Joey Veerman

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dn Trol schreef: 04 jan 2022, 00:04 Dan ga je dus sangare van zn beste plek (8) weer terug zetten naar 6. PSV ging daar zoveel beter door draaien.

Heb ook geote twijfel bij de speler zelf. Onstijgd hij echt het niveau propper en v Ginkel? Maar goed welkom Joey, hopelijk wordt het iets
Ik denk niet dat je het op die manier moet bekijken. Met een double-pivot kan je variëren in die posities.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Een 5 miljoen voor Veerman plus 1 miljoen winter boete om Feyenoord af te troeven en hem in de winter te halen. Ik vind het wel acceptabel en kijk wel uit naar hoe dit uitpakt.

Ik ga eerst even genieten van Krabbendam.
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

Ben benieuwd
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dn Trol schreef: 04 jan 2022, 00:04 Dan ga je dus sangare van zn beste plek (8) weer terug zetten naar 6. PSV ging daar zoveel beter door draaien.

Heb ook geote twijfel bij de speler zelf. Onstijgd hij echt het niveau propper en v Ginkel? Maar goed welkom Joey, hopelijk wordt het iets
Oei. Komt voor naast Sangaré trouwens.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Sparts schreef: 04 jan 2022, 00:07 Voor de plek naast Sangare zijn twee spelers gehaald. Logische transfervrije spelers die vrijwel zeker zouden voldoen. Alleen beiden zijn volkomen door het ijs gezakt. Zelfs zodanig dat een speler die al 3 seizoenen de bank en tribune warm houdt en transfervrij weg mocht, nu alsnog als opvulling fungeert.
Dat moet dan ook de reden zijn dat hij wordt gehaald. Propper word nu waarschijnlijk afgeschreven. En dan snap je dit wel. Dus laat die Feyenoorders op fr12 maar lullen.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ik krijg hier een beetje het zelfde gevoel bij als de transfer van Drommel. Al gaf ik drommel het nadeel van de twijfel en neig ik hier toch meer naar een positieve twijfel.

Forza Veerman dan maar!
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 652
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Heruone schreef: 04 jan 2022, 00:11
Dn Trol schreef: 04 jan 2022, 00:04 Dan ga je dus sangare van zn beste plek (8) weer terug zetten naar 6. PSV ging daar zoveel beter door draaien.

Heb ook geote twijfel bij de speler zelf. Onstijgd hij echt het niveau propper en v Ginkel? Maar goed welkom Joey, hopelijk wordt het iets
Ik denk niet dat je het op die manier moet bekijken. Met een double-pivot kan je variëren in die posities.
PSV ging als team beter draaien toen guti erin kwam. Voornamelijk omdat "het vuile werk" nu door 2 wordt gedragen. In een middenveld met sangare, veerman en gotze valt al het vuile werk weer op sangare. Waardoor je in principe je beste speler weer degradeerd tot poetser
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Nee dit is geen echte aankondiging. Shirt staat hem goed!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

:lol: :lol: :lol:



Overigens meldt Boeringa dat het ongeveer 6 miljoen is EN doorverkooppercentage. Hopelijk een bescheiden percentage, anders wordt het lastig winst maken. Dit lijkt me niet een 15 miljoen speler.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 652
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Ardbeg schreef: 04 jan 2022, 00:20
Dn Trol schreef: 04 jan 2022, 00:04 Dan ga je dus sangare van zn beste plek (8) weer terug zetten naar 6. PSV ging daar zoveel beter door draaien.

Heb ook geote twijfel bij de speler zelf. Onstijgd hij echt het niveau propper en v Ginkel? Maar goed welkom Joey, hopelijk wordt het iets
Oei. Komt voor naast Sangaré trouwens.
Nederlands was nooit mijn goeiste vak, inmiddels na 8 jaar alleen maar engels in het dagelijks leven is dat er niet beter op geworden.

V Ginkel en propper zijn toch ook voor de positie naast sangare gekomen?
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Is kwalitatief een van de zwakste bezette posities van het elftal. Snap dus zeker dat ze daar eerst voor gaan. Is verder een prima speler en ik ben benieuwd of hij hier de juiste stappen zal zetten om echt een toegevoegde waarde te worden. In ieder geval welkom!
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Zullen we het Martijn Krabbedam eind van de week ook vertellen? 😉
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dn Trol schreef: 04 jan 2022, 00:27
Heruone schreef: 04 jan 2022, 00:11

Ik denk niet dat je het op die manier moet bekijken. Met een double-pivot kan je variëren in die posities.
PSV ging als team beter draaien toen guti erin kwam. Voornamelijk omdat "het vuile werk" nu door 2 wordt gedragen. In een middenveld met sangare, veerman en gotze valt al het vuile werk weer op sangare. Waardoor je in principe je beste speler weer degradeerd tot poetser
PSV werd stabieler omdat het met van Guti iemand had die inderdaad meer duels won. Alleen dat was van te voren met Sangare-Van Ginkel ook niet bepaald een probleem. Het werd pas een probleem toen Sangare opeens wegviel. Ik denk dat PSV daarna ook vooral beter werd, omdat men met Guti iemand heeft die in principe wel een passer is en die je niet volledig vrij kan laten. En Van Ginkel was zo pover en conservatief aan de bal dat hij eigenlijk nooit de oplossing naar voren zocht. Dat blijkt ook als je ze 1 op 1 gaat vergelijken. En daarmee wordt er automatisch meer ruimte gecreëerd voor Sangare.

