Been thanked: 667 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 16 jul 2019, 21:52

koetje schreef:
16 jul 2019, 21:33

Malen en/of Lammers zijn als ze een goede ontwikkeling doormaken kanshebber voor een plekje in de EK selectie. Gapko en Ihattaren zijn op langere termijn potentiële NL elftal spelers. Genoeg kapitaal op het veld naast Bruma en Lozano/Bergwijn (1 van die 2) . Dan kun je als PSV zo'n investering in Berghuis veroorloven.
Wat levert Berghuis op zeker? Wat heeft hij bij Feyenoord of zelfs daarvoor bij AZ echt gepresteerd? Het ziet er leuk uit en tegen VVV en Willem II is het prima, maar als er meer naar hem gekeken wordt, gaat ie kopje onder. Groot ego, maar niet de prestaties om dat waar te maken. En altijd anderen aankijken als het niet lukt en/of vieze overtredingen maken. Ik zou hier echt niet blij mee zijn. Dan was Siem de Jong toen nog een betere move. Het is dat we ooit van der Meyde hier hadden, maar anders had dit de slechtste aankoop ooit kunnen worden.

Laten we hopen dat het niet doorgaat.

Smeets14
Geselecteerd voor Oranje
Has thanked: 291 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Smeets14 » 16 jul 2019, 21:55

Slechtste aankoop ooit? Siem de Jong komt daar eerder voor in aanmerking. Siem klaplong is chronisch geblesseerd. Wat levert Berghuis op zeker? 12 goals en 12 assists en hoogstwaarschijnlijk meer met betere spelers om hem heen. Met Berghuis haal je 15 goals en 15 assists binnen.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 83 times
Been thanked: 412 times

Bericht door Jwoeloe » 16 jul 2019, 21:57

Meest creatieve speler in de Eredivisie dus.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 16 jul 2019, 21:58

Thijs85 schreef:
16 jul 2019, 21:52
koetje schreef:
16 jul 2019, 21:33
Wat levert Berghuis op zeker?
Goals, assists en beslissende momenten in een wedstrijd.

120 wedstrijden bij Feyenoord en bij 81 goals betrokken.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 92 times
Been thanked: 180 times

Bericht door grasveld » 16 jul 2019, 22:24

Ook zonder die statistieken kun je gewoon zien dat Berghuis een goede voetballer is. Toegegeven, in het buitenland heeft hij gefaald. Echter, dat kan ook komen door verkeerde clubkeuzes. Als hij naar PSV komt, zal hij inderdaad 'gewoon' bij 25-30 goals direct betrokken zijn in een seizoen.

Ik zie het absoluut wel zitten als we gaan spelen met een voorhoede van Bruma - Lammers - Berghuis. Dan bij voorkeur een slimme nummer 10 met diepgang die gemakkelijk goals maakt. Dan heeft de aanval alles. Snelheid, voetballend vermogen, scorend vermogen... Dat in combinatie met een diepgaande middenvelder zal ons erg moeilijk te verdedigen maken.

Lammers is een slimme speler, Berghuis is een slimme speler en uit de beelden en commentaren van mensen die Bruma kennen lijkt hij ook meer dan een domme draver.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 16 jul 2019, 22:25

Ja en weet je wie topscoorders zijn geworden in deze speeltuin? Leuke cijfers, maar het is ED niveau. De lat moet bij PSV wat mij betreft hoger liggen. EL, groepsfase CL. Zeker als het om zulke hoge bedragen gaat moeten het spelers zijn die wat extra's brengen en PSV verder helpen richting dat niveau. Spelers die uniek zijn, spelers die je ook later kapitaal opleveren.

Berghuis is een prima ED speler, laat dat duidelijk zijn. Maar daar buiten heeft hij niks laten zien terwijl hij toch al 28 jaar is. Daar zit gewoon een risico aan vast, los van het feit of een andere jongere speler ook gewoon niet prima cijfers kan weerleggen in de, nogmaals, speeltuin dat de ED tegenwoordig is.

Blijft staan dat we hem a. nu niet nodig hebben op de flanken en b. ik het totaal niet zie zitten met hem op 10 omdat je er dan donder op kan zeggen dat v. Bommel daarachter een groot blok gaat neerzetten. Maargoed, punt 2 is een persoonlijke mening.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 16 jul 2019, 22:30

Hoe kun je met zekerheid zeggen dat Berghuis in de CL/EL niet zou kunnen excelleren? Met name in thuiswedstrijden krijgen we altijd wel kansen. In de Eredivisie loopt er geen speler rond met een beter schot dan Berghuis volgens mij. Zó zuiver en zó krachtig. Die kan in de CL zomaar doelpunten maken hoor.
#InSchmidtWeTrust

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 16 jul 2019, 22:36

Ja dat dacht ik van Gaston ook... 😉

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 16 jul 2019, 22:39

We houden stiekem allemaal van Pereiro, maar hij tipt zelfs op ED-niveau nog niet aan de cijfers en de consistentie van Berghuis. Dat is dus geen argument, waarde Juancho :mrgreen:
#InSchmidtWeTrust

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 697 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 16 jul 2019, 22:45

Daarnaast was Pereiro voetballend gezien gewoon prima in de CL. Had wat pech met een schot op de paal o.a. maar kon et niveau als een van de weinigen gewoon aan.

