Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Op zich niet zo vreemd, dat een pandemie voor werkelijk iedereen kut is.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Hoe interessant ik het punt over immigranten/expats dan ook vind, toch maar weer wat meer on topic:

https://nos.nl/artikel/2413031-protesta ... ndaag-open

Dit is wel echt de eerste keer dat de geest zo massaal uit de fles is, ook bij bestuurders. Zéér benieuwd hoe een nieuw en deels onervaren kabinet dit gaat managen.
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Brael schreef: 14 jan 2022, 11:21 Dit is wel echt de eerste keer dat de geest zo massaal uit de fles is, ook bij bestuurders. Zéér benieuwd hoe een nieuw en deels onervaren kabinet dit gaat managen.
Hopelijk door alles open te gooien! :pul:
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 14 jan 2022, 11:14 Op zich niet zo vreemd, dat een pandemie voor werkelijk iedereen kut is.
Het lullige is alleen dat dat dus niet voor iedereen geldt... ik vind het bijv. nog steeds heel lastig te accepteren dat bepaalde lui gigantisch binnenlopen terwijl de rest pijn lijdt. De extra winst die de bol.coms van deze wereld boeken tijdens de pandemie zou m.i. eigenlijk gebruikt moeten kunnen worden om de rest te compenseren. Maar die mogen dat fijn houden terwijl de samenleving voor de verliezen opdraait... het zoveelste voorbeeld van het principe winsten privaat, verliezen publiek waarmee de publieke sector uitgehold wordt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Tja, dan kun je beter in een land met een communistisch regime gaan wonen, want dat zul je toch altijd houden zowel in goede als slechte tijden. Dat heet nu eenmaal kapitalisme en dat heeft ons al met al meer voor- dan tegenspoed gebracht.
Gebruikersavatar
psveindhoven1986
Verbannen
2
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 14 jan 2022, 11:21 Hoe interessant ik het punt over immigranten/expats dan ook vind, toch maar weer wat meer on topic:

https://nos.nl/artikel/2413031-protesta ... ndaag-open

Dit is wel echt de eerste keer dat de geest zo massaal uit de fles is, ook bij bestuurders. Zéér benieuwd hoe een nieuw en deels onervaren kabinet dit gaat managen.
Horeca en alles gewoon open gooien vanavond?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

De geest lijkt nu echt uit de fles. Uit het liveblog van NOS:

Horeca en cultuurinstellingen in vijftien gemeenten in Zuid-Limburg krijgen morgen de ruimte om van 10.00 tot 20.00 uur open te gaan, melden de burgemeesters van de gemeenten. "We zien dat de bestrijding van de pandemie ertoe leidt dat het water bij sommige ondernemers en verenigingen tot aan de lippen staat. Onder andere de grensligging maakt de situatie in Zuid-Limburg extra schrijnend", zeggen de burgemeesters van onder meer Maastricht, Kerkrade, Heerlen en Sittard-Geleen.

De openstelling moet op een "corona-veilige manier": met 1,5 meter afstand, mondkapjes en het checken van het coronatoegangsbewijs. "Wij vertrouwen hierbij op de eigen verantwoordelijkheid van onze ondernemers, inwoners en bezoekers."

Verder zeggen de burgemeesters dat de coronaregels van het Rijk "langs de weg van de geleidelijkheid" worden gehandhaafd. "Excessen zijn uit den boze. Onze medewerkers moeten te allen tijde veilig hun werk kunnen doen."
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Brael schreef: 14 jan 2022, 12:53 "Wij vertrouwen hierbij op de eigen verantwoordelijkheid van onze ondernemers, inwoners en bezoekers."
Ah, de minister van justitie wordt al gepakt op haar eigen woorden. Dat kunnen ze snel in Limburg.
Gaat nog vele malen navolging krijgen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 14 jan 2022, 11:42Tja, dan kun je beter in een land met een communistisch regime gaan wonen, want dat zul je toch altijd houden zowel in goede als slechte tijden. Dat heet nu eenmaal kapitalisme en dat heeft ons al met al meer voor- dan tegenspoed gebracht.
Meh, 100% kapitalisme bestaat niet he, en zo zijn er ook mensen die bijv. collectieve werknemersverzekeringen al 'communisme' noemen. Ik denk niet dat het handig is om jezelf politiek vast te zetten met dat soort termen. We zitten sowieso met z'n allen in een situatie waar we de boel zullen moeten herdefiniëren, de tijden van ongebreidelde economische groei zijn duidelijk voorbij, in plaats van de jacht naar meer zal de focus verlegd moeten worden naar het vinden van een betere balans - zowel met de aarde als met elkaar. Denk ik hoor. En balanceren is typisch iets wat je niet in je eentje doet, we zullen dus een manier moeten vinden om het collectieve denken te herwaarderen, wat mij betreft maakt deze crisis dat weer extra duidelijk. Dat dat economische voorspoed middels vrijhandel op zich helemaal niet in de weg hoeft te staan hebben we in het verleden allang bewezen met onze sociaaldemocratie.

