Erick Gutierrez - deel II

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Ykhim
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1412 times
Been thanked: 1444 times

Erick Gutierrez - deel II

Bericht door Ykhim » 21 jul 2020, 18:29

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik maak me meer zorgen over zijn spel zonder bal. Erg weinig oog voor de beweging om hem heen, waardoor er snel gaten vallen. Dat is pas killing als je dit pressievoetbal gaat spelen. Niet alleen dit overzicht moet beter, maar ook de intensiteit die hij in zijn spel legt mag hoger.

Over zijn spel aan de bal maak ik me minder zorgen. Hij moet beter, maar hij heeft het in zich.
#InSchmidtWeTrust

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 756 times
Been thanked: 264 times

Bericht door milansandro » 21 jul 2020, 18:36

We gaan dingen van hem verlangen die hij helemaal niet kan brengen..
In mijn ogen een van de eerste die op de transferlijst mag..
Is ongeschikt voor dit soort voetbal..

Massimo
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 149 times
Been thanked: 539 times

Bericht door Massimo » 21 jul 2020, 18:37

Menno1 schreef:
21 jul 2020, 18:07
Massimo schreef:
21 jul 2020, 09:21
Als Gutierrez zich in de basis wil spelen dan zal hij toch echt een heel stuk beter moeten gaan spelen en progressie gaan maken dan de afgelopen 2 seizoenen. Niet alleen defensief, maar ook aan de bal. Ik blijf daar voorlopig nog wel mijn twijfels over hebben.
Eens. Het is vooral handelingsnelheid dat omhoog moet bij hem. Ook gisteren in de partij vorm zie ik dat hij nog steeds traag/matig is onder druk en dat is echt killing in dit Schmidt systeem. Leuk dat hakken op Rosario en die heeft ook mankementen, maar Guti is niet veel beter op dit gebied. Als hij zich daar in kan erbeteren, uiteraard prima, maar voorlopig zie ik er geen basis speler in.
Rosario was de laatste maanden een pispaal geworden. (Die trouwens een paar keer per wedstrijd de bal wel meteen diep speelde.) Rosario speelde slecht, maar dat deed de rest ook. Zowel Gutierrez en Hendrix links als Rosario rechts op het middenveld was allemaal niet goed genoeg voor de basis. Alle drie een te lage handelingssnelheid. Als je Europees wil overwinteren en vaker lastige uitwedstrijden wil winnen, dan zal de kwaliteit daar een stuk omhoog in moeten.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 912 times
Been thanked: 2591 times

Bericht door ShovingNE2 » 21 jul 2020, 20:52

Paco Casal schreef:
21 jul 2020, 18:00
Complementair aan Baumgartl of als concurrent van Baumgartl?
Complementair
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 21 jul 2020, 20:54

Ykhim schreef:
21 jul 2020, 18:29
Ik maak me meer zorgen over zijn spel zonder bal. Erg weinig oog voor de beweging om hem heen, waardoor er snel gaten vallen.
Dit probleem ontstond met name door de linksback positie. Viergever schoof op als rugdekking en Baumgartl had het hele centrum te bewaken. Het gebrek aan een linksback die de Bommelaar op wilde stellen trok de hele verdediging uit elkaar.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2305 times
Been thanked: 870 times

Bericht door Ren Höek » 22 jul 2020, 00:16

Paco Casal schreef:
21 jul 2020, 16:09
Allemaal leuk en aardig en perfect als het werkt, maar Viergever en Baumgartl op de middenlijn laten spelen is pure zelfmoord.
Zoals thuis tegen Vitesse vorig seizoen?
Toen we met 5-0 wonnen?

Dat was namelijk een wedstrijd waarin ik me verbaasde hoe hoog PSV stond opgesteld, waarbij Viergever en Baumi op de middellijn speelde. En Vitesse kansloos was. En Malen zijn 5 goals in 1 wedstrijd maakte.

Afbeelding

Met zelfs Boscagli in de basis:

Afbeelding

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 249 times
Been thanked: 419 times

Bericht door Heruone » 22 jul 2020, 00:53

Paco Casal schreef:
21 jul 2020, 17:45
Ik zeg nergens dat hij langzaam is. Om met ruimte in je rug te kunnen verdedigen heb je meer nodig dan alleen snelheid. Vertrouwen, bijvoorbeeld. De capaciteiten om als het op een 1 op 1 duel aankomt meedogenloos in te grijpen. Een goede positionering, want een pass en je bent gezien.

Baumgartl is niet traag, maar aanvallers zijn over het algemeen sneller dan hij is. Een goede positionering en veel zelfvertrouwen heb ik hem nog niet op kunnen betrappen, om nog maar te zwijgen over meedogenloos ingrijpen.

