FC Groningen

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 08 apr 2023, 15:00 Zo zie je maar dat je alleen met data pielen en leuk op tv wat vertellen ook niet zaligmakend is.

Knap van Wes Beuving om als hoofd scout zo een bolwerk te laten degraderen.
Mwoah dit vind ik een beetje zwak, de scouting hoef je hier niet op te hangen. Het is de TD die het algehele aankoopbeleid bepaalt en het is weer het bestuur wat daarboven zit wat het budget bepaalt. Wat opvalt is dat Groningen zijn sterkhouders allemaal verkoopt (Strand Larsen, Meijer, Kasanwirjo) en amper met geld heeft gegooid qua investeringen, en dat is al langer gaande.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Johann Vogel schreef: 08 apr 2023, 15:45 Groningen (en Cambuur) zullen wel degraderen. Enerzijds jammer dat zo’n vaste waarde uit de Eredivisie verdwijnt. Maar ergens ook wel goed dat zelfs zo’n relatief grote club dit kan overkomen. Groningen heeft het simpelweg zelf verkloot met een matig, karakterloos elftal en rare beslissingen op technisch vlak. Clubs als RKC, Go Ahead Eagles en Volendam hebben een stuk minder mogelijkheden maar hebben hun zaakjes veel beter voor elkaar. Het is aan de grotere clubs om daar van te leren en het beter te doen.
Mja in die conttreien is de sfeer rond een selectie ook een bepalende factor, voor clubs als RKC, Go Ahead en met name Volendam is het al een overwinning als ze zich handhaven. Maar we weten allemaal dat binnen nu en twee seizoenen toch wel twee van die drie namen zich niet gaan handhaven. Voor Groningen is de mindset ook anders, catastrofaal als ze degraderen met hun status.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

VeresRivne schreef: 08 apr 2023, 20:18
Johann Vogel schreef: 08 apr 2023, 15:45 Groningen (en Cambuur) zullen wel degraderen. Enerzijds jammer dat zo’n vaste waarde uit de Eredivisie verdwijnt. Maar ergens ook wel goed dat zelfs zo’n relatief grote club dit kan overkomen. Groningen heeft het simpelweg zelf verkloot met een matig, karakterloos elftal en rare beslissingen op technisch vlak. Clubs als RKC, Go Ahead Eagles en Volendam hebben een stuk minder mogelijkheden maar hebben hun zaakjes veel beter voor elkaar. Het is aan de grotere clubs om daar van te leren en het beter te doen.
Mja in die conttreien is de sfeer rond een selectie ook een bepalende factor, voor clubs als RKC, Go Ahead en met name Volendam is het al een overwinning als ze zich handhaven. Maar we weten allemaal dat binnen nu en twee seizoenen toch wel twee van die drie namen zich niet gaan handhaven. Voor Groningen is de mindset ook anders, catastrofaal als ze degraderen met hun status.
Tuurlijk is de druk bij een Groningen anders dan bij een RKC of Volendam. En een RKC wordt straks leeg gekocht, trainer maakt een stap en vroeg of laat vangen ze dat niet meer op en degraderen ze weer. Toch weet zo’n club het toch altijd met beperkte middelen goed te doen. Dan blijkt maar weer eens dat geld alleen niet voldoende is voor sportief succes. Als ik kijk naar zo’n club en ploeg als RKC, dat zit beter in elkaar dan Groningen.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Johann Vogel schreef: 08 apr 2023, 23:14
VeresRivne schreef: 08 apr 2023, 20:18

