FC Groningen

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25074
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Jan B. werd op 30 maart 2011 veroordeeld tot een celstraf van negen jaar nadat hij anderhalve kilo cocaïne had verkocht aan een Engelse undercoveragent. Hij deed dit volgens de rechter als leider van een criminele organisatie: de Groningen Casual Firm (GCF), die er hooliganpraktijken op nahield rondom wedstrijden van FC Groningen.
https://www.gic.nl/nieuws/politie-zoekt ... ucht-jan-b
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Te gek voor woorden dat dit kan bestaan.

Anderzijds is @DadOfFour altijd blij als iemand weer waar zijn kinderen zijn, dus voor hem zouden zo’n supporters wel een uitkomst zijn…
Bram
Meervoudig international
3
Berichten: 1449
Lid geworden op: 4 nov 2020

Dit is de reden dat ik een enorme hekel heb aan Ultras, van ELKE club.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ultra's zijn narcisten en parasieten.

Die gebruiken de club voor hun eigen status binnen het ultra wereldje.
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

FC Groningen speelt laatste thuiswedstrijd zonder publiek na wangedrag van fans https://www.nu.nl/voetbal/6264101/fc-gr ... -fans.html
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

De eennalaatste wedstrijd ook.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ik zou ook niet weten hoe je dit zou moeten oplossen, die stewards staan daar ook allemaal voor een stroopwafel en een blikje coki ke coki. Ik snap wel dat ze die gasten lekker binnenlaten met dat vuurwerk. Er politie voor gaan inzetten is volslagen debiel en niet haalbaar dus roept u maar.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25074
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Tjompie schreef: 17 mei 2023, 16:55 FC Groningen speelt laatste thuiswedstrijd zonder publiek na wangedrag van fans https://www.nu.nl/voetbal/6264101/fc-gr ... -fans.html
Afbeelding
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Niet alleen de uitfans. Ook de gewone Groningenfans worden nu dubbel gestraft.
Is toch ook weer 2/17e van je seizoenkaart naar de knoppen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25074
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug schreef: 17 mei 2023, 17:29blikje coki ke coki
We hebben te maken met een kenner.

Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 17 mei 2023, 16:10 Te gek voor woorden dat dit kan bestaan.

Anderzijds is @DadOfFour altijd blij als iemand weer waar zijn kinderen zijn, dus voor hem zouden zo’n supporters wel een uitkomst zijn…
Wel handig inderdaad dat hij weet waar de kinderen naar school gaan. Ka ie ze mooi ophalen en met ze naar de speeltuin ofzo. Beetje z'n agressie kwijtraken bij het duwen van de schommel.

Zolang ze maar voor 't eten thuis zijn...
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25074
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Zo zo, als dit klopt dan is dat een heel erg fors salaris voor een 32-jarige spits zonder restwaarde voetballend in de KKD. Het is deze Eindhovenaar en oud-PSV'er overigens wel gegund.
https://m.voetbalzone.nl/nieuws/groning ... den/420035
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ze lijken daar sowieso niet echt op de rem te gaan staan qua uitgaven, ondanks dat hun hele budget zwaar achteruit zal gaan.
Benieuwd hoe dat afloopt.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Standbeeld schreef: 06 jun 2023, 19:30 Zo zo, als dit klopt dan is dat een heel erg fors salaris voor een 32-jarige spits zonder restwaarde voetballend in de KKD. Het is deze Eindhovenaar en oud-PSV'er overigens wel gegund.
https://m.voetbalzone.nl/nieuws/groning ... den/420035
Investering in hoop en motivatie. Ook enigszins een geste richting de supporters dat ze ondanks de KKD wat kunnen verwachten. Ik vind het een goede move. Zes ton is ook te overzien als je voor de rest rustig aan doet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25074
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 06 jun 2023, 19:33 Ze lijken daar sowieso niet echt op de rem te gaan staan qua uitgaven, ondanks dat hun hele budget zwaar achteruit zal gaan.
Benieuwd hoe dat afloopt.
Ik denk dat veel sponsors nog wel bereid zijn om het een jaartje aan te zien als Groningen een goed plan presenteert om binnen één jaar weer terug te keren naar de ED. Als ze dat vervolgens niet lukt dan komen ze denk ik in het grote verval terecht.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Standbeeld schreef: 06 jun 2023, 19:38
Brael schreef: 06 jun 2023, 19:33 Ze lijken daar sowieso niet echt op de rem te gaan staan qua uitgaven, ondanks dat hun hele budget zwaar achteruit zal gaan.
Benieuwd hoe dat afloopt.
Ik denk dat veel sponsors nog wel bereid zijn om het een jaartje aan te zien als Groningen een goed plan presenteert om binnen één jaar weer terug te keren naar de ED. Als ze dat vervolgens niet lukt dan komen ze denk ik in het grote verval terecht.
Vaak hebben sponsoren wel clausules erin staan, dat er minder gesponsord wordt bij degradatie. Verder ga je er qua budget natuurlijk altijd stevig op achteruit, na degradatie.

Maar als je dan ziet dat Sparta hun Pinto niet meer kunnen betalen, maar hij bij Groningen wel een bod serieus in overweging heeft, dan vrees ik voor een alles-of-niets-poging in Groningen om meteen weer terug te promoveren. Een poging die bij mislukken niet slechts "het grote verval" zou inluiden, maar wellicht zelfs veel erger. Grote geluk voor Groningen is tegenwoordig de 2 directe promotieplekken.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 06 jun 2023, 19:49
Standbeeld schreef: 06 jun 2023, 19:38
Ik denk dat veel sponsors nog wel bereid zijn om het een jaartje aan te zien als Groningen een goed plan presenteert om binnen één jaar weer terug te keren naar de ED. Als ze dat vervolgens niet lukt dan komen ze denk ik in het grote verval terecht.
Vaak hebben sponsoren wel clausules erin staan, dat er minder gesponsord wordt bij degradatie. Verder ga je er qua budget natuurlijk altijd stevig op achteruit, na degradatie.