Viergever is wel traag, overigens.
Niemand had vertrouwen vorig jaar. Lastig te verwijten dan, lijkt mij. En meedogenloos ingrijpen is juist niet datgene wat je wilt in een 1 vs 1 duel, want dan wordt je 8 van de 10 keer gewoon keihard exposed. In die situaties wil je iemand hebben die zichzelf goed positioneert met zijn lichaam om de aanvaller richting een specifieke ruimte (de buitenkant) of specifiek been te dirigeren, tijd te winnen voor het aansluiten van medespelers en uiteindelijk daardoor de ruimte dusdanig weet te verkleinen waardoor hij kan ingrijpen zonder dat de aanvaller direct vrijgang heeft naar het doel. Dus vooral niet wat Mendy hieronder doet, hetgeen wat jij schetst.

Baumgartl gold overigens in de Bundesliga als een van de betere centerbacks in de 1 vs 1. En zijn stats daar waren ook niet misselijkmakend.

Afbeelding
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 231 times
Been thanked: 622 times

Bericht door RIO » 22 jul 2020, 01:42

Ik geloof ook nog wel in Baumi. Vooral omdat het geen pure mandekker is, maar iemand die slim kan spelen, redelijk snel is en een goede techniek heeft. Kan een stuk beter dan wat ie heeft laten zien.
Mo money, Mo honey

FritskePhilips
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 38 times
Been thanked: 41 times

Bericht door FritskePhilips » 22 jul 2020, 03:40

In combinatie met Obispo kun je een duo weg zetten wat minstens 3 jaar samen kan spelen en, zoals gewenst binnen de speelstijl, ver van het eigen doel kan spelen.

Viergever back-up.

NotoriousBIG046
Meervoudig international
Has thanked: 504 times
Been thanked: 127 times

Bericht door NotoriousBIG046 » 23 jul 2020, 14:54

Leuk stukje over Guti van ons Hansie Hansie,

Hans Kraay jr. hoopt dat Erick Gutiérrez zich gaat laten zien bij PSV. De analist van FOX Sports was maandag op de eerste training van de Eindhovenaren en zag een uitblinkende Mexicaan, die nog weinig indruk heeft gemaakt.

"Schmidt stond te likkebaarden van Ihattaren, Malen was waanzinnig bij de pass- en trapoefeningen, maar de allerbeste op de training was Gutiérrez", zegt Kraay jr. bij Voetbalpraat op FOX Sports.

"Dat zeg ik niet om achteraf m'n gelijk te halen. Dan denk ik: verdomme, laat iemand hem een keer een poffert op z'n neus geven zodat hij wakker wordt en het een kerel wordt. Hij is zó goed", zegt Kraay jr..

Kees Kwakman hoopt ook dat Gutiérrez z'n kans gaat pakken in Eindhoven. Vorig seizoen kwam de middenvelder amper in het stuk voor. "Ik had het idee dat hij het niet echt naar z'n zin had of geen vertrouwen voelde."

"Hij is er lang uit geweest en stond er dan weer in en dan weer niet. Misschien ruikt hij ook nu z'n kans en is hij topfit. Voor hem en voor PSV is het belangrijk dat hij z'n kans gaat pakken en het gaat laten zien. Ze hebben er acht miljoen euro voor betaald (zes miljoen euro in werkelijkheid, red.)."
WZPWZDB ;)

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 402 times
Been thanked: 919 times

Bericht door Ardbeg » 23 jul 2020, 15:13

Hans moet niet zeveren. Guti gaat echt niet ineens wonderen verrichten. Hij kon de laatste twee jaar het tempo al niet bijhouden.

Massimo
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 149 times
Been thanked: 539 times

Bericht door Massimo » 23 jul 2020, 15:22

Marco Timmer was op basis van de eerste training ook positief over Gutierrez. Desalniettemin denk ik ook dat Gutierrez uiteindelijk tekort gaat komen voor PSV.

Voijke
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 156 times
Been thanked: 176 times

Bericht door Voijke » 23 jul 2020, 15:50

Gaat jullie allemaal verbazen dit seizoen

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 92 times
Been thanked: 178 times

Bericht door grasveld » 23 jul 2020, 15:51

Het lijkt me inderdaad sterk dat we direct wonderen kunnen verwachten van Guti. Maar als ik aan vorig seizoen denk, denk ik aan de blik die Guti een keer gaf aan Van Bommel. Rememer? :mrgreen:. Als er één relatie binnen de groep verstoord was, dan was het die wel.

Guti had een ontzettend goede periode. Volgens mij had die doen een klein pijntje en toen kwam Hendrix er direct weer voor hem in, en die mocht blijven staan. Ja, dan ben je gekrenkt.

Als je iemand zo'n blik geeft is het hek van de dam.

Wellicht kan Schmidt hem wél raken.
Laatst gewijzigd door grasveld op 23 jul 2020, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 402 times
Been thanked: 919 times

Bericht door Ardbeg » 23 jul 2020, 15:51

Voijke schreef:
23 jul 2020, 15:50
Ja, vast. Alle tekenen zijn er :lol:

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 844 times
Been thanked: 934 times

Bericht door El Sordo » 23 jul 2020, 15:56

Ik zou niet weten waarom niet.
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

Fanatic-U-s
Meervoudig international
Has thanked: 82 times
Been thanked: 178 times

Bericht door Fanatic-U-s » 23 jul 2020, 16:01

https://streamable.com/glf98

Deze bedoel je Grasveld?
Neunzig Minuten pro Spiel im Kampfmodus!