Ik denk ook juist dat de komst van Veerman heel welkom is voor Sangare. Veerman is meer een spelverdeler, Sangare meer een distributeur. Juist doordat hij nu een speler als Veerman langs zich krijgt en dan ook nog een speler als Götze voor zich, krijgt hij meer ruimte.

Nu is Sangare de meest bepalende speler in de opbouw van PSV. Wil je PSV ontregelen is het eigenlijk heel simpel. Hou het compact, blijf het compact houden. Zorg dat je de passinglijn afschermt richting Götze. Dan moet hij zichzelf laten uitzakken om aanspeelbaar te zijn en een stempel op de wedstrijd te kunnen drukken, hetgeen wat niet lukt als hij zich zover laat uitzakken. Dwing de pass af richting de andere middenvelder langs Sangare. Daarmee ontregel je eigenlijk Sangare. Zet diegene onderdruk en zorg dat hij het spel stagneert. En dan heb je de opbouw ontregelt en begint het riedeltje overnieuw.

Met van Ginkel stond daar een speler die automatisch breed of terug speelde. Met Guti iemand die meer een passer is en die iets makkelijker vooruit speelt. Nog niet op de gewenste manier, maar hij doet het wel meer. Met Veerman krijg je daar een hele dynamische speler, iemand die kan dribbelen en de bal progressief kan verplaatsen over het veld d.m.v. een carry of iemand die dmv zijn passing de bal progressief kan verplaatsen. Oftewel, hem wil je niet zo vrijlaten. Datzelfde geld eigenlijk ook voor Sangare. En met Ramalho en Boscagli heb je ook twee spelers die goed zijn aan de bal. En dit betekend waarschijnlijk ook weer dat Götze meer bereikt kan worden tussen de linies en een grotere impact kan hebben op het spel, zoals rond Augustus en in de wedstrijd tegen o.a. Sociedad.

Ik denk juist dat Veerman heel wenselijk is voor Sangare, of iig een dergelijk type speler. En ook zeker voor Götze. Waar ik wel idd mijn twijfels over heb is of hij mee kan in het intelligente gedisciplineerde zonale pressing/verdediging mechanismes van Schmidt. De intelligentie daarvoor heeft hij. Maar het vergt ook arbeid, intensiteit en discipline. Als hem dat lukt, dan heb je echt een geweldige speler in huis gehaald verwacht ik. Schmidt is wel een trainer die individuele tekortkomingen kan ontwikkelen. Ook dit. Dat heeft hij al eens soort van gezegd in een interview (niet specifiek over Veerman overigens). De vraag is alleen in hoeverre Veerman daartoe ook bereid is en daarin meegaat. Zie bijv. het Ihattaren dossier. En anderzijds het Mauro dossier, iemand die nu best aardig kan verdedigen en functioneert als linksback.

Edit: Veerman is trouwens de nr. 6 in de ED qua meest gelopen kilometers. Hoorde ik net.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

11 Sir Tinus schreef: 30 apr 2021, 12:33
PSV werkt aan het versterken van de selectie, bevestigde trainer Roger Schmidt vrijdag op de wekelijkse persconferentie. Schmidt werd voorafgaand aan het duel met sc Heerenveen gevraagd naar Joey Veerman, de spelmaker van de aankomende tegenstander. Hij beaamde gecharmeerd te zijn van Veerman en ontkende evenmin dat PSV het vizier gericht heeft op Davy Pröpper van Brighton & Hove Albion.

Woensdag meldde het Eindhovens Dagblad dat Heerenveen twaalf miljoen euro vraagt voor Veerman, een bedrag dat PSV nog te gortig vindt. Schmidt noemde de uitblinker van Heerenveen desondanks een 'heel goede speler, zeker aan de bal'. "Hij heeft altijd goede ideeën en neemt de juiste beslissingen onder druk. Hij denkt altijd vooruit en zoekt altijd naar de buitenspelers en de centrumspits. Hij is een goede speler, dus." Toen hij werd gevraagd of hij Veerman bij PSV zou willen hebben, zei Schmidt: "We zullen zien, ik weet niet of het mogelijk is om zulke spelers te halen."
Ik vind dat hij inmiddels toch zijn eigen topic verdiend heeft. Blijkbaar is PSV toch bovengemiddeld geïnteresseerd in Veerman. Het scenario dat Pröpper als vervanger komt van Rosario en Veerman de optie erbij wordt ipv bv Guti/Thomas/Fein is ook niet ondenkbaar.