Daarnaast: we spelen in de eredivisie. Willen we een speler die excelleert in de CL, dan moet je in de categorie 50 miljoen plus kijken. Bergwijn en Lozano excelleerden ook niet namelijk. Konden misschien net aan mee....

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 16 jul 2019, 22:48

Menno1 schreef:
16 jul 2019, 22:45
Daarnaast was Pereiro voetballend gezien gewoon prima in de CL. Had wat pech met een schot op de paal o.a. maar kon et niveau als een van de weinigen gewoon aan.

Daarnaast: we spelen in de eredivisie. Willen we een speler die excelleert in de CL, dan moet je in de categorie 50 miljoen plus kijken. Bergwijn en Lozano excelleerden ook niet namelijk. Konden misschien net aan mee....
Dit lijkt me een duidelijk verhaal.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 133 times
Been thanked: 294 times

Bericht door Joenepsv » 16 jul 2019, 22:52

Ben persoonlijk geen fan van Berghuis. Ik vind hem een irritant mannetje en ik vind dat hij nogal wordt overschat op dit forum. Hij is absoluut geen slechte speler maar Psv wil vooruit en ik zie ons niet beter worden van Steven Berghuis. Zijn top is Feyenoord en de eredivisie. Op een hoger niveau heeft hij het niet waargemaakt. Wat dat irritante betreft, kan me nog een incident op de training van Feyenoord voor de geest halen dat hij volgens mij Van Beek voor zijn schenen trapt na een duel. Sloeg helemaal nergens op. Als het hem tegen zit en hij op de bank komt lijkt hij me een rotte appel in de groep.

Daarnaast staat mij het tegen dat er wordt gepraat over een transfersom van rond de tien miljoen euro. Ten eerste vind ik hem dat absoluut niet waard en zou Psv dergelijke bedragen moeten investeren in spelers die dat geld (eventueel) ook weer kunnen opleveren. Dat weet je nooit zeker natuurlijk maar een 22 jarige aanvaller heeft meer groeipotentie dan Berghuis en dan heb je ook een grotere kans op een hogere transfersom. En ten tweede. Als Psv daadwerkelijk tien miljoen euro wil uitgeven aan een aanvaller dan denk ik dat er betere spelers te halen zijn dan Berghuis.

nilssonH
Site Admin
Has thanked: 421 times
Been thanked: 431 times

Bericht door nilssonH » 16 jul 2019, 22:54

Berghuis zijn statistieken in het jaar dat Feyenoord CL speelde. Deze cijfers zijn in een matig team, tegen ploegen als Napoli en Man City. Echt meer dan prima.

Afbeelding

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1205 times
Been thanked: 909 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 16 jul 2019, 22:57

Menno1 schreef:
16 jul 2019, 22:45
Had wat pech met een schot op de paal
Laten we hem zo ook maar herinneren. 'Gastón was een leuke vent, maar hij had wat pech met een schot op de paal.'

NEXT!

Makaveli
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 32 times
Been thanked: 370 times

Bericht door Makaveli » 16 jul 2019, 23:02

Juancho schreef:
16 jul 2019, 20:12
Ykhim schreef:
16 jul 2019, 20:05
Normaliter zou ik het zeker met je eens zijn over die potentie, maar vooral Makaveli heeft dat hier al een aantal keren terecht aangestipt: je moet niet alleen maar potentie in je elftal hebben. Soms is ervaring ook goed, of in elk geval iemand die heeft aangetoond stabiel te kunnen presteren.
Ow helemaal eens hoor, ik was het op dat punt ook wel eens met Maka. Ik vind alleen niet dat Berghuis een leider is, een ervaren speler die de rest mee op sleeptouw neemt als het ff niet loopt. Daarvoor is het veelste veel een zogenaamde individuele voetballer. Dat zag je ook wel terug in zijn spel bij Feyenoord. Als het niet liep, zag je Berghuis ook niet. Laat staan dat hij dan maar alsnog het snot voor de ogen liep voor het team.
Hij hoeft het team ook helemaal niet "op sleeptouw" te nemen of een leider te zijn. Waar het om gaat is dat je spelers nodig hebt die stabiel leveren. Dat doen talenten niet, die zijn de ene keer heel goed en de volgende keer is het weer niks. Berghuis is iemand die wel constant is. Je weet wat je krijgt, een lading doelpunten en assists. Dat zullen er bij PSV eerder meer dan minder worden. Zelfs bij een matig Feyenoord presteerde hij nog prima. Dat soort gasten heb je gewoon nodig in je ploeg om op momenten niet door de ondergrens te zakken. Dat is wat anders dan dat hij de mouwen op moet gaan stropen en druk de aanvoerder uit gaat hangen. Je kunt ook ervaring meegeven op een andere manier, door een stabiel niveau neer te leggen.
Juancho schreef:Berghuis is een prima ED speler, laat dat duidelijk zijn. Maar daar buiten heeft hij niks laten zien terwijl hij toch al 28 jaar is.
Hij is 27. En zoals iemand hierboven al aanhaalde heeft hij het in de CL gewoon prima gedaan.

Plaats reactie