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 23 jul 2020, 16:03

El Sordo schreef:
23 jul 2020, 15:56
Ik zou niet weten waarom niet.
Omdat pressievoetbal voor Gutiérrez niet optimaal is. De aandacht gaat straks primair naar het spel zonder bal en daarin is Gutiérrez een stuk minder goed dan het spel mét bal. Het vereist gewoon een andere manier van spelen.

De potentie is er echt wel. Hij heeft een prima motor, zeker voor zo'n sierlijke voetballer. Maar hij moet meer gif in z'n spel leggen, meer oog hebben voor de situaties om hem heen (zeker in defensief opzicht) en ook aan de bal meer brengen, want ook dat is bij PSV vooralsnog pover geweest. Nou lijkt me de oorzaak voor dat laatste meer bij de trainer te liggen, want die verlangde dat Gutiérrez dezelfde rol zou vervullen als Hendrix en Rosario. Dat lukte hem op een gegeven moment nog aardig ook, maar het is gewoon niet het type spel dat bij Gutiérrez past.

Maar wie weet. Van Bommel en hij hadden geen geweldige relatie, Guti is op een gegeven moment zelfs ook vernederd waar z'n teamgenoten bij stonden. Ik kan me voorstellen dat hij blij is dat Schmidt de nieuwe man is. Misschien lukt het Schmidt wel om Guti voor hem door het vuur te laten gaan. Feit is wel dat iedereen lovend over hem is geweest sinds van Bommel vertrokken is. Of het nou journalisten, analisten of medewerkers van PSV zelf zijn.
#InSchmidtWeTrust

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 183 times
Been thanked: 206 times

Bericht door Chucky » 23 jul 2020, 16:36

Waar doel je op over dat vernederen? @Ykhim

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2130 times
Been thanked: 1140 times

Bericht door J.B. » 23 jul 2020, 16:50

Voijke schreef:
23 jul 2020, 15:50
Ik ga me laten verbazen.
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

GillesdelaCroquette
International
Has thanked: 113 times
Been thanked: 246 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 23 jul 2020, 17:18

Guti komt er wel dit seizoen. Met een goede trainer die in hem gelooft.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 23 jul 2020, 17:25

Hoop dat iedereen open minded is over Baumgartl, Guti en Romero. En ja: zelfs Bruma.

Konden wel eens verrassen.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 23 jul 2020, 17:43

Chucky schreef:
23 jul 2020, 16:36
Waar doel je op over dat vernederen? @Ykhim
Weet niet meer precies welke wedstrijd het was, maar PSV speelde niet best en Gutiérrez was er daar een van, hoewel hij het niet zo bont maakte als z'n teamgenoten. Na de wedstrijd heeft van Bommel hem blijkbaar tot op het bot afgezeken waar iedereen ook bij was. De exacte bewoording daarvan weet ik niet, maar ik weet wel dat Gutiérrez op dat moment serieus heeft overwogen z'n zaakwaarnemer aan het werk te zetten. Wat Mexicaanse clubs wilden hem ook huren/kopen, maar zoals bekend is het niet tot een transfer gekomen en gaat Guti nu weer voor z'n kans.

Desondanks is het niet helemaal uitgesloten dat hij alsnog vertrekt. Er zijn wat clubs uit Mexico en de VS die hem graag zouden willen kopen. Z'n wens is om hier te blijven, maar een goede zak geld kan wonderen doen en ik denk dat als PSV een enigszins goed bod krijgt, ze hem - zij het vriendelijk - naar de uitgang zullen schuiven. En datzelfde geldt ook voor Romero. Daar zou ik dan wel weer van balen, want ik geloof echt dat Romero het hier nog kan maken. Over Guti ben ik wat sceptischer, maar wie weet.
#InSchmidtWeTrust

10. Nilis
Bankzitter
Has thanked: 357 times
Been thanked: 93 times

Bericht door 10. Nilis » 23 jul 2020, 17:45

Guti, Baumgartl en Bruma begonnen ook gewoon prima aan het seizoen, alleen heeft Van Bommel er één grote teringzooi van gemaakt en hebben de meesten hier schijnbaar een slecht geheugen. Ik heb máánden geleden al besloten dat ik de spelers niet individueel ga beoordelen op basis van hun prestaties gedurende de Bommelse bende. Nieuw seizoen, nieuwe trainer, nieuwe kansen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 23 jul 2020, 17:57

milansandro schreef:
21 jul 2020, 18:36
We gaan dingen van hem verlangen die hij helemaal niet kan brengen..
In mijn ogen een van de eerste die op de transferlijst mag..
Is ongeschikt voor dit soort voetbal..
Dit worden echt bewaar posts. 🤓

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 756 times
Been thanked: 264 times

Bericht door milansandro » 23 jul 2020, 18:04

Bewaar ze maar goed inderdaad ;)

Plaats reactie