Mja in die conttreien is de sfeer rond een selectie ook een bepalende factor, voor clubs als RKC, Go Ahead en met name Volendam is het al een overwinning als ze zich handhaven. Maar we weten allemaal dat binnen nu en twee seizoenen toch wel twee van die drie namen zich niet gaan handhaven. Voor Groningen is de mindset ook anders, catastrofaal als ze degraderen met hun status.
Tuurlijk is de druk bij een Groningen anders dan bij een RKC of Volendam. En een RKC wordt straks leeg gekocht, trainer maakt een stap en vroeg of laat vangen ze dat niet meer op en degraderen ze weer. Toch weet zo’n club het toch altijd met beperkte middelen goed te doen. Dan blijkt maar weer eens dat geld alleen niet voldoende is voor sportief succes. Als ik kijk naar zo’n club en ploeg als RKC, dat zit beter in elkaar dan Groningen.
Het is in mijn ogen relatief, RKC was er bijna niet meer geweest en hadden een bail out van de gemeente nodig in 2016. Vaak zie je dat clubs zich na zo'n dieptepunt weer weten te herbronnen. Kijk ook naar Fc Twente, Feyenoord, PSV of Ajax. Soms werkt tot de bodem gaan louterend als men zich gaat realiseren dat er ander beleid moet komen. Ik moet wel zeggen dat de degradatie van Grunn de meest onnodige is gezien het geld wat ze daar nog hebben binnengeharkt, die hadden deze winter zich vollenbak kunnen versterken als ze gewild hadden.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Emmen gelijk tegen NEC en een verschil van 8 punten met Grunn

Excelsior staat op 7 punten

Excelsior moet nog tegen Volendam, Go Ahead, Vitesse, Feyenoord, Heerenveen, Fortuna
Grunn moet tegen RKC, NEC, Go Ahead, Ajax, Vitesse en Sparta
Emmen tegen Ajax, Heerenveen, AZ, Twente, Feyenoord, Utrecht

Het kan nog voor Groningen omdat Emmen nog een loodzwaar programma heeft
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Dan moeten ze wel echt gaan winnen, zie dat niet zo snel gebeuren. Zou wel beter zijn voor de Eredivisie, Groningen is natuurlijk veel meer een Eredivisiewaardige club dan Emmen dat is.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Wel goed dat een club als Groningen gaat degraderen. Kunnen ze weer mooi schoon schip maken.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Wel dubbel zo slecht/knap dat je, in een jaar dat er meer niet-eredivisieclubs dan ooit in de Eredivisie zitten, toch het voor elkaar krijgt om te degraderen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Rikkert1234 schreef: 09 apr 2023, 18:40 Wel goed dat een club als Groningen gaat degraderen. Kunnen ze weer mooi schoon schip maken.
#BringBackHansieNijland
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik heb uit onbetrouwbare bron dat Hans bij een andere club aan de slag gaat.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

En Stef?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 09 apr 2023, 19:01 Ik heb uit onbetrouwbare bron dat Hans bij een andere club aan de slag gaat.
Waar dan? Zie hem niet snel meer terugkeren eerlijk gezegd. Is nu voorzitter bij een plaatselijke amateurvereniging voor de lol.
Grasmat schreef: 09 apr 2023, 19:05En Stef?
Niet goed genoeg. Helaas.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 09 apr 2023, 19:01 Ik heb uit onbetrouwbare bron dat Hans bij een andere club aan de slag gaat.
Hahahahaha
Ik ook.

Alleen deze oogt heel betrouwbaar zelfs.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 09 apr 2023, 19:09
ShovingNE2 schreef: 09 apr 2023, 19:01 Ik heb uit onbetrouwbare bron dat Hans bij een andere club aan de slag gaat.
Waar dan? Zie hem niet snel meer terugkeren eerlijk gezegd. Is nu voorzitter bij een plaatselijke amateurvereniging voor de lol.
Grasmat schreef: 09 apr 2023, 19:05En Stef?
Niet goed genoeg. Helaas.
De Graafschap zoekt een nieuwe algemeen directeur.
Toeval wil dat ik afgelopen vrijdag in een lokale kroeg in Doetinchem Hans tegen kwam samen met zijn zaakwaarnemer en nog twee vertrouwenspersonen van hem.

Was heel gezellig. Hans is een leuke gast om mee te drinken. Maar lijkt me dat hij niet zomaar in Doetinchem is met zijn zaakwaarnemer
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

@Standbeeld Ik zei toch onbetrouwbaar 😂
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Maikel schreef: 09 apr 2023, 19:21
Standbeeld schreef: 09 apr 2023, 19:09
Waar dan? Zie hem niet snel meer terugkeren eerlijk gezegd. Is nu voorzitter bij een plaatselijke amateurvereniging voor de lol.