Er zijn dus bedrijven die hun winsten ongekend hebben zien skyrocketen in deze pandemie, in hoeverre is dat nog steeds ethisch in de haak als je het kapitalistische dogma even parkeert?


Intussen via NU een aardige round-up in De Morgen van één van de grote vragen rond Omikron:
https://www.nu.nl/uit-andere-media/6178 ... de-vs.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook steeds recalcitranter wordt. Verdomme geen dag voor mezelf/rust gehad in de kerstvakantie vanwege gedwongen sluiting school opvang en vervroegde kerstvakantie, en nu kan ik ze alweer van de opvang halen omdat er begin deze week wat kinderen positief getest zijn. En dan zegt die vrouw doodleuk dat ze in quarantaine moet en getest moet worden.

Ik doe een thuistest bij dr, en dan vind ik het gezegend.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Inderdaad, zo'n lockdown met jonge kinderen is echt wel zéér vervelend. Voor buiten spelen is het vaak het weer niet, en alle leuke uitstapjes die je kunt doen met de kinderen zijn niet toegestaan.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Woodenshoes schreef: 14 jan 2022, 12:56
Brael schreef: 14 jan 2022, 12:53 "Wij vertrouwen hierbij op de eigen verantwoordelijkheid van onze ondernemers, inwoners en bezoekers."
Ah, de minister van justitie wordt al gepakt op haar eigen woorden. Dat kunnen ze snel in Limburg.
Gaat nog vele malen navolging krijgen.
Morgen is in het halve land de horeca open, vermoed ik zomaar.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Vanavond zullen ze de boel recht moeten trekken maar ik vraag me ook af of dat niet te laat is. Rutte had gisteren of eergisteren de boel tot de orde moeten roepen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 14 jan 2022, 10:58 Bij dit bericht moet ik weer even terugdenken aan de reacties van sommigen hier dat jongeren zulke slappelingen zouden zijn.
Smerig dit. Je maakt geregeld een vuile discussie van door mensen in een bepaalde hoek te drukken als ze het niet met je eens zijn en door dit soort zaken. En dan anderen verwijten maken. kots.


On topic: bepaalde provincies gaan morgen dus met goed vinden lokale autoriteiten open. Dan kan je niet anders dan het landelijk toe te staan. Het kabinet is nog geen week geleden aangetreden en ze zijn totaal het gezag al kwijt met hun achterlijkheden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja, ik wil, vanwege mijn eigen werk, ook heul heul graag dat de horeca weer open gaat, maar zoals ze in Limburg nu gaan doen vind ik ook niet de juiste oplossing. Ik ben niet zo van het forceren van je eigen zin en het niet opvolgen van de regels. Ik snap dat voor veel mensen de grens bereikt is, maar voor eigen rechter spelen is ook niet de oplossing.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ze doen het met goed vinden van de autoriteiten he. Dus gooi het hele land maar open op die manier dan. De schade is zoveel groter dan alleen maar de zorg. Gelukkig heb ik geen kinderen die over 30 a 40 jaar alle klimaatmiljarden en corona-schade mogen gaan betalen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 14 jan 2022, 13:14
ziege maar ook zagge schreef: 14 jan 2022, 10:58 Bij dit bericht moet ik weer even terugdenken aan de reacties van sommigen hier dat jongeren zulke slappelingen zouden zijn.
Smerig dit. Je maakt geregeld een vuile discussie van door mensen in een bepaalde hoek te drukken als ze het niet met je eens zijn en door dit soort zaken. En dan anderen verwijten maken. kots.
Ik kan de volgende keer mensen ook gewoon bij de naam noemen als je dat liever hebt? Het waren gewoon verschrikkelijk lompe reacties destijds, terecht dat je daar de bal voor teruggespeeld krijgt. Zo 'smerig' is dat m.i. echt niet.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nu nog wat mensen de FVD hoek indrukken en jouw discussie is ook weer rond. En kan je jezelf weer op je deugschoudertjes slaan hè? Wat ben je toch ook geweldig man.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Grasmat schreef: 14 jan 2022, 13:15 Ja, ik wil, vanwege mijn eigen werk, ook heul heul graag dat de horeca weer open gaat, maar zoals ze in Limburg nu gaan doen vind ik ook niet de juiste oplossing. Ik ben niet zo van het forceren van je eigen zin en het niet opvolgen van de regels. Ik snap dat voor veel mensen de grens bereikt is, maar voor eigen rechter spelen is ook niet de oplossing.
Uiteindelijk zijn we een vertegenwoordigende democratie he. In normale omstandigheden werkt dat heel goed "top-down", dus Den Haag beslist, onder het gezag dat ze tijdens verkiezingen van de burger hebben gekregen (en normaliter ook met goedkeuring van de meeste burgers) wat er gebeurt.