Twijfels zullen er ongetwijfeld zijn, maar voor pakweg 7 a 8 miljoen is er toch wel een kansje dat PSV het gaat aandurven met een 22 jarige speler waar Schmidt heel erg van gecharmeerd is. Ik ben ook niet zeker omdat Heerenveen gewoon echt een kut team is en hij daar wel bovenuit steekt maar ook wel makkelijk uit de wedstrijd is te spelen. Dat hij ook niet in Jong Oranje speelt zaait ook wel twijfel. Het voelt al een hele risicolvolle maar realistische transfer.
Ik heb een polletje toegevoegd om te kijken hoe de verdeling een beetje is op dit moment.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik ben trouwens aan het graven, best wel wat interessante statistieken. Doe ermee wat je wilt tho:

- Kansen gecreëerd: nr. 4 van de ED met 37 kansen totalitair.
- Duels gewonnen: nr. 30 van de ED met 90 duels gewonnen.
- Dribbels: nr. 21 van de ED met 46 dribbels.
- Succesvolle dribbels: nr. 10 van de ED met 30 succesvolle dribbels.
- Totale afstand gelopen: nr. 6 van de ED met 1541 kilometers.
- Meeste possession won in final third en meeste possession won midfield van Heerenveen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

FR12 blijft ook altijd wel genieten he, afgelopen dagen vinden ze hem geweldig als je die berichten zo terug leest en nu uiteraard blij dat hij naar PSV komt. Deze vond ik ook wel mooi:

Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

LOL.. What a mind!

Goed, ik vind 6 miljoen stevig aan de prijs; ik zei een week geleden dat ik hem 4 miljoen max waard vond en daar blijf ik uiteraard nu ook bij. Maar hij komt dus, zo ver is duidelijke en Elfrink had nog een cliffhanger tweet met daarover een ander hoofdpersoon. Iedereen denkt een tweede aanwinst, echter ik denk gezien de plotselinge aandacht voor Veerman over een uitgaande transfer; of Guti of wel Propper. Dat laatste zou tamelijk bizar zijn, maar het is wel de speler die het meeste op Veerman lijkt.

Goed, Veerman komt dus. Het fijne is, is dat het een intelligente voetballer is. Daar ben ik al gelijk fan van, vandaar dat ik ook zo blij was in de zomer met de komst van Propper en hoopte ik op Berghuis een jaar geleden; dat zijn spelers die alles met een gedachte doen in hun spel. En eigenlijk heeft PSV best wel veel van dit soort spelers tot zijn beschikking; ik vind Boscagli, Gotze, Propper dus en ook wel Ramalho bijvoorbeeld spelers die goed hun koppie er bij houden en tactisch dus sterk zijn en de techniek hebben om het uit te voeren. Veerman heeft ook dat inzicht dus ben wel benieuwd hoe hij dat gaat laten zien bij PSV.

Om maar gelijk in de juiste stemming te komen: hier een goede samenvatting:

Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug schreef: 04 jan 2022, 01:39 FR12 blijft ook altijd wel genieten he, afgelopen dagen vinden ze hem geweldig als je die berichten zo terug leest en nu uiteraard blij dat hij naar PSV komt. Deze vond ik ook wel mooi:

Afbeelding
Hahaha zou Karkop Sjaak Troost zijn? Nu snap ik waarom ze bij feyenoord zo slecht zijn in verkopen.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Een nuchtere jongen die geen blad voor zijn mond houdt. Hij ziet zichzelf meer als nr6 waardoor Ibi op zijn huidige positie kan blijven. Zijn intuïtie en schot voegen daarnaast ook iets extra's toe.

Als Schmidt er vertrouwen in heeft, Veerman vertrouwen in Schmidt dan kan dit heel leuk worden.

Hij heeft de schijn wat tegen, zoals Sangaré met zijn slungelige lijf vorig jaar ook flink wat criticasters had. Ik heb hem zien strijden en werken voor Heerenveen, een matig elftal.

Hij is als een van de weinige spelersin de eredivisie in staat uit het niets een kans te creeëren vanaf het middenveld of vanuit de verdediging. Wat mijn ziens veel te weinig gebeurd.

:Offtopic

(Kan mij voorstellen dat mede hierom ook Bazoer in beeld is gekomen, voetballend in de opbouw en creeëren van kansen extreem belangrijk voor Vitesse).
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Feyenoord schakelt nu door en gaat voor Henk Veerman.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

En Piet Veerman
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Toch mooi dat PSV in het buitenland scout..
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Rickskeg schreef: 04 jan 2022, 08:47 Toch mooi dat PSV in het buitenland scout..
Wat bedoel je precies?
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ardbeg schreef: 04 jan 2022, 08:55
Rickskeg schreef: 04 jan 2022, 08:47 Toch mooi dat PSV in het buitenland scout..
Wat bedoel je precies?
Friesland... ;)
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Ik verwacht een vertrek van Propper en dat hiermee zijn vervanger is aangetrokken. Ik vind 6 miljoen plus verkooppercentage aan de hoge kant. JdJ lijkt dik te kopen en mager te verkopen heb ik de indruk.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Die indruk is verkeerd. Afgelopen zomer heeft hij meer dan 40 miljoen winst gemaakt op de transfermarkt. Van dat geld zal Veerman nu gekocht worden.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Joey Veerman