Niet goed genoeg. Helaas.
De Graafschap zoekt een nieuwe algemeen directeur.
Toeval wil dat ik afgelopen vrijdag in een lokale kroeg in Doetinchem Hans tegen kwam samen met zijn zaakwaarnemer en nog twee vertrouwenspersonen van hem.

Was heel gezellig. Hans is een leuke gast om mee te drinken. Maar lijkt me dat hij niet zomaar in Doetinchem is met zijn zaakwaarnemer
Dit is wel een mooie scoop. Heb je de Rik Elfrink van De Graafschap al ingelicht? ;)
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 09 apr 2023, 19:24
Maikel schreef: 09 apr 2023, 19:21
De Graafschap zoekt een nieuwe algemeen directeur.
Toeval wil dat ik afgelopen vrijdag in een lokale kroeg in Doetinchem Hans tegen kwam samen met zijn zaakwaarnemer en nog twee vertrouwenspersonen van hem.

Was heel gezellig. Hans is een leuke gast om mee te drinken. Maar lijkt me dat hij niet zomaar in Doetinchem is met zijn zaakwaarnemer
Dit is wel een mooie scoop. Heb je de Rik Elfrink van De Graafschap al ingelicht? ;)
Neuh, was gewoon gezellig. Vriend van me, die enorme Graafschap supporter is, gooide het al op Twitter. Ik vond het vooral een mooie avond haha. Hij wilde zich ook niet helemaal uitlaten erover.

Maargoed wat doe je anders in Doetinchem met je zaakwaarnemer terwijl zij een AD zoeken.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Maikel schreef: 09 apr 2023, 19:26
Standbeeld schreef: 09 apr 2023, 19:24
Dit is wel een mooie scoop. Heb je de Rik Elfrink van De Graafschap al ingelicht? ;)
Neuh, was gewoon gezellig. Vriend van me, die enorme Graafschap supporter is, gooide het al op Twitter. Ik vond het vooral een mooie avond haha. Hij wilde zich ook niet helemaal uitlaten erover.

Maargoed wat doe je anders in Doetinchem met je zaakwaarnemer terwijl zij een AD zoeken.
Wel heel erg opzichtig om dan in Doetinchem pinten te gaan tikken met je zaakwaarnemer. Misschien was ie wel in Arnhem op gesprek geweest. Who knows. We zullen zien. Het zou voor De Graafschap iig top zijn, mocht hij daar directeur worden.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 09 apr 2023, 19:30
Maikel schreef: 09 apr 2023, 19:26
Neuh, was gewoon gezellig. Vriend van me, die enorme Graafschap supporter is, gooide het al op Twitter. Ik vond het vooral een mooie avond haha. Hij wilde zich ook niet helemaal uitlaten erover.

Maargoed wat doe je anders in Doetinchem met je zaakwaarnemer terwijl zij een AD zoeken.
Wel heel erg opzichtig om dan in Doetinchem pinten te gaan tikken met je zaakwaarnemer. Misschien was ie wel in Arnhem op gesprek geweest. Who knows. We zullen zien. Het zou voor De Graafschap iig top zijn, mocht hij daar directeur worden.
Ja als je zeker bent van je zaak kan dat natuurlijk haha.

Ik vind het iemand die erg goed bij De Graafschap zou passen. En schijnt dat je als AD binnen 5 jaar een nieuwe BVO moet leiden, dat anders je licentie vervalt
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Maikel schreef: 09 apr 2023, 19:40
Standbeeld schreef: 09 apr 2023, 19:30
Wel heel erg opzichtig om dan in Doetinchem pinten te gaan tikken met je zaakwaarnemer. Misschien was ie wel in Arnhem op gesprek geweest. Who knows. We zullen zien. Het zou voor De Graafschap iig top zijn, mocht hij daar directeur worden.
Ja als je zeker bent van je zaak kan dat natuurlijk haha.

