Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1186 times
Been thanked: 896 times

Awards:

Mark van Bommel

Bericht door ziege maar ook zagge » 06 nov 2019, 20:48

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Toch heb ik het idee dat de jongens echt steeds alles gedaan hebben om zijn plannetjes te laten werken, ik heb er eigenlijk nog niemand met de pet naar zien gooien.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2558 times
Been thanked: 503 times

Bericht door TylerDurdn » 06 nov 2019, 21:08

Dat interview van hem ook weer. Die gast heeft echt een plaat voor zijn kop.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 962 times
Been thanked: 1301 times

Bericht door ruuddevil » 06 nov 2019, 21:25

Nogal. En dan wedstrijden tegen Vitesse, Ajax (gelijkspel, normaal een walk over) en Sporting (met veel kunst en vliegwerk een resultaat) aanhalen om zijn gelijk te halen.

StratumZuid
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1439 times
Been thanked: 476 times

Bericht door StratumZuid » 06 nov 2019, 21:29

Draufgänger
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Massimo
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 149 times
Been thanked: 539 times

Bericht door Massimo » 06 nov 2019, 21:47

Ik begrijp best dat Van Bommel zichzelf niet volledig gaat afbranden, maar hij noemt de pieken, waar ruuddevil al inderdaad dit aardig nuanceert en de laatste weken zijn de dalen. Als we dan wat uitzoomen dan kom ik weer op wat ik vanmiddag al opschreef en dat is, naast het niet halen van CL, dat Van Bommel in 2019 gemiddeld 2 Eredivisiepunten per wedstrijd behaalt. Dat is een gemiddeld puntenaantal van 68 in een seizoen en wat nu al 29 wedstrijden duurt. Daar zal je naar moeten kijken en niet een paar weken dat het goed of slecht gaat. Dat gemiddelde is al bijna een jaar structureel te laag en het voetbal is daar ook naar. En dat heeft niks met opportunisme of waan van de dag te maken. Dit is al een hele lange tijd aan de gang en is al een poos geen toeval of pech meer. Het stoort me wezenloos dat ze bij PSV maar buiten toe doen dat het de onvrede is van de laatste weken, maar het pijnpunt, waar ik een tijdje terug nog de hoop had dat de weg omhoog was ingezet, is dat het voetbal en dus de cijfers/resultaten al bijna een jaar lang zwaar onder de maat is.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1186 times
Been thanked: 896 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 06 nov 2019, 22:00

Steevast naar buiten mooi weer spelen idd... de vraag is intussen wel: wat gebeurt er binnen.

Ik snap die gesloten rijen wel maar voor die hard fans als wij blijft 't balen.

Juancho
Legende
Has thanked: 476 times
Been thanked: 742 times

Bericht door Juancho » 06 nov 2019, 22:11

Als ik Gerbrands was zou ik helemaal gek worden van dat geneuzel van Mark. Begint zielig te worden zo...

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 755 times
Been thanked: 264 times

Bericht door milansandro » 06 nov 2019, 22:16

'Een aantal dingen is verklaarbaar en een aantal is niet goed', sprak Van Bommel tegen FOX Sports. 'Dan moet je proberen om dat zo snel mogelijk om te draaien en dat kunnen we alleen doen door te winnen en hetzelfde te blijven doen. Daarmee bedoel ik dat we het elftal op een manier voorbereiden waarop we denken de meeste kans te hebben om te winnen. Niet ineens van alles veranderen omdat we vier keer niet hebben gewonnen. De vraag of dat nodig is moeten we ons ook stellen als we vier keer achter elkaar winnen. Doen we het nog goed? Wat kan er beter?'

Hij blijft dus gewoon hetzelfde spelen....
Geen verandering van systeem of zo gewoon lekker doorgaan zo....
Hopelijk vliegt hij er zo snel mogelijk eruit...wat een stront eigenwijze knakker..

NESTA

Bericht door NESTA » 06 nov 2019, 22:28

Het is vooral ook erg jammer dat zo’n icoon zo goed als zeker op een vervelende manier weg zal gaan bij PSV. Het kan ook een flink nadeel zijn om zo iemand als trainer aan te stellen en vervolgens maar door te laten kwakkelen omdat ie zo’n krediet heeft. Elk andere trainer was er zo goed als uitgevlogen bij een topclub. Nu herinner ik hem straks als een eigenwijze man die de meest grote onzin uitkraamde na de zoveelste wanprestatie. Dat kon je in de beginperiode van Cocu toch niet zeggen.

Het Kanon
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 84 times

Bericht door Het Kanon » 06 nov 2019, 22:40

Drie dagen geleden gooide Van Bommel nog hoogstpersoonlijk zijn eigen glazen in met de gekozen tactiek na de wissel van Sadilek. Nu acteert hij de trainer die de wijsheid in pacht heeft en die het allemaal in de hand heeft.

