Favoriete opstelling

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

In Europa zou ik Zahavi altijd in de spits zetten. Op een of andere manier haalt hij dan altijd veel meer rendement.
Ex unitate vires
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Fanatic-U-s schreef: 10 mar 2022, 12:48 In Europa zou ik Zahavi altijd in de spits zetten. Op een of andere manier haalt hij dan altijd veel meer rendement.
In de Europa League en Conference League gecombineerd heeft hij in 6 wedstrijden 1 goal gemaakt en 0 assists gegeven. Valt echt wel mee hoor.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik meen te herinneren dat hij ook de lat heeft geraakt..
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Fanatic-U-s schreef: 10 mar 2022, 12:48 In Europa zou ik Zahavi altijd in de spits zetten. Op een of andere manier haalt hij dan altijd veel meer rendement.
Los van dat dit, kijkende naar dit seizoen, bewezen onzin is zoals Rikkert hierboven netjes aangeeft denk ik dat Madueke, Gakpo en andere jongens om de spits heen veel beter gaan presteren als Zahavi gaat banken. Veel balverlies, loopt meer in de weg dan dat hij ruimte maakt of wat dan ook. Een lange bal ben je kwijt, want hij verliest zijn duel.

Hij zou dat moeten compenseren met zijn dodelijkheid rondom de 16. Helaas blijkt hij die telkens achter te laten bij de douane en weer mee te nemen als hij naar Israël afreist voor een interland.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Paco Casal schreef: 10 mar 2022, 12:59
Fanatic-U-s schreef: 10 mar 2022, 12:48 In Europa zou ik Zahavi altijd in de spits zetten. Op een of andere manier haalt hij dan altijd veel meer rendement.
Los van dat dit, kijkende naar dit seizoen, bewezen onzin is zoals Rikkert hierboven netjes aangeeft denk ik dat Madueke, Gakpo en andere jongens om de spits heen veel beter gaan presteren als Zahavi gaat banken. Veel balverlies, loopt meer in de weg dan dat hij ruimte maakt of wat dan ook. Een lange bal ben je kwijt, want hij verliest zijn duel.

Hij zou dat moeten compenseren met zijn dodelijkheid rondom de 16. Helaas blijkt hij die telkens achter te laten bij de douane en weer mee te nemen als hij naar Israël afreist voor een interland.
Tsja, is het met Vinicius zoveel beter dan? Het enige wat Vinicius op dit moment beter doet is luchtduels winnen maar als je naar statistieken kijkt..
Zahavi heeft in de laatste 4 duels 231 minuten gemaakt, Vinicius 140.

Zahavi in 231 minuten:
Positieve aspecten:
2 goals
1 assist
12 schoten
2 keypasses
Passing% gem. van 76,9% over een totaal van 83


Negatieve aspecten:
4x van de bal gezet
5 onsuccesvolle aannames (=balverlies)

Vinicius in 140 minuten:
Positieve aspecten:
1 goals
1 assist
6 schoten
2 keypasses
Passing% gem. van 72,6% over 27

Negatieve aspecten:
2x van de bal gezet
11 onsuccesvolle aannames (=balverlies)

Dus over de laatste 4 wedstrijden had Zahavi 100 minuten meer. In die 100 minuten heeft hij 6 schoten meer, 1 goal meer en een beter passing percentage over veel meer passes. Daarentegen wel vaker van de bal gezet dan Vinicius (wat de kracht/meerwaarde van Vinicius is) maar daarentegen heeft Vinicius in 100 minuten minder maar liefst 6 meer onsuccesvolle aannames wat leidde tot balverlies.


We kunnen wel klagen over balverlies van Zahavi maar bij Vinicius wordt het niet beter. Enige verschil is het verschil in strijdplan, Zahavi is meer zwervend wat verdedigers uit positie kan trekken, Vinicius is een spits maar fysiek zo sterk dat hij altijd verdedigers bezig houdt. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Nee individueel niet maar ik denk dat als Vinicius er als puntspeler staat dat het makkelijker is voor de spelers daarom heen om het verschil te maken. Zahavi staat gewoon nooit in de punt.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Sensation[/mention] leuk die statistieken maar ze tonen dus vooral aan dat beide heren er gewoon niks van bakken. Wat heeft jouw voorkeur dan? Alsnog blijven prutsen met beide heren, afhankelijk van je voorkeur, of Veerman in de ploeg brengen die meer goals en assists levert en vooral Gotze ook beter laat voelen. Met dus wel als concessie dat je wat anders moet spelen, met dus een Noni en Cody voorop.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Sensation schreef: 10 mar 2022, 13:17
Paco Casal schreef: 10 mar 2022, 12:59