Maar als je dan ziet dat Sparta hun Pinto niet meer kunnen betalen, maar hij bij Groningen wel een bod serieus in overweging heeft, dan vrees ik voor een alles-of-niets-poging in Groningen om meteen weer terug te promoveren. Een poging die bij mislukken niet slechts "het grote verval" zou inluiden, maar wellicht zelfs veel erger. Grote geluk voor Groningen is tegenwoordig de 2 directe promotieplekken.
Ik denk dat een aantal sponsoren het ook zien als investering in de relatie met de club en de supporters. Achter de club blijven staan in slechte tijden zal goodwill opleveren, is waarschijnlijk de verwachting. Daar zal uiteraard een THT op zitten, maar met een goed plan moet het mogelijk zijn. Je moet zien te voorkomen een Roda of NAC te worden, waar toch wel permanent de wind niet meer onder de veren komt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25074
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 06 jun 2023, 19:49
Standbeeld schreef: 06 jun 2023, 19:38
Ik denk dat veel sponsors nog wel bereid zijn om het een jaartje aan te zien als Groningen een goed plan presenteert om binnen één jaar weer terug te keren naar de ED. Als ze dat vervolgens niet lukt dan komen ze denk ik in het grote verval terecht.
Vaak hebben sponsoren wel clausules erin staan, dat er minder gesponsord wordt bij degradatie. Verder ga je er qua budget natuurlijk altijd stevig op achteruit, na degradatie.

Maar als je dan ziet dat Sparta hun Pinto niet meer kunnen betalen, maar hij bij Groningen wel een bod serieus in overweging heeft, dan vrees ik voor een alles-of-niets-poging in Groningen om meteen weer terug te promoveren. Een poging die bij mislukken niet slechts "het grote verval" zou inluiden, maar wellicht zelfs veel erger. Grote geluk voor Groningen is tegenwoordig de 2 directe promotieplekken.
Las toevallig straks ergens dat ze nu nog 'maar' ik meen 3900 seizoenkaarten hebben verkocht. Zet ook geen zoden aan de dijk. Heracles bijvoorbeeld deed er vorig jaar 6 a 7000.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 06 jun 2023, 19:37
Standbeeld schreef: 06 jun 2023, 19:30 Zo zo, als dit klopt dan is dat een heel erg fors salaris voor een 32-jarige spits zonder restwaarde voetballend in de KKD. Het is deze Eindhovenaar en oud-PSV'er overigens wel gegund.
https://m.voetbalzone.nl/nieuws/groning ... den/420035
Investering in hoop en motivatie. Ook enigszins een geste richting de supporters dat ze ondanks de KKD wat kunnen verwachten. Ik vind het een goede move. Zes ton is ook te overzien als je voor de rest rustig aan doet.
Groningen heeft ironisch genoeg ook opvallende plussen op de transfermarkt gemaakt, normaal hebben clubs die degraderen ook de spaarpot helemaal geleegd. Bij Groningen is men koppig geweest heeft men niet geïnvesteerd maar is er nu best wat mogelijk aangaande hun selectie.. Met clubs als NAC, Willem II, Cambuur, Roda blijft het sowieso link voor een club alsje niet investeert. Daarnaast is er een degradatieregeling waarbij degradanten in hun eerste seizoen nog een groot deel van het TV geld van de eredivisie kunnen behouden. Verder mogen ze aan het werk: De Boer, Leeuwenburg, Sorensen, Chalus, Willems, Manu, Pepi, Antman, gaan allemaal weg. Linksback kunnen ze dus wel gebruiken met vertrek van Willems en de teleurstelling Maata. Verder hebben ze behoefte aan een keeper, een spits, en nog wat andere plekken.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
ManvanGlas
Ballenjongen
1
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Good old Leandro Bacuna heeft naar verluidt morgen een gesprek met de club. Dat gaat wel goed komen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26044
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ze krijgen bij degradatie nog steeds een bedrag uit de Eredivisie meen ik om de klap niet te hard te laten zijn.

Daarbij: het eerste jaar KKD is Altijd het makkelijkste om terug te keren, anders wordt het lastig.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/06/02/di ... b-a4166220

Hoe groot is de financiële klap die jullie krijgen?

„De begroting gaat van 22,5 miljoen naar 16 miljoen, verwacht ik.”

Hoe vangt u dat op?

„Het grootste deel van de organisatie functioneert goed, dus we gaan niet saneren. Als ons plan slaagt om in één keer terug te komen, kunnen we het jaar erop wellicht een kickstart maken. Dat betekent wel dat we flink in het rood gaan volgend seizoen.”

En als het niet lukt?

„Dit kunnen we niet lang volhouden. Deze club kan niet in de Keuken Kampioen Divisie spelen, met huisvestingslasten die alleen al zo’n 5 miljoen euro bedragen.”
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

De druk staat er dan wel echt flink op! Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25074
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Spelen met vuur. Nu is een begroting van 16mln wel abnormaal hoog voor een KKD club, maar je ziet dit jaar aan ajax dat veel geld niet alles is als de verkeerde mensen aan de knoppen zitten.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

FC Groningen