Marks act lijkt op die van Jan Reker toen PSV onder Huub Stevens aan het afzakken was. Het moet het morgen en ook zondag goed gaan, want het wordt te makkelijk om door deze woorden heen te prikken.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 37 times
Been thanked: 67 times

Bericht door Siemen » 06 nov 2019, 23:21

"Ik hoop dat we morgen wat meer geluk hebben dan in de thuiswedstrijd", begint Van Bommel in gesprek met het Eindhovens Dagblad. De oefenmeester is niet extra gespannen. "Ook als je vier keer op rij wint, moet je je altijd afvragen of je wat anders moet blijven doen. Wij moeten op dezelfde manier doorgaan, omdat die manier denk ik de beste kans biedt om te winnen. Dat is ook wat we moeten doen, wedstrijden winnen."
Op dezelfde manier doorgaan en hopen op meer geluk. Wauw, wat weinig hoopgevend.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 487 times
Been thanked: 170 times

Bericht door voskat » 06 nov 2019, 23:26

Siemen schreef:
06 nov 2019, 23:21
"Ik hoop dat we morgen wat meer geluk hebben dan in de thuiswedstrijd", begint Van Bommel in gesprek met het Eindhovens Dagblad. De oefenmeester is niet extra gespannen. "Ook als je vier keer op rij wint, moet je je altijd afvragen of je wat anders moet blijven doen. Wij moeten op dezelfde manier doorgaan, omdat die manier denk ik de beste kans biedt om te winnen. Dat is ook wat we moeten doen, wedstrijden winnen."
Op dezelfde manier doorgaan en hopen op meer geluk. Wauw, wat weinig hoopgevend.
Onverstoorbaar he.

Juancho
Legende
Has thanked: 476 times
Been thanked: 742 times

Bericht door Juancho » 06 nov 2019, 23:26

Na 1. 5 jaar v. Bommel als coach had je dat kunnen verwachten toch 😉

Gaan 2 cruciale westrijden worden wat mij betreft. Morgenavond een puntje zou nog kunnen maar een gelijkspel of verlies tegen Willem 2 is dodelijk. Dan mag hij van mij direct nog vervangen worden. En zelfs al win je met pijn en moeite, elke week staat er zo'n druk op. Dat is op een bepaald moment niet meer te handhaven. Beetje zoals Rutten toen, iedereen wist al dat het een kwestie van aftellen was. En na NAC uit was het dan zover. Ondanks dat v. Bommel zich groot houdt zal hij zich echt wel ernstig zorgen maken. En als hij daadwerkelijk zo blind is, dan mag je van een bestuurder als Gerbrands verwachten dat hij zulke momenten tijdig herkent. Iets dat hij bij AZ met vriend Verbeek dus ook heeft gedaan. Gene trainer is groter dan de club. Zelfs als een ontslag heel pijnlijk is.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2123 times
Been thanked: 1137 times

Bericht door J.B. » 06 nov 2019, 23:36

Nouja, er zullen intern ook andere zaken spelen. Bommel wijst m.i. niet geheel onterecht naar zijn afwezige sterhouders. Laat ik het es omdraaien en zeggen dat ik hoop dat ie er over twee weken nog zit. Dat zou namelijk betekenen dat we europees nog in de race zijn en we in ieder geval niet verder achterop ajax zijn geraakt.
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 64 times
Been thanked: 122 times

Bericht door Mick Jagger » 07 nov 2019, 00:07

Ik hoop ook dat we beide wedstrijden deze week winnen, maar ook in dat geval zou ik nog steeds afscheid van Van Bommel nemen. Het is dan misschien het 'verkeerde' moment, maar Van Bommel zal waarschijnlijk niets gaan veranderen aan zijn speel- en werkwijze en het is dan wachten tot het opnieuw fout gaat.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 399 times
Been thanked: 918 times

Bericht door Ardbeg » 07 nov 2019, 00:10

Voor wie?

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 64 times
Been thanked: 122 times

Bericht door Mick Jagger » 07 nov 2019, 00:21

Ik zie geen geschikte Nederlandse kandidaat, dus ik zou in het buitenland rondkijken. En mocht je niemand kunnen vinden die midden in het seizoen in wil stappen, zou ik kijken of iemand als Hiddink of Van Gaal niet te porren is om tot de zomer interim te zijn waarna de nieuwe trainer het over kan nemen.
Bij allebei vraag ik me af of ze nog wel scherp en gemotiveerd genoeg zijn om nog trainer te zijn, Van Gaal zal overigens ook niet lekker liggen bij de supportersverenigingen, maar als interim zijn zij waarschijnlijk de minst slechtste opties.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 695 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 07 nov 2019, 06:41

Siemen schreef:
06 nov 2019, 23:21
Hope (luck) is not a strategy Mark!

