[vCL] FC Basel - PSV (2-3) (dinsdag 30 juli 2019, 20:00 uur)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
colocolofc
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 45 times
Been thanked: 77 times

[vCL] FC Basel - PSV (2-3) (dinsdag 30 juli 2019, 20:00 uur)

Bericht door colocolofc » 30 jul 2019, 22:32

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

J.B. schreef:
30 jul 2019, 22:30
Hou er maar gewoon serieus rekening mee dat dit gewoon zo'n overgangsseizoen wordt.
Voor een overgangsseizoen moet er wel een plan uitgestippeld te zijn voor ontwikkeling richting het nieuwe seizoen, maar dat zie ik ook nog niet.

Juancho
Legende
Has thanked: 482 times
Been thanked: 750 times

Bericht door Juancho » 30 jul 2019, 22:34

J.B. schreef:
30 jul 2019, 22:30
Hou er maar gewoon serieus rekening mee dat dit gewoon zo'n overgangsseizoen wordt.
Overgangsjaar naar wat? :roll:

NESTA

Bericht door NESTA » 30 jul 2019, 22:34

Dit risico zat er gewoon in met een stagiair als TD en een beginnende trainer. Zonde.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 30 jul 2019, 22:34

Johann Vogel schreef:
30 jul 2019, 22:23
cocufan1 schreef:
30 jul 2019, 22:06
Johann Vogel schreef:
30 jul 2019, 22:04
Nu maar weer wachten welke snuggere opmerking van Bommel nu weer komt.
Van Bommel kan er niet veel aan doen.

Hij heeft gewoon een kut elftal tot zijn beschikking.
Alleen de voorhoede is PSV waardig.

Maar met die clowns achterin, en die statische kut voetballers op het middenveld kan geen enkele trainer een winnend elftal creëren.
Het voetbalt lijkt ook nergens naar. Er zit geen lijn in en het gaat alleen maar slechter. In plaats van bezig te zijn met het implementeren van een spelsysteem lult de man alleen maar dommigheid aan in interviews. Ik heb er niets mee
Ja maar je kunt niet verwachten dat er na 2 wedstrijden al een geolied spel systeem inzit. Dat had Ajax ook niet afgelopen seizoen. Dat moet groeien.

Het probleem is dat van Bommel maar heel middelmatig materiaal tot zijn beschikking heeft.
Behalve de voorhoede dan.
Ik hoop dat Baumgartl wel een goede verdediger is. Maar die is ook weer veel te laat aangetrokken.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2140 times
Been thanked: 1145 times

Bericht door J.B. » 30 jul 2019, 22:35

Het eerste plan zal sowieso el zijn.
net mn game library geupdate... laat die lockdown maar komen.

Mo_El
Bankzitter
Has thanked: 22 times
Been thanked: 6 times

Kaarten:

Bericht door Mo_El » 30 jul 2019, 22:36

De spelers schamen zich niet eens die lachen en brullen gewoon. Komen vast weer met hun ‘dissapointed about the result, next time better’. Wij als supporters zijn hier de dupe van. Wij schamen ons en zullen ermee zitten. Het is tijd voor een andere coach en weg met Bergwijn,Lozano,Luckassen,Dumfries,Zoet en Hendrix!

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 30 jul 2019, 22:42

Armada schreef:
30 jul 2019, 22:28

Luuk was nog veel belangrijker dan velen dachten want hij was een van de weinige echt constante factoren in het elftal, Schwaab ook. Beide zijn weg.

Erg negatief allemaal. Er zijn lichtpuntjes maar voor nu te weinig om optimistisch te zijn
Dat heb ik dan ook steeds geroepen. Het vertrek van Luuk en Daniel is niet zomaar op te vangen en dat is nu duidelijk gebleken.

Waar het PSV van vorig seizoen het kampioenschap verdiend had, zal het dit jaar als er niet gauw heeeeel veel verandert net zo erg worden als in 2013/14, toen we ook dachten met "frisse jonge" jongens zonder ervaren stuurlui iets te kunnen bereiken.