En als maatregelen vanuit Den Haag écht anders zijn dan wat men in de samenleving massaal voelt en ervaart, dan kunnen we in theorie het kabinet "afrekenen" tijdens de volgende verkiezingen. Alleen kopen we daar nu niks voor. En als die maatregelen zó anders blijven dan wat de hele samenleving eigenlijk aanvoelt, dan blijft er eigenlijk maar één optie over: burgerlijke ongehoorzaamheid. En als je in die burgerlijke ongehoorzaamheid niet één of twee verdwaalde burgemeesters, maar hele groepen burgemeesters met je mee krijgt die dus ook feitelijk zeggen: "zak er maar ff in, met je coronamaatregelen" dan heb je het misschien gewoon te bont gemaakt als overheid.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 14 jan 2022, 13:05 Inderdaad, zo'n lockdown met jonge kinderen is echt wel zéér vervelend. Voor buiten spelen is het vaak het weer niet, en alle leuke uitstapjes die je kunt doen met de kinderen zijn niet toegestaan.
Zo'n kind van drie vraagt ook de hele dag aandacht. Die kun je best een uurtje voor de tv zetten,maar de rest van de dag wordt er niet geaccepteerd dat papa ook nog zoiets als een baan heeft. :tear:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Brael schreef: 14 jan 2022, 13:25
Grasmat schreef: 14 jan 2022, 13:15 Ja, ik wil, vanwege mijn eigen werk, ook heul heul graag dat de horeca weer open gaat, maar zoals ze in Limburg nu gaan doen vind ik ook niet de juiste oplossing. Ik ben niet zo van het forceren van je eigen zin en het niet opvolgen van de regels. Ik snap dat voor veel mensen de grens bereikt is, maar voor eigen rechter spelen is ook niet de oplossing.
Uiteindelijk zijn we een vertegenwoordigende democratie he. In normale omstandigheden werkt dat heel goed "top-down", dus Den Haag beslist, onder het gezag dat ze tijdens verkiezingen van de burger hebben gekregen (en normaliter ook met goedkeuring van de meeste burgers) wat er gebeurt.

En als maatregelen vanuit Den Haag écht anders zijn dan wat men in de samenleving massaal voelt en ervaart, dan kunnen we in theorie het kabinet "afrekenen" tijdens de volgende verkiezingen. Alleen kopen we daar nu niks voor. En als die maatregelen zó anders blijven dan wat de hele samenleving eigenlijk aanvoelt, dan blijft er eigenlijk maar één optie over: burgerlijke ongehoorzaamheid. En als je in die burgerlijke ongehoorzaamheid niet één of twee verdwaalde burgemeesters, maar hele groepen burgemeesters met je mee krijgt die dus ook feitelijk zeggen: "zak er maar ff in, met je coronamaatregelen" dan heb je het misschien gewoon te bont gemaakt als overheid.
Misschien wel, maar dan vind ik alsnog dat je gewoon moet luisteren naar wat de regels zijn en op andere manieren maar je onvrede moet uiten. Op deze manier begint het hiermee, maar waar eindigt het dan? Inbreken mag omdat we de spullen niet meer kunnen betalen? Een burgeroorlog omdat we ergens het niet mee eens zijn? Het zal zo'n vaart niet lopen, maar ik ben opgevoed met het gegeven dat je hebt te luisteren naar het gezag, ook al ben je het er niet mee eens.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ook in Amsterdam zijn diverse horecagelegenheden open gaan. Halsema zegt dat het niet mag, maar ze doet vooralsnog niets.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Hier in Doetinchem, en sowieso in de Achterhoek, gaat er behoorlijk wat open. Burgemeesters vinden het prima en zijn er ook klaar mee.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik denk dat er niemand is die er niet klaar mee is.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 schreef: 14 jan 2022, 13:30 Ook in Amsterdam zijn diverse horecagelegenheden open gaan. Halsema zegt dat het niet mag, maar ze doet vooralsnog niets.
Alsof iemand dat kan verstaan door die stijve kaken heen :mrgreen: 'We hebben geen idee wat ze zegt maar waarschijnlijk keurt ze het goed'
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 14 jan 2022, 13:34 Ik denk dat er niemand is die er niet klaar mee is.
Haha eens.
Elke dag op werk weer gasten die vragen of ons restaurant open is, of het zwembad snel open zal gaan.

En ons in reviews erop afrekenen dat faciliteiten dicht zitten. Ideaal...

Covid-19