Los van dat dit, kijkende naar dit seizoen, bewezen onzin is zoals Rikkert hierboven netjes aangeeft denk ik dat Madueke, Gakpo en andere jongens om de spits heen veel beter gaan presteren als Zahavi gaat banken. Veel balverlies, loopt meer in de weg dan dat hij ruimte maakt of wat dan ook. Een lange bal ben je kwijt, want hij verliest zijn duel.

Hij zou dat moeten compenseren met zijn dodelijkheid rondom de 16. Helaas blijkt hij die telkens achter te laten bij de douane en weer mee te nemen als hij naar Israël afreist voor een interland.
Tsja, is het met Vinicius zoveel beter dan? Het enige wat Vinicius op dit moment beter doet is luchtduels winnen maar als je naar statistieken kijkt..
Zahavi heeft in de laatste 4 duels 231 minuten gemaakt, Vinicius 140.

Zahavi in 231 minuten:
Positieve aspecten:
2 goals
1 assist
12 schoten
2 keypasses
Passing% gem. van 76,9% over een totaal van 83


Negatieve aspecten:
4x van de bal gezet
5 onsuccesvolle aannames (=balverlies)

Vinicius in 140 minuten:
Positieve aspecten:
1 goals
1 assist
6 schoten
2 keypasses
Passing% gem. van 72,6% over 27

Negatieve aspecten:
2x van de bal gezet
11 onsuccesvolle aannames (=balverlies)

Dus over de laatste 4 wedstrijden had Zahavi 100 minuten meer. In die 100 minuten heeft hij 6 schoten meer, 1 goal meer en een beter passing percentage over veel meer passes. Daarentegen wel vaker van de bal gezet dan Vinicius (wat de kracht/meerwaarde van Vinicius is) maar daarentegen heeft Vinicius in 100 minuten minder maar liefst 6 meer onsuccesvolle aannames wat leidde tot balverlies.


We kunnen wel klagen over balverlies van Zahavi maar bij Vinicius wordt het niet beter. Enige verschil is het verschil in strijdplan, Zahavi is meer zwervend wat verdedigers uit positie kan trekken, Vinicius is een spits maar fysiek zo sterk dat hij altijd verdedigers bezig houdt. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.

Verbaast me nog wel een beetje die cijfers, maar Vinicius is wel iets vaker per minuut betrokken bij een goal en wordt volgens mij ook vaker aangespeeld dieper op de helft van de tegenstander. Zahavi heeft vaker veilig balcontact doordat hij zich laat zakken en dan alsnog het tempo uit de aanval haalt volgens mij. Als ik tussen de 2 moet kiezen zou ik nu echt eens voor Vinicius gaan, die kan misschien nog beter worden met meer vertrouwen en vastigheid. Zahavi zien we nu al zo lang falen. Maar voorlopig met Gakpo en Madueke zou ik toch eerder voor Götze als valse spits kiezen.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Zonder Veerman is Gótze twee klassen minder, die moeten beide spelen.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Peersman
Mwene. Ramalho. Boscagli. Mauro
Veerman. Gotze. Guti
Doan. Vinicius. Gakpo
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gakpo Luuk Madueke
Simons
Veerman Sangaré
Mauro Obispo Teze Mwene
Benitez

Savio Vertessen Ghazi
Til
Ledezma Guti
Max Branthwaite Ramalho Hoever
Drommel

Overig: Bakayoko, Saibari, Fofana, Oppegård, Sambo, Waterman
Laatst gewijzigd door Lorenzo von Matterhorn op 01 sep 2022, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Lorenzo von Matterhorn schreef: 01 sep 2022, 09:17 Gakpo Luuk Madueke
Simons
Veerman Sangaré
Mauro Obispo Teze Mwene
Benitez


Dit.