Ik vind het iemand die erg goed bij De Graafschap zou passen. En schijnt dat je als AD binnen 5 jaar een nieuwe BVO moet leiden, dat anders je licentie vervalt
Heb je daar een licentie voor nodig ja? :wonder:
Nooit geweten.
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik wil zo graag dat Groningen in de eredivisie blijft. Maar nu weer, ze hebben helemaal geen verkeerd elftal (Pepi, Willems, Hove) maar dan maakt nu bijvoorbeeld weer die keeper een domme fout en geeft een penalty weg. Op achterstand gekomen in de 85e minuut waardoor ze bijna zeker degraderen.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

hondjevandebakker schreef: 15 apr 2023, 20:30 Ik wil zo graag dat Groningen in de eredivisie blijft. Maar nu weer, ze hebben helemaal geen verkeerd elftal (Pepi, Willems, Hove) maar dan maakt nu bijvoorbeeld weer die keeper een domme fout en geeft een penalty weg. Op achterstand gekomen in de 85e minuut waardoor ze bijna zeker degraderen.
Hun beide keepers Verrips en Leeuwenburgh zijn veel te slecht.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Bij Groningen gaat er dit jaar echt alles fout wat er maar fout kan gaan. De assistent-trainer die nu interim is, bakt er ook helemaal niks van. Ook dat is een verkeerde beslissing geweest. En met een slechte keeper wordt het je ook erg moeilijk gemaakt. Een vaak onderschatte positie omdat daar relatief weinig transferwaarde in valt te halen, maar een goede keeper en een scorende aanvaller zorgt al voor zoveel meer extra punten. Dat is nu wel klaar daar en die mogen weer helemaal opnieuw beginnen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Geen respect voor Groningen dit seizoen.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Massimo schreef: 15 apr 2023, 22:46 Bij Groningen gaat er dit jaar echt alles fout wat er maar fout kan gaan. De assistent-trainer die nu interim is, bakt er ook helemaal niks van. Ook dat is een verkeerde beslissing geweest. En met een slechte keeper wordt het je ook erg moeilijk gemaakt. Een vaak onderschatte positie omdat daar relatief weinig transferwaarde in valt te halen, maar een goede keeper en een scorende aanvaller zorgt al voor zoveel meer extra punten. Dat is nu wel klaar daar en die mogen weer helemaal opnieuw beginnen.
Ze hebben vooral een fout gemaakt in het samenstellen van een elftal met leiderschap en persoonlijkheden, daar waar normale teams doorgaans wat routiniers hebben die ze op cruciale momenten overeind houden. Je zag dat dit elftal niet met het mes tussen de tanden kan spelen, die kwaliteiten hebben ze amper. Je zag dat Elvis Manu met zijn werklust en spirit wel meteen al een positieve impuls had op het elftal in zijn eerste wedstrijden. Overall was het natuurlijk ook een kwaliteitsdingetje want normaliter hadden ze niet eens in de zone terecht hoeven te komen waarin die vechtlust gevraagd wordt, maarja dan verkoop je Meijer, Kasanwirjo, Strand Larsen en door omstandigheden ook Ngonge. Vervolgens laat je om begrijpelijke redenen spelers met meer routine gaan zoals De Leeuw, vanHintum, Te Wierik, Dammers, Joosten (allemaal spelers van +27) en je haalt vervolgens alleen Pelupessy van 28 en je oevrige spelers zijn allemaal <24 jaar zonder veel ervaring. (tot het moment dat je in de winter nog Manu en Willems haalt) dan wordt het een moeilijk verhaal. Helemaal als je ook nog eens heel veel gaat huren (you don'yt win wars with mercenairies: , Chalus, Sorensen, Peppi, Verrips, Sher, Antman) of spelers die je als noodverband tot het eind van het seizoen hebt: Willems, Manu,

Groningen zal qua salarislast een te groot jasje voor de eerste divisie hebben en hoe trouw het publiek blijft is ook af te wachten. Mensen wijzen graag naar Ajax over ontrouw publiek maar kijk maar eens hoe de stadionbezetting bij Grunn is afgenomen na de mindere jaren. Anderzijds kan Groningen wel nog terugvallen op wat reserves en kunnen ze meer dan Willem II of NAC. Waar ik benieuwd naar ben is wat er met hun pareltjes gebeurt; Pepi zijn ze sowieso kwijt. Suslov kent een minder seizoen maar is nog steeds slechts 20, Blokzeijl kent een veelblovend seizoen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Lekker degraderen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

FC Groningen