[vCL] FC Basel - PSV (2-3) (dinsdag 30 juli 2019, 20:00 uur)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 475 times
Been thanked: 192 times

[vCL] FC Basel - PSV (2-3) (dinsdag 30 juli 2019, 20:00 uur)

Bericht door Afellay_Amrabat » 30 jul 2019, 11:31

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

El Sordo schreef:
30 jul 2019, 11:22
Ik heb er vertrouwen in hoor. Zoet gaat een aantal goede ballen pakken waarmee hij zijn eigen wederopstanding inluidt. Bergwijn gaat voor de verandering een keer scoren en Lozano gaat weer briljante acties maken op aangeven van Guti. 1-3.
Zoet die zich gaat herpakken? Op basis waarvan precies? Het hele afgelopen seizoen heeft hij 1x uitgeblonken (Spurs-uit). Verder was het alleen maar bagger en heeft hij ons punten gekost. En ook de afgelopen weken is t een en al niets. Nee, dit wordt heel moeilijk vanavond.

TomPSV
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 494 times
Been thanked: 520 times

Bericht door TomPSV » 30 jul 2019, 11:32

Zoet heeft in heel 2019 nog geen goede redding verricht inderdaad. Misschien dat ie vanavond z'n eerste redding verricht. Denk het niet.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 244 times
Been thanked: 250 times

Awards:

Bericht door Trixm » 30 jul 2019, 11:41

Zure reacties zeg, het lijkt wel het oude-wijven topic.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Ykhim
Legende
Has thanked: 1403 times
Been thanked: 1443 times

Bericht door Ykhim » 30 jul 2019, 11:45

Ik ben er nog niet gerust op. Mensen lijken te vergeten dat Basel aan 1-0 al genoeg heeft. PSV verkeert niet in dusdanige vorm dat we Basel wel even pakken, want zo'n slechte ploeg is het ook niet. Vooruit: ze hebben misschien niet zoveel individuele klasse als PSV of Ajax, maar er staat wel een team. En als ze net zo goed met hun kansen omgaan als vorige week, dan moet ik nog zien of we dit wel even winnen.

Ik heb er wel zin in, maar wat is het spannend.
#InSchmidtWeTrust

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 844 times
Been thanked: 934 times

Bericht door El Sordo » 30 jul 2019, 11:51

Afellay_Amrabat schreef:
30 jul 2019, 11:31
Zoet die zich gaat herpakken? Op basis waarvan precies? Het hele afgelopen seizoen heeft hij 1x uitgeblonken (Spurs-uit). Verder was het alleen maar bagger en heeft hij ons punten gekost. En ook de afgelopen weken is t een en al niets. Nee, dit wordt heel moeilijk vanavond.
Dat mag je prima vinden. Ik weiger mee te gaan in die emotionele overdrive en ben het er derhalve niet mee een.
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

Massimo
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 149 times
Been thanked: 539 times

Bericht door Massimo » 30 jul 2019, 11:56

Idem wat betreft een gebrek aan gerustheid. Basel is verre van een wonderploeg, maar wel sterk in standaardsituaties waar PSV juist moeite heeft deze te verdedigen. Daarnaast is PSV net als Basel nog zoekende en zijn ze op dit moment niet in staat om een wedstrijd makkelijk uit te spelen. Ook is de slechte vorm van Zoet niet een geruststellende gedachte. Hopelijk is PSV behoorlijk effectief vanavond en mochten ze voor komen, dan zet PSV een goede stap binnen de wedstrijd. Het kan wat mij betreft nog alle kanten op, maar het zou wel heel prettig zijn als PSV vanavond weet door te komen.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 308 times
Been thanked: 339 times

Bericht door Paco Casal » 30 jul 2019, 13:05

Afellay_Amrabat schreef:
Zoet verkeerd niet in geweldige vorm. Maar 'verder was het alleen maar bagger' is gewoon complete bullshit.

Ook ik ben er niet gerust op, maar mentaal hebben we vorige week een redelijke tik uitgedeeld denk ik. Zij zullen gaan stormen, dan komt er natuurlijk ruimte voor ons. Met Bruma - Malen - Lozano - Bergwijn en Guti moeten we daar toch wat mee kunnen lijkt me zo.

Op de '0' spelen ligt ons niet. Maar scoren gaan we.

Number 8 On Tour
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Bericht door Number 8 On Tour » 30 jul 2019, 13:21

PSV maakt altijd een doelpunt vanavond. Ik heb er vertrouwen in. Keuze's worden nu al wat makkelijker voorin doordat Lammers afvalt. Lozano, Bruma, Bergwijn en Malen zijn levensgevaarlijk. Rosario en Guti erachter is prima. Achterin is het hopen dat Boscagli zich doorontwikkelt en zie ik hem met Baumgartl het centrum vormen.