En mits álles en iedereen fit:
Gakpo Luuk Madueke
Simons
Veerman Sangaré
Mauro Boscagli Obispo Teze
Benitez
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Hoe nu te spelen?

Benitez
Mauro Ramalho Branthwaite vAanholt
Veerman Guti Sangaré
Simons De Jong Hazard

Of misschien de boel eens omgooien

Benitez
Ramalho Branthwaite Boscagli
Mauro Simons Sangaré Guti Hazard
Silva De Jong
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Eindhovenvoetbal schreef: 01 feb 2023, 13:19 Hoe nu te spelen?

Benitez
Mauro Ramalho Branthwaite vAanholt
Veerman Guti Sangaré
Simons De Jong Hazard

Of misschien de boel eens omgooien

Benitez
Ramalho Branthwaite Boscagli
Mauro Simons Sangaré Guti Hazard
Silva De Jong
Ik vind de 3-5-2 variant best interessant alleen geloof ik niet dat Van Nistelrooij de tactiek zo gaat omgooien. Indien het 3-5-2 is deel ik je favoriete opstelling.
Indien 4-3-3 deel ik hem niet helemaal. Op basis van kwaliteiten in je selectie en huidige vorm zou mijn favoriete opstelling in 4-3-3 zijn:
Benitez
Mauro Ramalho/Boscagli Branthwaite Van Aanholt (mits fit, anders Mwene op rechts en Mauro op links)
Veerman Guti Sangaré
Simons Fabio Hazard
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

DeEintovenaar schreef: 01 feb 2023, 13:33
Op basis van kwaliteiten in je selectie en huidige vorm zou mijn favoriete opstelling in 4-3-3 zijn:
Benitez
Mauro Ramalho/Boscagli Branthwaite Van Aanholt (mits fit, anders Mwene op rechts en Mauro op links)
Veerman Guti Sangaré
Simons Fabio Hazard
Door blessures van El Ghazi en Mwene en de schorsing van Obispo, kan Ruud deze 11 opstellen tegen Emmen en Groningen. Maar dat doet hij niet, hij gaat ruimte voor Guus Til maken.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Benitez
Mauro Ramalho Gerrit Aanholt
Veerman Sangare Guti
Simons De Jong Hazard
D.Millpants
Nationale topspeler
1
Berichten: 1681
Lid geworden op: 29 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

ruuddevil schreef: 05 feb 2023, 18:24 Benitez
Mauro Ramalho Gerrit Aanholt
Veerman Sangare Guti
Simons De Jong Hazard
Jij wilt zeker kampioen worden? :boks:
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6247
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

ruuddevil schreef: 05 feb 2023, 18:24 Benitez
Mauro Ramalho Gerrit Aanholt
Veerman Sangare Guti
Simons De Jong Hazard
Mits met Guti in de PNA, eens. Teze centraal ipv Ramalho zou ik ook prima vinden.

Maar wel weer een wijziging in speelwijze.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ruuddevil schreef: 05 feb 2023, 18:24 Benitez
Mauro Ramalho Gerrit Aanholt
Veerman Sangare Guti
Simons De Jong Hazard
Helemaal eens, kampioenswaardig. Ervaring, talent en slimheid!
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

ruuddevil schreef: 05 feb 2023, 18:24 Benitez
Mauro Ramalho Gerrit Aanholt
Veerman Sangare Guti
Simons De Jong Hazard
Zou het bijna hetzelfde doen, maar dan Guti PNA en Sangare ietsjes ervoor.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Het is een prima opstelling om vanaf nu mee verder te gaan. Het probleem is echter dat Guus Til op voorspraak van Ruud gehaald is. Voor hem moet een plek ingeruimd worden.
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6247
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Het Kanon schreef: 05 feb 2023, 19:06 Het is een prima opstelling om vanaf nu mee verder te gaan. Het probleem is echter dat Guus Til op voorspraak van Ruud gehaald is. Voor hem moet een plek ingeruimd worden.


Onzin.
Til heeft ook vaak op de bank gezeten. Dat Ruud hem 'gehaald' heeft is niet de reden dat hij speelt.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Til is geen creatief wonder maar doet het de laatste tijd toch gewoon goed? Je weet wat je aan hem hebt en dat doet ie goed.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Favoriete opstelling