Bij alle kritiek hierboven, deels gerechtvaardigd, deels door emotie overdreven, moet ik helaas nog iets toevoegen.
Onze voorhoede zou wel PSV waardig zijn. Hoezo? :?:

Ze schoppen nog geen deuk in een pakje boter. Op alle momenten waarop in dergelijke duels kansen benut moeten worden, geven Bergwijn en andere inefficiente dravers niet thuis.

Bah, ondanks dat ik er voor vreesde vanaf die knullige en onnodige 1-1 in blessuretijd voor rust vorige week, komt de klap heel hard aan.
Zoals een sergeant-majoor in het leger destijds zei; 't is KLOTE van de BOK.

cocufan1
Nationale topspeler

Bericht door cocufan1 » 30 jul 2019, 22:50

Mo_El schreef:
30 jul 2019, 22:36
De spelers schamen zich niet eens die lachen en brullen gewoon. Komen vast weer met hun ‘dissapointed about the result, next time better’. Wij als supporters zijn hier de dupe van. Wij schamen ons en zullen ermee zitten. Het is tijd voor een andere coach en weg met Bergwijn,Lozano,Luckassen,Dumfries,Zoet en Hendrix!
Ja dat is het ergste.

Wij zijn degene die er mee genaaid worden. Die spelers en trainers zijn maar passanten. En vullen hun zakken binnen afzienbare tijd elders.

Wij mogen als supporters met lede ogen aanzien dat onze club nu zelfs niet meer in het spoor van Ajax blijven. Wat MET de CL gelden nog enigszins kon. Het was nog nooit zo belangrijk om dat toernooi te halen als dit seizoen.
Maar die klootzakken verprutsen het weer.

Kunnen weleens vervelende jaren voor ons gaan worden. Waarin Ajax echt de competitie gaat overheersen.
Ik sta er niet vreemd van te kijken dat ze straks zowel Bergwijn als Malen naar Amsterdam halen.

Malen heeft gewoon gewacht met bijtekenen. Geen CL is vertrekken. Ajax kan Malen nu voor een prikkie ophalen.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 915 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 jul 2019, 22:54

Mo_El schreef:
De spelers schamen zich niet eens die lachen en brullen gewoon.
Bron?

Ykhim
Legende
Has thanked: 1474 times
Been thanked: 1481 times

Bericht door Ykhim » 30 jul 2019, 22:58

Mo_El schreef:
'Wij' zijn de dupe? Kom op man, het zijn topsporters die willen winnen en die zoveel mogelijk uit hun carrière proberen te halen. Geen CL is ook voor hun een enorme mokerslag hoor.
#InSchmidtWeTrust

NESTA

Bericht door NESTA » 30 jul 2019, 22:59

Wat ben ik blij dat Arjen Robben deze afgang niet heeft hoeven meemaken. Je zult als op en top professional in dit ongestructureerd zooitje terechtkomen zeg.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 516 times
Been thanked: 1012 times

Bericht door deninho32 » 30 jul 2019, 23:03

Ykhim schreef:
30 jul 2019, 22:58
Mo_El schreef:
'Wij' zijn de dupe? Kom op man, het zijn topsporters die willen winnen en die zoveel mogelijk uit hun carrière proberen te halen. Geen CL is ook voor hun een enorme mokerslag hoor.
Sowieso reageren niet alle spelers hetzelfde op een nederlaag. Gullit was meteen na een nederlaag onder de douche al vanalles aan het regelen om te gaan stappen met Gijp, Van Breukelen werd dan helemaal gek en wilde nog net geen zelfmoord plegen als hij had verloren.. Volgens mij heeft Gullit het toch prima gedaan tijdens zijn actieve carrière.. Iedereen is anders en gaat anders met tegenslag om..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Het Kanon
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 87 times

Bericht door Het Kanon » 30 jul 2019, 23:05

El Mayo schreef:
30 jul 2019, 22:59
Wat ben ik blij dat Arjen Robben deze afgang niet heeft hoeven meemaken. Je zult als op en top professional in dit ongestructureerd zooitje terechtkomen zeg.
Robben was perfect geweest wat die beslist een wedstrijd als die van vandaag gewoon in zijn eentje.

cocufan1
Nationale topspeler

Bericht door cocufan1 » 30 jul 2019, 23:08

Het Kanon schreef:
30 jul 2019, 23:05
El Mayo schreef:
30 jul 2019, 22:59
Robben was perfect geweest wat die beslist een wedstrijd als die van vandaag gewoon in zijn eentje.
Als hij niet geblesseerd was wel ja.