Als iemand Zoet verteld dat hij met zijn handen mag, komt het allemaal goed.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 475 times
Been thanked: 192 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 30 jul 2019, 13:22

Paco Casal schreef:
30 jul 2019, 13:05
Afellay_Amrabat schreef:
Zoet verkeerd niet in geweldige vorm. Maar 'verder was het alleen maar bagger' is gewoon complete bullshit.

Ook ik ben er niet gerust op, maar mentaal hebben we vorige week een redelijke tik uitgedeeld denk ik. Zij zullen gaan stormen, dan komt er natuurlijk ruimte voor ons. Met Bruma - Malen - Lozano - Bergwijn en Guti moeten we daar toch wat mee kunnen lijkt me zo.

Op de '0' spelen ligt ons niet. Maar scoren gaan we.

Doelman met % meeste afstandsschoten die erin vliegen. Uit bij Ajax fout bij de 1-0, bij de 3-1 gaat hij te laat naar de grond, bij Heerenveen-uit blunder bij de 1-0, Inter-thuis fouten bij de 1-1 en 1-2, Inter-uit valt achterover bij de goal van Icardi, Feyenoord-uit twee afstandsschoten die er in vliegen, goal Odegaard bij Vitesse-uit belabberd gekeept en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Dit waren ook geen reddingen die alleen een wonder-keeper kan verrichten, maar Zoet pakt al hele lange tijd geen bal meer. Ik heb er daarom een hard hoofd in, zeker als Basel de bal erin gaat pompen en van afstand gaat schieten.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 30 jul 2019, 13:45

Ok. 1-0 bij Feyenoord was geen blunder, de 2-0 leek houdbaar, maar vind ik ook geen blunder. De goal van Icardi evenmin. De 3-1 bij Ajax zit er gewoon lekker in en Zoet moet daar ook de eerste paal nog afdekken.

Prima hoor, we zijn het er volgens mij allemaal over eens dat het momenteel beter mag en dat het wat onzeker is, maar dit is gewoon zoeken naar je eigen gelijk. Kijk dan ook eens goed naar hoeveel vrijheid iedereen krijgt om richting de 16 te lopen, te mikken en vervolgens ook nog uit te halen. Dan is lastig keepen zo, je moet rekening houden met zoveel verschillende scenario's, dat je niet átijd goed gepositioneerd kunt staan voor die afstandsschoten. Probleem begint vaak bij de, in veel gevallen, vrije overtocht vanaf de middellijn. Dat Zoet al hele lange tijd "geen bal meer pakt", is een hyperbool die momenteel kennelijk lekker uit het toetsenbord rolt, niet veel meer dan dat.

Niet dat er géén ruimte is voor verbetering, uiteraard, maar dergelijke overdreven stellingen worden niet beter gemaakt als het zo slecht onderbouwd is.

Juancho
Legende
Has thanked: 476 times
Been thanked: 743 times

Bericht door Juancho » 30 jul 2019, 13:56

Beetje bizar dat alleen Zoet blijkbaar voor angst zorgt. Ik vind onze hele verdediging nog maar erg matig. We krijgen te snel tegengoals tegen en het staat organisatorisch totaal nog niet. Dat zag je tegen Basel, dat zag je tegen Ajax... Die hele linie is elke wedstrijd weer een gevaar.

Net als Ykhim ben ik er ook niet helemaal zeker van, 3-2 is gewoon een hele vervelende uitslag en 1-0 is voor Basel al genoeg. Het gaat weer eens een potje worden waarbij wij moeten hopen dat onze aanvallers lekker in de wedstrijd zitten en weten te scoren en aan de andere kant moeten we hopen dat onze defensie eens wat beter gaat worden en minder snel goals tegen gaat krijgen.

Basel stelde geen fuck voor in Eindhoven, maar wist toch 2x te scoren. Hoe dat ook gebeurde, er lagen er wel 2 in het netje. Volle bak dus en onderschatting van Basel zou echt nergens op slaan. Ik ga voor een 2-2!

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 30 jul 2019, 14:26

We moeten sowieso eens af van het idee dat Basel geen fuck voorstelt. Ze hadden in Eindhoven niet veel te vertellen, maar ze zijn duidelijk wel een klasse beter dan pakweg AZ, niveautje Feyenoord dus. En die winnen ook weleens van ons, zeker als we niet 100% scherp zijn.

En inderdaad, Juancho: als de aanvallers hun dag niet hebben, dan hebben we een probleem. We hebben namelijk geen andere wapens om op terug te vallen. Geen stormram, geen 2e spits, niks. Het is echt hopen op een bevlieging van Bruma, Bergwijn, Malen en/of Lozano. Ondertussen maar bidden dat het achterin niet misgaat. Het zal niet de eerste keer zijn dat onze defensie het onder druk laat afweten. Het zou me niks verbazen als Luckassen na 3 minuten weer omvalt en zo de 1-0 voor Basel inleidt.