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 962 times
Been thanked: 1301 times

Bericht door ruuddevil » 07 nov 2019, 06:51

Ik heb overigens helemaal niet het idee dat Bommel onder druk cq ter discussie staat. Wij maken ons druk, maar zijn wel de enigen. Het ED zal nooit de zaag gebruiken en de rest van Nederland is bezig met huilen over een scheidsrechter. Gerbrands en De Jong gaan Bommel echt niet ontslaan. Bommel vertrekt alleen als hij het zelf niet meer ziet zitten.

Interview Gerbrands in ED bevestigt dit. Niks aan de hand in de binnenwereld.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 07 nov 2019, 07:22

Baumgartl naar de bank waarschijnlijk na een paar mindere wedstrijden...een "korte rust" zoals onze geniale tacticus het omschrijft..
Goh..bij Rosario en Sadilek heb ik dat nooit van hem gehoord.
Mocht hij nog langer blijven dan neemt de schade voor PSV alleen maar toe..

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 07 nov 2019, 07:47

Inmiddels is PSV vier wedstrijden, FC Utrecht, LASK Linz thuis, AZ en Sparta Rotterdam, op rij zonder overwinning. Voor Van Bommel is dat geen reden rigoureus in te grijpen. ,,Soms vragen bepaalde wedstrijden om andere dingen, maar we moeten op dezelfde manier doorgaan’’, zei de coach. ,,Ik ben iemand die aan de langere termijn denkt. Als je spelers een systeem wilt bijbrengen, waarvan jij denkt dat dat het best bij hen past, dan zit daar veel tijd in. Ik houd daaraan vast.”

1,5 jaar lang ja Bommel?
1,5 jaar weinig tot geen progressie met een spelsysteem wat pijn doet aan iemands ogen?
1,5 jaar magere resultaten?

Wanneer gaan we resultaten zien met dat systeem dan Bommel?

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 07 nov 2019, 07:57

ruuddevil schreef:
07 nov 2019, 06:51
Ik heb overigens helemaal niet het idee dat Bommel onder druk cq ter discussie staat. Wij maken ons druk, maar zijn wel de enigen. Het ED zal nooit de zaag gebruiken en de rest van Nederland is bezig met huilen over een scheidsrechter. Gerbrands en De Jong gaan Bommel echt niet ontslaan. Bommel vertrekt alleen als hij het zelf niet meer ziet zitten.

Interview Gerbrands in ED bevestigt dit. Niks aan de hand in de binnenwereld.

Hij maakt fouten, maar het ligt zeker niet alleen aan van Bommel.

De scouting / TD hebben ook fouten gemaakt. De bezetting op linksback blijkt niet goed te zijn. Het middenveld is niet goed genoeg. Dat zijn dingen waar van Bommel niets aan kon doen.

Want laten we eerlijk zijn, dat hij het afgelopen seizoen Guti al niet opstelde is gewoon terecht. Die jongen is gewoon niet goed genoeg.

Nu pakken 3 spelers in 2 wedstrijden een rode kaart. Heel ongelukkig, en zijn de 2 beste aanvallers geblesseerd in uitgerekend zware potjes (utrecht, AZ, Sparta uit).

En een keeper die er met de pet naar gooit.

Dus je kunt niet zeggen dat het alleen maar aan van Bommel ligt.

In de winter moet PSV een poging wagen om een goede linksback aan te trekken. Eentje met een voorzet en aanvallende/opbouwende kwaliteiten.

En Ryan Thomas eens laten staan. Die heeft meer voetbal in zich dan de rest van de middenvelders.
Of eventueel een ervaren middenvelder met voetballende kwaliteiten erbij halen.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 07 nov 2019, 08:08

Sparta uit een zwaar potje, serieus?
Keeper die met de pet ernaar gooit hoort op de bank, wat doet Bommel? Lekker laten staan...
Baumgartl gaan we nu slachtofferen...
Man man man....
Al 1,5 jaar gewoon kut voetballen met de meest vreemde experimenten op het veld laten toch wel zien dat Bommel gewoon een slechte coach is...
PSV onwaardig..

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 399 times
Been thanked: 918 times

Bericht door Ardbeg » 07 nov 2019, 08:21

😣

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 1018 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 07 nov 2019, 09:32

Hopelijk heeft een ontslag van Mark verder geen gevolgen voor de relatie met Raiola, en anders moet hij Mark in de winter maar gecamoufleerd promoveren naar een club in het buitenland.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 844 times
Been thanked: 934 times

Bericht door El Sordo » 07 nov 2019, 09:37

Het zou zo jammer zijn als een echte clubman als V. Bommel straks via de achterdeur verdwijnt. Nu al krijgt hij allerhande verwensingen naar zijn hoofd gesmeten, die weinig met voetbalinhoudelijke kritiek te maken hebben. Bommel lijkt het me het type dat zich dan, in ieder geval voor een bepaalde periode, rancuneus terugtrekt van de club. Parallellen met Ajax in '08/'09 worden voorzichtig steeds evidenter. Spijtig.
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

Plaats reactie