Had eerder naast Afellay en Lammers gezeten dan dat hij op het veld had gestaan vandaag.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 968 times
Been thanked: 1323 times

Bericht door ruuddevil » 30 jul 2019, 23:11

Ik lees nu dat we 2 voorrondes moeten spelen voor de Europa League. Lekker dan, nog meer van die klote potjes. En die Noren hebben de eerste wedstrijd met 2-0 gewonnen. Ik moet weer denken aan Brann Bergen met Tore André Flo.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 427 times
Been thanked: 952 times

Bericht door Ardbeg » 30 jul 2019, 23:23

Vennegoor halen

Armada
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 42 times
Been thanked: 205 times

Bericht door Armada » 30 jul 2019, 23:38

Uithuilen. Doorselecteren. Opnieuw beginnen met bouwen en er volgend jaar staan. De rest is extra winst dit seizoen. En dat is niet eens opportuun.

Het Kanon
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 87 times

Bericht door Het Kanon » 30 jul 2019, 23:48

Armada schreef:
30 jul 2019, 23:38
Uithuilen. Doorselecteren. Opnieuw beginnen met bouwen en er volgend jaar staan. De rest is extra winst dit seizoen. En dat is niet eens opportuun.
We zitten juist midden in het doorselecteren. Wat zou er dan nog meer moeten gebeuren?

De loting zat echt mee. We verliezen van een ploeg van 3x niks. Hierna zouden we nog een makkie gehad hebben.

Het bedje was gespreid. Het werd niks.

crnib
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV & Hajduk Split
Been thanked: 1 time

Bericht door crnib » 31 jul 2019, 00:29

het zal er in EL niet beter op worden
Trapt graag aan balletje ⚽, in de 3e graag lekkere wijn Merlot en Chardonnay 🍷🍻

Afellay_Amrabat
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 480 times
Been thanked: 193 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 31 jul 2019, 01:03

Ik zag dit al aankomen,met onze kutkeeper kan je niet winnen.

Paulus22
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 91 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Paulus22 » 31 jul 2019, 07:57

Kansen benutten zou ook helpen....

Armada
Basisspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Armada » 31 jul 2019, 09:52

Het Kanon schreef:
30 jul 2019, 23:48
Armada schreef:
30 jul 2019, 23:38
We zitten juist midden in het doorselecteren. Wat zou er dan nog meer moeten gebeuren?

De loting zat echt mee. We verliezen van een ploeg van 3x niks. Hierna zouden we nog een makkie gehad hebben.

Het bedje was gespreid. Het werd niks.
Wat er nog meer zou moeten gebeuren? Er had al veel meer moeten zijn gebeurd, daarom is dit nu een probleem geworden. Ik heb mijn twijfels bij het netwerk (lees: verkoop) van ons technische hart.

Dus nu mag je nog halsoverkop afscheid proberen te nemen van een heel aantal spelers, de hiërarchie moet worden opgeschud, nieuwe spelers worden ingepast. We hebben nog een middenvelder en een spits/targetman (hard) nodig. Oh ja, en Mark mag met een plan komen. Tegen die tijd mogen we langzaam gaan denken aan seizoen 20/21.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 847 times
Been thanked: 942 times

Bericht door El Sordo » 31 jul 2019, 09:55

Het lijkt me echt kinderlijk naïef om te denken dat je met een zgn. tussenjaar/opbouwjaar/noem het hoe je het wil noemen er wél gaat staan in 20/21. Het risico is te groot dat je misschien wel derde wordt. Nee, dit jaar moeten we weer meedoen op drie fronten, ver komen in de EL om sportief gezichtsverlies te voorkomen. Gokken op 20/21 is Ajax gratis laten uitlopen.

Daarvoor moet nú geïnvesteerd worden in een elftal dat dat dít jaar nog gaat doen.