Gelukkig schijten ze in Basel zeven kleuren stront voor onze voorhoede, hopelijk terecht.
#InSchmidtWeTrust

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 30 jul 2019, 14:28

Verdorie, Ykhim, nu word ik ook nerveus. ;)

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 909 times
Been thanked: 2586 times

Bericht door ShovingNE2 » 30 jul 2019, 17:00

Ik ben het eens met Pieter Zwart: juist zo'n uitwedstrijd waar de tegenstander moet komen ligt PSV met deze aanval.

Als we scherp zijn voor de goal dan counteren we naar de 0-1.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 247 times
Been thanked: 419 times

Bericht door Heruone » 30 jul 2019, 17:16

Ik ben het eens met Shoving, die begint na Ruud ook al zinnige dingen te zeggen :D
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 30 jul 2019, 17:24

ShovingNE2 schreef:
30 jul 2019, 17:00
Ik ben het eens met Pieter Zwart: juist zo'n uitwedstrijd waar de tegenstander moet komen ligt PSV met deze aanval.

Als we scherp zijn voor de goal dan counteren we naar de 0-1.
Het is geen 2-0 geworden in Eindhoven hè. Basel heeft geen haast, want ze hebben aan één goal in minuut 83 ook genoeg. Het zou wel erg dom zijn om er meteen vol op te klappen en ruimtes te laten. Dat staat tegen PSV gelijk aan zelfmoord. Volgens mij is die Koller geen achterlijke trainer, dus ik verwacht geen furieus Basel dat zo snel mogelijk de 1-0 wil maken.
#InSchmidtWeTrust

NESTA

Bericht door NESTA » 30 jul 2019, 17:37

Vroeg 1-0 achter door een corner met uiteindelijk twee counters van PSV 1-2.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 92 times
Been thanked: 178 times

Bericht door grasveld » 30 jul 2019, 18:17

Één ding is wat mij betreft duidelijk: er zal gescoord moeten worden. En dat mag ook van dit elftal verwacht worden. Toptalenten Bergwijn, Lozano en Malen, voor hen is dit het moment om te laten zien wat ze waard zijn.

Rudie-10
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Bericht door Rudie-10 » 30 jul 2019, 18:29

Heb er een heel slecht gevoel over, gelukkig heb ik het meestal mis..

johan derksen
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Bericht door johan derksen » 30 jul 2019, 18:34

Voor de afwisseling misschien eens een keer niet zo slap beginnen.

Juancho
Legende
Has thanked: 476 times
Been thanked: 743 times

Bericht door Juancho » 30 jul 2019, 18:36

Ykhim schreef:
Het is geen 2-0 geworden in Eindhoven hè. Basel heeft geen haast, want ze hebben aan één goal in minuut 83 ook genoeg. Het zou wel erg dom zijn om er meteen vol op te klappen en ruimtes te laten. Dat staat tegen PSV gelijk aan zelfmoord. Volgens mij is die Koller geen achterlijke trainer, dus ik verwacht geen furieus Basel dat zo snel mogelijk de 1-0 wil maken.
Precies, Basel gaat echt niet als een blinde aanvallen omdat ze moeten winnen. Die hebben wat je terecht stelt aan 1 goal genoeg dus die gaan pas risico nemen als de tijd er rijp voor is. Tot dan zullen ze vast de boel dicht houden en net als vorige week gokken om de lange ballen en fouten van onze achterhoede (incl. keeper). Die er waarschijnlijk wel weer zullen komen....

TomPSV
Internationale topspeler

Bericht door TomPSV » 30 jul 2019, 18:42

Afbeelding

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 92 times
Been thanked: 178 times

Bericht door grasveld » 30 jul 2019, 18:57

De verwachte elf. Een beter elftal is er met het huidige materiaal niet beschikbaar. Moet toch lukken vandaag!

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 37 times
Been thanked: 67 times

Bericht door Siemen » 30 jul 2019, 18:57

Ik had liever Ihatarren op 10 gezien, of desnoods Pereiro. En Boscagli erbij.

TomPSV
Internationale topspeler

Bericht door TomPSV » 30 jul 2019, 18:58

Blijft een aparte bankbezetting met 3 verdedigers. Vorige week ook al.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 83 times
Been thanked: 412 times

Bericht door Jwoeloe » 30 jul 2019, 19:06

Logische basis voor vandaag. Jammer dat Ihattaren buiten de selectie valt, kan je goed gebruiken als je wat moet forceren tegen een Zwitserse muur.

Plaats reactie