Armada
Basisspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Armada » 31 jul 2019, 10:06

El Sordo schreef:
31 jul 2019, 09:55
Het lijkt me echt kinderlijk naïef om te denken dat je met een zgn. tussenjaar/opbouwjaar/noem het hoe je het wil noemen er wél gaat staan in 20/21. Het risico is te groot dat je misschien wel derde wordt. Nee, dit jaar moeten we weer meedoen op drie fronten, ver komen in de EL om sportief gezichtsverlies te voorkomen. Gokken op 20/21 is Ajax gratis laten uitlopen.

Daarvoor moet nú geïnvesteerd worden in een elftal dat dat dít jaar nog gaat doen.
Ho ho, denk je dat een club ooit voor een tussenjaar 'kiest', ik denk bijna nooit. Het is ook kinderlijk naïef om te denken dat een supporter geen succes wilt. Zo bedoel ik dit ook niet, ik als supporter zie dit als een tussenjaar. Ik verwacht helemaal niks, sterker nog; ik verwacht geen fijn seizoen. Dat is niet eens ingegeven door een vlaag van emotie na gisteren, ik zie wat ik eind vorig jaar zag: nauwelijks een lijn. Daar komt bij dat we (de) twee stabiele factoren in de as zagen gaan: Schwaab en de Jong (imo beste speler die niet vervangen is) en dat het elftal op dit moment hevig uit balans is.

Wat betreft dat investeren... natuurlijk, graag zie ik de beste spelers in Eindhoven. Punt is dat je ze nu geen Europees kunt beloven, als we dat mislopen moeten we ook ineens een financieel gat dichten met transfergelden. Na Bruma en Baumgartl heb je zo'n 20-25 m uitgegeven. Ik ben benieuwd of er nog wat in het potje zit en we geschikte spelers kunnen overhalen om naar Eindhoven te komen.

NESTA

Bericht door NESTA » 31 jul 2019, 10:10

El Sordo schreef:
31 jul 2019, 09:55

Leuke teksten allemaal. Maar noem eens wat namen dan? Spelers die zin hebben om naar Nederland te komen zonder CL en voor Europese begrippen een mager salaris?

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 847 times
Been thanked: 942 times

Bericht door El Sordo » 31 jul 2019, 10:20

Hoe moet ik dat weten? Ik signaleer enkel iets wat volgens mij nodig is, het is mijn baan niet om met de juiste speler aan te komen.
Armada schreef:
31 jul 2019, 10:06

Ho ho, denk je dat een club ooit voor een tussenjaar 'kiest', ik denk bijna nooit. Het is ook kinderlijk naïef om te denken dat een supporter geen succes wilt. Zo bedoel ik dit ook niet, ik als supporter zie dit als een tussenjaar. Ik verwacht helemaal niks, sterker nog; ik verwacht geen fijn seizoen. Dat is niet eens ingegeven door een vlaag van emotie na gisteren, ik zie wat ik eind vorig jaar zag: nauwelijks een lijn. Daar komt bij dat we (de) twee stabiele factoren in de as zagen gaan: Schwaab en de Jong (imo beste speler die niet vervangen is) en dat het elftal op dit moment hevig uit balans is.

Wat betreft dat investeren... natuurlijk, graag zie ik de beste spelers in Eindhoven. Punt is dat je ze nu geen Europees kunt beloven, als we dat mislopen moeten we ook ineens een financieel gat dichten met transfergelden. Na Bruma en Baumgartl heb je zo'n 20-25 m uitgegeven. Ik ben benieuwd of er nog wat in het potje zit en we geschikte spelers kunnen overhalen om naar Eindhoven te komen.
Mee eens hoor, maar dat 'Europees beloven' staat dan ook volgend jaar op losse schroeven. Wat mij betreft investeert De Jong nu in minimaal een goede speler, met een mooi verhaal en wat extra tekengeld (of weetikveelwat) loop je minder risico dat je volgend jaar (en het jaar daarna, en daarna...?) met hetzelfde probleem zit. Veel hangt af van de laatste weken transferperiode.

Plaats reactie